Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(52)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(28)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(43)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Brzezińska Anna
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Musiał Emilia
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wilk Teresa
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baker Jed E
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Fudali Robert
(1)
Gaberle Andrzej
(1)
Gawron Agata
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Hallada Marek
(1)
Herbert Martin
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klebaniuk Jarosław
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marzec Danuta
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Temat
Uczniowie
(30)
Nauczyciele
(10)
Szkolnictwo
(9)
Kształcenie
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie
(6)
Agresywność
(5)
Postawy
(5)
Studenci
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Dziecko
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Socjalizacja
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Wartość
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Jakość życia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Pedagogika
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Samotność
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Metoda projektów
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Oświata
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rola społeczna
(2)
Samobójstwo
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zapobieganie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dystans społeczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(13)
2001-
(9)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej: Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej; Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej; Z historii szkolnictwa- polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL; Tradycje i współczesność polskiej myśli pedentologicznej- o kompetencjach nauczyciela-wychowawcy; Wybrane rozważania o perspektywach badań nad zawodem nauczyciela- teoria i weryfikacje; Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych; 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości: Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie- spojrzenie na problem; Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego; Twórczość emerytowanych nauczycieli; Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej; Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia społecznego nauczycieli; Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych pod względem ich potrzeb zawodowych?; 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel-uczeń: Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli- o strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą; Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli- profilaktyków; Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków; Agresja i przemoc- relacje uczeń- nauczyciel w szkole zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 520)
1. Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością; 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna i rówieśnicza; 3. Akceptacja dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym oraz jej uwarunkowania; 4. Metodologia badań własnych; 5. Uwarunkowania indywidualne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 6. Uwarunkowania rodzinne i ich wpływ na akceptacje ucznia klasy integracyjnej; 7. Uwarunkowania szkolne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 8. Synteza wyników badań; 9. Postulaty dla praktyki pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości; 2. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży na podstawie analizy wypowiedzi badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 553)
1. Zdrowie jako zagadnienie edukacyjne; 2. Zdrowie i zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; 3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w perspektywie pedagogiki specjalnej; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Wiedza o zdrowiu uczniów niesłyszących z klas gimnazjalnych; 6. Obraz własnego zdrowia w ocenie uczniów z wadą słuchu; 7. Zachowania zdrowotne młodzieży z wadą słuchu w wieku 13-17 lat; 8. Środowisko społeczne szkoły w percepcji uczniów z wadą słuchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Ogólny zarys książki; 1. Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera; 2. Zespół Aspergera – krótkie omówienie; 3. Diagnoza pod kątem treningu umiejętności społecznych; 4. Strategie nauczania umiejętności społecznych; 5. Gdzie prowadzić trening umiejętności społecznych – w klasie szkolnej, małej grupie czy podczas spotkania z kolegą?; 6. Podejście oparte na kontroli zachowania; 7. Wspieranie generalizacji umiejętności; 8. Lekcje umiejętności i ćwiczenia; 9. Wspieranie akceptacji rówieśników przez trening uwrażliwiający i program zachęt; Bibliografia; Praktyczne podejście, które działa! – recenzje książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Szkolnictwo ponadgimnazjalne w województwie śląskim za szczególnym uwzględnieniem obszaru GZM; 3. Charakterystyka badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 4. Analiza zgromadzonego materiału empirycznego: Plany życiowe oraz aspiracje badanych uczniów; Wybór zawodu, poradnictwo i doradztwo zawodowe; Przyszła praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 292 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie Część I. Sukcesy i porażki nastolatków w przestrzeni dystansu społecznego: Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii; Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie; Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?; Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19; Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością; Część II. Społeczność akademicka w dobie pandemii COVID-19: Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19; Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej; Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów; Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym; Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19; Część III. Sukces życiowy w kontekście wykonywanego zawodu: Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań; Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego; Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego; Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej; Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru; Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych; Część IV. Funkcjonowanie jednostki w trakcie nauki zdalnej – zmienność interakcji społecznych: Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy; Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających; Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu; Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania; CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie i kwalifikacje zawodowe w teoriach naukowych, 2. Umiejętności i kwalifikacje zawodowe, 3. Pięcioczynnikowa koncepcja rozwoju kwalifikacji zawodowych, 4. Metodologiczne założenia badań własnych, 5. Wartościowania kwalifikacji zawodowych przez uczniów kończących szkołę zawodową, 6. Kwalifikacje zawodowe uczniów kończących szkołę zawodową w świetle wyników badań, 7. Cząstowe zdobywanie kwalifiakcji zawodowych w świetle wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej