Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(36)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Bartoszewski Jakub
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nycz Edward
(2)
Racław Mariola
(2)
Różalska Ewa
(2)
Żuchowska-Skiba Dorota
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Bandura Albert
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borucka-Arctowa Maria (1921-2018)
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Agata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kourilsky Chantal
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kucia Marek (1962- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Menshykova Anastasiia
(1)
Miracki Bartek
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Roter Adam
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(51)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Socjalizacja
(41)
Młodzież
(9)
Socjologia
(9)
Rodzina
(7)
Dziecko
(5)
Integracja społeczna
(5)
Płeć
(5)
Grupy społeczne
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Społeczeństwo
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Interakcje społeczne
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Struktura społeczna
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rola społeczna
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Starość
(2)
Symbole
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Ubóstwo
(2)
Wychowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Cele wychowania
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia wychowania
(1)
Homoseksualizm
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Przedkładany uwadze czytelników zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problematyce kobiecej. Wiadomo, że jest to problematyka bogata i różnorodna, związana z wieloma aspektami życia jednostek i społeczności. W tym tomie znalazły się tylko niektóre kwestie, może rzadziej dyskutowane. Zeszyt otwiera artykuł E. Malinowskiej na temat świadomości feministycznej kobiet – uczestniczek „Solidarności” w latach 80. Artykuł dedykujemy pamięci 30-lecia NSZZ. Kolejne teksty pokazują kulturowe uwarunkowania sytuacji kobiet odrzucających macierzyństwo (czyli istotny element stereotypu kobiecości) w artykule E. Garncarek. E. Paprzycka analizuje ambiwalencję procesu socjalizacji kobiet. Nieco prowokacyjnie brzmi teza A. Piekarskiej o walorach kobiet na rynku pracy: ich zatrudnianie jest wysoce racjonalne, bo są wykształcone, kompetentne i... tańsze. A. Dziedziczak-Foltyn podnosi problem równości płci w nauce i edukacji akademickiej. Na uwagę zasługuje tekst M. Nowickiej poświęcony koncepcji postkolonializmu. Koncepcja ta zyskała powodzenie wśród badaczek, m.in. jako sposób wyjaśniania społecznego położenia kobiet. I wreszcie I. Desperak omawia aktualny stan ruchu kobiecego w Polsce, podkreślając szczególną rolę dwu Kongresów Kobiet. Całości zeszytu dopełniają recenzje. Omówiona jest monografia dotycząca biedy kobiet oraz autobiografia Marii Jarosz jako przykład sukcesu wcale niełatwo osiągniętego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia ekonomiczna / Tomasz Zaleśkiewicz. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2015. - 486 s. : il. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Od autora; Rozdział 1 Między ekonomią a psychologią. Wprowadzenie do psychologii ekonomicznej 1. Dlaczego potrzebujemy psychologii, aby wyjaśniać zachowania ekonomiczne? 2. Założenia dotyczące zachować ekonomicznych i ich empiryczna weryfikacja; 3. Podstawowe różnice między ekonomią a psychologią ekonomiczną; 4. Dziedziny pokrewne psychologii ekonomicznej; 5. Problemy badawcze w psychologii ekonomicznej. Rozdział 2 Racjonalność i nieracjonalność zachowań ekonomicznych 1. Definiowanie racjonalności w psychologii i filozofii; 2. Definiowanie racjonalności w ekonomii; 3. Racjonalność preferencji i wyborów ekonomicznych; 4. Paradoksy racjonalności; 5. Heurystyki oceniania i podejmowania decyzji oraz ich znaczenie; 6. Alternatywne modele racjonalności. Rozdział 3 Podejmowanie decyzji finansowych 1. Przykłady decyzji finansowania; 2. Proces podejmowania decyzji finansowych; 3. Zniekształcenia procesy podejmowania decyzji finansowych; 4. Wybory finansowe w warunkach ryzyka; 5. Emocje w ryzykownych decyzjach finansowych. Rozdział 4 Dzieci w świecie ekonomii. Socjalizacja ekonomiczna 1. Spostrzeganie przez dzieci pieniądza i źródeł jego pochodzenia; 2. Rozumienie przez dzieci podstawowych pojęć rynkowych: ceny, zysku, popytu i podaży; 3. Rozumienie przez dzieci specyficznych zachowań ekonomicznych: oszczędzania, ubezpieczania się i płacenia podatków; 4. Decyzje dotyczące podziału dóbr podejmowane przez dzieci. Rozdział 5 Psychologia pieniądza 1. Ekonomia pieniądza. Definicje, funkcje i rodzaje pieniądza; 2. Symbolizm pieniądza. Pieniądz prymitywny; 3. Pieniądze w psychologii behawiorystycznej. Warunkowanie i ekonomia żetonowa; 4. Pieniądze w psychologii poznawcze. Percepcja pieniędzy i złudzenia z nią związane; 5. Pieniądze w psychologii społecznej. Wpływ aktywacji idei pieniądza na relację interpersonalne; 6. Pieniądze w psychologii różnic indywidualnych. Postawy wobec pieniędzy; 7. Psychopatologia percepcji pieniędzy i zachowań finansowych. Rozdział 6 Codzienne zachowania ekonomiczne: oszczędzanie, ubezpieczanie się, płacenie podatków 1. Oszczędzanie i zadłużanie się; 2. Nabywanie ubezpieczeń; 3. Płacenie podatków. Rozdział 7 Zachowania na rynkach finansowych. Psychologia giełdy 1. Prognozowanie zmian na rynkach finansowych; 2. Preferencje inwestorów i podejmowane przez nich decyzje. Rozdział 8 Wartości moralne i społeczne w zachowaniach ekonomicznych 1. Badania empiryczne nad rolą wartości społecznych i moralnych w działaniach ekonomicznych; 2. Podejmowanie decyzji ekonomicznych zawierających elementy moralne; 3. Biznes społecznie odpowiedzialny i inwestowanie społecznie. Rozdział 9 Zachowania w grach ekonomicznych 1. Podstawy teorii gier i ekonomii eksperymentalnej; 2. Decyzje strategiczne w dylemacie więźnia; 3. Gra przetargu ultymatywnego (ultimatum); 4. Gra „dyktator”; 5. Gra zaufania; 6. Gra o dobro publiczne. Rozdział 10 Neuroekonomia i neuromarketing 1. Początki neuroekonomii i jej współczesne metody badawcze 2. Przegląd badań z zakresu neuroekonomii; 3. Neuromarketing. Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wzorce ról płciowych w kulturze: 1. Poglądy przedstawicieli Kościoła na temat miejsca i roli kobiet we współczesnym świecie - spojrzenie przez pryzmat feminizmu, 2. Wizerunki kobiet w mass mediach i reklamie a autostereotypy, 3. Ekspresja kobiecości w sztuce, 4. O wybranych problemach społecznego rynku książek dla dziewczynek i chłopców w Polsce i na świecie, 5. "Harry Potter" i tradycyjny świat podziałów płciowych, 6. Kościół, kino, rówieśnicy - determinanty socjalizacji w filmie Perdo Almodovara Złe wychowanie. Cz.II Edukacja a role płciowe: 1. Wpływ działań edukacyjnych na spostrzeganie stereotypów płciowych, 2. Socjalizacja rodzajowa dziewcząt i chłopców a ukryty program edukacji szkolnej, 3. Doświadczenia socjalizacyjne młodych kobiet i mężczyzn w zakresie domowej edukacji seksualnej, 4. Kontrowersje wokół wzorców kobiet w podręcznikach do wychowania seksualnego - próba poszukiwania kompromisowych rozwiązań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Role płciowe w cyklu życia: 1. W jaki sposób płeć może różnicować jakość życia w różnych stadiach rozwoju człowieka?, 2. Kobiety i mężczyźni wobec trudności i kryzysów, 3. Czym jest schemat płci w świetle poprzedzania kategorialnego?, 4. Ideał dziewczyny i chłopaka - rola stereotypów w młodzieńczych związkach uczuciowych, 5. Zmiany w obrazie siebie u osoby po operacji zmiany płci. Studium przypadku. Cz.II Socjalizacja a funkcjonowanie społeczne kobiet i mężczyzn: 1. Efekty socjalizacji rodzajowej dla rozwoju i twórczego funkcjonowania kobiet i mężczyzn, 2. Kobiecość i męskość w porządku pól społecznych. Polsko-francuskie studium porównawcze, 3. Perspektywy zawodowego funkcjonowania kobiet, 4. Socjalizacja rodzajowa a pozycja społeczno-zawodowa kobiet artystek, 5. Doświadczenia socjalizacyjne a tożsamość rodzajowa - raport z badań pilotażowych, 6. Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie stopnia demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców, 7. Pleć jako czynnik odrzucenia społecznego. Zjawisko odrzucenia społecznego jako czynnik ryzyka w prawidłowym rozwoju psychicznym jednostki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samorząd terytorialny ziem polskich pod zaborem pruskim; Proces legimatyzacji władzy elit lokalnych; Ponadgminne podziały terytorialne Polski - ciągłość czy zmiana; Tożsamość lokalna a rozwój samorządu terytorialnego; Powiat a procesy konsolidacji jednostek samorządu w państwach UE; Rozwiązania antykorupcyjne w strukturach samorządowych w Polsce; Samorząd terytorialny jako podmiot strategii rozwoju społecznego; Czynnik obywatelski w realizowanych w Polsce reformach samorządowych; Samorząd województwa w Polsce w świetle standardów europejskich; Wybory samorządowe '98. Niektóre aspekty; Percepcja społeczna władz lokalnych i jej znaczenie dla funkcjonowania samorządu terytorialnego po reformie ustrojowej w Polsce; Polityczne uwarunkowania funkcjonowania samorządu powiatowego; Współpraca struktur samorządu terytorialnego na pograniczu polsko-czeskim. Na przykładzie Euroregionów "Nysa" i "Pradziad"; Samorząd regionalny w Polsce; Kształtowanie się społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze regionalnym. Przypadek Śląska Opolskiego; Samorząd terytorialny na Litwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia człowieka i filozofia miłości. 2. Męskość. 3. Kobiecość. 4. Rewolucja seksualna. 5. W poszukiwaniu płci. 6. Kultura wstydu. 7. Prostytucja. 8. W poszukiwaniu możliwości ciała. 9. Przemiany współczesnej rodziny. 10. Ciało samotne.11. Religie poza chrześcijańskie o życiu seksualnym. 12. Chrześcijańska nauka o czystości seksualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja i kształtowanie się tożsamości w warunkach pogranicza: Czynnikie socjalizacyjno-wychowawcze w procesie kształtowania się tożsamości mieszkańców pogranicza; Procesy globalizacyjne a postawy patriotyczne i obywatelskie współczesnej ,młodzieży. Od tożsamości narodowej do tożsamości globalnej; Kształtowanie się tożsamości młodzieży- z doświadczeń edukacji szkolnej; 2. Szkoła a socjalizacja i tożsamość: Socjalizacyjna rola edukacji religijnej w szkole w społeczeństwie wielokulturowym w kontekście interpretatywnej teorii kultury Clifforda Geerteza; Modele nauczania religijnego w katolickiej katechezie szkolnej na terenie Śląska Cieszyńskiego; Metody sprawdzania osiągnięć uczniowskich uwzględniane w praktyce edukacyjnej- próba uchwycenia ich roli w konstruowaniu obrazu własnej osoby przez dziecko w młodszym wieku szkolnym; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec wyboru programów; Niepowodzenia szkolne w opinii nauczycieli z jastrzębskich szkół podstawowych; 3. Zagadnienia socjalizacji w różnych środowiskach społecznych: Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny- wybrane przykłady; Młodzież wobec odmienności członków grup subkulturowych; Stereotypy gimnazjalistów- na przykładzie badań młodzieży z powiatu cieszyńskiego, pszczyńskiego pszczyńskiego, wodzisławskiego; Tożsamość sportowca i problemy używania alkoholu; 4. Społeczna integracja osób niepełnosprawnych: Od segregacji do edukacji włączającej: punkt widzenia na kształcenie dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi; Modele przestrzennej organizacji kształcenia integracyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Teoretyczne konteksty socjalizacji dziecka w szkole: O istocie socjalizacji; Konceptualizacja ujęć socjalizacji szkolnej; Funkcjonalistyczne interpretacje procesu socjalizacji szkolnej; Socjalizacja w opcji radykalno-strukturalnej; Procesy socjalizacji w podejściu interpretatywnym; Radykalno-humanistyczne ujęcie socjalizacji; Socjalizacja w różnych podejściach teoretycznych – próba podsumowania. R. 2 Edukacyjne wymiary procesu socjalizacji: Edukacja szkolna jako obszar socjalizacji; Socjalizacja w dyskusji o przymusie i kreacji; Socjalizacja polem napięć i sprzeczności; Socjalizacja jako proces nabywania tożsamości osobowej. R. 3 Założenia metodologiczne i problematyka badań własnych: Socjalizacja a przyjęta orientacja metodologiczna; Projekt badań; Strategie i techniki postępowania badawczego; Pole badawcze i przebieg gromadzenia danych. R. 4 Praktyki socjalizacyjne na lekcjach w klasach początkowych w świetle badań własnych: Władza i zaufanie nauczyciela jako czynniki wyznaczające warunki socjalizacji na lekcjach; Podporządkowanie i opór jako strategie działania w interakcjach z nauczycielem. R. 5 Semiotyczne odczytania przestrzeni socjalizującej ucznia: Znaki w przestrzeni socjalizującej ucznia; Klasa szkolna jako miejsce socjalizowania przez znaki. R. 6 Rekonstrukcja wybranych kategorii w świadomości nauczycieli: Konceptualizacja kategorii „dzieciństwo” w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; „Dziecko” w wypowiedziach nauczycieli wczesnej edukacji; „Socjalizacja szkolna” – rekonstrukcja rozumienia nauczycielskiego; Wyniki rekonstrukcji – ujęcie syntetyczne. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teoretyczne problemy socjalizacji prawnej. Cz. I Wyobrażenia dzieci i młodzieży na temat prawa we Francji i w Polsce. Badania porównawcze nad socjalizacją prawną: Omówienie badań; Znajomość i wyobrażenia prawa u dzieci i młodzieży we Francji; Znajomość i wy obrażenia prawa u dzieci i młodzieży w Polsce; Postrzeganie prawa w życiu codziennym: wyobrażenia wiązane z pojęciami prawa prywatnego u dzieci i młodzieży we Francji; Ład życia codziennego w świetle badań przeprowadzonych w Polsce. Cz. II Wybrane problemy socjalizacji prawnej - badania empiryczne przeprowadzone w Polsce wśród dzieci, młodzieży i dorosłych: Wprowadzenie. Założenia badawcze, dobór próby i przyjęte metody badań; Prawo, moralność i ład społeczny; Sposób myślenia o uprawnieniach; Prawa pokrzywdzonego a poczucie bezpieczeństwa; Granice aktywności i samodzielności działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i początki socjologii. 2. Teorie i metody w socjologii. 3. Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6. Socjalizacja. 7. Grupy i organizacje. 8. Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9. Instytucje. 10. Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12. Zmiana społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Istota i początki socjologii. 2.Teorie i metody w socjologii. 3.Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6.Socjalizacja. 7.Grupy i organizacje. 8.Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9.Instytucje. 10.Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12.Zmiana społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej