Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(442)
IBUK Libra
(31)
ebookpoint BIBLIO
(13)
Forma i typ
Książki
(426)
Publikacje naukowe
(47)
E-booki
(44)
Publikacje fachowe
(18)
Czasopisma
(13)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(330)
dostępne
(254)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(273)
Czytelnia
(334)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(10)
Sadowska-Snarska Cecylia
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Krasiejko Izabela
(5)
Badora Sylwia
(4)
Bartoszewski Jakub
(4)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Cudak Henryk
(4)
Cudak Sławomir
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Eichelberger Wojciech
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Matyjas Bożena
(4)
Ruszkiewicz Dorota
(4)
Spurek Sylwia (1976- )
(4)
Andrzejewski Marek (1959- )
(3)
Barbaro Bogdan de
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Dyczewski Leon
(3)
Forma Paulina
(3)
Gulla Bożena
(3)
Ignatowicz Jerzy (1914-1997)
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Józefik Barbara
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kaźmierczak Paweł
(3)
Kocór Maria
(3)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Majewski Kamil
(3)
Marody Mirosława
(3)
Muszyński Wojciech
(3)
Ozorowski Edward
(3)
Raś Danuta
(3)
Sierpowska Iwona
(3)
Stanik Jan M
(3)
Tyszka Zbigniew (1933-2003)
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wrońska Marta
(3)
Wąsiński Arkadiusz
(3)
Śmigielski Witold
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Augustyn Józef (1950- )
(2)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Batiuk Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Brol Michał
(2)
Brągiel Józefa
(2)
Bublanová Alžběta
(2)
Bulzak Andrzej
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Duda Małgorzata
(2)
Dusza Bożena
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Giza-Poleszczuk Anna
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gramlewicz Marek
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Guz Sabina
(2)
Gwóźdź Monika
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Horodeński Ryszard Czesław
(2)
Hołubko Wiktor
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Juroszek Weronika
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karpińska Anna
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kil Jan (1991- )
(2)
Knieć Grzegorz
(2)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kornaszewska-Polak Monika
(2)
Kotlarska-Michalska Anna
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krajewski Radosław
(2)
Krukowski Józef
(2)
Krzysztoń Dorota
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(161)
2000 - 2009
(279)
1990 - 1999
(17)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(486)
Język
polski
(483)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura kolumbijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Rodzina
(262)
Wychowanie w rodzinie
(93)
Dziecko
(70)
Przemoc w rodzinie
(65)
Opieka społeczna
(45)
Wychowanie
(31)
Małżeństwo
(30)
Rodzina zastępcza
(29)
Patologia społeczna
(27)
Młodzież
(26)
Kobieta
(24)
Rodzice
(23)
Socjologia rodziny
(22)
Bezrobocie
(21)
Niepełnosprawni
(21)
Polityka społeczna
(21)
Szkolnictwo
(20)
Praca
(18)
Agresywność
(16)
Dziecko maltretowane
(16)
Socjologia
(16)
Stosunki interpersonalne
(14)
Wsparcie społeczne
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(13)
Prawa dziecka
(13)
Przemoc
(13)
Relacje międzyludzkie
(13)
Więź rodzinna
(13)
Pedagogika
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Przemoc w szkole
(12)
Psychoterapia
(12)
Adopcja
(11)
Demografia
(11)
Macierzyństwo
(11)
Nauczyciele
(11)
Niedostosowanie społeczne
(11)
Ojcostwo
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Pedagogika rodziny
(11)
Pedagogika społeczna
(11)
Prawo rodzinne
(11)
Ubóstwo
(11)
Alkoholizm
(10)
Dzieci
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Kształcenie
(10)
Ludzie starzy
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Uczniowie
(10)
Chorzy w rodzinie
(9)
Jakość życia
(9)
Psychologia rodziny
(9)
Rodzina dysfunkcyjna
(9)
Rynek pracy
(9)
Społeczeństwo
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Bezdomność
(8)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Rozwód
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Socjalizacja
(8)
Domy dziecka
(7)
Kształcenie ustawiczne
(7)
Kultura
(7)
Miłość
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Przestępczość
(7)
Płeć
(7)
Stres
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Homoseksualizm
(6)
Migracje
(6)
Mężczyzna
(6)
Nałóg
(6)
Ofiary przestępstw
(6)
Osobowość
(6)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(6)
Prawa człowieka
(6)
Przemoc wobec kobiet
(6)
Rodzina adopcyjna
(6)
Ustanie małżeństwa
(6)
Uzależnienie (nałóg)
(6)
Więź społeczna
(6)
Zapobieganie
(6)
Świadczenia społeczne
(6)
Asystenci rodzin
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Grupy społeczne
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Oświata
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(5)
Psychologia
(5)
Relacje międzypokoleniowe
(5)
Samobójstwo
(5)
Samotne matki
(5)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
1989-
(19)
1989-2000
(18)
1901-2000
(7)
2001-0
(7)
1945-1989
(6)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(59)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Ukraina
(3)
Europa
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
ZSRR
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gruzja
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje byłego ZSRR
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Macondo (miasto fikcyjne)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(37)
Opracowanie
(31)
Podręcznik
(24)
Czasopismo naukowe
(12)
Monografia
(10)
Poradnik
(10)
Raport z badań
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Materiały konferencyjne
(7)
Czasopismo prawnicze
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Powieść
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Kazusy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura kolumbijska
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Wywiady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(78)
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(31)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(25)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Biologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
486 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

W części teoretycznej pracy przedstawiono: modele rodziny (pojęcie rodziny, typy rodzin, funkcje rodziny) na przestrzeni wieków, z uwzględnieniem zachodzących przemian historycznych (poglądy na życie rodzinne wśród „pierwszych ludzi”; rodzina w epoce preindustrialnej w Europie i na ziemiach polskich; rodzina w epoce industrialnej na ziemiach polskich w okresie zaborów na tle przemian życia rodzinnego w Europie w XIX i na początku XX w.) oraz alternatywne formy życia rodzinnego (monoparentalność, egalitarne małżeństwo monogamiczne, czyli małżeństwo partnerskie, niezamężna kohabitacja). Część oparta na badaniach własnych zawiera ujęcie modeli życia rodzinnego młodzieży akademickiej, określa główne determinanty preferowanego modelu, charakteryzuje respondentów w kontekście deklarowanego modelu życia, wielowymiarowej analizie poddaje uwarunkowania preferowanego modelu życia (w świetle wyników badania ankietowego) i preferowane modele życia rodzinnego.
Na tle polskiej literatury przedmiotu, w której liczne publikacje prezentują wyniki badań ankietowych poświęconych tematyce małżeńsko-rodzinnej (z młodzieżą szkolną lub akademicką jako grupą badawczą) omawiana praca jest wyjątkowa. Stanowi analizę wpływu czynników społeczno-ekonomicznych na preferencje respondentów, w tym szczególnie tzw. młodych dorosłych, związane z modelem związku i życia rodzinnego. Rzecz ogranicza się zazwyczaj do wyboru między małżeństwem a związkiem nieformalnym. Na podstawie badań można twierdzić, że rośnie grupa młodych osób deklarujących docelowo chęć życia w małżeństwie, poprzedzonym związkiem nieformalnym lub też - choć w mniejszym stopniu - chęć życia w pojedynkę. Autor żywi nadzieję, że wnioski z badania przeprowadzonego na losowej próbie 1000 studentów uczelni łódzkich wzbogacą wiedzę o preferencjach młodzieży akademickiej, dotyczących modelu życia małżeńsko-rodzinnego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Koncepcja monografii powstała na podstawie obserwacji współczesnej rzeczywistości i dokonujących się w niej zmian. W ponowoczesnym świecie redefinicji uległy koncepcje natury ludzkiej, rodziny, wspólnoty, miłości, rozwoju, wolności – w obliczu intensywnie zmieniających się zjawisk kulturowych, gospodarczych, politycznych oraz warunków zdrowotnych. Rodzina była od wieków podstawowym źródłem kształtowania się postaw jednostek, jednak obecnie te naturalne procesy uległy degradacji na rzecz postępowych wizji człowieka i społeczeństwa. Zmiany dotknęły struktury rodziny, jej funkcji, zasad postępowania oraz systemów wartości. Monografia prezentuje wieloaspektową analizę zmian dotyczących małżeństwa i rodziny z następujących perspektyw naukowych: filozofii, psychologii, pedagogiki, teologii i prawa kanonicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk czytelników publikację dotyczącą szeroko pojętej kwestii związanej z uzależnieniem od alkoholu. Prezentowana książka jest pokło-siem Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zatytułowanej Rodzina w systemie wsparcia społecznego i pomocy osobom z problemem alkoholowym zorganizowanej przez Pracownię Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego w dniu 23 maja 2019 roku. Celem konferencji była wymiana doświadczeń przedstawicieli środowiska naukowego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych zajmujących się wsparciem rodziny z problemem uzależnienia od alkoholu. Wyodrębnione zostały trzy główne obszary, wokół których toczyła się dyskusja: alkoholizm w rodzinie; instytucje wsparcia osób i rodzin z problemem uzależnienia od alkoholu; społeczna recepcja rodziny z problemem alkoholowym. Redaktorki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Oddajemy do rąk czytelników publikację dotyczącą szeroko pojętej kwestii związanej z uzależnieniem od alkoholu. Prezentowana książka jest pokło­siem Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zatytułowanej Rodzina w systemie wsparcia społecznego i pomocy osobom z problemem alkoholowym zorganizowanej przez Pracownię Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego w dniu 23 maja 2019 roku. Celem konferencji była wymiana doświadczeń przedstawicieli środowiska naukowego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych zajmujących się wsparciem rodziny z problemem uzależnienia od alkoholu. Wyodrębnione zostały trzy główne obszary, wokół których toczyła się dyskusja: alkoholizm w rodzinie; instytucje wsparcia osób i rodzin z problemem uzależnienia od alkoholu; społeczna recepcja rodziny z problemem alkoholowym.

Redaktorki

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.

Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as Eurochild) and in on-going debates concerning child protection and child care. (Excerpt from the review by Agnieszka Golczyńska-Grondas, Professor of the University of Łódź) ********* Magdalena Szafranek (ORCID 0000-0002-4675-2385) – is a sociologist and lawyer working at the Institute of Applied Social Sciences at the University of Warsaw. Her research interests include child and family support in the local environment and changes in civil society. She is a member of the Management Board of the Family Judges Association in Poland and of the General Committee of the International Association of Family Judges and Justices of the Peace. She holds the position of editor-in-chief of the scientific journal "Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka" (Child Abused. Theory, Research, Practice), which is published by the Dajemy Dzieciom Siłę Foundation. Petr Fabián (ORCID 0000-0001-5144-9754) – studied philosophy, theology and special pedagogy. He prepared his doctoral thesis on the issue of introducing quality standards into the child protection system in the Czech Republic. He completed psychotherapeutic and supervisory training and led a therapeutic programme in a therapeutic community for children and young people abusing drugs (addictive substances). Fabián worked for 13 years as the director of an infant home, which he transformed into the Crisis Centre for Family and Child. He is a lecturer at the Silesian University in Opava, where he leads research projects concerning vulnerable children and families and social work with families. Another topic of interest to him professionally is social work with the elderly and the use of assistive technologies. At the same time, he works as a psychotherapist for non-governmental non-profit organisations. Currently, he is managing a new project, unique in the Czech Republic, called the Sluchátko therapeutic line, which aims to make systematic therapeutic help available. In some regions, it is used as a tool to support the deinstitutionalisation of psychiatric care. He publishes mainly on topics related to the family (vulnerable families and the needs of functional families), the e-Health system and paediatric patients. His most recent publication, "Možná to jde i jinak" (Maybe There’s a Different Way), published in 2021, presents a multidisciplinary approach to the theory and methods of social work. Albín Škoviera (ORCID 0000-0002-4534-5219) – graduated in special and therapeutic pedagogy at the Faculty of Arts at the Comenius University in Bratislava. He completed psychotherapeutic training focused on psychodynamics. For 18 years, he worked as a therapist and educator in special educational facilities, and from 1989, he was the director of the Children’s Diagnostic Institute in Bratislava for more than 12 years. Joanna Gorczowska – holds a Master’s degree in pedagogy, is a systemic practitioner and Gestalt psychotherapist. She has extensive experience of working in the child protection system in the UK as a social worker and, since 2012, as an independent social worker preparing systemic parenting assessments and special guardianship assessments for the UK family justice courts. She has worked with abused children, families at risk and foster families. She has published articles and presented papers at conferences in Poland highlighting good practices and solutions in the field of child protection. Currently, she also works as a psychotherapist. Her areas of interest include the impact of early childhood negative experiences on child development and functioning in adulthood and therapeutic support for people with traumatic experiences.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przekazujemy do rąk Państwa kolejne opracowanie z zakresu prac naukowo-badawczych dotyczących rodziny i polityki rodzinnej. Skupia ono analizy, opinie i propozycje rozwiązań w różnych kontekstach naukowych oraz w aspekcie praktycznym. Przede wszystkim zaś Autorzy poszukują wzajemnych relacji pomiędzy różnymi sferami życia społecznego i ekonomicznego rodzin, polityki rodzinnej oraz gospodarki, skłaniając nierzadko do zmiany sposobu myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej. Zasadniczo przedstawione tu rozważania wpisują się w dyskusję wokół tezy, że polityka rodzinna rozpatrywana winna być przede wszystkim jako swoiste inwestycje bądź innowacje społeczne, nie zaś głównie czy też wyłącznie w kategoriach kosztów bądź wydatków. Doświadczenia innych państw europejskich, m.in.: Szwecji, Danii, Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii czy Belgii, pokazują np., że wysokie wydatki socjalne, w tym na politykę rodzinną, nie muszą skutkować pogorszeniem sytuacji gospodarczej kraju, a nawet że utrzymywany dzięki temu stosunkowo wysoki poziom dzietności sprzyja wzrostowi gospodarczemu1. Inne państwa, jak Republika Czeska czy Norwegia, wskazują różne przykłady rozciągnięcia polityki rodzinnej na poprawę warunków starzenia rodzin czy też jakości życia osób starszych. Te i podobne aspekty stanowią ciekawy kontekst i egzemplifikację tez przyjętych w odrębnych opracowaniach niniejszego tomu. Ów tom otwiera natomiast artykuł, który dodatkowo wskazuje na konieczność dookreślenia podstawowych pojęć związanych z polityką rodzinną, te bowiem warunkują kierunek, zakres i rodzaje interwencji państwa oraz innych podmiotów w życie rodzin. Tematyka publikacji odzwierciedla zatem najbardziej aktualne dylematy dotyczące kierunków przemian i możliwości poprawy sytuacji polskich rodzin, potwierdzając tym samym – po raz kolejny – jej wieloaspektowość i różne zależności o charakterze społecznym, demograficznym, ekonomicznym czy też politycznym. Przedstawione tu, niekiedy zgoła odmienne, sposoby myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej uświadamiają i uzasadniają potrzebę poszukiwania wciąż nowych, a nawet niekonwencjonalnych rozwiązań sprzyjających tak rodzinie, jak i społeczeństwu czy gospodarce. Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania cyklu publikacji poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań i działań w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo tworzy forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Czasopismo jest półrocznikiem, przyjmujemy teksty w językach polskim i angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozdrażniona życiem piętnastoletnia Adéla pragnie decydować o sobie tu i teraz, dlatego często ucieka do nocnego baru Cisza. Opuszcza szkołę i dom, a jedynym stałym elementem jest dla niej ten bar. Świat dziewczyny z czasem się zmienia, podobnie jak jej ambicje i aspiracje. Idziemy za bohaterką, przyglądając się jej, gdzie jeden rozdział to jeden rok. Mijając trzydzieste urodziny Adéli, widzimy, jak wyimaginowany krąg się zamyka. ------- Mocna, kipiąca od emocji powieść Alžběty Bublanovej obnaża naturę koła życia. W pogoni za dorosłością i złudną wizją szczęścia można się zatracić. Każdy, podobnie jak bohaterka, ma własną Ciszę, w której szuka schronienia, uciekając przed uwierającą rzeczywistością. Jola Bugała-Urbańska z @Czytanie.na.platanie -------- Alžbeta Bublanová uświadamia, że jeśli czujemy w sobie pustkę, to staramy się ją zapełnić w przeróżny sposób. Otchłań wciąga Adélę i chce przejąć kontrolę nad jej życiem, wywołując w dziewczynie chęć ucieczki, rozczarowanie codziennością i trudne emocje. Refleksje nad sensem życia mogą przytłaczać bez względu na wiek. Barbara Pawliczek, autorka „Punktu wspólnego” -------- Wypijam pierwszy kieliszek. – Czuję nienawiść – szepczę. – Do kogo? – Do rodziny. Ale też do siebie. Nie wiem, co to jest. Jakaś potrzeba, aby coś osiągnąć. Już teraz. Nie czekać, aż będę miała trzydzieści lat. Boję się, że potem już się nie da. Albo coś zrobię teraz, albo już nigdy. Potem będę już zbyt leniwa. Zacznę rodzić dzieci. Znajdę pracę, w której będę miała spokój. Rano do pracy, z pracy do domu do męża, po drodze wstąpić do sklepu, zrobić zakupy, ugotować obiad. I do tego dzieci. Każdy dom jest taki sam. I czekanie na urlop. A potem na śmierć. Nikt nie ma nic innego. Ja tak nie chcę. Barmanka mi dolewa. – Życie cię uspokoi. -------- Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu” (W ciszy), „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania i wydaje lokalny magazyn o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powieść „Im przeznaczone” kreśli drogi determinujące naszą tożsamość, wskazując na marzenia i czyny naszych rodziców, ale pokazuje również, że sami mamy w sobie siłę, by być kim chcemy i by żyć w taki sposób, jaki sami uznamy za słuszne. Niezwykłe ciepło płynie z zakończenia książki. Okazuje się, że miłość i tak wygrywa! FRAGMENT RECENZJI: „Po raz kolejny Alžběcie Bublanovej udało się z łatwością przeniknąć do wnętrza swoich bohaterów, choć ich perypetie nie są łatwe. O sile powieści »Im przeznaczone« nie świadczy objętość, ale sposób w jaki autorka prowadzi narrację. Jest to lektura wymagająca skupienia, która szczególnie mocno rezonuje u wrażliwych czytelników.” – Baru Javorková, Knihomilka O AUTORCE: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania w ramach projektu Kursy z Salonu i wydaje lokalny magazyn „Náměsíčník” o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja wpisuje się w nurt badań łódzkiej szkoły pedagogów społecznych odwołujących się do tradycji reprezentowanej przez twórczynię tej dyscypliny naukowej, Helenę Radlińską. Autorzy postawili sobie za cel przedstawienie sylwetki pedagoga społecznego, kontekstów i przestrzeni jego działalności, uwzględnili przy tym również nowe wyzwania wynikające ze zmian społecznych w otoczeniu. W drugiej części publikacji Czytelnicy znajdą liczne odniesienia do praktyki działania pedagogów społecznych, np. pracy asystentów rodzinnych, kwestii psychiatrii środowiskowej czy też rewitalizacji społeczno-pedagogicznej.

„Rola pedagoga społecznego nadal nie jest jednoznacznie rozpoznawana w przestrzeni społecznej. Fakt ten, który może jedynie zaskakiwać (posiadamy bardzo bogaty dorobek naukowy z pedagogiki społecznej dzięki wybitnym jej twórcom), stanowi także inspirację do kolejnych wyzwań, bowiem zarówno zasług twórców, jak i ich współczesnych kontynuatorów dla rozwoju tej dyscypliny naukowej, tworzenia wielu szkół naukowych oraz wkładu w rozwój społeczeństwa nie wolno zapominać. Ponieważ znacząco poszerzyło się też pole praktyki działania pedagoga społecznego, na analizę naukową zasługują wszystkie aktywności dotąd nierozpoznawane w kręgu jego działania”.

Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kromolickiej (Uniwersytet Szczeciński)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej