Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(183)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(175)
Publikacje naukowe
(40)
Publikacje fachowe
(25)
Czasopisma
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(139)
dostępne
(106)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(115)
Czytelnia
(139)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(14)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Klasińska Barbara
(6)
Kojs Wojciech (1940- )
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Gerlach Ryszard (1955- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewska Anna (1956- )
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Starościak Wojciech
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Popławska Agata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remiszewska Zofia
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Tylewska-Nowak Beata
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Temat
Szkolnictwo
(80)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Pedagogika
(55)
Nauczyciele
(31)
Kształcenie
(30)
Oświata
(29)
Wychowanie
(29)
Studenci
(15)
Szkolnictwo zawodowe
(12)
Młodzież
(11)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Kształcenie ustawiczne
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Edukacja medialna
(8)
Jakość kształcenia
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Efektywność nauczania
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Rynek pracy
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Badania naukowe
(5)
Dziecko
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Metodologia
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Reforma oświaty
(5)
Rodzice
(5)
Rodzina
(5)
Samokształcenie
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Historia wychowania
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kształcenie zawodowe
(4)
Mentoring
(4)
Metody nauczania
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zawód
(4)
Antypedagogika
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Erasmus+ (program)
(3)
Globalizacja
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagodzy
(3)
Podmiotowość
(3)
Praca
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Uniwersytety
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Biblioterapia
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(48)
1901-2000
(22)
1989-2000
(22)
1901-
(5)
1801-1900
(3)
1801-
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(68)
Europa
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Szwecja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(39)
Opracowanie
(20)
Materiały konferencyjne
(19)
Podręcznik
(10)
Monografia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Encyklopedia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(121)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Nauka i badania
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Historia
(5)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wychowanie w starożytności 2. Oświata i wychowanie w średniowieczu 3. Humanizm w wychowaniu (XV-XVII wiek) 4. Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.) 5. Reforma edukacji w Polsce w XVIII wieku 6. XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Narodziny pedagogiki naukowej 7. Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami 8. Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej 9. Światowa myśl pedagogiczna w XX wieku 10. Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939) 11. Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945) 12. Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989) 13. Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 14. Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r. 15. Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI wieku 16. Pedagodzy polscy przełomu XX i XXI wieku. Zainteresowania i osiągnięcia badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szkolnictwo i myśl pedagogiczna XIX wieku w Europie Zachodniej i ich wpływ na ziemie polskie: Problem kształcenia klasycznego i realnego w szkołach średnich w XIX w. w Europie; Nowe prądy w dziedzinie szkolnictwa ludowego; Fryderyk Frobel i wychowanie przedszkolne; Działalność zakonów w dziedzinie wychowania w XIX wieku; Pedagogika filozoficzna i Jan Fryderyk Herbart (1776-1841); Pedagogika chrześcijańska w Europie XIX i pocz. XX wieku; Rozwój uniwersytetów europejskich w XIX wieku; Rozwój szkolnictwa zawodowego; Szkoły specjalne i zakłady opiekuńczo-wychowawcze; Szkolnictwo Francji i Anglii, jako przykłady odmiennej organizacji szkolnej; Szkolnictwo polskie i studia Polaków w obcych krajach w czasach zaborów; 2. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich w czasach zaborów: Warunki rozwoju oświaty polskiej w czasach zaborów; Szkolnictwo polskie w zaborze rosyjskim; Szkolnictwo Księstwa Warszawskiego; Szkolnictwo w Królestwie Polskim; Szkolnictwo Wolnego miasta Krakowa; Wychowanie i szkolnictwo w Galicji do połowy XIX wieku; Szkolnictwo w Zaborze Pruskim do połowy XIX wieku; Szkolnictwo w Królestwie Polskim w okresie międzypowstaniowym; Polska myśl pedagogiczna w pierwszej połowie XIX wieku; Sytuacja w szkolnictwie w zaborze rosyjskim po powstaniu styczniowym; Szkolnictwo w Galicji w latach 1848-1914; Szkolnictwo w zaborze pruskim w II połowie xix wieku do 1918 roku; Polska myśl pedagogiczna II połowy XIX wieku do 1914 roku; 3. Ożywienie edukacyjne i próby odbudowy szkolnictwa polskiego: Nowe wychowanie i jego recepcja na ziemiach polskich; Sytuacja szkolnictwa polskiego podczas I Wojny Światowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Główne kierunki pedagogiczne; 2. Reformy szkolne w wybranych krajach Europy; 3. Szkolnictwo w Polsce; 4. Szkolnictwo polonijne; Szkolnictwo na ziemiach polskich w czasie II Wojny Światowej; 6. Program polityki oświatowej w Polsce powojennej Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego Rządu Polskiego w Londynie- 1944 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Starożytna Grecja, 2. Hellenizm, 3. Rzym, 4. Wychowanie i szkolnictwo pierwszych wieków chrześcijaństwa, 5. Średniowiecze, 6. Edukacja pozaszkolna, 7. Wychowanie i szkolnictwo w okresie Odrodzenia i Humanizmu, 8. Reformacja, 9. Wychowanie i szkolnictwo katolickie w okresie potrydenckim, 10. Szkolnictwo potrydenckie w Rzeczypospolitej, 11. Rozwój szkolnictwa na Rusi do II połowy XVII w., 12. Rozwój nauki i myśli pedagogicznej w dobie realizmu XVII w., 13. Oświecenie. Wiek pedagogiczny, 14. Idea szkoły nowoczesnej, świeckiej i ludowej, 15. Wielkie reformy szkolne w Rzeczypospolitej, 16. Reformy szkolne w Rosji, 17. Myśl pedagogiczna wielkiej rewolucji francuskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tradycja i systemy wartości: -Systemy wartości w tradycji uniwersyteckiej; -Powszechność nauk w systemie uniwersyteckim dawniej i dziś; -Funkcjonalność uniwersytetu w perspektywie długiego trwania; -Systemy wartości klasycznych wzorów uniwersytetu a dziedzictwo zjawisk negatywnych. Uniwersytetu dzień dzisiejszy: -Między hierarchicznością, feudalizmem a brakiem dobrych obyczajów w nauce; -Uniwersytet w otoczeniu społecznym; -O sytuacji polskich uniwersytetów uwag kilka; -Uniwersytet wobec idei nowoczesności w kulturze (czyli kij w mrowisko); -Czy uniwersytet "baronów"? Uniwersytet przyszłości: -Doświadczenia uniwersytetu europejskiego a przyszła organizacja szkolnictwa wyższego w Polsce; -Między autonomią a reformą; Społeczeństwo liberalne a wizja uniwersytetu; -Uniwersytet jako narzędzie adaptacji cywilizacyjnych; -Uniwersytet zaawansowany (zarys koncepcji); -Samorządność i odpowiedzialność; -o związkach pomiędzy płaszczyzna ideową i funkcjonalną uniwersytetu; -Uniwersytet dla przyszłości; -Uprawianie nauki istotą kształcenia uniwersyteckiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Symboliczna sfera kultury, komunikacja symboliczna a interakcja- wielość znaczeń i wymiarów w edukacji: Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej; Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości m. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń); Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji; Okiem mistrza i okiem ucznia- rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych; Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką; Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego; Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej; Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 2: Społeczny kontekst znaczeń w edukacyjnych wydarzeniach komunikacyjnych w perspektywie interakcji: Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem); Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy; Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym- rytuały interakcyjne; Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji; Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela); Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacja komunikacyjne- uczeń jako interakcja symboliczna; Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel- dziecko w praktyce wychowawczej; Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej- refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach komunikacyjnych' "Uczenie się" jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład "uczącej się szkoły"; Kierowanie placówką oświatowa w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego; 3. Normatywny i interpretacyjny model interakcji komunikacyjnej w edukacji- mnogość sytuacji: Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej; Interakcje komunikacyjne w edukacji- stan obecny i możliwości modyfikacji; Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym, Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń, Wulgaryzacja języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji, Szkolne lekcje "na dwa głosy", czyli słowo o komunikacyjnym "rozmijaniu", Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych, Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych, (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie, Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej. 4. Wielowymiarowość interakcji komunikacyjnych w edukacji akademickiej: Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję, Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich, Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowania kompetencji obywatelskich, Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki-student, Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki, Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli, Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej w nauczaniu dydaktyki, Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości uniwersytetu w społeczeństwie uczącym się, 2. Proces i wyniki ksztacłenia uniwersyteckiego, 3. Uczestnicy procesu ksztacłenia uniwrsyteckiego, 4. Jakość ksztacłenia uniwersyteckiego - podstawy teoretyczne i pojęcie, 5. Uwarunkowania jakości ksztacłenia w uniwersytecie, 6. Ewaluacja efektów ksztacłenia i akredytacja, 7. Doskonalenie procesu dydaktycznego i podnoszenie jakości ksztacłenia uniwersyteckiego - propozycja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krępujące ramy, 2. Kim jest ten człowiek; 2. U bram piekła: Korczak i jego dzieci, 3. Dziecko - wielka niewiadoma, 4. Co w zamian?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Historyczne uwarunkowania rozowju szkolnictwa wyższego, 2. Kierunki przeobrażeń szkolnictwa wyższego w erze globalizacji, 3. Główne strategie reformowania współczesnej szkoły wyższej, 4. Poziom i jakość kształcenia we współczesnej szkole wyższej, 5. Zmiany w polityce oświatowej wobec szkolnictwa wyższego, 6. Finansowanie szkolnictwa wyższego w erze globalizmu, 7. Wykształcenie a praca zawodowa na globalnym rynku pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Od pomysłów do czynów: rola pracodawców w systemie kształcenia zawodowego; Usługi wspierające lepsze powiązanie szkolnictwa branżowego z rynkiem pracy; Powiatowa Sieć Wsparcia Szkolnych Doradców Zawodowych w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim; Staże uczniowskie w prawie oświatowym; Nowe porozumienie o programie zajęć w projektach studenckiej mobilności edukacyjnej Erasmus+; Refleksyjne uczenie się zawodu − kilka wskazówek; Ewolucja praktycznego profilu studiów w wyższym kształceniu zawodowym w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fałsz w promocji, czyli gdzie się "leczyć"; Niebezpieczne gry społeczne; Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych; Lojalność w horyzoncie wartości; Kto jest winny temu, że minister likwiduje kierunek studiów?; Cooltury akademickiego kłamstwa; Na ostatni moment; Refleksyjnie na nowy rok akademicki 2009/2010; Stanowisko Komitetu Słowianoznawstwa PAN; Test wiarygodności władzy; Pedagogiczne pasożyty; Raport o wpływie Księżyca na ciąże mszyc; Koncert jesienny na dwa rzędy; Czy wolno krytykować kształcenie na kierunku pedagogika?; Edukacyjne gry w prowokacje; Naukowe GPS-y; Magister Urquel; Pedagogika pamięci w przeddzień Święta Zmarłych; Kto nokautuje Polskie Towarzystwo Pedagogiczne?; Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego- reaktywacja II; Tryglodyta hipokryta?; Wyzwania autorytetu; Rozmowy o tym, co z nami, i o tym, co przed nami; Jak ustrzec się akademickiej prowincji; Uczyć się warto; Jak postępować z wrogami?; Osoba znacząca jako wytrych; O permanentnym samokształceniu doktorów pedagogiki; Ofiary akademickich nieprawidłowości; Liberałowie o szkolnictwie wyższym; Akademicka przestrzeń pełna luksusu na własność, czyli wartość dodana w niepublicznych szkołach wyższych; Życie naukowca w kontekstach; Potoczne mądrości w naukowej interpretacji; Nieutrudzanie móżdżku; O współczesnej myśli pedagogicznej; Raport nie tylko o akademickiej "cyrkulacji mózgów"; Gospodarka kapitałem ludzkim; Czy pedagogika jest rzeczywiście nauką gorszą?; O bezprawnym podwyższaniu sobie statusu naukowego przez niektórych naukowców; Akademicki savoir-vivre; Studenckie typy i typki; Jedna z możliwych typologii; Studenckie bratanie się z Leopoldem Ritterem von Sacher-Masochem; Sesja plagiatowa; On Bullshit; Nauka przeciwko fałszerstwom; O cenzorach i nowym "drugim obiegu" prawd pedagogicznych; Etyczne aspekty władzy; Praca bez pracy; Wychowanie sumienia; Top absolwenci w szkołach z uczniami wymagającymi wsparcia; Pełnia Berta Hellingera; Wychowawczy autyzm; Chińczycy potęgą naukową; Świat zanikającej aksjoczułości; Wywiad typu "post"; Podyplomowe kuszenie; O pracach naukowo-badawczych dotyczących III RP; Wybory członków korespondentów PAN; Pierwsza po siedemdziesięciu latach Pedagogiczna encyklopedia w Czechach; Seksualizacja "akademickości"; Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych; O pedagogice i edukacji nie tylko w Czechach; Nagroda czeka na pedagogów społecznych; Prezdmagisterska "tfurczość", czyli co student miał na myśli; Budzenie świadomości krytycznej; Nie chcemy seryjnej produkcji magistrów!; Akademickiego bełkociku ciąg dalszy; Dydaktyka między przeszłością a przyszłością; Habilitacje jednak zostaną; Transdyscyplinarne aspekty inkluzyjnej pedagogiki; Pogrążeni w żałobie; Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej; Wstręt; Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności; Równość w różnorodności; Eduniespodzianka; Ksobnie interesowna hipokryzja; Inkontrologia pedagogiczna, czyli o wartości spotkania; Pedagogika bez kolejnego członka korespondenta PAN; Ornitopedagodzy; Kurza twarz; Naukowa półtusza; Le roi mort, vive le roi!; Odpowiedź studentom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi; O co w tym życiu chodzi?; Na ostatnią chwilę; Ignorancja jest otwarciem puszki Pandory; Akademiccy wyłudzacze; O edukacji dorosłych; Niepedagogiczne przygotowanie kadr kierowniczych do zarządzania oświatą; Zdezintegrowana edukacja wczesnoszkolna; "Obróbka skrawania" polskiej pedagogiki; O studenckiej (nie)przyzwoitości; Akademicki mobbing; Pedagogika (dla) półgłówków; Pedagogika mamonistyczna; Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku na finiszu; Prawda czasu, prawda ekranu; Kto jest dla kogo?; Socjologiczna ściema; Akademicki nikt i ktoś; Doktoranci w trosce o edukację; Klinika wyższej edukacji; Praca magisterska nie jest taka ważna; Co różni szkoły wyższe?; Studencki indeks odchodzi do lamusa!; Akademickie szczyty; Egzaminy magisterskie; Pedagog jako sprawca lub ofiara zła; Pedagogika wyższego wyboru; Niepełnosprawni i akademickie hieny; Pedagogika jako plac zabaw irracjonalizmów i złudnych nadziei?; Wstydliwa afiliacja twórczości naukowej; Kuriozalna dyskwalifikacja studiów podyplomowych z "zarządzania oświatą"?; Akademickie i publiczne systemy wczesnego ostrzegania o (byle) jakości kształcenia wyższego; Moda na psychologię; Walka z wiatrakami; Frontem do studiujących klientów; O akademickich oszustwach na Słowacji; Pedagogika- akademicką przechowalnią?; Biznesowy kurs zarządzania uczelnią prywatną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych; 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych - media tradycyjne; 3. Problematyka „Magazynu Szkolnego”; Internet public relations w placówkach oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I: Psychologiczna, pedagogiczna i medialna perspektywa komunikowania społecznego w edukacji. Trudności językowe dziecka jako bariera komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia ze studentami jako próba dialogu. Dyskurs sieciowy - fenomen ponowoczesny. Komunikat multimedialny w procesie komunikacji społecznej. Zarządzanie dystansem w edukacji i w biznesie: Antropologiczne założenia proksemiki i ich wpływ na strategie komunikowania. Przyzwolenie na dotyk jako jeden z aspektów komunikacji międzyludzkiej a poziom samooceny. Komunikacja dydaktyczna w edukacji instytucjonalnej. Czy nauczyciele są bardziej odporni na telewizyjną deformację świata? Wybrane przejawy i uwarunkowania efektu kultywacji. Cechy ponowoczesności i człowieka ponowoczesnego a wyzwania edukacji medialnej. To nie jest śmieszne - humor w komunikacji językowej. Głos ludzki (technika głosowa) a kompetencje komunikacyjne nauczyciela - stan głosu wśród nauczycieli (doniesienie z badań). Teoria atrybucji w komunikacji społecznej. Osobowość nauczyciela a jego kompetencje. Kobiece piersi, czyli odwrócone serce - o szumach w łańcuchowym systemie komunikacji. Kompetencje do komunikacji międzykulturowej w przestrzeni wielokulturowej. Problematyka barier komunikacyjnych z perspektywy lingwistyki systemowo-funkcjonalnej. Osobowościowe wyznaczniki komunikacji społecznej. Kompetencje komunikacyjne nauczyciela. Tożsamość grupy społecznej internatów. Wybrane techniki manipulacji jako elementy komunikacji perswazyjnej. Sztuka autoprezentacji nauczyciela. II: Komunikowanie społeczne a system szkolny i jego otoczenie. Pedagogiczny model komunikacji językowej w procesie optymalizowania współdziałania nauczyciela z rodzicami uczniów. Kształtowanie się świadomości pedagogicznej a komunikacja i dialog akademicki. Edukacja nauczycielska w dialogu krokiem ku dialogowi w szkole. W stronę komunikacji muzycznej. Rola wychowania muzycznego we wspieraniu kompetencji socjalnych ucznia. Związki i zależności komunikacyjne pomiędzy nauczycielem a uczniem. Dialog edukacyjny we współczesnej uczelni wojskowej. Negocjacje w procesie dydaktycznym. Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w szkole społecznej. Terroryzm wąskiego pola konfliktu - problemy i perspektywy komunikacji społecznej. "Animacja, afirmacja, afiliacja" - o roli humoru w procesie edukacji. Asertywność w edukacji psychologów i oficerów. Zachowania higieniczne w umiejętnościach komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tendencje w zakresie rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie; 2. Korzyści i koszty przystąpienia Polski do Unii Europejskiej w dziedzinie Szkolnictwa Wyższego; 3. Wnioski; 4. Teza końcowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 8)
Wstęp; Wprowadzenie; 1 Kreatywni ludzie; Wszyscy jesteśmy kreatywni: wymogi wstępne i elementy procesu twórczego; Czy wszyscy muszą być kreatywni?; Kreatywność osób dojrzałych i czynniki sprzyjające jej wzbudzaniu; 2 Rola kreatywności w systemach edukacji; Przygotowanie i ocenianie zadań kształcących kreatywność i myślenie projektowe uczniów; Rozwój kompetencji proinnowacyjnych u uczniów – przykład niemieckich szkół podstawowych i ponadpodstawowych; Kompetencje miękkie w międzynarodowym kształceniu zawodowym na przykładzie szkolenia EDTECH; 3 Wsparcie kreatywności w szkole; Jak zaprojektować kreatywną lekcję?; Ocena kreatywności uczniów – wyzwanie dla systemu edukacji; Sam trening kreatywności nie wystarczy… Uwagi o wspieraniu kreatywności w szkole; 4 Kreatywność na rynku pracy; Znaczenie i sposoby rozwoju kreatywności w gospodarce cyfrowej; Kreatywność w rozwiązywaniu problemów biznesowych; Zapotrzebowanie na kompetencje w przemysłach kreatywnych; 5 Wywiady z przedsiębiorcami i ekspertami; Rozmowy przeprowadzone przez prof. dr hab. Jana Fazlagicia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej