Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(99)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(52)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(72)
Czytelnia
(53)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gawda Barbara
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Jenkins Jennifer M
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Oatley Keith
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Błachnio Agata
(2)
Davis Mark H
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bemis Judith
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burda Urszula
(1)
Busz Anna
(1)
Butler Gillian
(1)
Błoch Bogusław
(1)
C. Larsen Hegarty
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dachs Ursula
(1)
Davidson Richard J
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Deckers Lambert
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ecker Bruce
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Evans Dylan
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fedeli Mario
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Friedman Howard S
(1)
Frost Peter J
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gózik Aneta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Illeris Knud
(1)
Janyga Wojciech (1977- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Uczucia
(91)
Psychologia
(27)
Osobowość
(21)
Motywacja
(20)
Uczenie się
(20)
Pamięć
(14)
Poznanie
(14)
Stres
(13)
Zachowanie
(13)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zmysły
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Agresywność
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Świadomość
(6)
Dziecko
(5)
Empatia
(5)
Metody badawcze
(5)
Młodzież
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Język
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Nałóg
(4)
Praca
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Układ nerwowy
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Etyka
(3)
Gniew
(3)
Hormony
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Myślenie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Spostrzeganie
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Charakter
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Fizjologia
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Intymność
(2)
Język dziecka
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kryzys
(2)
Kształcenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Medytacja
(2)
Nauczanie
(2)
Neurobiologia
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Popęd płciowy
(2)
Postawy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Schizofrenia
(2)
Smutek
(2)
Socjologia
(2)
Szczęście
(2)
Temperament
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(12)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura francuska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(48)
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Biologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Wprowadzenie; Nowe kierunki badań nad procesami emocjonalnymi i poznawczymi Część I. Procesy uwagowe a zaburzenia emocjonalne 1. Wpływ lęku na przeszukiwanie pola uwagi 2. Temperament, lęk i uwagowe przetwarzanie informacji emocjonalnych 3. Depresja i temperament: efekt smutnej twarzy w tłumie Część II. Pamięć, hamowanie, rozumowanie - na zimno i na gorąc 4. Teorie lęku i wykonywanie zadań poznawczych 5. Tworzenie modeli umysłowych przez osoby w starszym wieku i w stanach obniżonego nastroju 6. Poznawcze i emocjonalne komponenty mechanizmu zjawiska zagrożenia stereotypem 7. Afekt a styl kodowania informacji - casus stereotypu 8. Deficyty poznawcze w depresji - rola procesów hamowania Część III. Dynamika procesów poznawczych i emocjonalnych 9. Emocje jako dynamiczny aspekt poznania 10. Właściwości temperamentalne i motywacyjne a dynamika nastroju w sytuacji egzaminacyjnej 11. Sprawność i moralność a samoocena i ruminacja 12. Neurotyzm - właściwości adaptacyjne i nieadaptacyjne 13. Trauma - zaburzenia pourazowe - aleksytymia 14. Optymalizacja - między stylem a zaburzeniem osobowości. Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawdziwe przywództwo : inteligencja emocjonalna / [tłum. Krzysztof Krzyżanowski]. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2019. - 140 s. : rys., tab., wykresy ; 20 cm.
(Onepress Exclusive)
1. Odkrywanie w sobie autentycznego przywódcy: Dlaczego samoświadomość jest tak istotna? Bill George, Peter Sims, Andrew N. McLean i Diana Mayer 2. Paradoks autentyczności: Jeśli chcesz się rozwijać, musisz oswoić się z wrażeniem udawania Herminia Ibarra 3. Co zyskują zwierzchnicy, pokazując swoją wrażliwość? Psychologia więzi międzyludzkich Emma SeppäläPoleć książkęKup książkę 4. Okazuj surową empatię: Kiedy naprawdę Ci zależy, pokazujesz swoją prawdziwą naturę Rob Goffee i Gareth Jones 5. Łamanie kodu, który utrudnia życie osobom o innym kolorze skóry: Poświęcanie tożsamości na rzecz dopasowania Sylvia Ann Hewlett 6. Żeby przeprosiny wygłaszane przez firmę były skuteczne, prezes musi wyglądać na zasmuconego: Niech Twoje emocje odzwierciedlają przekaz Sarah Green Carmichael 7. Czy liderzy robią się zbyt uczuciowi? Łzy nie są niczym złym, o ile nie pokazujesz ich zbyt często. Wywiad z Gautamem Mukundą i Gianpiero Petriglierim przeprowadzony przez Adiego Ignatiusa i Sarah Green Carmichael.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dom; Szkoła; U rodziny; U kolegi lub koleżanki; Sklep; Restauracja lub bar; Przychodnia; Ulica; Kino; Zoo; Hotel (pensjonat); Plac zabaw; Podwórko; Boisko; Park; Las; Nad wodą; Środki transportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Religia i światopogląd; 2. Państwo wobec religii i światopoglądu- podstawowe zagadnienia związane z pojmowaniem wolności sumienia i wyznania oraz kształtowaniem relacji między państwem a związkami wyznaniowymi ze szczególnym uwzględnieniem polskich regulacji prawnych; 3. Podstawowe zagadnienia kryminalizacji zachowań uznawanych za tzw. przestępstwa religijne w świetle zasad określających relacje między państwem a religią i światopoglądem; 4. Analiza dogmatyczna ustawowych znamion przestępstwa obrazy uczuć religijnych stypizowanego w art. 196 kodeksu karnego z 6. VI. 1997 r.; 5. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność karną- zagadnienia specyficzne na tle normatywnej konstrukcji przestępstwa obrazy uczuć religijnych; 6. Inne wybrane zagadnienia karnoprawne dotyczące art. 196 kodeksu karnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
1. Psyche w szkole. 2. Potęga sugestii. 3. Magia i manipulacja. 4. Użyj wyobraźni. 5. Głębia, wzniosłość i zwyczajność. 6. Chwytając światło. 7. W poszukiwaniu spontaniczności. 8. Siedząc spokojnie. 9. Eros i inni. 10. Bogowie w klasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia - Etologia - Genetyka. Tom 14. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2006. - 159 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Psychologia - Etologia - Genetyka / Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwer. Warszawskiego ; red. nacz. Włodzimierz Oniszczenko ISSN 1508-583X ; Tom 14)
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii dla psychologów: Wprowadzenie; Główne pytania metafizyczne; Źródła poznania; Umysł; Granice poznania i metoda naukowa; Prawda i znaczenie; Wiedza i działanie- w stronę etyki; Jednostka- wspólnota- władza. Filozofia społeczne i polityczna; Człowiek; Podsumowanie; 2. Historia psychologii- od Wundta do czasów najnowszych: Wprowadzenie; Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; Reakcja na psychologię Wundta- szkoła wuirzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; Funkcjonalizm- psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; Psychologia behawiorystyczna- chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; Neobehawioralizm- psychologia ponownie brata się z filozofią; Psychoanaliza- od aspiracji naukowych do mitu; Psychologia humanistyczna- nauka czy filozofia życia?; Orientacja poznawcza- ostatnie słowo psychologii?; Historia polskiej myśli psychologiczne- okres przednaukowy; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy- polska psychologia wkracza na drogę nauki; Podsumowanie; 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: Wprowadzenie; Etyczne problemy praktyki psychologicznej; Kompetencje w praktyce psychologicznej; Etyczne aspekty nauczania psychologii; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii; Podsumowanie; Załączniki: Kodeks etyczno- zawodowy psychologa; 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: Wprowadzenie; Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; Język statystyki jako język badań empirycznych; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny; Podsumowanie; 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: Wprowadzenie; Darwinowskie korzenie psychologii; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?; Podsumowanie; 6. Procesy poznawcze: Spostrzeganie; Rozpoznawanie obrazów; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; Pamięć i uczenie się; Uwaga i kontrola poznawcza; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Podejmowanie decyzji; Język i komunikacja; Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: Wprowadzenie; Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Podstawowe mechanizmy motywacyjne; Typy motywacji; Motywacja w przebiegu zachowania; Podsumowanie; 8. Osobowość: Wprowadzenie; Główne orientacje w psychologii osobowości; Koncepcje psychoanalityczne; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; Psychologia egzystencjalna; Podejście poznawcze; Socjobiologiczna koncepcja osobowości; Psychologia narracyjna; Współczesne koncepcje ja; Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: Wprowadzenie; Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; Temperament; Osobowość; Inteligencja; Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: Wprowadzenie; Cele psychometrii; Historia psychometrii; Specyficzne problemy etyczne; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; Procedura konstrukcji testu; Kulturowa adaptacja testów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Elementy filozofii dla psychologów: 1.2. Główne pytania metafizyczne; 1.3. Źródła poznania; 1.4. Umysł; 1.5. Granice poznania i metoda naukowa; 1.6. Prawda i znaczenie; 1.7. Wiedza i działanie - w stronę etyki; 1.8. Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna; 1.9. Człowiek. 2. Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych: 2.2. Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; 2.3. Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; 2.4. Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; 2.5. Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; 2.6. Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią; 2.7. Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu; 2.8. Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia?; 2.9. Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii?; 2.10. Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy; 2.11. Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: 3.2. Etyczne problemy praktyki psychologicznej; 3.3. Kompetencje w praktyce psychologicznej; 3.4. Etyczne aspekty nauczania psychologii; 3.5. Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; 3.6. Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii. 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: 4.2. Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; 4.3. Język statystyki jako język badań empirycznych; 4.4 Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: 5.2. Darwinowskie korzenie psychologii; 5.3. Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; 5.4. Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; 5.5. Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?. 6. Procesy poznawcze: 6.2. Spostrzeganie; 6.3. Rozpoznawanie obrazów; 6.4. Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; 6.5. Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; 6.6. Pamięć i uczenie się; 6.7. Uwaga i kontrola poznawcza; 6.8. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; 6.9. Podejmowanie decyzji; 6.10. Język i komunikacja; 6.11. Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: 7.1. Wprowadzenie; 7.2 Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; 7.3. Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; 7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; 7.5. Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; 7.6. Podstawowe mechanizmy motywacyjne; 7.7. Typy motywacji; 7.8. Motywacja w przebiegu zachowania; 7.9. Podsumowanie; 8. Osobowość: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Główne orientacje w psychologii osobowości; 8.3. Koncepcje psychoanalityczne; 8.4. Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; 8.5. Psychologia egzystencjalna; 8.6. Podejście poznawcze; 8.7. Socjobiologiczna koncepcja osobowości; 8.8. Psychologia narracyjna; 8.9. Współczesne koncepcje ja; 8.10. Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; 8.11. Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; 9.3. Temperament; 9.4. Osobowość; Inteligencja; 9.5. Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Cele psychometrii; 10.3. Historia psychometrii; 10.4. Specyficzne problemy etyczne; 10.5. Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; 10.6. Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; 10.7. Procedura konstrukcji testu; 10.8. Kulturowa adaptacja testów; 10.9. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Interdyscyplinarne podstawy emocji: 1. Filozofia emocji, 2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie, 3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego: kategoria, metafora, schemat, dyskurs, 4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, 5. Punkt widzenia psychologów, 6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja środowiskowa, 7. Psychologia ewolucyjna a emocje, 8. Emocje a sztuka i humanistyka, Cz.II Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji: 9. Emocje jako twory naturalne w mózgu ssaków, 10. Sieci emocjonalne w mózgu, 11. Psychofilozofia emocji, 12 .Emocje i genetyka behawioralna, 13. Wielowymiarowe podejścia do badania emocji u niemowląt, 14. Wokalne komunikowanie emocji, 15. Wyrażanie emocji twarzą. Cz.II Zmiany rozwojowe: 16. Motywacyjne, organizacyjne i regulacyjne funkcje odrębnych emocji, 17. Wyłanienia się ludzkiej emocji, 18. Zrozumieć emocje, 19. Emocje a tożsamość, 20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego, Cz. IV Czynniki społeczne i osobowościowe: 21. Dobrostan emocjonalny, 22. Płeć, emocja i ekspresja, 23. Wpływ nastroju na społeczne oceny rozumowania, 24. Ekspresja emocji w grupach, 25. Temperament jako konstrukt emocjonalny - problemy teoretyczne i praktyczne, 26. Psychologia kulturowa emocji - od starożytności po czasy współczesne, Cz.V Czynniki poznawcze: 27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji, 28. Rozumienie emocji w teorii oceny - implikacje dla rozwoju i uczenia się, 29. Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, 30. Emocje i pamięć, 31. Pojęcia dotyczące emocji, 32. Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, Cz.VI Emocje a zdrowie: 33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania, 34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia sobie ze stresem zdrowotnym, 35. Emocje a odporność, Cz.VII Wybrane emocje: 36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej, 37. Rozwój złości i wrogich interakcji, 38. "Smutek" - czy istnieje takie zjawisko?, 39. Emocje samoświadomościowe, zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy, 40. Wstręt, 41. Miłość i procesy przywiązania, 42. Szczęście, 43. Empatia i współczucie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej