Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(194)
IBUK Libra
(17)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(189)
E-booki
(22)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(139)
dostępne
(138)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(146)
Czytelnia
(140)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Grudzewski Wiesław M
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Mikuła Bogusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Binder Marek
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Dubas Elżbieta
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Potocki Arkadiusz
(3)
Stelmaszczyk Joanna
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Chodyńska-Kukułka Agata
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Idczak Adam
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Korzeniewski Jerzy
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krupski Rafał
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Kurcz Ida
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Merski Janusz
(2)
Mietzel Gerd
(2)
Molek-Winiarska Dorota
(2)
Murphy Raymond (1946- )
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Pietrzyk Małgorzata
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Remża Piotr
(2)
Sadowski Bogdan (1932- )
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Seiffarth Achim
(2)
Senge Peter M
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Albigowski Marek
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bandura Albert
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Batorski Jarema
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Berryman Julia C
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biliński Witold
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brophy Jere
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(210)
Włochy
(2)
Wielka Brytania
(2)
Węgry
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(207)
angielski
(6)
niemiecki
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Temat
Uczenie się
(93)
Organizacja ucząca się
(67)
Przedsiębiorstwo
(31)
Zarządzanie wiedzą
(28)
Nauczanie
(27)
Uczucia
(20)
Psychologia
(18)
Pamięć
(16)
Motywacja
(15)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(14)
Kształcenie
(13)
Organizacja
(13)
Osobowość
(13)
Dziecko
(12)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Innowacje
(12)
Kadry
(12)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Motywacja uczenia się
(11)
Nauczyciele
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Zachowanie
(11)
Zarządzanie
(11)
Mózg
(10)
Poznanie
(10)
Zmysły
(9)
Pedagogika
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Stres
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Uczenie się języków obcych
(8)
Uczenie się maszyn
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Psychoterapia
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Układ nerwowy
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Język angielski
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Sen
(6)
Świadomość
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Coaching
(5)
Czytanie
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Język
(5)
Młodzież
(5)
Neuropsychologia
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Studenci
(5)
Wiedza
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Zawód
(5)
Genetyka zachowania
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Menedżerowie
(4)
Metody badawcze
(4)
Myślenie
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Pisanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Python (język programowania)
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samokształcenie
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Hormony
(3)
Informacja
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Języki obce
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Konflikt
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Kultura
(3)
Mentoring
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja pracy
(3)
Narząd ruchu
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oceny szkolne
(3)
Przywództwo
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Schizofrenia
(3)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(3)
Spostrzeganie
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wzrok
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(29)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(9)
Poradnik
(8)
Monografia
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Korespondencja handlowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Fantasy
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Zarządzanie i marketing
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Psychologia
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Językoznawstwo
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
216 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój działań wirtualnych w przedsiębiorstwach, 2. Zarządzanie i funkcjonowanie MŚP w układach wirtualnych, 3. Strategie i działania innowacyjne MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 4. Optymalizacja działania MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 5. Działania innowacyjne MŚP na Ukrainie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój organizacyjnych wzorców, Inteligentna organizacja - analiza pojęcia, Architektura i morfologia inteligentnej organizacji, Dynamika systemowa jako metodologia myślenia w inteligentnej organizacji, Rozwiązywanie problemów w inteligentnej organizacji, Modelowanie komputerowe i symulacja w rozwiązywaniu organizacyjnych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Życie, praca naukowa, dydaktyczna i organizacyjna Jubilata: Rozwój pedagogiki czasu w sensie wartości; Czytelne ślady. Dokonania organizacyjne i dydaktyczno-naukowe Wojciecha Kojsa; Profesor Wojciech Kojs: wybitny uczony, dydaktyk i organizator życia naukowego; Jubileuszowe rozmowy z Prof. Wojciechem Kojsem; Pożytek z lektury; Rola szkoły, myślenia dydaktycznego Wojciecha Kojsa w kształtowaniu kultury logicznej uczniów i wychowanków; R.2 Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość pedagogiki: Pedagogika - między zagubieniem a dążeniem ku synergii mądrości tradycji i wielości ujęć współczesnych; Sytuowanie pedagogicznych badań edukacji szkolnej; Działanie i czyn w przestrzeni pedagogicznej; Innowacyjność pedagogiczna nauczycieli szkół średnich i wyższych Galicji autonomicznej (1868-1918); Z obowiązku, powinności i pasji. Szkic do portretu pewnej zbiorowości; Aspekty edukacji ogólnej w dorobku pedagogicznym Augustyna Wołoszyna; Zarys stanu aktualnego polskiej pedagogiki (zindywidualizowane refleksje autorskie dedykowanie uznanemu autorytetowi w naukach społecznych, Panu Prof. Wojciechowi Kojsowi); Współczesne wyznaczniki dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły; W trosce o edukację i wychowanie. W siedemdziesiątą rocznicę urodzin Prof. Wojciecha Kojsa; Uczenie się całożyciowe a wyzwania edukacyjne; Uczenie się podstawą samokształcenia; Skuteczna socjalizacja a samodzielność w społeczeństwie ryzyka; Edukacja akademicka w trakcie zmiany - wybrane problemy; Przemiany systemu kształcenia specjalnego; E-learning - jako wyzwanie i nowe szanse dla nauczyciela na miarę XXI wieku; R.3 Zagrożenia edukacyjne i propozycje ich rozwiązań: Dialog wokół pojęcia niepowodzeń szkolnych - refleksja dedykowania Prof. Wojciechowi Kojsowi z okazji Jego Jubileuszu; Niedostatki szkoły jako instytucji edukacyjnej; Edukacja szkolna a kapitał ludzki w organizacji; Stres w pracy nauczyciela jako obszar badawczy pedeutologii; Reklamy telewizyjne a proces wychowania dzieci; O trudnościach w byciu animatorem edukacji kulturalnej we współczesnej szkole; Twórcze działanie nauczyciela techniki przeciwko ograniczeniu praktycznych czynności uczniów (studium przypadku); R.4 Aksjologia i teologia w edukacji - wybrane aspekty: Wolność, godność, humanizm podmiotów edukacji; Idea nowego humanizmu jako źródło wartości w edukacji; Wychowanie w duchu podmiotowym jako wspieranie dzieci i młodzieży na drodze do dojrzałości; Promocja zdrowego stylu życia rodzinnego - edukacyjny aspekt zagadnienia; Kulturotwórcza wartość edukacji muzycznej; R.5 Proces kształcenia i jego uwarunkowania: Nauczyciel i uczeń jako równoprawne podmioty w procesie uczenia się - nauczania; Próby kształcenia integralnego w szkole podstawowej; Indywidualizacja procesu kształcenia - podejście systemowe; Miejsce podręczników w działaniach edukacyjnych nauczycieli uczniów klas początkowych; Asymetria funkcjonalna mózgu a wykorzystanie mnemotechnik w procesie dydaktycznym; R.6 Językowe aspekty edukacji: "Cel" w terminologicznej konwencji: prakseologii i/a dydaktyki ogólnej; Aktywność językowa dziecka w kształceniu zintegrowanym - lingwistyczne kompetencje bazowe i docelowe; W poszukiwaniu dialogu nauczyciela z uczniem o sztuce zadawania pytań; Strategie stosowane przez rodziców podczas nauczania dzieci języka; Nauczanie języków obcych w kontekście edukacji wczesnoszkolnej; Dodatek: Zatrzymane w obiektywie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215)
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania sytuacji trudnych w życiu dziecka: Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci; Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania; Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie; Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach; Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, peri- i postnatalnej; Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości; „pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny; Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego; Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia; Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny; Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration; O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie); Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. Edukacyjne przesłanki sytuacji trudnych w życiu dziecka: Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne; Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach; Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza; Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów; Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej; Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant; Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion; Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej; Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienia z badań; Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych; Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Dziś i Jutro)
Cz. I Dlaczego nasi uczniowie się uczą? Wyniki uczenia się jako wartość; 1. Uczenie się, 2. Wynik uczenia się, 3. Cele kształcenia, 4. Cele uczenia się. Cz. II Co powinniśmy wiedzieć o naszych uczniach? W gąszczu uwarunkowań uczenia się; 1. Diagnostyka edukacyjna, 2. Środowisko domowe ucznia, 3. Osobowość ucznia i klasy, 4. Udział w zajęciach edukacyjnych. Cz. III Jak sprawdzić osiągnięcia uczniów? Sprawdzać, czyli upewniać się: 1. Standardy edukacyjne, 2. Holizm i atomizm, 3. Pomiar dydaktyczny, 4. Niezbędne właściwości sprawdzania osiągnięć uczniów. Cz. IV Jak zbudować ocenę osiągnięć uczniów? Skala stopni szkolnych jako umowa z uczniem; 1. Ocena i ocenianie w szkole, 2. Dwa układy wymagań egzaminacyjnych, 3. Znaczenie treściowe stopni szkolnych, 4. Etyczne kwestie oceniania. Cz. V Jak przestawić uczniowi jego osiągnięcia? Droga ucznia do samodzielności: 1. Jak mówić, by nas słuchano, 2. Wyniki egzaminów powszechnych, 3. Wyniki egzaminów doniosłych, 4. Ocenianie szkolne jako umiejętność pedagogiczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego. Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Rozdział I. Odruchy - ich wpływ na osiąganie sukcesów w uczeniu się: 1. Odruch Moro; 2. Odruch dłoniowy; 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny; 4. Odruch szukania; 5. Odruch Galanta; 6. Toniczny odruch błędnikowy; 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny. Rozdział II. Odruchów pierwotnych do kontroli postawy: 1. Odruchy posturalne; 2. Schemat reakcji zaskoczenia; 3. Kontrola postawy; 4. Reakcje prostowania; 5.Oddruch Landaua; 6. Odruch amfibii; 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia; 8. Reakcje równoważne; 9. Dojrzewanie odruchów - proces, który trwa. Rozdział III. Rozwój mózgu: 1. Ustalenie hierarchii; 2. Specjalizacja półkul mózgowych. Rozdział IV. Zmysły: 1. Równowaga i układ przedsionkowy; 2. Dotyk; 3. Słuch; 4. Wzrok; 5. Propriocepcja; 6. Smak i węch; 7. Podsumowanie. Rozdział V. Testy sprawdzające odruchy: 1. Test standardowy odruchu Moro; 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston); 3. Test odruchu dłoniowego; 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 6. Test odruchu szukania; 7. Test odruchu ssania; 8. Test odruchu Galanta; 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej; 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 11. Test odruchu Landaua; 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach; 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach; 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy; 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy. Rozdział VI. Gdzie szukać pomocy?: 1. Określenie poziomu wymaganej terapii; 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom; 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy; 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty; 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych; 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju. Rozdział VII. Ewolucja poglądów - rozważania nad odruchami: 1. Historia; 2. Przegląd badań klinicznych; 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów; 4. Podsumowanie. Studia przypadków. Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe. Słownik terminów. Przydatne adresy. Literatura. Indeks rzeczowy. Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe problemy organizacyjnego uczenia się: Pojęcie organizacyjnego uczenia się; Perspektywy organizacyjnego uczenia się; Znaczenie uczenia się dla sukcesu przedsiębiorstwa; 2. Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się: Istota przedsiębiorstwa uczącego się; Ewolucja organizacji uczącej się; Wybrane modele organizacji uczącej się; 3. Tworzenie zdolności przedsiębiorstwa do uczenia się: metodyka efektywnego wzmacniania organizacyjnego uczenia się; Bariery organizacyjnego uczenia się; Programy, procedury i techniki; Projektowanie przedsiębiorstwa uczącego się; Podstawy zarządzania wiedzą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Przynależność generacyjna pracowników jako źródło pokoleniowej różnorodności organizacyjnej: 1.1. Istota przynależności i tożsamości pokoleniowej; 1.2. Zmiany demograficzne jako źródło wyzwań dla zarządzania; 1.3. Generacje na rynku pracy; 1.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową; 1.5. Stereotypy jako bariera w relacjach międzypokoleniowych. Rozdział 2. Inteligencja generacyjna na tle koncepcji inteligencji człowieka: 2.1. Wybrane teorie inteligencji; 2.2. Inteligencja generacyjna człowieka; 2.3. Inteligencja generacyjna a inteligencja emocjonalna. Rozdział 3. Koncepcja inteligencji organizacyjnej i organizacji inteligentnej: 3.1. Inteligencja organizacji i jej rodzaje; 3.2. Istota i cechy organizacji inteligentnej; 3.3. Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się; 3.4. Bariery w rozwoju organizacji inteligentnych; 3.5. Nowy wymiar inteligencji organizacji – rewolucja 4.0. Rozdział 4. Organizacja inteligentna generacyjnie – ujęcie modelowe i empiryczne: 4.1. Organizacja inteligentna generacyjnie – model teoretyczny; 4.2. Metodyka badań nad inteligencją generacyjną polskich organizacji; 4.3. Inteligencja generacyjna polskich menedżerów – przyczynek empiryczny; 4.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w praktyce polskich przedsiębiorstw; 4.5. Relacje międzypokoleniowe w organizacji inteligentnej generacyjnie. Podsumowanie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 116, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Kreatywność; 2. Kreatywność organizacji; 3. Kreatywność organizacji a innowacje; 4. Metafora organizacji kreatywnej; 5. Model organizacji kreatywnej; 6. Zarządzanie organizację kreatywną
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
1. Konkurowanie na krawędzi chaosu. 2. Fundamenty skutecznej organizacji. 3. Zapewnienie zdolności do samoodnowy: mechanizm konstruktywnej konfrontacji. 4. Procesy uczenia się w organizacji. 5. Otwarty system informacyjny. 6. Rola kultury organizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 173)
Część I: Organizacje w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. 1. Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy. 2. Organizacja ucząca się jako system oparty na wiedzy. 3. Inne wybrane modele organizacji opartej na wiedzy. Część II: Zarządzanie wiedzą w organizacji. 4. Podstawy zarządzania wiedzą. 5. Strategiczne zarządzanie wiedzą. 6. Generowanie wiedzy przez organizację. Część III: Kapitał intelektualny i ludzie organizacji opartych na wiedzy. 7. Istota, rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji. 8. Ludzie pracujący dla organizacji opartych na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja badania. 1. Sformułowanie problemu badawczego. 2. Model badawczy i hipotezy. 3. Metoda badawcza. Część II: Wyniki badania empirycznego. 1. Poziom orientacji menedżerów na wiedzę. 2. Orientacja przedsiębiorstw na wiedzę. 3. Poziom orientacji menedżerów a poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę. 4. Poziom orientacji menedżerów na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw. 5. Poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę a wyniki ekonoimczne. 6. Poziomy orientacji nenedżerów na wiedzę oraz poziomy orientacji przedsiębiorstw na wiedzę w segmentach przedsiębiorstw a wyniki ekonomiczne. 7. Poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę w wyróżnionych zakresach a wyniki ekonomiczne. 8. Struktura orientacji przedsiębiorstw na wiedzę a wyniki ekonomiczne. 9. Łączna orientacja menedżerów i przedsiębiorstw na wiedzę. Część III: Interpretacja wyników badania empirycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Teoretyczna konstrukcja przyjmowanego modelu: Przekaz kulturowy w procesie rozwoju; Sytuacja indywidualnego podmiotu poznającego; Zarys współczesnego modelu rozwoju reprezentacji; Integracja czynnika Piageta i czynnika Wygotskiego w rozwoju i możliwe zakłócenia: wiedza naturalna a wiedza scholastyczna; 2. Empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego: Plan eksperymentu. Zmienne, materiał, procedura; Prezentacja wyników; Interpretacja wyników; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć. Uczenie się. Język / Ida Kurcz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 323, [1] s. : tys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.3)
1. Pamięć: Tło historyczne; Fazy procesów pamięci i jej rodzaje; Metody badania pamięci; Prawidłowości odnoszące się do faz procesów pamięci; Pamięć przemijająca i pamięć długotrwała. Blokowy model pamięci; Podstawowe kierunki krytyki blokowego modelu pamięci. Analiza procesów pamięci; Pamięć semantyczna i pamięć epizodyczna; Teorie pamięci; 2. Uczenie się: Definicja uczenia się; Elementarne rodzaje uczenia się; Teorie wyjaśniające uczenie się poprzez warunkowanie; Uczenie się czynności złożonych; Nabywanie wprawy; Czynniki wpływające na nabywanie wprawy; Czynniki związane ze sposobem uczenia się i z materiałem; Role nastawienia; Uczenie się wspomagane mikrokomputerem; 3. Wstęp; Funkcja językowa; Język a mowa. Kompetencja a realizacja językowa; Neurofilologiczne podstawy języka. Filo- i ontogeneza języka; Produkcja i percepcja mowy; Wiedza językowa (kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna) a wiedza o świecie; Struktura języka a struktura kompetencji językowej; Kompetencja komunikacyjna; Język mówiony a język pisany, uczenie się języka drugiego; 4. Organizacja niektórych czynności psychicznych w mózgu: asymetria półkulowa: Przegląd metod stosowanych w badaniach nad zróżnicowaniem półkul mózgowych; Czego dotyczy zróżnicowanie półkul mózgowych?; Czynniki wpływające na asymetrię półkulowa u człowieka; Współdziałanie półkul mózgowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy, 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki, 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej): 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przelomu wieków, 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną, 6. Język wspólczesnej pedagogiki, 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. Część III ewolucja myslenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związne z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii, 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej