Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(48)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(46)
E-booki
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(32)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(32)
Autor
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kacprzak Andrzej
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kostrzyńska Małgorzata
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kuźma Inga B
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Piotrowska Alicja
(2)
Potoczna Małgorzata
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szarota Zofia
(2)
Wojtczak Monika
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszek Adam
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błędowski Piotr (1956- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieślak Roman
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Czopek Jakub
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derber Charles
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Fengler Jorg
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janowicz Anna
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordas-Surowiec Mariola
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Maria
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(60)
angielski
(1)
Temat
Wsparcie społeczne
(46)
Opieka społeczna
(10)
Niepełnosprawni
(7)
Ludzie starzy
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Pedagogika specjalna
(5)
Polityka społeczna
(5)
Praca socjalna
(5)
Rodzina
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Domy pomocy społecznej
(3)
Dziecko głuche
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Bezrobocie
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Kształcenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Surdopedagogika
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Ból przewlekły
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. Mechanizmy psychologiczne pozostawiania w krzywdzącej relacji. Wybrane koncepcje. 1. Wyuczona bezradność; 2. „Pranie mózgu”; 3. Współuzależnienie ofiar przemocy; 4. Syndrom sztokholmski; 5. Zespół zaburzeń stresu pourazowego – PTSD; 6. Teoria cyklu przemocy Lenory E. Walker; 7. Wtórne zranienie. Rozdział II. Formy i procedury pomocy osobom doświadczającym przemocy w rodzinie. 1. Pomoc osobom doświadczającym przemocy w rodzinie w świetle obowiązujących przepisów prawa; 2. Rola zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 3. Procedura „Niebieskie Karty”. Rozdział III. Charakterystyka grupowych form pomocy psychologicznej. 1. Rozwój grupowych form pomocy; 2. Rodzaje grupowych form pomocy; 3. Modele grup dla ofiar urazu; 4. Historia grup dla osób doświadczających przemocy; 5. Istota grup wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie. Rozdział IV. Organizowanie grup wsparcia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie. 1. Planowanie i organizacja grupy wsparcia; 2. Zasady grupowe i kontrakt; 3. Fazy pracy w grupie; 4. Kompetencje i rola moderatora grupy; 5. Niektóre problemy występujące w grupie. Rozdział V. Grupy wsparcia dla osób doświadczających przemocy na terenie województwa mazowieckiego. 1. Początki działalności grup dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy; 2. Instytucje i organizacje tworzące grupy dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego; 3. Rodzaje grup dla osób doświadczających przemocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Model wsparcia społecznego starszych w środowisku zamieszkania; Badanie terenowe „Zakres i zasady wsparcia środowiska dla osób starszych”; System wsparcia społecznego osób starszych w Polsce; System wsparcia dla osób starszych w Niemczech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Francji; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Włoszech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania w Szwecji; Wsparcie środowiska osób starszych w Republice Czeskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2273)
1. Bezrobocie jako sytuacja zagrożenia, 2. Zachowanie zaradcze, 3. Wsparcie społeczne, 4. Poczucie zagrożenia i otrzymywane wsparcie społeczne a zachowanie zaradcze osób bezrobotnych - badania własne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: Wprowadzenie; Wykaz skrótów; Część I. Pomoc społeczna. Rozdział I. Istota i zasady udzielania pomocy społecznej: 1. Pomoc społeczna i wsparcie socjalne w systemie zabezpieczenia społecznego 2. Cele i zasady pomocy społecznej Rozdział II. Przesłanki nabycia prawa do świadczeń: 1. Obywatelstwo i miejsce zamieszkania 2. Osoba fizyczna i rodzina jako adresaci świadczeń 3. Kryterium trudnej sytuacji życiowej 4. Dochód 5. Przesłanki negatywne prawa do pomocy społecznej Rozdział III. Świadczenia pieniężne: 1. Zasiłek stały 2. Zasiłek okresowy 3. Zasiłek celowy 4. Pomoc na usamodzielnienie 5. Pomoc dla cudzoziemców 6. Wynagrodzenie z tytułu sprawowania opieki Rozdział IV. Świadczenia niepieniężne: 1. Świadczenia zaspokajające podstawowe potrzeby egzystencji 2. Praca socjalna, poradnictwo i interwencja kryzysowa 3. Składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 4. Usługi opiekuńcze 5. Pomoc w postaci mieszkania chronionego 6. Pomoc w integracji i usamodzielnieniu 7. Usługi świadczone przez ośrodki wsparcia 8. Pobyt i usługi w domu pomocy społecznej Rozdział V. Postępowanie w sprawie świadczeń. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej: 1. Postępowanie w sprawie świadczeń 2. Czynności konsensualne 3. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej Rozdział VI. Weryfikacja decyzji i zwrot świadczeń: 1. Zmiana i uchylenie decyzji nieostatecznej 2. Weryfikacja decyzji ostatecznej 3. Czasowe następstwa zmiany i uchylenia decyzji 4. Świadczenie nienależnie pobrane 5. Zwrot świadczeń Rozdział VII. Zadania, organizacja i kadry pomocy społecznej: 1. Zadania pomocy społecznej 2. Organizacja pomocy społecznej 3. Podmioty niepubliczne w pomocy społecznej 4. Kontrola i nadzór 5. Kadry pomocy społecznej Część II. Świadczenia rodzinne. Rozdział VIII. Pojęcie świadczeń rodzinnych: 1. Pojęcie świadczeń rodzinnych w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczeń rodzinnych według przepisów o koordynacji Rozdział IX. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczeń rodzinnych: 1. Zamieszkanie na terytorium RP 2. Obywatelstwo polskie 3. Cudzoziemcy uprawnieni do świadczeń rodzinnych Rozdział X. Zasiłek rodzinny i dodatki do zasiłku rodzinnego: 1. Zasiłek rodzinny 2. Podmioty uprawnione do zasiłku rodzinnego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do zasiłku rodzinnego (art. 7 u.ś.r.) 5. Dodatki do zasiłku rodzinnego Rozdział XI. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka oraz świadczenia rodzinne przyznawane na podstawie uchwały rady gminy: 1. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka 2. Świadczenia rodzinne udzielane na podstawie uchwały rady gminy Rozdział XII. Świadczenie rodzicielskie: 1. Podmioty uprawnione do świadczenia 2. Prawo do świadczenia 3. Okoliczności wyłączające prawo do świadczenia 4. Zbieg prawa do świadczenia rodzicielskiego i innych świadczeń Rozdział XIII. Świadczenia opiekuńcze: 1. Zasiłek pielęgnacyjny 2. Świadczenie pielęgnacyjne 3. Specjalny zasiłek opiekuńczy Rozdział XIV. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych (socjalnego wsparcia): 1. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego – uwagi ogólne 2. Wybrane zasady koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego 3. Właściwość organu w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych 4. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych w świetle rozporządzenia nr 883/2004 Rozdział XV. Postępowanie w sprawie przyznania i wypłaty świadczeń rodzinnych oraz weryfikacji decyzji ostatecznej: 1. Właściwość organów 2. Wniosek 3. Uzupełnienie wniosku i pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia 4. Zasady wypłaty świadczeń rodzinnych 5. Obowiązki informowania 6. Uchylenie i zmiana ostatecznej decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych Rozdział XVI. Świadczenie nienależnie pobrane: 1. Pojęcie świadczeń nienależnie pobranych 2. Zasady zwrotu nienależnie pobranych świadczeń Część III. Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci. Rozdział XVII. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego 1. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczenia wychowawczego według przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Rozdział XVIII. Warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego: 1. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 2. Podmioty uprawnione do świadczenia wychowawczego 3. Przesłanki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do świadczenia wychowawczego (art. 8 u.p.p.w.d.) Rozdział XIX. Postępowanie w sprawach o świadczenia wychowawcze: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 2. Okres zasiłkowy 3. Wydatkowanie świadczenia wychowawczego niezgodnie z celem lub marnotrawienie świadczenia 4. Rodzinny wywiad środowiskowy 5. Świadczenia nienależnie pobrane oraz weryfikacja decyzji ostatecznej Rozdział XX. Rodzinny kapitał opiekuńczy: 1. Pojęcie i cel rodzinnego kapitału opiekuńczego 2. Warunki nabycia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 3. Wysokość rodzinnego kapitału opiekuńczego i zasady ustalania uprawnień 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 5. Okoliczności wypłaty kapitału w formie rzeczowej lub w formie opłacenia usług 6. Podmioty realizujące zadania w zakresie kapitału 7. Zwrot nienależnie pobranego kapitału opiekuńczego 8. Dofinansowanie obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 9. Warunki nabycia uprawnień do finansowania obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 10. Podmiot realizujący dofinansowanie Część IV. Fundusz alimentacyjny i działania wobec dłużników alimentacyjnych. Rozdział XXI. Istota i przesłanki nabycia uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Zagadnienia wprowadzające 2. Podmioty uprawnione do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Warunki nabycia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego Rozdział XXII. Postępowanie w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie przyznania świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Okres świadczeniowy 4. Decyzja ustalająca prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 5. Wstrzymanie wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego 6. Weryfikacja decyzji, na mocy której strona nabyła prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 7. Wzory pism Rozdział XXIII. Świadczenie nienależnie pobrane oraz zwrot świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Nienależnie pobrane świadczenia z funduszu alimentacyjnego 2. Obowiązek zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej 3. Wzory pism Rozdział XXIV. Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych 1. Wniosek o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 3. Czynności podejmowane wobec dłużnika alimentacyjnego 4. Uznanie dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych 5. Wzory Część V. Dodatki mieszkaniowe Rozdział XXV. Przesłanki nabycia prawa do dodatku mieszkaniowego 1. Przesłanki pozytywne, których spełnienie warunkuje nabycie prawa do dodatku mieszkaniowego 2. Okoliczności wyłączające uzyskanie dodatku Rozdział XXVI. Wysokość dodatku. Rozdział XXVII. Proceduralne aspekty przyznania, wypłaty i zwrotu dodatków mieszkaniowych: 1. Właściwość organu 2. Przebieg postępowania 3. Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego 4. Wstrzymanie wypłaty dodatku 5. Zwrot nienależnie pobranego świadczenia Część VI. Wspieranie rodziny i piecza zastępcza. Rozdział XXVIII. Ochrona dziecka i rodziny – zagadnienia ogólne: 1. Podstawy prawne wspierania rodziny i pieczy zastępczej 2. Wspieranie rodziny 3. Piecza zastępcza 4. Podmioty wspierania rodziny i pieczy zastępczej 5. Podmiotowość i dobro dziecka 6. Podmioty, wobec których realizowane jest wspieranie rodziny i piecza zastępcza 7. Przetwarzanie danych Rozdział XXIX. Wspieranie rodziny: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy dotyczące wsparcia rodziny 3. Pojęcie wspierania rodziny 4. Formy organizacyjne wspierania rodziny 5. Praca z rodziną 6. Działania ośrodków pomocy społecznej lub centrum usług społecznych w zakresie wspierania rodzin 7. Asystent rodziny 8. Pomoc w opiece i wychowaniu dziecka 9. Kontrola wójta i zarządu powiatu 10. Rodzina wspierająca Rozdział XXX. Piecza zastępcza: 1. Zagadnienia ogólne 2. Rodzinna piecza zastępcza 3. Instytucjonalna piecza zastępcza 4. Świadczenia i dodatki przysługujące rodzinie zastępczej i prowadzącemu rodzinny dom dziecka 5. Odpłatność rodziców za pobyt dziecka w pieczy zastępczej 6. Ocena sytuacji dziecka oraz opinia o zasadności jego pobytu w pieczy zastępczej Rozdział XXXI. Pomoc dla osób usamodzielnianych: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy normujące pomoc na usamodzielnienie 3. Zakres podmiotowy pomocy na usamodzielnienie 4. Rodzaje świadczeń w ramach procesu usamodzielnienia 5. Postępowanie w sprawie przyznania świadczenia w ramach usamodzielnienia Rozdział XXXII. Postępowanie adopcyjne: 1. Zagadnienia wstępne 2. Podstawy prawne prowadzenia postępowania adopcyjnego 3. Ośrodek adopcyjny 4. Działania zmierzające do przygotowania dziecka do adopcji 5. Karta dziecka 6. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia krajowego 7. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia międzynarodowego 8. Kwalifikacje kandydatów do przysposobienia dziecka 9. Kontrola zarządu województwa nad ośrodkiem adopcyjnym Rozdział XXXIII. Ustrój administracji: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podstawy prawne ustroju administracji 3. Zadania gminy w sferze wspierania rodziny 4. Zadania powiatu w sferze pieczy zastępczej 5. Województwo samorządowe w sferze wspierania rodziny i pieczy zastępczej 6. Zadania wojewody 7. Zadania ministra właściwego do spraw rodziny 8. Rada Ministrów w zakresie wspierania rodziny i pieczy zastępczej 9. Nagrody za osiągnięcia w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 10. Zlecanie zadań podmiotom niepublicznym 11. Finansowanie zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 12. Wysokość kwoty średnich miesięcznych wydatków w placówkach, które rozpoczęły działalność 13. Dotacje jednostek samorządu terytorialnego Rozdział XXXIV. Kontrola wojewody: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy prawa normujące przeprowadzanie kontroli 3. Uprawnienia wojewody 4. Wystąpienie pokontrolne 5. Zastrzeżenia wobec wystąpienia pokontrolnego 6. Instrumenty prawne przysługujące wojewodzie 7. Wymierzanie i egzekucja kar pieniężnych 8. Kontrola zarządu powiatu 9. Kontrola w województwie samorządowym 10. Uprawnienia organu kontrolnego Część VII. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie. Rozdział XXXV. Zjawisko przemocy w rodzinie: 1. Przemoc w rodzinie – pojęcie, fakty i mity 2. Przemoc w rodzinie a przestępstwo znęcania się (art. 207 k.k.) 3. Międzynarodowe zobowiązania Polski w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie Rozdział XXXVI. Zadania publiczne w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie: 1. Obowiązki organów administracji rządowej 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego, w tym obowiązki rady gminy/powiatu/sejmiku wojewódzkiego oraz wójta/burmistrza/prezydenta 3. Gminne zespoły interdyscyplinarne 4. Procedura „Niebieskie Karty” 5. Odebranie dziecka z rodziny przez pracownika socjalnego 6. Bezpieczeństwo i ochrona osoby doświadczającej przemocy w rodzinie – uprawnienia Policji, prokuratora i sądu Rozdział XXXVII. Prawne i społeczne aspekty przeciwdziałania przemocy: 1. Obowiązek zawiadomienia o przestępstwie znęcania się oraz odpowiedzialność za brak zawiadomienia o przestępstwie 2. Zakaz stosowania kar cielesnych wobec dzieci – charakter prawny i konsekwencje naruszenia zakazu 3. Oddziaływanie na sprawcę – programy korekcyjno-edukacyjne 4. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 5. Zaświadczenie lekarskie dla ofiary przemocy w rodzinie Część VIII. Wybrane rodzaje wsparcia. Rozdział XXXVIII. Zasiłki dla opiekunów: 1. Zagadnienia ogólne – cel świadczenia 2. Podmioty uprawnione 3. Warunki nabycia prawa do zasiłku dla opiekuna 4. Przesłanki negatywne 5. Postępowanie w sprawie przyznania prawa do zasiłku dla opiekuna Rozdział XXXIX. Pomoc osobom uzależnionym (alkoholizm i narkomania): 1. Pomoc osobom uzależnionym od alkoholu 2. Pomoc osobom uzależnionym od narkotyków Rozdział XL. Pomoc osobom z zaburzeniami psychicznymi: 1. Idea oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi 2. Umieszczenie osoby z zaburzeniami psychicznymi w domu pomocy społecznej 3. Uprawnienia organu pomocy społecznej w zakresie kierowania do szpitala psychiatrycznego Rozdział XLI. Pomoc materialna dla studentów. Rozdział XLII. Pomoc socjalna dla uczniów: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podmioty uprawnione do świadczeń 3. Stypendium szkolne (art. 90d u.s.o.) 4. Zasiłek szkolny (art. 90e u.s.o.) 5. Postępowanie w sprawie przyznania pomocy (art. 90e u.s.o.) Rozdział XLIII. Pomoc w postaci dożywiania. Posiłek w szkole i w domu: 1. Cel i zakres Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 2. Podmioty realizujące Program 3. Finansowanie Programu – źródła i zasady 4. Podmioty uprawnione do pomocy udzielanej w ramach Programu 5. Przesłanki udzielenia pomocy w ramach Programu 6. Formy udzielenia pomocy w ramach Programu Rozdział XLIV. Pomoc kobietom w ciąży i rodzinom wychowującym dzieci wymagające szczególnej opieki: 1. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży 2. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Rozdział XLV. Wsparcie w ramach Karty Dużej Rodziny. Rozdział XLVI. Dodatek energetyczny. Rozdział XLVII. Nieodpłatna pomoc prawna. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: O pracy socjalnej z osobami chorującymi psychicznie – raz jeszcze. 1. Od wykluczenia do integracji – nowe perspektywy we wspieraniu osób z doświadczeniem choroby psychicznej, 2. Wspieranie procesu zdrowienia w praktyce, 3. O kryzysie psychicznym i jego korelatach, 4. Praca socjalna z osobami z doświadczeniem choroby psychicznej – uwagi praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie i metoda biograficzna; Rozdział 1. Wieloaspektowość rodzicielstwa w perspektywie pedagogicznej: 1.1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań; 1.2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie – krytyczna analiza literatury przedmiotu; 1.3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i postrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną; 1.4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; 1.5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskich przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział 2. „Codzienność rodzicielska” rodziców z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa badawcza: 2.1. Przed ciążą – życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców; 2.2. Opieka położnicza – poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców; 2.3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska; 2.4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; Zakończenie; Bibliografia; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Niepełnosprawność, praca, ekonomia. O (nie)możliwości bycia pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce: 1.1. Znaczenie pracy; 1.2. Od pogardy dla pracy, przez jej przymus, do uznania za czynnik wyznaczający ludzką wartość i miejsce jednostki w społeczeństwie; 1.3. Praca i rynek pracy we współczesności. Społeczeństwo konsumentów i społeczne peryferia egzystencji dla nowych ubogich; 1.4. Niepełnosprawność w perspektywie materializmu. Kapitalizm – wykluczenie i utowarowienie upośledzonego ciała; 1.5. Ekonomia polityczna niepełnosprawności według Marty Russell i ekonomiczny model niepełnosprawności; 1.6. O (nie)obecności osób z niepełnosprawnością (intelektualną) na współczesnym rynku pracy. 2. Metodologia badań własnych. Konstrukcja projektu badawczego: 2.1. Określenie obszaru przedmiotowego. Problematyka badawcza; 2.2. Deklaracja paradygmatyczna. Umiejscowienie projektu w strategii jakościowej; 2.3. Teoria ugruntowana w wersji konstruktywistycznej Kathy Charmaz jako tama metodologiczna badania fenomenu pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną; 2.4. Sposoby gromadzenia danych w ujęciu teorii ugruntowanej; 2.5. Tok postępowania badawczego i procedura analizy. Kulisy i aktorzy społeczni; 2.6. Sceny – miejsca/przestrzenie i etyczny aspekt badań. 3. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną: 3.1. Założenia, cele i trendy polityki zatrudnienia i (nie)funkcjonowanie systemy wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3.2. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej – zderzenia założeń z rzeczywistością ich implementacji. Systemowe paradoksy niepełnosprawności intelektualnej i zatrudnienia. 4. Przestrzenie, miejsca i społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.2. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.3. Przestrzenie i światy społeczne zakładów aktywności zawodowej w perspektywie doświadczeń kierowników oraz koordynatorów wsparcia; 4.4. Zakład aktywności zawodowej jako przestrzeń społecznego świata pracy w rekonstrukcjach doświadczeń pracowników z niepełnosprawnością intelektualną; 4.5. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w optyce doświadczeń twórców i koordynatorów wsparcia; 4.6. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w percepcji pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Znaczenia pracy i doświadczeń sytuacji pracy. Rola pracy w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną: 5.1. Emancypacyjny potencjał pracy – perspektywa trenerów pracy oraz koordynatorów wsparcia; 5.2. Znaczenia nadawane pracy i doświadczeniom sytuacji pracy przez pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Być pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce. Gra w/o emancypację: 6.1. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną – polityka emancypacji czy działania pozorowane (?). Polityka równych szans versus polityka różnorodności (?); 6.2. Przestrzenie/miejsca/społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dyktat normy – przymus upodobnienia czy zrozumienie dla różnic (?). Kierunek ekonomii społecznej; 6.3. Stawanie się, bycie podmiotem pracy – przesuwanie granic indywidualnego doświadczenia, walka o bycie widzialnym i szansę na alternatywny sposób bycia-w-świecie (?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Domy samotnej matki: 1.1. Trudności samotnego macierzyństwa; 1.2. Rola domów samotnej matki; 1.3. Regulacje prawne dotyczące domów samotnej matki; 1.4. Domy samotnej matki w świetle badań. Rozdział 2 Ośrodki interwencji kryzysowej: 2.1. Istota interwencji kryzysowej; 2.2. Zadania ośrodków interwencji kryzysowej; 2.3. Ośrodki interwencji kryzysowej w świetle przepisów prawa; 2.4. Egzemplifikacja funkcjonowania ośrodków interwencji kryzysowej. Rozdział 3 Rodziny zastępcze specjalistyczne: 3.1. Atrybuty rodzin zastępczych; 3.2. Rola rodzin zastępczych specjalistycznych; 3.3. Rodziny zastępcze specjalistyczne w ujęciu regulacji prawnych; 3.4. Praktyka funkcjonowania rodzin zastępczych specjalistycznych. Rozdział 4 Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne: 4.1. Piecza zastępcza nad dziećmi chorymi 4.2. Kompetencje regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.3. Przepisy prawa odnoszące się do regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.4. Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne w ujęciu empirycznym. Rozdział 5 Interwencyjne ośrodki preadopcyjne: 5.1. Znaczenie adopcji; 5.2. Zadania interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych; 5.3. Interwencyjne ośrodki preadopcyjne w świetle rozwiązań prawnych; 5.4. Działalność interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych. Rozdział 6 Opiniodawcze zespoły sądowych specjalistów: 6.1. Znaczenie opiniowania w sprawach dzieci i rodziny; 6.2. Kompetencje opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.3. Regulacje prawne dotyczące opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.4. Rzeczywistość opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 4)
Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością- integracja czy segregacja; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych; Dzieci rodziców niepełnosprawnych; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju; Od izonomii w stronę alienacji- sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym zyciu przez młodzież w wieloraką niepełnosprawnością; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich; Wolontariusze- przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych; Genialni autyści. Prawda czy mit?; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość- nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych; "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych zawodowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka działań psychologicznych, 2. Organizacja działań psychologicznych w wybranych państwach, 3. Kierunki zmian w prowadzeniu działań psychologicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opiekunowie rodzinni : wyzwania i możliwości wsparcia / Anna Janowicz. - Warszawa : CeDeWu , 2019. - 310 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział 1 Opieka nad osobami u kresu życia - wprowadzenie do zagadnienia: 1.1. Opieka międzyludzka; 1.2. Pomoc i wsparcie społeczne; 1.3. Opieka u kresu życia; 1.4. Opieka formalna i nieformalna; 1.5. Wolontariat; 1.6. Rodzina; 1.7. Rola społeczna. Rozdział 2 System opieki formalnej nad osobami u kresu życia: 2.1. Instytucje zajmujące się osobami u kresu życia w systemie ochrony zdrowia; 2.1.1. Opieka długoterminowa; 2.1.2. Opieka paliatywno-hospicyjna świadczona przez instytucje; 2.2. Instytucje pomocy społecznej wspierające osoby u kresu życia; 2.3. Opieka domowa nad osobami u kresu życia jako zadanie ochrony zdrowia i pomocy społecznej; 2.3.1. Obszar ochrony zdrowia; 2.3.2. Obszar pomocy społecznej; 2.4. Udział organizacji pozarządowych i wyznaniowych w opiece formalnej; 2.4.1. Caritas; 2.4.2. Diakonia Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego; 2.4.3. Prawosławne Ośrodki Miłosierdzia Eleos; 2.4.4. Polski Czerwony Krzyż; 2.4.5. Polski Komitet Pomocy Społecznej; 2.4.6. Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy; 2.5. Programy rządowe. Rozdział 3 Opieka nieformalna nad osobami u kresu życia: 3.1. Opiekunowie z kręgu rodzinnego; 3.2. Zmiany w funkcjonowaniu rodzin a realizowanie zadań opiekuńczych; 3.3. Główny opiekun rodzinny - charakterystyka i zadania; 3.4. Niespokrewnieni opiekunowie nieformalni; 3.4.1. Sąsiedzi; 3.4.2. Członkowie wspólnot parafialnych; 3.4.3. Opiekunowie odpłatni i imigranci; 3.4.4. Wolontariusze. Rozdział 4 Opiekunowie rodzinni - wyzwania i potrzeby: 4.1. Cierpienie i ból totalny osób u kresu życia; 4.2. Dynamika rodziny w obliczu choroby; 4.3. Obciążenia opiekunów rodzinnych; 4.3.1. Obciążenia psychiczne; 4.3.2. Zespół opiekuna; 4.4. Potrzeby opiekunów rodzinnych w zakresie opieki domowej nad bliskim chorym; 4.3.1. Potrzeby edukacyjne; 4.4.2. Potrzeba wsparcia w opiece; 4.4.3. Potrzeby psychiczne; 4.4.4. Potrzeba wsparcia społecznego; 4.4.5. Potrzeby finansowe i materialne; 4.4.6. Potrzeby duchowe; 4.4.7. Potrzeby opiekunów w obliczu zbliżającej się śmierci bliskiego; 4.4.8. Zróżnicowanie potrzeb opiekunów. Rozdział 5 Światowe i polskie rekomendacje dotyczące opiekunów rodzinnych osób u kresu życia: 5.1. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia i Unii Europejskiej dla krajów członkowskich; 5.1.1. Strategia Światowej Organizacji Zdrowia; 5.1.2. Rezolucja Parlamentu Europejskiego; 5.1.3. Projekty europejskie; 5.1.4. Zalecenia ekspertów ds. deinstytucjonalizacji opieki; 5.1.5. Rekomendacje Europejskiego Towarzystwa Opieki Paliatywnej; 5.2. Polskie analizy i rekomendacje dotyczące opiekunów rodzinnych; 5.2.1. Założenia Długofalowej Polityki Senioralnej w Polsce na lata 2014-2020; 5.2.2. Biała Księga; 5.3. Przegląd rekomendacji badaczy zagadnienia. Rozdział 6 Wsparcie opiekunów rodzinnych w opiece domowej w praktyce - przykłady implementacji zaleceń: 6.1. Badanie potrzeb opiekunów; 6.2. Formalnoprawne podstawy wspierania opiekunów rodzinnych; 6.2.1. Europejskie regulacje prawne; 6.2.2. Polskie regulacje prawne; 6.2.3. Budowanie świadomości społecznej i inicjatywy pozarządowe; 6.3. Wsparcie społeczne; 6.3.1. Wsparcie za pośrednictwem Internetu i infolinii; 6.3.2. Grupy wsparcia; 6.4. Wsparcie informacyjno-edukacyjne; 6.4.1. Zasoby internetowe; 6.4.2. Materiały drukowane; 6.5. Wsparcie w sprawowaniu opieki. Rozdział 7 Opieka nad bliskim u kresu życia w domu - doświadczenia opiekunów rodzinnych: 7.1. Partnerzy roli opiekuna rodzinnego; 7.2. Utrudnienia roli opiekuna rodzinnego; 7.3. Ułatwienia roli; 7.4. Wpływ sprawowania opieki na funkcjonowanie opiekuna; 7.5. Oczekiwania i potrzeby opiekunów; 7.6. Radzenie sobie z sytuacją opiekuna rodzinnego; 7.7. Typologia podejścia do roli opiekuna. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praktyka jest nauczycielem umiejętności; 1. Koncepcje i tworzenie dobrych praktyk w pomocy społecznej; Socjologiczne mapy badawcze w miejskiej polityce społecznej. Od tradycji do współczesnych dobrych praktyk w rozwiązywaniu problemów w mieście; O uwarunkowaniach dobrych praktyk w lokalnych systemach i sieciach wsparcia; Interwencja socjalna z perspektywy praktyk organizacyjnych i współpracy z instytucjami wsparcia społecznego w Katowicach w opinii pracowników MOPS-u; Szkolne systemy profilaktyki i wsparcia społecznego uczniów zagrożonych wykluczeniami w Katowicach. Diagnoza i przykłady dobrych praktyk; Współpraca Miasta Katowice z organizacjami pozarządowymi w obszarze rozwiązywania problemów społecznych= przykłady dobrych praktyk; 2. Działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Katowicach; Środowiskowe programy profilaktyczne w Katowicach; Stowarzyszenia i inne organizacje pozarządowe w Katowicach- dawcy dobrych praktyk czy grupy interesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej