Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(117)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(97)
dostępne
(51)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(55)
Czytelnia
(97)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wilk Teresa
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Erenc Janusz
(1)
Feinberg Walter
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna (1954- )
(1)
Fontana David
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Fudali Robert
(1)
Furman Joanna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gmerek, Tomasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kafar marcin
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(75)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(120)
Temat
Szkolnictwo
(57)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Nauczyciele
(21)
Kształcenie
(20)
Studenci
(15)
Wychowanie
(14)
Oświata
(11)
Uczniowie
(11)
Wartość
(9)
Pedagogika
(7)
Postawy
(7)
Rodzina
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Młodzież
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Szkolnictwo niepubliczne
(6)
Nierówności społeczne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kobieta
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Rynek pracy
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Aspiracje
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Praca
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Public relations
(3)
Płeć
(3)
Rola społeczna
(3)
Socjalizacja
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Filozofia
(2)
Historia wychowania
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja pracy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Programy nauczania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-
(12)
2001-0
(9)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(17)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Edukacja i pedagogika
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 44)
Rozdział 1. Gospodarka rynkowa a typ idealny, dominujący i przeciętny; Neoklasycyzm socjologiczny a teoria materii społeczno-historycznej. Materia przyrodnicza a materia przesycona rozumem i obyczajnością; Prawda jako trójjedność a poszukiwanie obiektywizmu i przezwyciężanie doktrynerstwa ideologicznego i społeczno-politycznego; Gospodarka towarowo-pieniężna a wolność, rozwój osobowości i uczłowieczenie stosunków społecznych; Zapomniane pojęcie korupcji. Korupcja nauki a korupcja rynku; Stawanie się i to, co się już stało; Platon, Arystoteles a analizy współczesnej rzeczywistości; Doktrynerska socjologia wiedzy a wartość teoretyczna myśli ideowo odmiennej i obcej; Paradygmaty przyrodoznawstwa a ludyczne postacie nowości socjologicznej; Społeczeństwo ryzyka a własnościowa teoria klas; Zwodniczy kainotyzm a psucie reguł nauki i rzetelnego myślenia; Stare i nowe a fundamentalne oraz wzniesione i rozbudowane na fundamentach; Trzy pojęcia teorii ogólnej a programowa otwartość na kainotes; Metoda historyczno-porównawcza a natura nowoczesnej nauki. Rozdział 2. Jeden wspólny paradygmat nie wyklucza wielu róznych paradygmatów; Zadanie quasi-matematyczne. Niektóre typy relacji między nowym i starym w naukach o społeczeństwie; Paradygmaty a zasady pozytywnej krytyki i przezwyciężenia; Kształcenie wąskozawodowe a ucieczka od rzeczywistości rynkowej; Anomia, zjawiska doniosłe, anomiczne i uwarunkowane przez anomię; Rynek a lokajsko-dominacyjny model uniwersytetu; Demokracja studencka a pajdokracja; Lata nieudanych reform na Zachodzie; Certyfikat a autentyczna wiedza zawodowa; Sklepy sprzedaży profesorów. Rozdział 3. Fikcja miarą wszechrzeczy; Fikcje ekonomiczne jako intelektualne środki anomicznego uwłaszczania i wywłaszczania; Wywłaszczyciele. Przekształcenie się niebytu w byt; Wywłaszczeni, poniżeni i zagniewani; Zasada mediocrity, czyli mierności i lichości; Wielka komercjalizacja i stano-klasy; Rewolucja edukacyjna a wywłaszczenia posiadaczy certyfikatów wyższego wykształcenia. Rozdział 4. Egalitaryzm naukowy i społeczny; Monopol a jakość wykształcenia i badania; Nauka a zasady wolnej i samowolnej konkurencji; Zwodnicza statystyka i choroby zawodowe ludzi nauki; Mikrosocjologia partii, wodzów i demokracji; Cenzura jako instytucja społeczeństwa obywatelskiego; Język rynkowy i etatystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Uczelnia i jej otoczenie: potrzeba i uwarunkowania współpracy : 1.Pług, miecz i Księga: otoczenie szkoły wyższej, 2.Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania, dostosowania, 3.Współpraca uczelni z otoczeniem: ograniczenia i szanse. Przykłąd Polski, 4.Nauka dla gospodarki: uwarunkowania, 5.Uczelnia niepaństwowa jako czynnik awansu ekonomicznego, społecznego i kulturowego regionu, 6.Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie - przykład sądecki, CZ.II Formy i przykłady współpracy uczelni z otoczeniem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I : 1.Kirunki działań projakościowych na uczelni wyższej, 2.Edukacja menedżerska w wybrnaych krajach rozwiniętych, 3.Kształcenie zorientowane na studenta - sceptycznie o metaforze "student klinetem", 4.Ocena jakości kształcenia na studiach podyplomowych na przykładzie Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu, 5.Studia dwustopniowe na kierunku zarządzanie i marketing - zarys proponowanej koncepcji. R.II : 6.Programy nauczania na kierunku zarządzanie i marketing, 7.Oceny przydatkońsi i atrakcyjności przedmiotów nauczania, 8.Samoocena badanych pod względem przygotowania do zawodu przez studia, 9.Kontakty z otoczeniem gospodarczym w trakcie studiów (według opinii badanych), 10.Motywacje i satysfakcje z ukończenia studiów, 11.Uzyskane efekty studiów na kierunku zarządzanie i marketing według opinii dyplomatów, 12.Nauczyciele akademiccy w opinii studentów, 13.Ocena wiedzy studentów - informowanie, motywowanie czy wypłata?, 14.Nieuczciwe praktyki związane z pisaniem i obroną pracy magisterskiej, 15.Jakość administracyjnej obsługi studentów na badanym wydziale uczelni według ich opinii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja medialna. Klucz do rozumienia społecznej rzeczywistości. Wprowadzenie do programu nowej edukacji. Przypadek edukacji medialnej. Obrazy polityki. Polityka obrazu. 1. Główne zagadnienia edukacji medialnej w świetle pojęcia demokracji edukacyjnej; 2. Edukacja medialna w kontekście wybranych problemów edukacji XXI wieku; 3. Znaczenie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych dla rozwoju społeczeństwa demokracji komunikacyjnej; 4. Problematyka ustanawiania, dystrybucji i utrwalania władzy w kontekście społeczeństwa demokracji komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Studia socjologiczne w polskim szkolnictwie wyższym dawniej i dziś; Współczesne realia uniwersytec kiego kształcenia socjologów; Kształcenie socjologów w latach 90-tych: oferta dydaktyczna - kadra - studenci; Konferencja Instytutów Socjologii - w poszukiwaniu studentów; Proces akredytacji kierunku socjologia - i co dalej?; Akredytacja studiów socjologicznych 1999- 2000: doświadczenia i sugestie; Polska socjologia akademicka w świetle rankingów prasowych; Wartościowa nie wiedzy socjologicznej w dydaktyce i w życiu publi cznym; Studia socjologiczne na tle sporów o współczes ny model wyższej uczelni; Studia zaoczne - szansą czy zagrożeniem dla edukacji? Przykład zielonogórskiej socjologii; Reforma edukacji a socjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Socjologia w kształceniu nauczycieli pedagogów; Zmiana społeczna i problemy tożsamości człowieka w programach nauczania socjologii w akademiach medycznych; Rola socjologii w kształceniu ekonomistów w wyższych szkołach państwowych i niepań stwowych; Pożytki z upowszechniania socjologii jako kierunku poza dużymi ośrodkami akademickimi; Nauczanie socjologii w Europie Wschodniej z perspektywy socjolo gów zachodnich; Nietradycyjne metody nauczania socjolo gii na Ukrainie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako miejsce odtwarzania nierówności płci: edukacja jako praktyka dominacji. Udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów; Obraz systemu ról płciowych w polskich podręcznikach dla klas początkowych. Szkoła jako arena starć o prawomocne definicje seksualności i płci: Zabiegając o "odmienną" edukację. Homofobiczny dyskurs i "aseksualna" szkoła; negocjowanie znaczenia kategorii płci. Pomiędzy różnicowaniem płciowym a przekazaniem granic; "Dziwki", "królowe" i "szare myszki", czyli gimnazjalna codzienność widziana przez pryzmat seksualizacji dziewczyństwa. Urodzajowienie edukacji i socjalizacji: "Ku pamięci". Socjalizacyjna funkcja pamiętniczków, (Re)socjalizacja rodzajowa młodzieży nieprzystosowanej społecznie, Stereotyp płci czy płeć języka? Szkolne interakcje komunikacyjne nauczycielek z uczennicami i uczniami, Predyspozycja czy predestynacja? Stereotypy płci i rola szkoły w kontekście rozważań o zdrowiu; Feministyczne interwencje edukacyjne: Spójrz w stronę dziewcząt, Warsztaty wrażliwości genderowej; Pytania o socjalizację - kulturowy rachunek zysków i strat: Nowe trajektorie tożsamości. Analiza dyskursów transformacji; Męskość i kobiecość we współczesnej Polsce; Aktywność zawodowa gospodyń domowych na łamach prasy kobiecej Polski Ludowej; Czy młode kobiety tęsknią za tradycją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Plus / pod red. nauk. Zbigniew Kwieciński)
Edukacja wobec koniecznej zmiany; Sto pytań o edukację w przejściu stuleci; Sprawiedliwa nierówność w przejściu stuleci; Sprawiedliwa nierówność czy niesprawiedliwa równość? Implikacje edukacyjne; Długotrwałe ślady szkolnego dzieciństwa; Epidemie społeczne w środowisku akademickim; Dryfować i łudzić. Polska "strategia" edukacyjna; Zewnętrzne egzaminy w szkolnictwie powszechnym w 2002 roku. Próba analizy z perspektywy krytycznej socjologii oświaty; Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznych; Rosyjski projekt odnowy szkoły i oświaty w okresie "pierestrojki". Analiza dokumentów Zespołu "Szkoła"; Pedagogiczne zero. Zastosowanie problemowe, epistemiczne i magiczne; Pedagogika i wychowanie po 11 września; Przyszłość wychowania w świecie bez przyszłości; Globalonia - światowy rynek bredni; Czy możliwy jest pedagogiczny powrót do mądrości?; Sprawiedliwy. W stulecie urodzin Profesora Ludwika Bandury; Somatyzacja problematyki socjologii edukacji; Edukacja - moralność - sfera publiczna. Zarys pola problemowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia )
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Akademicka ; 2)
1. studia jako faza liminalna w rytuale przejścia, 2. Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodziezy akademickiej, 3. Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej, 5. Społecznośc akademicka a kultura wyższej uczelni, 5. Okres studiów - czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania, 6. Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych mysli, 7. Studenci wobec programu kształcenia akademickiego, 8. Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950-1955, 9. Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickieo, 10. Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów - komunikat z badań, 11. Ukryty wymiar w relacjach student - nauczyciel akademicki, 12. Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich, 13. Kodeks etyczny nauczyciela nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, 14. Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów, 15. Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej - wyzwanie i obowiązek, 16. Kształcenie studentow ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - bariery i szanse, 17. Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów, 18. Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskiem, 19. Aktywność społeczna mlodziezy akademickiej, 20. Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozowju osoby, 21. Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości zdrowotnej, 22. Mam Wam coś do przekazania - ksztalcenie umiejetności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny), 23. Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach - wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
1. Odpowiedzialność społeczna- zagadnienia definicyjne; 2. Szkoła i zmiana społeczna; 3. Wokół reformy systemu edukacji w Polsce; 4. Odpowiedzialność społeczna polityków; 5. Edukacja i odpowiedzialne działanie polityków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybitni przedstawiciele nauk o wychowaniu; 2. Dydaktyka i jej obrzeża; 3. O szkole, jej misji i funkcjonowaniu; 4. Idee i zalecenia reporterów edukacyjnych a reformowanie edukacji w praktyce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach jakościowych; 2. Opinie interesariuszy na temat społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach ilościowych; 3. Społeczna odpowiedzialność uczelni w opinii zarządzających szkołami wyższymi w świecie. Badania ilościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czym jest Mobbing?, 2. Odpowiedzialność pracodawcy za stosowanie mobbingu, 3. Prawne instrumenty przeciwdziałania mobbingowi, 4. Mediacja - rola organizacji antymobbingowych, 5. Państwowa Inspekcja Pracy, 6. Mobbing - zagadnienia procesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako wyznacznik rozwoju społecznego i losów życiowych jednostek. 2. Funkcje szkoły wobec jednostek i systemu społecznego - w poszukiwaniu adekwatnej wykładni teoretycznej. 3. Szkoła jako instytucjonalne zaplecze konstruowania społecznych losów jednostek - w kierunku operacjonalizacji problemu. 4. Badanie społecznego świata szkoły - opis procedury badań własnych. 5. Wznoszące funkcje społecznego świata elitarnego liceum. 6. Degradujące funkcje społecznego świata zasadniczej szkoły zawodowej. 7. Socjalizacyjne zaplątanie liceum "środka". Zakończenie: Społeczne światy szkoły i trajektorie społeczne młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej