Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(113)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(108)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(5)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(80)
tylko na miejscu
(65)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(86)
Czytelnia
(67)
Autor
Eichelberger Wojciech
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Augustyn Józef (1950- )
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Antrobus Laverne
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Baca Teresa
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Biała Monika
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Buck Craig
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Canfield Ken
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cunningam Cliff
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dembo Myron H
(1)
Demska Stanisława
(1)
Demski Jerzy
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Doliński Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Glomb Dominika
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutek Alina
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Górnicka Gabriela
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia
(1)
Herbert Martin
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jorg Daria
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(117)
Język
polski
(117)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(52)
Dziecko
(35)
Wychowanie
(33)
Rodzina
(23)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Psychologia wychowawcza
(11)
Rodzice
(10)
Psychologia dziecka
(9)
Młodzież
(7)
Nauczanie
(7)
Agresywność
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika
(6)
Dziecko trudne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Kształcenie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagogika rodziny
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Uczniowie
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko maltretowane
(4)
Osobowość
(4)
Rozwód
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Mowa
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Patologia społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Więź rodzinna
(3)
Zachowanie
(3)
Alkoholizm
(2)
Arteterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Cierpienie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dorosłość
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Erotyzm
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
HIV
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Małżeństwo
(2)
Miłość
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Noworodek
(2)
Ojcostwo
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Płeć
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Seksualność
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Spostrzeganie
(2)
Stres
(2)
Szczęście
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczucia
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
Wzór osobowy
(2)
Władza rodzicielska
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
117 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co ważne, co niezbędne, 2. Otaczający świat, 3. Drabina, 4. Dla mnie, dla innych, 5. Cele i środki, 6. Słowa i czyny, 7. Lista ulubionych rzeczy, 8. Labirynt, 9. Ja-inni, 10. Poznanie własnych możliwości, 11. Życie, 12. Wartość i sens życia, 13. Tajemniczy dokument, 14. Pustynia, 15. Solidarność, 16. Czas, 17. Ja i moja rodzina, 18. Pieniądz, 19. Jak karać sprawiedliwie, 20. Odkrycie pasji, 21. Jak sprawiedliwie dzielić, 22. Praca, 23. Wartości i przestrzeń życiowa, 24. Władza, 25. Odpowiedzialność we współdziałaniu, 26. Jesteśmy do siebie podobni, 27. Przyjaźń, 28. Wiedza, 29. Godność, 30. Prawa, lewa, centrum, 31. Dawanie, 32. Branie, 33. Dzień - noc, 34. Postępowanie "wzwyż", 35. Jaki jestem, co czuję, jak myślę i oceniam, 36. Autobiografia, 37. Tożsamość, 38. Nakaz-wybór, 39. Miłość, 40. Odpowiedzialność, 41. Wolność, 42. Przebaczenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek a religia, 2. Spotkania z Biblią : Poznajemy Boga, Poznajemy siebie, Pokonujemy własną słabość, Między ludźmi, Sprawy codzienne, Przekraczamy siebie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
J.J. Rousseau i koncepcja funkcjonalna dzieciństwa; Psychologia inteligencji; Funkcja woli; Discat a puero magister; Psychologia szkoły czynnej; Metoda funkcjonalna nauczania języka; Wychowanie a demokracja; Dlaczego ziewamy?; Koncepcja funkcjonalna wychowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe dziecka niepełnosprawnego, 2. Niepełbosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka, 3. Metodologia badań własnych, 4. Przezycia emocjonalne rodziców związane z akceptacją niepełnosprawności dziecka, 5. Podstawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, 6. Zaspokajanie przez rodziców potrzeb psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych, 7. Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skąd się biorą dzieci odnoszące sukcesy?; 2. Sukces a "idealny obraz"; 3. Mocne i słabe strony rodzicielstwa; 4. Podejmowanie decyzji; 5. Umiejętności organizacyjne; 6. Rodzinne finanse; 7. Inteligencja emocjonalna; 8. Samokontrola i samodyscyplina; 9. Moralność i wartości; 10. Tworzenie przydatnych narzędzi wychowawczych; 11. Modelowanie; 12. Narzędzia komunikacji; 13. Dyscyplina; 14. Chronienie zaradnego dziecka; 15. Rozwiązywanie problemów; 16. Rodzinne tradycje; 17. Zajęcia pozaszkolne; 18. Cechy zaradnych dzieci; 19. Wysoka samoocena i poczucie własnej wartości; 20. Chęć do nauki; 21. Zdolność do miłości; 22. Dobry charakter; 23. Odporność; 24. Najlepsze zostaw na koniec
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Karta praw dziecka; R. 1 Zdrowe i niezdrowe wzory opieki rodzicielskiej; R. 2 Określanie rów; R. 3 Przezwyciężanie komunikatów negatywnych; R. 4 Kochać czy zawstydzać?; R. 5 Rozumieć granice: Dzieci mają prawo do własnych myśli; Dzieci mają prawo do własnych Dzieci mają prawo do własnych uczuć; Dzieci mają prawo do posiadania własnych rzeczy; Dzieci mają prawo do własnej przestrzeni; Dzieci mają prawo do własnego ciała; R. 6 Akceptować uczucia; R. 7 Rodzice: nauczyciele i przewodnicy; R. 8 Nakładanie rozsądnych ograniczeń; R. 9 Etapy rozwoju dziecka: Przed urodzeniem; Od urodzenia do osiemnastego miesiąca; Osiemnaście miesięcy do trzech lat; Trzy do sześciu lat; Sześć do dwunastu lat; Dwanaście do dwudziestu lat; R. 10 Życie w miłości; R. 11 Organizowanie życia rodzinnego; R. 12 Szczególne sytuacje: Rodzeństwo; Dziadkowie i babcie; Powtórne małżeństwo; Samotna matka, samotny ojciec; R. 13 Troszcz się o siebie; R. 14 Spoglądając wstecz, spoglądaj przed siebie; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przegląd teorii, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Doświadczenia rodzinne jako źródło transmisji wzorów zachowań, 4. Transmisja rodzinnych wzorów a zachowania młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; I. Zranienia konieczne i nie do uniknięcia; II. Zranienia, których należy unikać; III. Kiedy zranienie staje się trampoliną; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przemiany filozofii edukacji w Polsce i na świecie; 2. Kierunki badań na strukturami poznawczymi; 3. Nowe spojrzenie na struktury poznawcze i obrazowanie językowe; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Analiza wyników badań; 6. Podsumowanie i wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej