Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(98)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(83)
dostępne
(60)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(61)
Czytelnia
(83)
Autor
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Bronakowski Henryk
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Dyoniziak Ryszard
(2)
Jędrzejczyk Zbigniew
(2)
Kukuła Karol (1948- )
(2)
Nowacka Aldona
(2)
Nowacki Robert
(2)
Panek Tomasz
(2)
Pietraszewski Marian
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Rószkiewicz Małgorzata
(2)
Sadowska-Snarska Cecylia
(2)
Skrzypek Jerzy
(2)
Tarczyński Waldemar
(2)
Walkosz Anna
(2)
Ancyparowicz Grażyna
(1)
Anuszewska Izabella
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bickerton Matthew
(1)
Bickerton Pauline
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Birûkova V. M
(1)
Blake Elizabeth
(1)
Bond Alison
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowski Krzysztof
(1)
Brittain Paul
(1)
Butowski Leszek
(1)
Cheverton Peter
(1)
Cox Roger
(1)
Cravens David W
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czerwińska Marzenna
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dimitrova S. S
(1)
Dorosiewicz St
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dziwota Janusz
(1)
Ellis John
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawrońska-Nowak Bogna
(1)
Gałecki Paweł
(1)
Gejmo Beder
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gurgul Henryk
(1)
Górska Grażyna
(1)
Hague Paul
(1)
Homiński Paweł
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Jarmołowicz Wacław
(1)
Jaworski Witold
(1)
Juchnowicz Ryszard
(1)
Kabaj Mieczysław
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kania Aleksandra
(1)
Karasev Aleksandr Pavlovič
(1)
Kardaszewski Jacek (1958-2014)
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kassay Štefan (1941- )
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kononowicz Marta
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczyńska Joanna
(1)
Kotowska Irena E
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krajewska Anna (1942- )
(1)
Kubicki Paweł
(1)
Kukulak-Dolata Iwon
(1)
Kusińska Alicja
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior Zofia
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski A
(1)
Lutostański Michał Jan
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majewska Aleksandra
(1)
Marciniak Mateusz
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
McDonald Malcolm
(1)
Michalski Tomasz
(1)
Milic-Czerniak Róża
(1)
Muczyński Maciej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Niedziółka Paweł
(1)
Noga-Bogomilski Artur
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Nowakowski Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(75)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(102)
Rosja
(1)
Ukraina
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(103)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Marketing
(32)
Rynek
(30)
Rynek pracy
(20)
Przedsiębiorstwo
(12)
Badania marketingowe
(10)
Badania rynku
(10)
Rynek kapitałowy
(10)
Segmentacja rynku
(9)
Bezrobocie
(8)
Marketing strategiczny
(8)
Reklama
(7)
Kobieta
(5)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Zatrudnienie
(5)
Handel międzynarodowy
(4)
Młodzież
(4)
Promocja
(4)
Rynek finansowy
(4)
Spożycie
(4)
Strategia marketingowa
(4)
Badania operacyjne
(3)
Ceny
(3)
Decyzje
(3)
Gospodarstwo domowe
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Konkurencja
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Papiery wartościowe
(3)
Praca
(3)
Rynek ubezpieczeniowy
(3)
Transport
(3)
Unia Europejska
(3)
Usługi
(3)
Wywiad socjologiczny
(3)
Banki
(2)
Demografia
(2)
Dziecko
(2)
Etyka społeczna
(2)
Finanse
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gry kierownicze
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Kanały marketingowe
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kształcenie
(2)
Lojalność konsumentów
(2)
Marka*
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing międzynarodowy
(2)
Polska
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Produkcja
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rodzina
(2)
Siła robocza
(2)
Socjotechnika
(2)
Studenci
(2)
Służba zdrowia
(2)
Ubóstwo
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie produktem
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akcje (ekon.)
(1)
Akcjonariusze
(1)
Analiza rynku
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Ankieta
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania internetowe
(1)
Baza danych
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dochody państwowe
(1)
Dochód
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dywidenda
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Emigracja
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Folklor
(1)
Fundusz emerytalny
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Giełda
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żyrardów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(8)
Raport z badań
(6)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
105 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1.Teoria firmy a zmiany wynikające z procesu globalizacji i integracji, 2.Rola przedsiębiorstw w dostosowywaniu się gospodarki do warunków globalizacji i integracji, 3.Dostosowanie instytucjonalnych uwarunkowań konkurencji na polskim rynku do wyzwań integracji, 4.Wpływ globalizacji na finansowanie przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw, 5.Wpływ funduszy inwestycyjnych na zarządzanie polskich przedsiębiorstw i ich możliwość dostosowywanie się do standardów Unii Europejskiej, 6.Dostosowanie polskich przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska do wymogów Unii europejskiej, 7.Niezbędne zmiany polskiego rynku rolno-spożywaczego w procesie dostosowywania się do integracji z Unią Europejską
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wykorzystanie wyników badań w zarządzaniu. 2. Modele postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 3. Badania uwarunkowań wewnętrznych postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 4. Badania uwarunkowań zewnętrznych postepowania dóbr konsumcyjnych. 5. Badania uwarunkowań postępowania nabywców dóbr inwestycyjnych. 6. Badania ogólnych uwarunkowań rynkowych przedsiębiorstwa. 7. Badania segmentacyjne rynku. 8.Metody badania konkurencji. 9.Badania rynków zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauki o Zdrowiu / Uniwersytet Jagielloński)
1. Zagadnienia wprowadzające. Health care in the Netherlands: structure, problems and solutions; Zdrowie publiczne i system opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii; The changing face of employment in the field of public health in the UK; Zdrowie publiczne a system zdrowotny w Polsce; Worldwide definitions of public health - identyfing common themes. Leonardo project; Perspektywy badania problemu zatrudnienia absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Profesjonalne kompetencje absolwentów kierunku: zdrowie publiczne a rynek instytucji obszaru zdrowia publicznego. 2. Badanie oczekiwań pracodawców. Oczekiwania pracodawców. Projekt badawczy - metody i wyniki; Zastosowanie metody zogniskowanego wywiadu grupowego do skonstruowania kwestionariusza na temat oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Identyfing the Key Skills required by Future Public Health Proffesionals - Results of UK Public Health Practitioner Focus Groups; Badanie oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów: za pomocą ankiety pocztowej; Oczekiwania jednostek administracji rządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania jednostek administracji samorządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania świadczeniodawców jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Grupa "małych" świadczeniodawców; Oczekiwania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania instytucji płatnika jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania przedstawicieli organizacji pozarządowych jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania pracodawców reprezentujących pomoc społeczną jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Role zawodowe absolwentów kierunku: zdrowie publiczne w instytucjach infrastruktury zdrowia publicznego; Competences for entry-level academic public health proffesionals: what do employers prefer? 3. Badanie samooceny absolwentów zdrowia publicznego. Badanie samooceny kompetencji absolwentów i studentów ostatniego roku kierunku: zdrowie publiczne; Samoocena profesjonalnych kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Wyniki drugiej części badań projektu Leonardo da Vinci; SAQ - kwestionariusz samooceny profesjonalnych kompetencji; A self-assessment tool for MPH graduates-results of a pre-test; Utilization of the Leonardo project online public health competence self Assessment questionnaire to evaluate a degree course curriculum; Ocena adekwatności programów nauczania w zdrowiu publicznym w kontekście wyników przprowadzanych badań oczekiwań pracodawców na rynku pracy. Wnioski i rekomendacje; Możliwości transferu narzędzi do samooceny kompetencji na inne kierunki uniwersyteckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. zmiany demograficzne a zmiany na rynku pracy Polsce 2. Koncepcja projektu: Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne" 3. Alokacja czasu: praca zawodowa i edukacja versus funkcje opiekuńcze i prace domowe 4. Aktywność ekonomiczna ludności 5. Zatrudnienie i bezrobocie kobiet i mężczyzn 6. Aktywność edukacyjna 7. Regionalne zróżnicowanie aktywności ekonomicznej w Polsce na poziomie województw (NUTS2) 8. Zapotrzebowanie na opiekę 9. Świadczenie opieki 10. Transfery finansowe i opieki w nieformalnych sieciach wsparcia 11. Organizacja czasu pracy i opieki 12. Indywidualne przesłanki zwiększenia aktywności zawodowej 13. Poglądy i preferencje dotyczące ekonomicznych modeli rodziny 14. Decyzje prokreacyjne - preferencje a realizacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Koncepcja i uwarunkowania działań marketingowych, 2. Zachowania i segmentacja nabywców oraz badania marketingowe jako podstawa działalności przedsiębiorstwa, 3. Instrumenty marketingu, 4. Zasady tworzenia strategii planu marketingowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(SCRIPTUM / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
1. Media masowe na Dolnym Śląsku - wprowadzenie, 2. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w okresie maj 1989-wiosna 1991, 3. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w okresie wiosna 1991-1995/6, 4. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i na przełomie stuleci, 5. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w latach 2000-2003-upadek duopolu, 6. Prasa bezpłatna na Dolnym śląski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raport IPiSS / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych ; Zeszyt nr 24)
Cz. I Zatrudnienie i bezrobocie w okresie przedakcesyjnym: A. Szczebel ogólnokrajowy: Wskaźniki zatrudnienia Polska - Unia Europejska - kraje aspirujące; Elastyczność i stopień regulacji rynku pracy; Bezrobocie; Rynek pracy - wieś i rolnictwo. B. Zatrudnienie a zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach gospodarczych: Modele zarządzania zasobami ludzkimi; Europejskie podejście do zarządzania zasobami ludzkimi; główne cechy; Zarządzanie zasobami ludzki mi w organizacjach gospodarczych w Polsce. Cz. II Polski rynek pracy a integracja: Wpływ swobody przepływu dóbr i usług na rynek pracy; Wpływ swobody przepływu kapitału na polski rynek pracy; Przekształcenia struktury gospodarczej; System edukacji wobec nowych wyzwań; Wyzwania akcesji - dialog społeczny w stosunkach pracy; Polityka rynku pracy w perspektywie integracji europejskiej. Cz. III Bilans szans i zagrożeń. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koszty pracy w Polsce w latach 1993-2004, 2. Obciążenia kosztów pracy składkami na ubezpieczenie społeczne. Porównania międzyanrodowe i wnioski dla Polski, 3. Sektorowe zróżnicowanie płac w Poslce w latach 1995-2005, 4. Determinanty regionalengo zróżnicowania płac w Polsce, 5. Gospodarowanie zasobami pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych. Wyniki badań empirycznych, 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Studia sześciu przypadków, 7. Produktywność pracy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Trajektorie rozwojowe w latach 1990-2004 oraz przewidywania na przyszłość, 8. Kontrowersje dotyczące kosztów pracy w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Tendencje rozwoju konsumpcji jako przesłanka działań marketingowych 1.1. Megatrendy wyznacznikami przyszłych zachowań konsumentów 1.1.1. Podstawowe uwarunkowania i rodzaje megatrendów w rozwoju konsumpcji 1.1.2. Procesy demograficzne nowym wyzwaniem dla marketingu 1.1.3. Czynniki technologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich 1.1.4. Uwarunkowania ekonomiczne zmian w zachowaniach konsumenckich 1.1.5. Uwarunkowania społeczno-kulturowe - tendencje zmian wartości konsumpcyjnych 1.2. Pokolenia konsumentów - wartości, postawy, zachowania we współczesnym świecie 1.3. Cechy nowego konsumenta 1.4. Etnocentryzm i globalizacja konsumpcji 1.4.1. Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumentów 1.4.2. Podstawy etnocentryzmu konsumenckiego a rozwój marketingu globalnego 1.5. Postmodernizm w konsumpcji i jego implikacje marketingowe 1.5.1. Cechy postmodernizmu jako etapu w rozwoju społeczno-ekonomicznym 1.5.2. Prawidłowości konsumpcji postmodernistycznej 1.5.3. Wpływ zmian technologicznych i społecznych na konsumpcję i marketing ROZDZIAŁ 2. Produkt i jego atrybuty jako uwarunkowania zachowań konsumentów 2.1. Produkt jako uwarunkowanie procesu decyzyjnego konsumenta 2.1.1. Preferowane cechy i asortyment produktów 2.1.2. Reakcje konsumentów wobec nowych produktów 2.1.3. Dyfuzja innowacji na polskim rynku 2.2. Oczekiwania konsumentów dotyczące opakowań 2.3. Rola marki w procesie decyzyjnym konsumenta 2.3.1. Wybór marki przez konsumenta 2.3.2. Lojalność wobec marki 2.3.3. Wyniki badania wrażliwości i lojalności konsumentów wobec marki 2.4. Cena jako uwarunkowanie decyzji rynkowych konsumentów 2.4.1. Prawidłowości zachowań konsumentów pod wpływem cen 2.4.2. Strategie postępowania polskich konsumentów wobec cen ROZDZIAŁ 3. Zachowania konsumentów pod wpływem marketingowych form dystrybucji i promocji 3.1. Postępowanie konsumenta w procesie wyboru formy dystrybucji 3.1.1. Wybór przez konsumenta formy dystrybucji 3.1.2. Czynniki wpływające na postępowanie konsumenta przy dokonywaniu zakupów 3.1.3. Przesłanki realizowania zakupów w rożnych rodzajach sieci handlowych 3.1.4. Korzystanie przez konsumentów z form sprzedaży bezpośredniej 3.2. Reakcje konsumentów na działania promocyjne 3.2.1. Mechanizm reagowania odbiorców na przekazy reklamowe 3.2.2. Zewnętrzne czynniki określające percepcję przekazu komunikacyjnego 3.2.3. Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży 3.2.4. Zachowania rynkowe konsumentów pod wpływem środków promocji . ROZDZIAŁ 4. Segmenty rynku konsumpcyjnego i ich znaczenie w polityce produktu i ceny 4.1. Podział rynku na segmenty 4.1.1. Charakterystyki konsumentów w zespole kryteriów segmentacji 4.1.2. Style życia konsumentów i ich rola w wyznaczaniu segmentów rynku 4.1.3. Behawioralne kryteria segmentacji rynku 4.2. Strategie pozycjonowania dostosowane do reguł postępowania konsumentów 4.3. Konsument w polityce rozwoju nowego produktu 4.4. Przesłanki polityki cenowej przedsiębiorstwa ROZDZIAŁ 5. Konsument w centrum marketingowej strategii dystrybucji i komunikacji 5.1. Kształtowanie strategii dystrybucji i poziomu obsługi klienta 5.1.1. Wpływ wymagań konsumentów na decyzje dotyczące intensywności dystrybucji 5.1.2. Trend omnichannel w zachowaniach konsumentów 5.1.3. Relacje między sprzedawcą a nabywcą 5.1.4. Przykłady działań służących podwyższaniu poziomu obsługi klienta 5.2. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem 5.2.1. Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumenckich w tworzeniu przekazu reklamowego 5.2.2. Wpływ wewnętrznych uwarunkowań postępowania konsumenta na przekaz komunikacyjny 5.3. Stosowanie form komunikacji online 5.3.1. Znaczenie technologii internetowej w kształtowaniu form komunikacji z konsumentami 5.3.2. Reklama kontekstowa i behawioralna - w kierunku większej skuteczności odziaływania na konsumentów ROZDZIAŁ 6. Konsument w kreowaniu wartości 6.1. Model współtworzenia wartości z aktywną rolą konsumentów 6.2. Formy aktywności konsumentów w tworzeniu innowacji 6.3. Udział konsumentów w realizowaniu zadań o charakterze społecznym we współpracy z instytucjami publicznymi 6.4. Konsumpcja kolaboratywna jako bodziec rozwoju nowych modeli biznesowych przedsiębiorstw 6.4.1. Cele i mechanizmy konsumpcji kolaboratywnej 6.4.2. Konsumpcja kolaboratywna jako forma sharing economy 6.4.3. Konsumpcja kolaboratywna a modele biznesowe przedsiębiorstw ROZDZIAŁ 7. Nowe koncepcje zarządzania i marketingu związane z klientem 7.1. Customer Knowledge Management jako wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.1.1. Customer Knowledge Management - założenia i obszary zarządzania wiedzą konsumenta 7.1.2. Zasady, etapy kształtowania i style Customer Knowledge Management . 7.2. Customer Engagement Marketing - strategie pobudzania zaangażowania potencjalnych klientów 7.2.1. Mechanizmy i instrumenty kształtowania zaangażowania konsumentów 7.2.2. Efekty Customer Engagement Management 7.3. Podstawowe orientacje strategiczne w kształtowaniu zaangażowania i więzi przedsiębiorstwa z klientem 7.4. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.4.1. Zasady i mechanizmy kształtowania satysfakcji 7.4.2. Metody pomiaru satysfakcji klientów 7.4.3. Kierunki wykorzystania wskaźników satysfakcji klientów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.5. Programy kształtowania lojalności klientów 7.6. Uwarunkowania i kierunki działań służących umieszczeniu klienta w centrum strategii przedsiębiorstwa; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować. Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły zawarte w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazują obszary zastosowań badań marketingowych i wskazują na dużą złożoność rynku, postęp technologiczny oraz zwiększającą się liczbę dostępnych informacji, co sprawia, że istnieje potrzeba rozwijania kompetencji umożliwiających odnajdywanie właściwych danych i wiarygodnych informacji, użytecznych w procesach decyzyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej