1. Ty i twoja praca. 2. Jakie są moje relacje z pracą? 3. Przygotowanie planu działania. 4. Rozwiązywanie problemó związanych z obciążeniem pracą. 5. Rozwiązywanie problemów związanych z kontrolą. 6. Rozwiązywanie problemów związanych z nagrodą. 7. Rozwiązywanie problemów związanych ze społecznością. 8. Rozwiązywanie problemów związanych ze sprawiedliwością. 9. Rozwiązywanie problemów związanych z wartościami. 10. Zmiana relacji.
1. Zagadnienia ogólne: Nauka o policji; Policja w starożytności; Etyczne aspekty zawodu policjanta; Kształcenie i doskonalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Misja społeczna policji; Tożsamość społeczna funkcjonariuszy policji jako grupy dyspozycyjnej; Postawy społeczne wobec policji; Współdziałanie policji ze społeczeństwem; Pomoc policji dla ofiar przestępstw; Zarządzanie policją; Style działania funkcjonariuszy policji; 2. Psychologiczne i socjologiczne determinanty służby policyjnej: Osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej policjantów; Temperamentalne wyznaczniki efektywnego funkcjonowania zawodowego policjantów; Stres traumatyczny u funkcjonariuszy policji; Funkcjonowanie policjanta w sytuacji zagrożenia; Wypalenie zawodowe policjantów; Uzależnienia funkcjonariuszy policji; Postawy nietolerancji i uprzedzenia funkcjonariuszy policji; Reakcja policji na zagrożenia dobra dzieci; 3. Przegląd systemów organizacji i funkcjonowania policji w wybranych państwach: Afryka; Ameryka Południowa; Ameryka Północna; Australia; Azja; Europa; 4. Międzynarodowa współpraca policja: Internacjonalizacja przestępczości wyzwaniem dla organizacji policyjnych w Europie; Międzynarodowa Organizacja Policji Kryminalnej- Interpol; Europol; Międzynarodowe Akademie Policyjne; Inne organizacje międzynarodowe.
Recenzowana książka jest przykładem znakomicie zaprogramowanych badań, które dotyczą bardzo istotnego problemu zróżnicowania form uwikłania w intensywną pracę. Badania te przynoszą bardzo ważną wiedzę o czynnikach warunkujących i współwystępujących z tym co określa się pracoholizmem. Warto dodać, że tematyka ta jest w świetle współczesnych problemów społecznych, związanych z relacją człowiek-praca, niezwykle istotna. Autorka stworzyła własny i bardzo ciekawy model teoretyczny, akcentujący zróżnicowania uwarunkowań i mechanizmów funkcjonowania oraz konsekwencji postępowania pracoholików i entuzjastycznych pracoholików. Model ten świadczy o znakomitym warsztacie analiz teoretycznych. Jeszcze cenniejsze dla nauki i prawdopodobnie praktyki postępowania z tymi grupami osób (pracowników) są badania empiryczne. (...) Badania przeprowadzone przez Autorkę są niewątpliwie istotnym postępem w dziedzinie rozwikłania złożonych problemów związanych z uzależnieniem od pracy. (...) Jest to tekst bardzo ważny i niezwykle interesujący – miejscami wręcz fascynujący. Fragmenty z recenzji prof. Heleny Sękowej
1. Bieżący kryzys; 2. Jak doświadczasz wypalenia zawodowego?; 3. Co jest przyczyną wypalenia zawodowego?; 4. Dlaczego warto się zająć wypaleniem?; 5. Interwencja kryzysowa- zatrzymać wypalenie zawodowe; 6. Zapobieganie wypaleniu i budowanie zaangażowania; 7. Promowanie wartości ogólnoludzkich; W stronę lepszej przyszłości; Ocena środowiska pracy.
Sprytne sposoby unikania błędów związanych z prowadzeniem prezentacji
Tajemnice prawdziwych liderów świata wystąpień publicznych
Esencja wiedzy nabytej podczas długich godzin słuchania i analizy prezentacji multimedialnych
Eleganckie, zwięzłe i inteligentne metody przekazywania odbiorcom swoich idei
Informacja jest jak towar
Znane powiedzenie mówi: "Informacja to potęga". I trudno się z nim nie zgodzić, prawda? Dzięki dostępowi do pewnych danych możesz z łatwością wyprzedzić konkurencję, przeanalizować sytuację rynkową czy przekonać klienta do skorzystania z usług Twojej firmy. Możesz także, oczywiście, zabłysnąć na prezentacji, którą sam prowadzisz. Musisz jednak przedstawić swoje informacje w sposób profesjonalny, rzetelny, ciekawy — wręcz hipnotyzujący. Niewykonalna misja? Z odpowiednim wsparciem stanie się ona dla Ciebie przyjemnością. Zatem do dzieła!
Sztuka prezentacji to umiejętność, którą rzadko rozwija się w polskich szkołach albo na studiach. Tymczasem prezentacje multimedialne to najskuteczniejsza i najbardziej wszechstronna forma przedstawienia firmy bądź produktu. Dzięki nim możesz prostą drogą dojść do sukcesów w sprzedaży i komunikacji, a ponadto pomagają one przeprowadzić szkolenie lub znaleźć inwestora do realizacji swojego pomysłu. Jeśli chcesz doszlifować wiedzę związaną z prowadzeniem skutecznych prezentacji multimedialnych oraz wystąpień publicznych, to wraz z tą książką nadeszła odpowiednia chwila, by nadrobić wszelkie zaległości.
1. Promocja zdrowia w ujęciu interdyscyplinarnym: Kreowanie zasobów osobowych wyzwaniem dla promocji zdrowia. Perspektywa psychologiczna; Promocja zdrowia psychicznego. Polityka dla Europy; Walka z samotnością współczesnego człowieka formą promocji zdrowia. Perspektywa pedagogiczna; Choroba a duchowość; Duchowy wymiar zdrowia człowieka. Próba nakreślenia niektórych możliwości interpretacyjnych; 2. Promocja zdrowia w praktyce psychologicznej: Prawda w medycynie; Rehabilitacja psychospołeczna w onkologii- model i jego wstępna weryfikacja. Doświadczenia śląskie; Style radzenia sobie ze stresem a zdrowie w ujęciu holistyczno-funkcjonalnym u pacjentów cierpiących na łuszczycę; Samoocena zasobów radzenia sobie jako czynnik ryzyka problematycznego angażowania się w używanie alkoholu; 3. Promocja zdrowia z perspektywy rozwojowej: Odporność psychiczna jako wyznacznik zdrowia; Czynniki zdrowia w rodzinach dzieci chorych na astmę oskrzelową; Zasoby osobiste i rodzinne a zdrowie psychiczne dorastających: pośrednicząca rola odporności na stres; Założenia i schemat programu poprawiającego radzenie sobie ze stresem młodzieży; Promocja zdrowia wśród osób w starszym wieku; 4. Rola muzyki w promocji zdrowia: Muzyka w promocji zdrowia- znaczenie dla pozyskiwania i pogłębiania wsparcia społecznego; Czynniki szkodliwe wpływające na zaburzenia funkcjonowania aparatu głosowego; Aktywność muzyczna w profilaktyce oraz terapii; Muzykoterapia w połączeniu z dźwiękoterapią w promocji zasobów- propozycja programu
1. Teoretyczna analiza sytuacji trudnych i kryzysowych; 2. Kryzysy w rodzinie i zjawisko samotności; 3. Kryzysy w sytuacji bezrobocia, społecznego wykluczenia i ubóstwa; 4. Kryzysy związane z chorobą oraz procesem starzenia się; 5. Kryzysy w sytuacji umierania i śmierci; 6. Pomoc w przezwyciężaniu kryzysów życiowych
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1. Wprowadzenie, 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne: procesy poznawcze (spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie, inteligencja), emocje i motywacja, 3. Wybrane teorie osobowości, 4. Świat jako system - o systemowym spojrzeniu na człowieka, 5. W drodze do zdrowia - koncepcja salutogenezy i poczucia koherencji Arrona Antonovsky'ego, 6. Tajemnica związku umysłu z ciałem - psychsomatyka w ujęciu historycznym i współczesnym, 7. Choroba w życiu człowieka, 8. Istota i funkcje bólu, 9. Psychologia kobiety, 10. Psychologiczne aspekty ciąży i macierzyństwa, 11. Komunikacja z pacjentem, 12. Stres i radzenie sobie ze stresem, 13. Wypalenie zawodowe, 14. Jak pomagać? - pomoc psychologiczna a psychoterapia, 15. Psychologia w służbie zdrowia - nowe wyzwania. Przykłady psychologicznych programów stosowanych w profilaktyce i leczeniu pacjentów
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Badanie tajemnic psychiki i zachowania; badania psychologiczne; Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym; Psychika, świadomość i stany alternatywne; Rozwijające się dziecko; Rozwój w ciągu całego życia; Wrażenia; Spostrzeganie; Uczenie się i analiza zachowania pamiętanie i zapominanie; Procesy poznawcze; Motywacja; Emocje, stres i psychologia zdrowia; Rozumienie ludzkiej osobowości; Różnice indywidualne; Psychologia społeczna; Psychopatologia; Terapie mające na celu zmiany osobowościowe; Statystyka i życie: od analizy danych do wniosków.
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
Badanie tajemnic psychiki i zachowania; badania psychologiczne; Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym; Psychika, świadomość i stany alternatywne; Rozwijające się dziecko; Rozwój w ciągu całego życia; Wrażenia; Spostrzeganie; Uczenie się i analiza zachowania pamiętanie i zapominanie; Procesy poznawcze; Motywacja Emocje, stres i psychologia zdrowia; Rozumienie ludzkiej osobowości; Różnice indywidualne; Psychologia społeczna; Psychopatologia; Terapie mające na celu zmiany osobowościowe; Statystyka i życie: od analizy danych do wniosków.
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.