Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(32)
Autor
Eichelberger Wojciech
(3)
Augustyn Józef (1950- )
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Buck Craig
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Canfield Ken
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Demska Stanisława
(1)
Demski Jerzy
(1)
Derda Ahata
(1)
Doliński Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutek Alina
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idem Magdalena
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Malinowski Wojciech
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miller Alice
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Nelsen Jane
(1)
Nowak Aneta
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Purper-Ouakil Diane
(1)
Rongies Witold
(1)
Rosiak Anna
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(52)
Dziecko
(21)
Rodzina
(20)
Psychologia dziecka
(8)
Rodzice
(8)
Pedagogika rodziny
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko maltretowane
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko trudne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Więź rodzinna
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
HIV
(2)
Język dziecka
(2)
Kobieta
(2)
Miłość
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Noworodek
(2)
Ojcostwo
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Zachowanie
(2)
AIDS
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Arteterapia
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Ból
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Demografia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka płciowa
(1)
Etyka seksualna
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kara cielesna
(1)
Katolicyzm
(1)
Kibice
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Leczenie
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Zarys problematyki karalności, Cz. II Karalność - wieloaspektowość zjawiska, Cz. III Praktyczny wymiar karalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215)
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania sytuacji trudnych w życiu dziecka: Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci; Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania; Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie; Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach; Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, peri- i postnatalnej; Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości; „pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny; Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego; Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia; Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny; Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration; O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie); Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. Edukacyjne przesłanki sytuacji trudnych w życiu dziecka: Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne; Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach; Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza; Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów; Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej; Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant; Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion; Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej; Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienia z badań; Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych; Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 3. - Kraków : Wydaw. WAM, 2003. - 423, [1] s. ; 20 cm.
(Biblioteka życia duchowego)
I. Kryzys ojcostwa dzisiaj 1. Ojcostwo dzisiaj 2. Niektóre przyczyny kryzysy ojcostwa 3. Współczesne przejawy kryzysu męskości 4. Nadzieja na odbudowanie ojcostwa II. Opuścić ojca i matkę 5. Relacje z rodzicami 6. Relacje z ojcem 7. Relacje z matką 8. Potrzeba wewnętrznego uzdrowienia relacji do rodziców III. Zaangażowanie w osobiste dojrzewanie 9. Porządkowanie niedojrzałych zmiennych 10. Samodzielność emocjonalna 11. Dojrzewanie do integracji seksualnej 12. Najgłębszy fundament ojcostwa IV. Zbudować dom 13. Narzeczeństwo szkołą życia 14. Budowanie wzajemnej relacji mełżeńskiej i rodzicieskiej 15. Przyjaźń w zyciu narzeczeńskim i małżeńskim 16. Świadome rodzicielstwo 17. Początki ojcostwa V. Relacje ojca z dzieckiem 18. Czas i uwaga poświęcone dziecku 19. Odpowiedzieć na zaufanie dziecka 20. Przyjaźń z dzieckiem 21. Fizyczna bliskość z dzieckiem 22. Rozumieć świat uczuć dziecka 23. Autorytet wobec dziecka VI. Wychowanie do życia 24. Wychowanie do życia w wolności 25. Wprowadzenie dziecka w życie duchowe 26. Budowanie tradycji rodzinnych 27. Spotkanie ojca z dziekiem na polu twórczości 28. Wychowanie seksulane dziecka 29. Wychowanie do radości życia 30. Dlaczego moje dziecko klamie? 31 Karanie dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Rodzina patchworkowa – dopust boży czy szansa?; Rozdział 1. Ja i ty razem – każde ze swoją przeszłością, a dla wspólnej przyszłości; Rozdział 2. Oni – nasi byli partnerzy z dziećmi, nowymi połówkami lub bez nich; Rozdział 3. Moje, twoje, nasze i ich dzieci; Rozdział 4. Nasi rodzice, byli teściowie, nasze rodzeństwa, nasi krewni; Rozdział 5. Przyjaciele: wspólni, osobni, byli i obecni; Rozdział 6. Codzienność – Jak dzielić czas, uwagę, energię między wszystkich i skupić się na tym, co najważniejsze?; Rozdział 7. Wakacje – Jaki jest organizować w, żeby wypocząć?; Rozdział 8. Święta, rocznice, urodziny, imieniny – o czym pamiętać, o czym zapomnieć?; Rozdział 9. Dobra komunikacja, czyli jak mówić i jak słuchać; Rozdział 10. Wspólne i osobne, czyli jak dbać o wspólnotę, nie tracąc autonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Cześć I. Rodzina we współczesnych perspektywach teoretycznych i badawczych: ROZDZIAŁ 1. Rodzina jako przestrzeń opiekuńcza: 1.1. Wymiar biologiczny rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.2. Emocjonalny wymiar rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.3. Spontaniczność i normalność jako wymiary rodzinnej przestrzeni opiekuńczej. ROZDZIAŁ 2. Rodzinny przekaz treści kulturowych zawartych w polskiej strukturze obrzędowej: 2.1. Elementy strukturalne obrzędowości; 2.2. Systemy wierzeniowo-interpretacyjne świętowania. ROZDZIAŁ 3. Współczesna rodzina wobec przygotowania dzieci do pełnienia ról związanych z płcią: 3.1. Układ ról i pozycji w rodzinie; 3.2. Proces wytwarzania indywidualnej koncepcji roli płciowej; 3.3. Rola rodziny w rozwijaniu koncepcji roli płciowej u dzieci. ROZDZIAŁ 4. Lojalność dziecka wobec rodziny: 4.1. Lojalność – definicja; 4.2. Podstawy teoretyczne wyjaśniające mechanizm lojalności rodzinnej; 4.3. Konflikt lojalności w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości; 4.4. Sposoby wyrażania lojalności w rodzinie; 4.5. Niszczące skutki głębokiej lojalności dzieci wobec rodziców; 4.6. Strategie i techniki terapeutyczne dotyczące ujawniania oraz anulowania rodzinnych zobowiązań i długów. ROZDZIAŁ 5. Rodzinne problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem: 5.1. Rodzina – prolog i epilog; 5.2. Starość to nie tylko demografia; 5.3. Opieka w rodzinie – próba więzi międzyludzkich; 5.4. Problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem. ROZDZIAŁ 6. Funkcjonowanie w rodzinie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem; 6.2. Problemy w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym; 6.3. Funkcjonowanie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie sfery przystosowania społecznego – raport z badań; 6.4. Wnioski z badań; 6.5. Prezentacja tabelaryczna wyników badań. ROZDZIAŁ 7. Rodzina w perspektywie gender: 7.1. Płeć kulturowa – gender; 7.2. Gender a rodzina. Cześć II. Rodzina w perspektywie historycznej: ROZDZIAŁ 1. Rodzina u starożytnych Greków i Rzymian: 1.1. Starożytna rodzina grecka; 1.2. Starożytna rodzina rzymska. ROZDZIAŁ 2. Codzienność i opieka rodzinna w średniowiecznej i nowożytnej kulturze Zachodu: 2.1. Opieka rodzinna u zmierzchu starożytności i w średniowieczu; 2.2. Opieka rodzinna w okresie od renesansu do oświecenia. ROZDZIAŁ 3. Poglądy Jana Amosa Komeńskiego na wychowanie w rodzinie. ROZDZIAŁ 4. Z dziejów rodziny staropolskiej – kobieta zostaje matką. ROZDZIAŁ 5. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej: 5.1. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej; 5.2. Sieroctwo powojenne; 5.3. Stan zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży po zakończeniu wojny; 5.4. Repatriacja dzieci polskich z Niemiec; 5.5. Dziecko w prawie polskim w latach 1944 – 1949. Bibliografia. Spis tabel. Nuta o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część I Pedagogika rodziny i jej przedmiot; Przedmiot i metodologia pedagogiki rodziny. Sugestie z punktu widzenia poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Aspekt pedagogiczny refleksji i badań nad rodziną – uwag kilka; Rodzina w procesie wychowania; Obszary refleksji i badań pedagogicznych nad rodziną; Pedagogika jako nauka a subdyscyplinarny wymiar pedagogiki rodziny; Część II Perspektywa historyczna badań nad rodziną; Polskie XX-wieczne badania historii rodziny w starożytnej Grecji i Rzymie; Rodzina polska w dziejach nowożytnych i najnowszych jako przedmiot badań historii wychowania; Kobieta w Kościele, małżeństwo i rodzina w polskich badaniach patrologicznych; Edukacja rzymska okresu Cesarstwa jako przykład spójności oddziaływań rodziny i państwa; Część III Kulturowe, społeczne, edukacyjne i filozoficzne aspekty działalności rodziny; Funkcja kulturowa współczesnej rodziny podstawą i szansą kreowania tożsamości międzykulturowej jako wyzwania XXI wieku; Przemiany podstawowych funkcji rodziny wiejskiej w aspekcie polskiej transformacji społecznej; Edukacyjne funkcje rodziny w strukturze społecznej – makrostrukturalne uwarunkowania edukacyjnych funkcji rodziny; Prorodzinna orientacja młodzieży. Między tradycją a współczesnością; Tragikomedia codzienności, czyli brytyjskie opowieści o rodzinie; O rodzinie – przez pryzmat realistycznej antropologii filozoficznej; Część IV Kontekst pedagogiczny dysfunkcji i patologii oraz wsparcia społecznego w rodzinie; Długoterminowy wpływ rozwodu rodziców na dzieci; Kontrowersje wokół przestępstwa wewnątrzrodzinnego (na przykładzie dzieciobójstwa); Przemoc w rodzinie polskiej u progu XXI wieku; Rozpoznawanie przemocy wobec dziecka w rodzinie; Seniorzy w rodzinie. Zaburzenia w relacjach międzypokoleniowych; Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny; Dekalog życia w rodzinie zrekonstruowanej; Uwarunkowania wsparcia społecznego rodziny i dziecka w środowisku lokalnym; Wsparcie społeczne rodziny z osobą niepełnosprawną; Rodzina w procesie leczenia uzależnienia od alkoholu; Część V Stosunki rodziny i szkoły; Aktywna szkoła – bierni rodzice: anomia, mit czy przemieszczenie znaczeń?; Rodzice w zreformowanej szkole. Mity czy rzeczywistość?; Niektóre zasady społeczne we współpracy szkoły i rodziny; Przygotowanie nauczycieli do współpracy z rodziną ucznia – potrzeby i uwarunkowania; Część końcowa; Próba syntetycznego spojrzenia na rozwój pedagogiki rodziny; Wybrane prace familiologiczne – publikowane od 1989 roku; Nachwort zur Publikation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poczucie osamotnienia dziecka jako wynik zaburzonych relacji emocjonalnych i społecznych w rodzinie. 2. Oddziaływania wychowawcze rodziców a poczucie osamotnienia dziecka w rodzinie. 3. Osamotnienie dziecka a jego adaptacja w środowisku społecznym. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Źródła i rozmiary poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie. 6. Etologia zaburzeń więzi emocjonalnych między rodzicami a dzieckiem w rodzinie. 7. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcjonalność oddziaływań wychowawczych. 8. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcja adaptacyjna w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Pozytywne podejście; R. 2. Podstawowe koncepcje; R. 3. Znaczenie kolejności urodzenia; R. 4. Nowe spojrzenie na nieodpowiednie zachowanie; R. 5. Strzeż się logicznych konsekwencji; R. 6. Skupienie na rozwiązaniach; R. 7. Skuteczne wykorzystanie zachęty; R. 8. Spotkania klasowe; R. 9. Spotkania rodzinne; R. 10. Osobowość: jak twoja wpływa na twoje dzieci; R. 11. Jak połączyć wszystko w całość; R. 12. Miłość i radość w domu oraz klasie; Dodatek I: Zakładanie grupy edukacji pozytywnej dyscypliny; Dodatek II: Rozwój poczucia wspólnoty poprzez doradztwo rówieśnicze; Dodatek III: List do rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Diagnoza i terapia dziecka z zespołem ADHD; 3. Sytuacja rodzinna i szkolna dziecka z ADHD; 4. Metodologia badań własnych; 5. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców; 6. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD; 7. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 309, [3] s. : tab. ; 23 cm.
TOM 2. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania. Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej. Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej. Rozdział 26. Psychologiczne mechanizmy wychowania. Rozdział 27. Wychowanie a osobowość. Rozdział 28. Wychowanie a proces socjalizacji. Rozdział 29. Środowisko wychowawcze. Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie. Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka. Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym. Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym. Rozdział 34. Problemy samowychowania. Rozdział 35. Trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Relacje między rodzicami a dziećmi we współczesnych rodzinach: Tendencje w zakresie ewolucji czynników stymulujących więź rodzinną; Studenci o swej więzi emocjonalnej z rodzicami w okresie dorastania; Rola ojca w życiu rodziny i dziecka; Emigracja zarobkowa rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci; Mama, tata, dziecko? Przemiany ról małżeńskich i rodzicielskich we współczesnych rodzinach; Współcześni wychowawcy; Kultura jako przestrzeń relacji rodzice - dzieci. Kontekst pedagogiczny. 2. Nietradycyjne systemy rodzinne. Struktura rodziny a jakość funkcjonowania rodziców i dzieci: Dzieci rodziców kohabitujących; Dziecko przysposobione jako stymulator jakości związku małżeńskiego w rodzinie adopcyjnej; Empatia a zachowania przywódcze młodzieży z rodzin o zróżnicowanej strukturze; Społeczna ocena atrakcyjności kobiet i mężczyzn o różnym statusie rodzicielskim; Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych; Psychologiczne skutki samotnego rodzicielstwa. 2. Sytuacje trudne. Pomoc dziecku i jego rodzinie: Jakość życia osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym a funkcjonowanie systemu rodzinnego; Rodzina wychowująca dziecko z niepełnosprawnością; Rola wsparcia rpdzo9nnego w zmaganiu się z chorobą nowotworową; Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych; Rodzina zaprzyjaźniona w polskim systemie pomocy dziecku i rodzinie; System wsparcia samotnych rodziców na przykładzie Gingerbread NI w Irlandii Północnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 316
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej