Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(15)
Autor
Beck Aaron T
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Alford Brad A
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barkley Russell A
(1)
Beck Aaron Temkin
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Ecker Bruce
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Golec Danuta
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Langley Audra
(1)
Leahy Robert L
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Liese Bruce S
(1)
Lulek Barbara
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Newman Cory F
(1)
Norcross John C
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Piątek Karolina
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Roblek Tami
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Ticic Robin
(1)
Weisz John R
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Wright Fred D
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zakrzewski Maria
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Łamacz Małgorzata
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Psychoterapia
(9)
Terapia behawioralna
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mózg
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Behawioryzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Gniew
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czynniki leczące w psychoterapii / Jan Czesław Czabała. - Wyd. 4 zm. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 333, [2] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
Zawiera: Część I. Kontrowersje wokół psychoterapii. Rozdział 1: Psychoterapia psychoanalityczna; Rozdział 2: Psychoterapia behawioralno-poznawcza; Rozdział 3: Psychoterapia humanistyczna; Rozdział 4: Psychoterapia systemowa. Część II. Integracja szkół psychoterapeutycznych. Rozdział 5: Czynniki wspólne psychoterapii; Rozdział 6: Metateoretyczne formy integracji psychoterapii; Rozdział 7: Dopasowanie rodzaju psychoterapii do problemów pacjenta; Rozdział 8: Przyszłość psychoterapii. Część III. Czynniki leczące w psychoterapii. Rozdział 9: Podstawowe przyczyny podejmowania psychoterapii; Rozdział 10: Czynniki warunkujące o powstawanie problemów; Rozdział 11: Rodzaje zmian możliwych do osiągnięcia w psychoterapii; Rozdział 12: Diagnoza dla potrzeb psychoterapii; Rozdział 13: Sposoby osiągania zmiany w psychoterapii; Rozdział 14: Psychoterapia jako proces uczenia się rozwiązywania problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia. Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest próbą przedstawienia złożonego i ważnego problemu, jakim jest uzależnienie od zachowań seksualnych. Zagadnienie hiperseksualności jest wciąż szeroko analizowane. Prowadzone są badania zarówno neurobiologiczne, jak i psychologiczne, z wykorzystaniem nowych technik diagnostycznych. Leczenie hiperseksualności wiąże się z wykorzystaniem integracyjnego modelu, obejmującego zarówno spojrzenie psychodynamiczne, metody poznawczo-behawioralne, jak i użycie technik behawioralnych, czy koncepcji obsesyjno-kompulsyjnej. Znani i cenieni terapeuci dzielą się z czytelnikami wiedzą kliniczną oraz wskazówkami i dylematami, z którymi spotykają się w swojej codziennej praktyce zawodowej. Autorzy omawiają seksualność człowieka, normę seksualną, klasyfikację zaburzeń seksualnych, czynniki wpływające na rozwój uzależnienia, diagnozę medyczną i psychoterapeutyczną według koncepcji wielu wymiarów, a także istotne zagadnienia prawne. Prezentowana publikacja z pewnością zainteresuje terapeutów uzależnień, psychoterapeutów, lekarzy i wszystkie osoby zajmujące się tematyką hiperseksualności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. MUTYZM WYBIÓRCZY JAKO ZABURZENIE O PODŁOŻU LĘKOWYM: Istota i przyczyny lęku; Zaburzenia lękowe; Epidemiologia zaburzeń lękowych; Etiologia zaburzeń lękowych; Fobia społeczna; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Epidemiologia fobii społecznej; Mutyzm wybiórczy; Pojęcie i istota mutyzmu wybiórczego; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Postacie mutyzmu wybiórczego; Etiologia mutyzmu wybiórczego; Epidemiologia mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy a fobia społeczna; Współwystępowanie lęku społecznego u rodziców i mutyzmu wybiórczego u dzieci; Rodzina jako źródło oddziaływań wychowawczych. 2. ZNACZENIE WCZESNEJ DIAGNOZY I TERAPII DZIECI Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM: Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Uczeń z mutyzmem wybiórczym w szkole; Rola rodziców w terapii mutyzmu wybiórczego. 3. SKUTKI BRAKU TERAPII, CZYLI NASTĘPSTWA NIELECZONEGO MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Fobia społeczna; Fobia szkolna; Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze; Depresja; Historia Katarzyny. 4. ANALIZA PRZYPADKÓW TERAPII MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Skuteczne metody terapii mutyzmu wybiórczego – wprowadzenie; Opis i analiza przypadku chłopca z mutyzmem wybiórczym i alalią motoryczną; Rola i znaczenie rodzica w terapii mutyzmu wybiórczego; Terapia pięcioletniej Poli; Przypadek Kaliny; Hania z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Mutyzm wybiórczy w rodzinie dwujęzycznej; Moje spotkania z Anią; Historia Ewy; Mutyzm wybiórczy u nastolatka – opowieść mamy; Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu prowadzona przez rodzica przy wsparciu koordynatora online; Podsumowanie; Nota o redaktorach naukowych i autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej