Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(183)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(175)
Publikacje naukowe
(40)
Publikacje fachowe
(25)
Czasopisma
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(139)
dostępne
(106)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(115)
Czytelnia
(139)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(14)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Klasińska Barbara
(6)
Kojs Wojciech (1940- )
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Gerlach Ryszard (1955- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewska Anna (1956- )
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Starościak Wojciech
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Popławska Agata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remiszewska Zofia
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Tylewska-Nowak Beata
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Temat
Szkolnictwo
(80)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Pedagogika
(55)
Nauczyciele
(31)
Kształcenie
(30)
Oświata
(29)
Wychowanie
(29)
Studenci
(15)
Szkolnictwo zawodowe
(12)
Młodzież
(11)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Kształcenie ustawiczne
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Edukacja medialna
(8)
Jakość kształcenia
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Efektywność nauczania
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Rynek pracy
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Badania naukowe
(5)
Dziecko
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Metodologia
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Reforma oświaty
(5)
Rodzice
(5)
Rodzina
(5)
Samokształcenie
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Historia wychowania
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kształcenie zawodowe
(4)
Mentoring
(4)
Metody nauczania
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zawód
(4)
Antypedagogika
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Erasmus+ (program)
(3)
Globalizacja
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagodzy
(3)
Podmiotowość
(3)
Praca
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Uniwersytety
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Biblioterapia
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(48)
1901-2000
(22)
1989-2000
(22)
1901-
(5)
1801-1900
(3)
1801-
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(68)
Europa
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Szwecja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(39)
Opracowanie
(20)
Materiały konferencyjne
(19)
Podręcznik
(10)
Monografia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Encyklopedia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(121)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Nauka i badania
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Historia
(5)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
184 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady tworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej; 3. Problemy tworzenia i realizacji standardów jakości kształcenia w szkole wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Pytania o współczesną edukację. Przyszłość edukacji i pedagogiki w świecie bez przyszłości. Ratujmy naszą młodzież. Między opisem a normą. Poznanie a społeczny świat życia. Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością (po roku 1989). Historyzm i antyhistoryzm w polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX w. Edukacja we współczesnej debacie publicznej. Wzrost znaczenia edukacji w życiu publicznym. Zjawiska żywiołowe w rozwoju polskiej edukacji/ Idea współodpowiedzialności a model racjonalności dyskursywnej. Przyczynek do projektu nowej paidei. II: Kulturowe konteksty edukacji. Normatywność tradycyjna i współczesna względność w wychowaniu. Problemy aksjologiczne. Młodzież i wielość rzeczywistości kultury współczesnej. "Porzucona generacja": młodzież polska wobec wyzwań "społeczeństwa ryzyka". Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym. Refleksyjny akcjonizm - ku posttradycyjnej konstrukcji tożsamości. Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu "zadomowienia" i "obcości" nauczycieli i uczniów w przestrzeni szkolnej liceum ogólnokształcącego. Ciało w obszarze wychowania (między intelektualizmem a somatyzmem). III: Rynkowe konteksty edukacji. Nadzieje i zagrożenia globalizacji. Urbanizacja versus globalizacja. Edukacja w obliczu marginalizacji społecznej. Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji. Edukacja w coraz bardziej ciekawym świecie. Mit o zrównoważeniu edukacji rynkowej? Edukacja - biznes czy misja? Urynkowienie edukacji - szansa czy zagrożenie? "Koniec pracy" czy koniec zatrudnienia? Edukacja wobec presji światowego rynku. Niewolnik korporacji i outsider, czyli kim być w świecie (bez) zatrudnienia, albo o produkcji edukacji. Mechanizmy agresji i przemocy występujące u dzieci i młodzieży z rodzin pracujących oraz pozostających bez pracy. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczycieli - między oczekiwaniami społecznymi a praktyką edukacyjną. Nauczyciel wobec wartości wychowawczych w perspektywie kultury neoliberalnej. Problem na pograniczu pedeutologii i ekonomii. IV: Szkoła jako miejsce praktyk i badań edukacyjnych. Dys(a)kredytacja pedagogiki w uczelniach akademickich szkołach zawodowych. Pragmatyka oglądu szkoły. Przeźroczysta pedagogika. Jak badać szkołę i uczniów? Poszukiwania własne poza stereotypem. Pedagogika wobec stereotypowej wiedzy o szkole. Studenci pedagogiki wobec dialogu - warunku rozumienia. Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny. Świadomość obywatelska nauczycieli szkół drugiej szansy.. Nauczyciel w przestrzeni publicznej. Wypalenie zawodowe nauczycieli szkolnictwa specjalnego. Ocena zjawiska i wybrane społeczne jego uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Przedmowa; Wstęp; Rozdział I Znaczenie przyszłości; Rozdział II Zmiana społeczna jako wyznacznik przyszłości; Rozdział III Zmiana edukacyjna i jej podłoże społeczne; Rozdział IV Jaka edukacja jest potrzebna w przyszłości?; Rozdział V Kompetencje XXI wieku; Rozdział VI O przyszłości szkoły; Rozdział VII Nauczyciel w szkole przyszłości; Rozdział VIII Jak urzeczywistnić edukację dla przyszłości?; Summary. The Future of Education – the School of the Future; Indeks rzeczowy; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784)
Zawiera: Cz. I Koedukacja, akomodacja, aproksymacja: Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej; System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego - geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność; Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania. Cz. II Integracja, inkluzja: Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej; Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej; Strategie pracy nauczyciela w organizowaniu warunków rozwoju uczniów o zróżnicowanym poziomie twórczości; Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych); Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci; Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku. Cz. III Kohabitacja: System nauczania w klasach łączonych e edukacji wczesnoszkolnej; Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania; Klasy łączone: koncepcje pedagogiczne i współczesne rozwiązania organizacyjne w wybranych systemach edukacyjnych; Idea grup mieszanych wiekowo w założeniach pedagogicznych Marii Montessori na podstawie doświadczeń szkolnych; Statystyczny opis małopolskich szkół podstawowych, w których występują klasy łączone. Cz. IV Kohezja: Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem; „Infans solus” – osobno, choć razem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czy uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uczelnie akademickie; 2. Proinnowacyjne kształcenie inżynierów; 3. Pracownicy naukowi; 4. Nauka i wiedza naukowa; 5. Metody nauk technicznych; 6. Modele w naukach technicznych; 7. Ewolucja koncepcji stopni i tytułów naukowych; 8. Proces doktoryzowania; 9. Proces habilitowania; 10. Proces uzyskiwania kwalifikacji profesora; 11. Zgromadzenia i dyskusje naukowe; 12. Zasady redagowania publikacji naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie na potrzeby Unii Europejskiej, 2. Rynek pracy w integrującej sie Europie - szanse i zagrożenia dla obywateli polskich, 3. Zabezpieczenie społeczne pracowników polskich na europejskim rynku pracy, 4. Pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej, 5. Znajomość języków obcych jako warunek uzyskania zatrudnienia, 6. Kultura fizyczna podstawą sukcesu zawodowego, 7. Waga edukacji, w tym nowej matury po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 8. Zagrożenia i przestrogi dla młodych ludzi wkraczających na europejski rynek pracy, 9. Zawody przyszłości w regionie radomskim, 10. Lekarz w Unii europejskiej, 11. Profesjonalizacja zawodu polityka, 12. Informatyk zawodem przyszłości w Unii Europejskiej, 13. Doradca zawodowy w świetle europejskiego rynku pracy, 14. Nauczyciele i organizacje nauczycielskie w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika a socjologia wychowania. Konfrontacje polsko-brytyjskie; Pedagogika a ekonomia. Rozwój życia gospodarczego na tle rozwoju nauk o wychowaniu; Ubóstwo jako efekt nierówności społecznych; Asynchronizacja rozwoju, ubóstwo i marginalizacja. Wykluczenie społeczne w bilansie polskiej transformacji; Teorie modernizacji a kształtowanie środowisk wychowawczych w warunkach zmiany społecznej; Świat instytucji w warunkach dążenia do demokracji, a teorie i poglądy E. Goffmana, R. Mertona, i M. Webera; Zmiana społeczna, a kultura i edukacja - próby diagnozy; Emancypacja społeczna a kłopoty z instytucjonalizowaniem się edukacji jutra; Dylematy reform systemu edukacji w Polsce w kontekście priorytetów oświatowych Unii Europejskiej; Proces socjalizacji dzieci - dzieciństwo jako kategoria społeczna; Między socjologią a pedagogiką. Obie dyscypliny w obliczu zmieniającej sie współczesności; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rzeczywistość kulturowa a perswazyjność przekazów medialnych: Wizerunki medialne i kultura medialna. Potrzeba upowszechniania alfabetyzacji medialnej; Media wychowujące; Nauczyciele i uczniowie w globalnym społeczeństwie informacyjnym; Semiotyczny wymiar komunikacji wirtualnej wśród młodzieży i jego konsekwencje społeczne; Doświadczenie dzieciństwa w perspektywie mediamorfozy; Komputer a aktywność uczniów w uczeniu się matematyki; Ku otwartej przestrzeni edukacyjnej: kształtowanie kompetencji społecznych i świadomości kulturowej uczniów realizujących projekty w ramach akcji e-Twinning; Filmy realizowane przez dzieci za pomocą telefonów komórkowych; Region źródłem poznania i informacji o otaczającej rzeczywistości. 2. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – optyka nauczycielska: Tvorivost’, škola a učitel’ dnešnej školy – twórczość, szkoła i nauczyciel dzisiaj; Ďalšie vzdelávanie učitel’ov v SR z aspektu ich kariérneho rastu; Autoedukacja w percepcji studentów studiów pedagogicznych; Społeczno-emocjonalny aspekt gotowości szkolnej w świadomości nauczycielek wychowania przedszkolnego; Nauczyciel (współ)twórcą procesu poznawania, przyswajania i odkrywania otaczającej rzeczywistości. Rozbieżności między stanem postulowanym a codziennością szkolną; Możliwości pokonywania barier psychicznych uczniów w aspekcie codziennej pracy nauczyciela; Folklore – music pedagogy – music education; Autoregulacja w procesie kształcenia – na tle wybranych koncepcji uczenia się. 3. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – wymiar wspomagania dziecka: Kompetencje komunikacyjne dziecka jako determinanty jego efektywnego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i kulturowej; Możliwości wspierania rozwoju zdolności poznawczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Educational opportunitydesigning method in the integrated early-school education; Muzyka barokowa w orbicie zainteresowań młodego pokolenia (na przykładzie uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej); Rekreacja i turystyka rodzinna jako substancja nowej rzeczywistości społecznej; Wycieczka szkolna jako poznawanie przez dziecko rzeczywistości społecznej i kulturowej. 4. Tworzenie i twórczość jako substancja nowej rzeczywistości społecznej: Przeżywanie życia w młodości – niektóre wymiary i społeczno-kulturowe wyznaczniki autokreacji w perspektywie zadań edukacyjnych. Analiza teoretyczno-empiryczna; Autokreacja jako projektowanie twórczych orientacji życiowych na przykładzie rodziców adopcyjnych; Homo Creator w organizacji, czyli o znaczeniu twórczości w miejscu pracy; Twórczość w służbie a wypalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Rola przeszłych doświadczeń emocjonalnych oraz aktualnych stylów przywiązania i doświadczania zdarzeń w formowaniu przekonań o naturze ludzkiej przez adolescentów; Społeczne reprezentacje ubioru jako efekt przeżyć estetycznych. 5. Przestrzenie inności czyli dotrzeć, zrozumieć i ujawnić potencjalność kreacji jednostki nietypowej: Odkrywanie świata dźwięków przez dzieci w wieku przedszkolnym; Wspieranie potencjału dzieci podatnych na zagrożenie, czyli kilka słów o zjawisku resilience; Zrozumieć dysleksję; Pies i dziecko – od terapii po sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia )
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczne funkcje uniwersytetów, 2. Kim są studenci?, 3. Podstawowa rola studenta, 4. Role studentów wśród studentów, 5. Indywiudualne odmiany i ich wyjaśnienie, 6. Odmiany społecznego uczestnictwa studentów, 7. Sugestie w sprawie reorganizacji obecnej struktury uniwersytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej