Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(221)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(212)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(13)
Czasopisma
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(174)
dostępne
(108)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(114)
Czytelnia
(175)
Autor
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Pelc Maria
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Gubała Magdalena
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dusza Bożena
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dambach Karl E
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalik Piotr
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwaśniewski Krzysztof
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Mackiewicz Michał
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Petkowicz Helena
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remża Piotr
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Sajdak Anna
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(100)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
Kraj wydania
Polska
(234)
Język
polski
(234)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uczniowie
(103)
Nauczyciele
(50)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Szkolnictwo
(24)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(20)
Nauczanie początkowe
(19)
Kształcenie
(18)
Dziecko
(15)
Młodzież
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Agresywność
(12)
Język dziecka
(12)
Korekcja mowy
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Uczniowie gimnazjów
(12)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Spółgłoski
(11)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Uczniowie klas początkowych
(10)
Wymowa
(10)
Język polski
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Rodzina
(9)
Studenci
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Nauka mówienia
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Oświata
(7)
Patologia społeczna
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Rodzice
(7)
Socjalizacja
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Postawy
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko trudne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Psychologia
(5)
Spostrzeganie
(5)
Uczenie się
(5)
Czytanie
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Motoryka mała
(4)
Nałóg
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pisanie
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uczucia
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Grafomotoryka
(3)
Historia wychowania
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jakość życia
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Młodzież trudna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pokolenie Z
(3)
Poznanie
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-
(20)
2001-0
(5)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Praca zbiorowa
(25)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(11)
Poradnik
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(9)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Językoznawstwo
(13)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
234 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Po cholerę nam dyscyplina?; Dyscyplina, czyli określanie granic; Kilka słów o bezstresowym wychowaniu; System czy nagłe ataki dyscypliny?; Środki dyscyplinujące- szukanie "złotego środka"; Agresja kolegów; Wykopać przemoc; O autorytecie; Konflikt pokoleń, czyli o tym, czy warto strzelać sobie w stopę; Kto ma kłopoty z autorytetem?; Gra w brakujące krzesła, czyli porównanie tego, czego chcemy, a tym, co robimy; Budowanie systemu (innego!); Standardowe wciąż skuteczne; "Zostajesz po lekcjach" albo "Spotkajmy się po lekcjach"; "Wyciągaj dzienniczek"- o uwagach; Kontrakt, czyli pomoc w układaniu sobie trudnych kawałków życia; Karty regulaminowe, czyli co szkoła może wpisać do statutu; Nagany; Szkolna banicja; Czego i dlaczego robić nie należy; o Środkach przymusu bezpośredniego; "Aresztowanie" świadectwa; Wojna o tekstylia, czyli co nam dają mundurki; Zanim będzie za późno; Drugoroczni-potencjał czy zaraza; Próbny atak bombowy; Dlaczego udaje się w Nowym Jorku? O tamtejszym programie "zero tolerancji"; Belferskie marzenia o samodyscyplinie; Wróćmy do pytania, jak zbudować system; O satysfakcji, poczuciu sukcesu; Wnioski, czyli coś dla tych, którym nie chce się tego wszystkiego czytać, a chcą wiedzieć, o co w tym wszystkim chodzi; "Dyscypliną armia stoiů"- krótka opowieść o dyscyplinie wojskowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. - Wyd.7 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 2 t.
Tom 1. Czynności nauczyciela / red. nauk. tomu Krzysztof Kruszewski (530 s.); Tom 2. Szkoła / red. nauk. tomu Krzysztof Konarzewski (233 s.).
Książka
W koszyku
1. Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii, 2. Wartości w procesie wychowania, 3. Wychowanie morlane w centrum uwagi nauczycieli, 4. Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami, 5. Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów, 6. Badania w działaniu na usługach nauczycieli, 7. Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej, 8. O samodoskonaleniu nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii, 2. Wartości w procesie wychowania, 3. Wychowanie morlane w centrum uwagi nauczycieli, 4. Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami, 5. Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów, 6. Badania w działaniu na usługach nauczycieli, 7. Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej, 8. O samodoskonaleniu nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Od Autora; Jak ja nienawidzę swojej generacji. Cz. I Wybuchy wolności w szkolnych murach: Wychowawca czy polonista?; Jak zrobić awans dzięki niepełnosprawnym?; Umyj gębę uczniowi; O polityce - pół żartem, pół serio; Posłowie na szrot albo tartaku; Kto ma jakiś pomysł?; Plan wychowawczy nie przewiduje kradzieży; Kto się boi szkolnych gejów?; Poczuj odrazę do artysty; Pochwal się, ile wypiłeś; Kto uczy młodych?; Kiedy i jak używać życia; Seks a praca domowa, czyli o czym marzą uczniowie w weekend; Kto zrobił w szkole „chlew”?; Kto zamienia szkołę w „oborę” i „stajnię”?; Jak spóźniać się i mieć wytłumaczenie?; Nagraj maturę na komórkę; Wychowanie rodziców. Cz. II Bez ograniczeń w weekend: 250 funtów od Macloma McLarena; Ile trzeba zarabiać, aby coś znaczyć w mieście?; Kto odpowiada za nieuczciwość?; Komu nie spodobały się usta Mariana?; Po ilu browarach kołuje się w głowie?; Tarapaty Italiańca w Łodzi, czyli jak dokopać obcokrajowcowi; Perły przed wieprze; Przyjaciela zawsze zdradzisz; Komu kominiarz przynosi szczęście?; Dziewczynka z zapałkami. Cz. III Swoboda po ostatnim dzwonku: łomem naprawie się telefon; Ziomal uczy się asertywności dwa razy; Czy nauczyciel powinien sam jechać na wakacje?; Dzielę pokój z uczniami; Od czego są wczasy?; „Na zdrowie!” w ustach Francuza; Polski król we francuskim więzieniu; Ksiądz w księgarni; Przepisy ruchu drogowego dla młodzieży; Brać kufle z baru czy nie?; Walka o grzałkę; Niech mnie aresztują w Baden-Baden; Dyskusja o wielkim spawaczu; Ojciec od niczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Badania, podstawowe założenia, cele: Badania socjologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży m. Żory; Podstawowe założenia i cele autorskich programów profilaktyczno-edukacyjnych. Cz. II Programy, warsztaty, scenariusze: „SPRÓBUJĘ…” Program profilaktyczny dla młodzieży, nauczycieli i rodziców; Zbiorcze sprawozdanie z realizacji zajęć programu „Spróbuję…”; „PRZYBIJ PIĄTKĘ” Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas I-VI; Program warsztatów dla osób prowadzących świetlice szkolne; „JAK ROZMAWIAĆ Z RODZICAMI” Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli; Mechanizmy obronne osobowości. Antystres; „Żadnych murów” - konspekty zajęć z grupy liderów młodzieżowych; Warsztaty dotyczące agresji i konfliktów osiedlowych; „Aktywna drużyna” warsztaty profilaktyczne dla przybocznych i drużynowych; Trening umiejętności rozwiązywania konfliktów; Scenariusz do zajęć [lekcja wychowawcza] w ramach spotkań z pedagogiem szkolny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 121)
1. Aktywizowanie ucznia w konstruowaniu zintegrowanego obrazu świata: Kształcenie a konstruktywistyczna teoria wiedzy i poznawania; Edukacja zintegrowana w kontekście konstruktywizmu; Konstruktywistyczny model nauczania; 2. Aktywne nauczanie w kontekście zintegrowanym: Aktywizująca strategia nauczania w edukacji najmłodszych uczniów; Metody wyzwalające aktywność dziecka; Kompetencje nauczyciela aktywizującego najmłodszych uczniów; 3. Metodologiczna charakterystyka badań: Założenia i cele badań; Problematyka badawcza; Metody i techniki badawcze. Charakterystyka prób badawczych; 4. Strategie pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej: Metody nauczania wprowadzane przez nauczycieli do edukacji wczesnoszkolnej; Sposób wprowadzania nowego zagadnienia przez nauczycieli podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi; Rodzaj zadań podejmowanych przez uczniów i sposób ich rozwiązywania; Stopień wpływu ucznia na sposób pracy podczas zajęć w szkole; Możliwości stawiania przez uczniów pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi podczas zajęć szkolnych; Rodzaj działalności badawczej podejmowanej przez uczniów; Stopień wykorzystania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej najbliższego otoczenia ucznia jako kontekstu nauczania; Charakterystyka nauczycieli wykorzystujących w pracy z dziećmi aktywizujące strategię kształcenia; 5. Umiejętności poznawcze uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozwój umiejętności poznawczych; Umiejętność dostrzegania problemów przez uczniów klas III; Umiejętność projektowania rozwiązania przez uczniów aktywnych i biernych w procesie kształcenia; Umiejętność oceny użyteczności danych przez uczniów aktywizowanych i nieaktywizowanych w procesie kształcenia; Umiejętności wykorzystywania przez uczniów osobistej wiedzy w nowym kontekście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia wychowania zdrowotnego w aspekcie zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży: Zdrowie i jego zagrożenie w świadomości młodszych uczniów; Pedagogika zdrowia a zadania szkoły wobec zagrożenia zdrowia dzieci ze środowisk wiejskich w okresie edukacji (na przykładzie Podkarpacia); Zdrowie młodzieży szkolnej w powiecie cieszyńskim - wybrane aspekty; Lęki szkolne czy lęki rodzinne?; Dylematy nauk o kulturze fizycznej w kształtowaniu prozdrowotnych postaw człowieka; Wychowanie zdrowotne a społeczno-kulturowy kontekst promocji zdrowia. Niepełnosprawność wyzwaniem dla edukacji: Edukacja niepełnosprawnych wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku; Integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą na ich efektywne funkcjonowanie w globalnej rzeczywistości; Wybrane uwarunkowania normalizacji sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w recesie kształcenia ogólnodostępnego; Opieka nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole - wyzwaniem dla pielęgniarki szkolnej; Standardy opieki pielęgniarskiej nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole. Opieka zdrowotna i edukacja zdrowotna jako działania w promocji zdrowia: Szanse poprawy profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w środowisku nauczania i wychowania; Realizacja w szkole programów profilaktycznych na przykładzie programu edukacyjnego dla młodzieży: "Już dziś mogę zadbać oz zdrowie swego przyszłego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2070)
1. Teoretyczne rozważania nad samotnością: Samotność jako problem filozoficzno-antropologiczny; Wybrane psychologiczne aspekty samotności; Psychologiczne źródła samotności; Pomiar samotności jako zmiennej psychologicznej. 2. Problematyka i metodologia badań własnych: Cel i problemy badawcze; Pomiar zmiennych w procedurze badań 3. Wyniki badań nad zakresem problemu samotności i jej predyktorami w okresie dorastania: Zakres problemu samotności wśród badanej młodzieży - studium empiryczne nr 3; Czynniki socjodemograficzne a samotność; Poczucie samotności u młodzieży o różnym stanie zdrowia - studium empiryczne nr 5; Relacyjne predyktory samotności; Rozwojowo-wychowawcze źródła samotności. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powroty do Itaki; 2. Krajoznawstwo i turystyka w kontekście nauki; 3. Piętnaście lat Tatrzańskich Seminariów; 4. Naczelna wartość krajoznawstwa i turystyki; 5. Wycieczki, które uczą i wychowują; 6. Zielone szkoły; 7. Wakacyjne wędrówki; 8. Z plecakiem po górach domowych Stanisława Vincenta; 9. Animatorzy krajoznawstwa i turystyki; 10. O pełniejsze wykorzystanie walorów krajoznawstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy ; tłum. Krzysztof Kruszewski. - Wyd.2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 277, [1] s. : tab. ; 24 cm.
(Edukacja Dzisiaj / red. nauk. serii Krzysztof Kruszewski ; PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Motywacja uczniów z perspektywy nauczyciela; 2. Formowanie wspólnoty dydaktycznej; 3. Wiara uczniów we własne możliwości; 4. Zniechęceni uczniowie: jak przywrócić im wiarę w siebie i chęć do nauki; 5. Zachęty zewnętrzne; 6. Nawiązywanie do motywacji wewnętrznej uczniów; 7. Wzbudzanie motywacji do nauki; 8. Socjalizacja uczniów niezainteresowanych i zniechęconych; 9. Uwzględnienie różnic we wzorcach motywacji; 10. Patrząc przed i za siebie: cele motywacyjne w planowaniu i realizacji procesu dydaktycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej