Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(97)
Forma i typ
Książki
(96)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje fachowe
(31)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
tylko na miejscu
(46)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(73)
Czytelnia
(48)
Autor
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Banaś Jarosław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borek Aleksandra
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowska Elżbieta
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Broda-Wysocki Piotr (1970- )
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Busławski Adam
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Copp Tomasz
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dzik Piotr
(1)
Dzięcioł Paweł
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Herbstem Jan
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Jasiak-Fik Justyna (1983- )
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimowicz Monika
(1)
Klonowska-Senderska Iwona
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kocot Damian
(1)
Kocot Maria
(1)
Kolny Beata
(1)
Komorowska Olga
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korzeniak Grażyna
(1)
Kotowska Irena E
(1)
Kowalski Michał J
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Anna (1942- )
(1)
Krans Michał
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kudła Janusz
(1)
Kukulak-Dolata Iwon
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lackowska Marta (1981- )
(1)
Lupa Iwona
(1)
Lutek Wojciech
(1)
Maciejewski Grzegorz (1971- )
(1)
Malinowska Mirosława
(1)
Marzec Bożena (1958- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalewska-Pawlak Małgorzata
(1)
Micheli Enrico
(1)
Michońska-Stadnik Anna
(1)
Mielczarek Adam
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Morawski Antoni
(1)
Mroczek Robert
(1)
Nesterak Janusz
(1)
Nowk Marta
(1)
Nowotniak Justyna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Opolski Krzysztof (1948- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Partyk Aleksandra
(1)
Pastuszak Zbigniew
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Temat
Kobieta
(7)
Praca
(7)
Jakość życia
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Polityka regionalna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rynek pracy
(5)
Miasta
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Menedżerowie
(3)
Nauczyciele
(3)
Obsługa klienta
(3)
Organizacja
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Policjanci
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Digitalizacja
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Innowacje
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Policja
(2)
Postawy
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Prostytucja
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia pracy
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Raport z badań
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Sponsoring
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Styl kierowania
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie publiczne
(2)
Zasoby osobiste (psychologia)
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Życie codzienne
(2)
Życie seksualne
(2)
Absolwenci
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Akceptacja choroby
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Architekci
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Ból
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Controlling personalny
(1)
Couchsurfing
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1989-2000
(16)
1901-2000
(13)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(62)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Azja
(1)
Chiny
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Rosja
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(97)
Opracowanie
(37)
Monografia
(22)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(34)
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
Edukacja i pedagogika
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna; Rozdział 1. Seksualność w wybranych teoriach społecznych: Seksuologia i seksualność; Psychoanaliza; Marksizm; Feminizm; Konstruktywizm społeczny; Seksualność i ciało; Ciało i konstruktywizm społeczny; Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta; Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana; Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu; Seksualność i władza; Ciało i seksualność a władza; Seksualność i kultura; Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy; Seksualność i niepełnosprawność; Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej; Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością; Seksualność i queer; Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych: Badania etnograficzne; Zwrot interpretatywny w naukach społecznych; Zwrot performatywny w badaniach społecznych; Badania dyskursywne; Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego; Przedmiot badań; Problem badawczy i cel badań; Strategia badań; Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury; Drama – terminy, pojęcia, metody; Nieścisłości w terminologii dramy; Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów; Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych; Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy; Dobór i charakterystyka próby badawczej; Metoda analizy danych empirycznych; Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym. Rozdział 3. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – typy formacji dyskursywnych i kategorie konstruowane przez dyskurs: Sposoby opracowania danych empirycznych; Rama eugeniczna; Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa; Dyskurs (nie)zdolności; Dyskurs reglamentacji potrzeb; Dyskurs pozornej edukacji seksualnej; Dyskurs eugeniczny; Dyskurs społecznej troski; Dyskurs milczącego profesjonalizmu; Rama podmiotowa; Dyskurs poszukiwania podmiotowości; Kategorie konstruowane przez dyskurs. Rozdział 4. (Nie)pełnonormatywna seksualność – interpretacja wyników badań własnych: Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne; Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe; Fantazmat emancypacji; Strategie zbiorowej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Procesy zarządzania w samorządzie terytorialnym 1.1. Istota, struktura, funkcje i zadania samorządu terytorialnego 1.2. Zarządzanie publiczne w teorii nauk o zarządzaniu 1.3. Koncepcja tradycyjnego modelu administracji 1.4. Nowe zarządzanie publiczne {Mew Public Management) 2. Odpady komunalne 2.1. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.2. Źródło powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.3. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.4. Gospodarowanie odpadami komunalnymi jako usługa publiczna 3. Ujednolicony system logistyki zwrotnej odpadów komunalnych 3.1. Definicja, rodzaje, cele i zadania logistyki zwrotnej 3.2. Modele logistyki zwrotnej 3.3. Korzyści i bariery logistyki zwrotnej 3.4. Logistyka zwrotna w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 4. Satysfakcja konsumentów usług publicznych 4.1. Definicja pojęcia satysfakcji konsumenta 4.2. Modele satysfakcji konsumenta 4.3. Proces i fazy pomiaru satysfakcji klientów 5. Charakterystyka problemu badawczego i próby badawczej 5.1. Cel i zakres badań 5.2. Budowa ankiety badawczej 5.3. Metody i techniki badawcze 5.4. Charakterystyka próby badawczej 5.4.1. Płeć i wiek respondentów 5.4.2. Wykształcenie, aktywność zawodowa i dochody respondentów. 5.4.3. Charakter JST i okres zamieszkiwania respondentów na terenie gminy 5.4.4. Charakter zabudowy i wykorzystywany system grzewczy 5.4.5. Dotychczasowy rodzaj segregacji odpadów 6. Analiza wyników badań satysfakcji mieszkańców JST 6.1. Stan czystości na terenie miasta lub gminy 6.1.1. Ważność 6.1.2. Ocena stopnia realizacji 6.1.3. Analizy dodatkowe 6.2. Dostęp do edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów 6.2.1. Ważność 6.2.2. Ocena stopnia realizacji 6.2.3. Analizy dodatkowe 6.3. Dostęp i czytelność informacji przekazywanej mieszkańcom przez JST 6.3.1. Ważność 6.3.2. Ocena stopnia realizacji 6.3.3. Analizy dodatkowe 6.4. Łatwość kontaktu z pracownikami urzędu gminy i firmy odbierającej odpady komunalne 6.4.1. Ważność 6.4.2. Ocena stopnia realizacji 6.4.3. Analizy dodatkowe 6.5. Dostępność miejsc służących gromadzeniu odpadów oraz Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 6.5.1. Ważność 6.5.2. Ocena stopnia realizacji 6.5.3. Analizy dodatkowe 6.6. Czystość miejsc lokalizacji pojemników oraz estetyka pojemników, pojazdów i pracowników realizujących usługę odbierania i transportu odpadów 6.6.1. Ważność 6.6.2. Ocena stopnia realizacji 6.6.3. Analizy dodatkowe 6.7. Dostępność usług w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektrycznegt i elektronicznego, odpadów pobudowlanych oraz wielkogabarytowych 6.7.1. Ważność 6.7.2. Ocena stopnia realizacji 6.7.3. Analizy dodatkowe 6.8. Czas oczekiwania na realizację usług dodatkowych (odpady wielkogabarytowe, odpady pobudowlane, zużyty sprzęt elektryczno-elektroniczny) 6.8.1. Ważność 6.8.2. Ocena stopnia realizacji 6.8.3. Analizy dodatkowe 6.9. Terminowość świadczenia usług podstawowych i czas reakcji na zgłoszoną reklamację 6.9.1. Ważność ! 6.9.2. Ocena stopnia realizacji 6.9.3. Analizy dodatkowe 6.10. Zwiększony ruch pojazdów odbierających odpady 6.10.1. Ważność 6.10.2. Ocena stopnia realizacji 6.10.3. Analizy dodatkowe 6.11. Stopień przystosowania mieszkań do nowego modelu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 6.11.1. Ważność 6.11.2. Ocena stopnia realizacji 6.11.3. Analizy dodatkowe 6.12. Czystość terenów ogólnodostępnych leżących na terenie gminy 6.12.1. Ważność 6.12.2. Ocena stopnia realizacji 6.12.3. Analizy dodatkowe 6.13. Odpłatność za świadczone usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy 6.13.1. Ważność 6.13.2. Ocena stopnia realizacji 6.13.3. Analizy dodatkowe 7. Wnioski i rekomendacje dla jednostek samorządu terytorialnego 7.1. Ważność i stopień realizacji w gminie - oceny ogólne 7.1.1. Sposób zestawienia ogólnych ocen 7.1.2. Ogólny poziom ważności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi 7.1.3. Ocena stopnia realizacji elementów składowych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie 7.2. Najwyższe i najniższe oceny ważności oraz stopnia realizacji 7.3. Współzależności pomiędzy ważnością a oceną stopnia realizacji 7.4. Rekomendacje 7.4.1. Rekomendacje dla samorządów 7.4.2. Rekomendacje dla firm odbierających i transportujących odpady komunalne; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I: 1. Różnorodność kulturowa populacji więziennej: polityka karna i penitencjarna wobec skazanych cudzoziemców w Polsce i Unii Europejskiej; Organizacyjne i kulturowe trudności wykonywania kary pozbawienia wolności wobec cudzoziemców. 2. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości: Przestrzenie uobecniania się różnorodności kulturowej w systemie penitencjarnych; Edukacja wielokulturowa w systemie penitencjarnym; Edukacja międzykulturowa a kultura organizacyjna systemu penitencjarnego. 3. Strukturalny model funkcjonowania systemu penitencjarnego; Reguły wprowadzania zmiany do struktury systemu. 4. Problemy praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności wobec skazanych muzułmanów: Islamofobia medialna a potencjalne konflikty w relacjach między kulturami; Różnorodność obrzędów skazanych muzułmanów w kontekście jakości warunków odbywania kary; Dieta jako wyraz prawa do manifestowania odmienności religijnej osadzonego muzułmanina; Relacje społeczne w świecie muzułmańskim a problem interakcji z funkcjonariuszkami. Część II: 5. Metodologiczne założenia badań triangulacyjnych, diagnozujących reagowanie systemu penitencjarnego na wyzwania wielokulturowości: Rola badań triangulacyjnych w w diagnozie relacji kulturowych; Pragmatyka więzienna wobec oczekiwań wynikających z odmienności kulturowej skazanych muzułmanów. 6. Przestzenie uobecniania się zróżnicowania kulturowego w systemie penitencjarnym: Relacja między wykonawcami kary a mniejszością, czyli skazanymi muzułmanami; Wymiary aktywności funkcjonariuszy penitencjarnych wobec potrzeb kulturowych mniejszości; Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa wsparciem dla praktyki penitencjarnej. 7. W kierunku strategii uwrażliwiania w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej: Proponowane założenia uwrażliwiającej strategii edukacji wielokulturowej i międzykulturowej; Cele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej dla penitencjarystyki; Metodyczne aspekty programu edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Kraina nieufności: kapitał społeczny, rozwój gospodarczy i sprawność instytucji publicznych w polskiej literaturze akademickiej, 3. Kapitał społeczny Dolnego Śląska i Małopolski na tle ogólnopolskiego zróżnicowania regionalnego, 4. Pełzająca decentralizacja: wykorzystanie funduszy europejskich przez polskie samorządy, 5. Szafarze darów europejskich: sieć społeczna w realizacji polityki regionalnej na Dolnym Śląsku i w Małopolsce, 6. Realizacja polityki regionalnej a kapitał społeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rysunki drzew, wykonane przez osoby z różnych grup badawczych; 2. Porównanie wyników uzyskanych z Testu Drzewa i innych testów na podstawie indywidualnych przypadków; 3. Korelacje pomiędzy wynikami Testu Osobowości i Zainteresowań a Testem Drzewa; 4. Korelacje wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi cechami opisującymi rysunek drzewa; 5. Kontrowersje wokół najczęściej stosowanych metod projekcyjnych; Zmodyfikowana lista cech do oceny rysunku drzew.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Introduction; 1. Who are elders?: 1.1. Entering the gates of the old age; 2. Elder‘s quality of life: 2.1. Subjective view of the elder‘s quality of life; 2.1.1. The map of life of russian and slovak elders; 2.2. Elders and loneliness: 2.2.1. Loneliness and its consequences for self-esteem and self-reflection of elders; 2.2.2. Self-esteem: theoretical background. 3. Objective factors related to old age: 3.1. What is ageism?; 3.2. What affects the attitudes toward ageing and ageism?: 3.2.1. Ageing anxiety; 3.2.2. Intergenerational contact - segregation vs. Integration; 3.2.3. Knowledge about the ageing process as a brake on ageing myths and stereotypes. 4. Elders and work: 4.1. Elders and ageism at work; 4.2. Attitudes toward employment of elders as viewed by the younger, middle and older generation of employees; Conclusion; Bibliography.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzasadnienie koncepcji pracy; Zamiast wprowadzenia. I. W poszukiwaniu statusu tożsamości naukowej pedagogiki pracy: 1. Jak rozumiem termin status tożsamości naukowej; 2. Stan teoretyczności pedagogiki pracy; 3. Pedagogika pracy czy pedagogika zawodowa? 4. Ewolucja przedmiotu badań i zainteresowań pedagogiki pracy; 5. Obszary i działy badawcze jako próba systematyki i doprecyzowania przedmiotu badań pedagogiki pracy; 6. Przedmiot badań i obszary problemowe pedagogiki pracy w kontekście współczesnych rozstrzygnięć edukacyjnych i ekonomicznych. II. System pojęciowy pedagogiki pracy: 1. Proces tworzenia i wyodrębniania z pespektywy pedagogicznej systemu pojęciowego dla relacji człowiek-praca; 2. Drogi i bezdroża interpretacyjne pracy ludzkiej; 3. Edukacja czy wychowanie przez pracę i do pracy? 4. Spór o istotę zawodu; 5. Kwalifikacje i kompetencje zawodowe jako przykład braku konsekwencji i spójności definicyjnych; 6. Umiejętność jako podstawowa kategoria pojęciowa nie tylko pedagogiki pracy. III. Założenia metodologiczne, procedury oraz metody badań charakterystyczne dla pedagogiki pracy: 1. Typologia badań pedagogicznych; 2. Założenia metodologiczne eksponowane w pedagogice pracy; 3. Procedura badań jako ważna kategoria strategii metodologicznej w pedagogice pracy; 4. Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych problemów relacji człowiek-wychowanie-praca. IV. Wybrane aspekty teoretyczne i systemowe kształcenia i doskonalenia zawodowego (spojrzenie z perspektywy pedagogiki pracy): 1. Istota kształcenia doskonalenia zawodowego; 2. Socjoekonomiczny model rozwoju człowieka jako podstawowa przesłanka teoretyczna współcześnie rozumianego kształcenia zawodowego; 3. Kształcenie zawodowe w Polsce po 1945 roku w kontekście złożoności historycznej, mnogości sprzecznych koncepcji oraz zmian cywilizacyjno-kulturowych; Refleksja końcowa; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. 1. Tożsamość wizualna jednostki samorządu terytorialnego jako problem badawczy; Wprowadzenie; Pojęcia i terminy - definicje i relacje; Pojęcia: miejsca, marki i marki miejsca; Tożsamość i tożsamość wizualna; "Logo", "logotyp", "sygnatura" - definicje i znaczenie w komunikacji marketingowej; Metoda badawcza; Analiza treści; Etapy analizy treści; Poszukiwanie przedstawień; Kategorie wykorzystane w procesie kodowania sygnatur; Charakterystyka poszczególnych typologii wykorzystanych w procesie kodowania sygnatur; Proces kodowania; Przedstawienie wyników. 2. Tożsamość wizualna polskich województw; Tożsamość wizualna marki "Polska" - wprowadzenie; Identyfikacja (tożsamość) wizualna województw; Województwo dolnośląskie; Województwo kujawsko-pomorskie; Województwo lubelskie; Województwo lubuskie; Województwo łódzkie; Województwo małopolskie; Województwo mazowieckie; Województwo opolskie; Województwo podkarpackie; Województwo podlaskie; Województwo pomorskie; Województwo śląskie; Województwo świętokrzyskie; Województwo warmińsko-mazurskie; Województwo wielkopolskie; Województwo zachodniopomorskie; Podsumowanie. 3. Sygnatury miast i powiatów. Przegląd według województw; Województwo dolnośląskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa dolnośląskiego; Województwo kujawsko-pomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa kujawsko-pomorskiego; Województwo lubelskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubelskiego; Województwo lubuskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubuskiego; Województwo łódzkie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa łódzkiego; Województwo małopolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa małopolskiego; Województwo mazowieckie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa mazowieckiego; Województwo opolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa opolskiego; Województwo podkarpackie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa podkarpackiego; Województwo podlaskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa podlaskiego; Województwo pomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa pomorskiego; Województwo śląskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa śląskiego; Województwo świętokrzyskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa świętokrzyskiego; Województwo warmińsko-mazurskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa warmińsko-mazurskiego; Województwo wielkopolskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa wielkopolskiego; Województwo zachodniopomorskie; Znaki graficzne miast i powiatów województwa Zachodniopomorskiego. 4. Podsumowanie statystyczne. Miasta i powiaty; Statystyka sygnatur promocyjnych miast i powiatów; Statystyka systemów identyfikacji wizualnej; Formalne typy sygnatur; Źródła inspiracji; Typologia sygnatur według taksonomii Pera Mollerupa; Klasyfikacja według Beyrowa i Vogt; Typologia sygnatur według M. Florek, E. Glińskiej, A. Kowalewskiej. 5. Praktyka sygnatury miejsca w Polsce. Sytuacje kontrowersyjne. 6. Podsumowanie. Teoria i praktyka sygnatury miejsca w polskich miastach i powiatach; Wprowadzenie; Herb a logo; Wnioski teoretyczne; Proponowane kierunki dalszych badań nad znakami promocyjnymi województw, miast i powiatów. 7. Zalecenia praktyczne; Zalecenia dotyczące procesu zarządzania marką terytorialną; Zalecenia wykonawcze: jak zamawiać i wdrażać SIW?; Zalecenia zarządcze: projekt struktury departamentu (wydziału) marki terytorialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Uczenie się w ujęciu andragogicznym 1.1. Kategoria „uczenie się” w andragogice 1.2. „Doświadczenie” jako kategoria opisu procesu uczenia się dorosłych Rozdział 2. Rekonstrukcja teorii transformatywnego uczenia się 2.1. Jack Mezirow (1923–2014) – twórca teorii 2.2. Ogólny zarys teorii 2.3. Analiza aparatury pojęciowej 2.4. Analiza twierdzeń naukowych 2.5. Analiza stosowanej metodologii badań 2.6. Etapy rozwoju teorii/transformacja teorii – powiązania z innymi teoriami 2.7. Geneza teorii transformatywnego uczenia się 2.8. Recepcja teorii transformatywnego uczenia się w Polsce 2.9. Krytyka teorii transformatywnego uczenia się Rozdział 3. Coaching w polu andragogiki 3.1. Czym jest coaching? 3.2. Kim jest coach? 3.3. Krytyka coachingu 3.4. Coaching wśród metod edukacji dorosłych Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań własnych 4.1. Charakterystyka obranego podejścia badawczego 4.2. Problematyka podjętych badań 4.3. Metoda, technika i narzędzie badawcze 4.4. Dobór przypadków (próby badawczej) 4.5. Przebieg procedury badawczej 4.6. Kwestie etyczne badania 4.7. Krytyka metodologicznych podstaw badań własnych Rozdział 5. Prezentacja badanych przypadków 5.1. Ogólne informacje o badanych 5.2. Opisy doświadczeń uczenia się w coachingu poszczególnych badanych 5.2.1. Pani Ewa – „coaching spowodował, że zaczęłam widzieć inne obszary” 5.2.2. Pani Karina – „coaching pomaga dokładnie ustalić, co ta osoba ma robić, za co powinna być odpowiedzialna” 5.2.3. Pan Tomasz – „to jest takie oczywiste, trzeba było tylko otworzyć oczy” 5.2.4. Pan Daniel – „to mi się objawiło, nazwało i okazało, że miałem to przez cały czas, choć o tym nie wiedziałem” 5.2.5. Pani Joanna – „zmieniłam sposób, w jaki widzę świat, zmieniłam to, na czym opieram swoje rozumowanie i swoją argumentację i swoje wybory” 5.2.6. Pani Julia – „zdałam sobie sprawę, że muszę więcej czasu poświęcić sobie, że muszę się lepiej zrozumieć” 5.2.7. Pani Anna – „coaching jako sposób na to, żeby prze- trwać” 5.2.8. Pani Wioletta – „te spotkania dały mi taką siłę, żeby szukać […] nic złego w sobie nie mam, żebym się bała sama do siebie do środka zajrzeć” 5.2.9. Pan Marek – „to było takie proste i oczywiste i ja przecież mogłem to zrobić sam, a nie zrobiłem i nie potrafiłem” 5.2.10. Pani Maria – „uświadomienie sobie tego, że ja sobie sama to zrobiłam, było dla mnie najważniejszą rzeczą” 5.2.11. Pan Karol – „po coachingu zostały mi pierwsze kartki w życiu […] i ja po raz pierwszy pamiętam, co ja na tych kartkach zapisałem” 5.2.12. Pani Zuzanna – „widać było, że ze spotkania na spotkanie było mi lepiej ze sobą” 5.2.13. Pan Bartosz – „przed coachingiem wydawało mi się, że więcej zależy od zewnętrznego otoczenia, a po – wyraźnie to poczucie kontroli przeszło do wnętrza” Rozdział 6. Analiza przekrojowa materiału empirycznego 6.1. Doświadczenia uczenia się w coachingu badanych osób dorosłych 6.2. Przebieg procesu uczenia się w coachingu 6.3. Konteksty przebiegu procesu uczenia się w coachingu 6.4. Zmiany doświadczane przez badane osoby dorosłe w kontekście coachingu 6.5. Znaczenie osoby coacha w doświadczeniach badanych z procesu coachingu Rozdział 7. Praktyczne aplikacje wyników badań własnych. Zakończenie; Bibliografia; Netografia; Spis rysunków; Spis tabel; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz wybranych skrótów; Wstęp; 1. Etiologia zjawiska handlu ludźmi; 2. Handel ludźmi – regulacje i zagadnienia prawne; 3. Typologia przestępstwa handlu ludźmi; 4. Kryminologiczne aspekty handlu ludźmi; 5. Fenomenologiczne aspekty handlu ludźmi; 6. Transgraniczny wymiar przestępstwa handlu ludźmi w wyniku badań empirycznych; 7. Ekonomiczne aspekty handlu ludźmi w ujęciu ponadgranicznym; 8. Wiktymologia przestępstwa handlu ludźmi; 9. Transgraniczny charakter zapobiegania przestępstwu handlu ludźmi i reakcji na nie; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Zarządzanie instytucjami publicznymi w świetle badań ekonomii instytucjonalnej: 1.1. Pojęcie zarządzania publicznego 1.2. Zarządzanie publiczne a teoria instytucjonalna 1.3. Koncepcja Good Public Governance w naukach ekonomicznych 1.4. Przedmiot zarządzania publicznego 1.5. Behawioralne interwencje publiczne Rozdział 2. Analiza polskiego systemu celnego w świetle badań dokumentów i regulacji dotyczących Służby Celnej: 2.1. Podział ról w kształtowaniu polityki celnej w Polsce 2.2. Rola unii celnej w obrocie towarowym 2.3. Funkcje administracji celnej 2.4. Służba Celna w 28 krajach Unii Europejskiej - jej status i kompetencje 2.5. Struktura organizacyjna Służby Celnej w Polsce 2.6. Krajowa Administracja Skarbowa 2.7. Struktura Krajowej Administracji Skarbowej 2.8. Informatyzacja Służby Celnej - systemy celne 2.9. Działania usprawniające kontakt przedsiębiorców z administracją celną Rozdział 3. Postawy funkcjonariuszy celnych wobec istniejących procedur celnych i zarządzania publicznego: 3.1. Cel badania i hipotezy badawcze 3.2. Metodologia badań 3.3. Analiza wyników badań przeprowadzonych wśród pracowników Służby Celnej 3.4. Podsumowanie. Wyniki weryfikacji hipotez badawczych Rozdział 4. Oceny procedur celnych w świetle badań przedsiębiorców: 4.1. Charakterystyka badanej grupy 4.2. Podsumowanie badań obsługi celnej przedsiębiorców Rozdział 5. Jak przywrócić polską gestię celną? Wnioski dla funkcjonowania Służby Celnej: 5.1. Rekomendacje - wytyczne dla administracji celnej 5.2. Wpływ Służby Celnej na funkcjonowanie polskiego handlu zagranicznego Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych - Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 134)
Wstęp; CZĘŚĆ I. WYZWANIA: Duch pracy socjalnej w kontekście pytania o człowieka; Współczesna rodzina - wyzwania dla pracy socjalnej; Wyzwania stojące przed instytucjami pomocy społecznej w kontekście realizacji projektów systemowych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013; Konflikt ról w zawodzie pracownika socjalnego; Dylematy kształcenia dla pracy socjalnej. Z doświadczeń; Studium Pracy Socjalnej Uniwersytetu Śląskiego. CZĘŚĆ II. KOMPETENCJE I METODY: Czy praca socjalna w Polsce jest nowoczesna? Predyspozycje, kompetencje i umiejętności pracownika socjalnego w kontekście wyzwań aktywnej polityki społecznej; Profesjonalizm w pracy socjalnej - perspektywa teoretyczna i empiryczna polskich doświadczeń; Znaczenie przedsiębiorczości społecznej w organizowaniu społeczności lokalnych: nowe drogi świadczenia usług społecznych; Metody pracy socjalnej a rozwój kapitału społecznego; Metody pracy socjalnej w aspekcie etycznym. CZĘŚĆ III. INNOWACJE: Doświadczenia praktyków - na przykładzie innowacyjnych rozwiązań w obszarze pracy socjalnej w MOPS Wrocław, w latach 2000-2009; Modelowe rozwiązania w procesie integracji społecznej i zawodowej na przykładzie Fundacji "Barka" w Poznaniu; Kierunki rozwoju środowiskowej pracy socjalnej w kontekście doświadczeń programu Centra Aktywności Lokalnej; Metoda towarzyszenia jako szczególna forma pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi; Akademia Młodzieżowa szkołą zaradności życiowej i przedsiębiorczości społecznej. CZĘŚĆ IV. EGZEMPLIFIKACJE: Nauczanie - wychowanie - profilaktyka. Zadania świetlicy środowiskowej; Modele praktyczne pracy środowiskowej na przykładzie pracy z osobami bezdomnymi w MOPS w Stalowej Woli; Działalność terapeutyczno-opiekuńcza w domach pomocy społecznej; Aktywne formy polityki społecznej na przykładzie Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowie Lubelskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota uwarunkowania współpracy w budowaniu potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw; 2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 3. Czynniki wpływające na podejmowanie współpracy przez przedsiębiorstwa w Polsce; 4. Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce; 5. Ocena składników potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw w Polsce; 6. Czynniki wpływające na budowanie potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw w Polsce; 7. Współpraca przedsiębiorstw w Polsce a budowanie ich potencjału innowacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1 Trauma i jej konsekwencje; Rozdział 2 Wtórna traumatyzacja; Rozdział 3 Uwarunkowania wtórnego stresu i wtórnego wzrostu wśród funkcjonariuszy Policji – badania własne; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rycin; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 1. Język, mowa, komunikacja 2. Kompetencja komunikacyjna 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 1. Autyzm – problemy terminologiczne 2. Etiologia autyzmu 3. Objawy autyzmu III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 3. Werbalne zachowania komunikacyjne IV. Metodologia badań własnych V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 1. Kompetencja werbalna (językowa) 2. Umiejętności interakcyjne 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 4. Kompetencja pragmatyczna 5. Kompetencja emocjonalna 6. Kompetencja poznawcza 7. Kompetencja symboliczna 8. Kompetencja metakomunikacyjna 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 1. Echolalie 2. Stereotypie językowe 3. Powtarzające się aktywności językowe 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów VII. Wnioski i postulaty badawcze; Bibliografia; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Badanie pakietów usług” jako źródło wiedzy o potrzebach użytkowników dworców 1.1. Metodologia „Badania Pakietów Usług 2018” 1.2. Analiza wyników przeprowadzonych badań w zakresie usług i funkcjonalności niezbędnych na wszystkich kategoriach dworców 1.3. Wyniki badania jako podstawa do tworzenia rekomendowanego standardu na określonych kategoriach dworców 2. Zmiana ról w rodzinie a wpływ ojców na zakup produktów dla dzieci – implikacje marketingowe 2.1. Rola ojca w „tradycyjnej” rodzinie 2.2. Ewolucja roli ojca 2.3. Nowe wzorce męskości i ojcostwa? 2.4. Marketingowe implikacje nowych ról ojców w rodzinie 3. Indywidualizacja produktów a satysfakcja klientów 3.1. Istota i formy indywidualizacji produktów 3.2. Istota i uwarunkowania satysfakcji klientów 3.3. Relacje między indywidualizacją produktów a satysfakcją klientów 3.4. Wybrane uwarunkowania relacji między indywidualizacją produktów a satysfakcją klientów 4. Perspektywy i bariery rozwoju konsumpcji etycznej 4.1. Podstawy teoretyczne konsumpcji etycznej 4.2. Obszary konsumpcji etycznej 4.3. Negatywne i pozytywne formy etycznego zachowania konsumentów 4.4. Perspektywy i bariery rozwoju konsumpcji etycznej 5. Podejmowanie decyzji zakupowych nowych produktów spożywczych przez młodych nabywców Wprowadzenie 5.1. Innowacje a rynek produktów spożywczych 5.2. Zachowania młodych nabywców wobec nowych produktów spożywczych – wyniki badań 6. Consumerism in Poland – a fact or a myth? 6.1. Consumerism – theoretical foundations 6.2. Research methods 6.3. Research findings 6.3.1. Households’ shopping in Poland 6.3.2. Goods possessed by households 6.3.3. Consumer attitude – shopping and possessing products as a source of pleasure and entertainment 6.3.4. Wastage – throwing away, frequent replacement of products 7. Zachowania biegaczy w ujęciu pokoleniowym na przykładzie uczestników biegu Nocna Ściema 7.1. Postawy baby boomers, X, Y, Z 7.2. Moda na bieganie – skala zjawiska w Polsce 7.3. Profil biegacza w ujęciu pokoleniowym na przykładzie uczestników biegu Nocna Ściema 7.4. Zachowania biegaczy a przynależność do pokoleń 8. Korzystanie przez seniorów z informacji o ofercie banków jako wyzwanie dla sektora 8.1. Grupy seniorów jako konsumenci i odbiorcy informacji 8.2. Źródła informacji o usługach bankowych wśród osób starszych 8.3. Możliwe działania banków wobec wyzwań segmentu seniorów 9. Znaczenie Internetu w procesie zakupu usług turystycznych 9.1. Etapy procesu zakupu usługi turystycznej a możliwości i zakres wykorzystania Internetu 9.2. Wykorzystanie Internetu w procesie zakupu usługi turystycznej według grup wieku respondentów z województwa podkarpackiego 10. Assessment of the ethical behaviour of transport service providers by young consumers 10.1. Ethical activities of transport companies 10.2. Methodology 10.3. Results of own research 11. Preferencje młodych kobiet na rynku piwa rzemieślniczego 11.1. Przesłanki badania preferencji kobiet na rynku piwa 11.2. Metodyka badania preferencji kobiet na rynku piwa 11.3. Preferencje kobiet na rynku piwa w świetle badań empirycznych 12. Consumers’ needs as the basis for market development of aesthetic medicine services 12.1. Consumer on the market of aesthetic medicine services 12.2. Consumers’ needs on the market of aesthetic medicine services 12.3. Consumers’ needs as a basis for the market development of aesthetic medicine services – own research results 13. Postawy polskich konsumentów wobec wybranych rodzajów nowej żywności 13.1. Metodologia 13.2. Analiza wyników 14. Poziom zaspokojenia potrzeb żywnościowych Polaków w latach 2001–2015 14.1. Źródła informacji i metody badań 14.2. Determinanty zmian w potrzebach żywnościowych w latach 2001–2015 14.3. Metodyka badań ekonometrycznych 14.4. Wybrane wyniki badań 15. Wpływ cyfryzacji na funkcjonowanie rynku opieki zdrowotnej w Polsce 15.1. Geneza cyfryzacji w usługach medycznych 15.2. Cyfryzacja polskiej opieki zdrowotnej – istota i struktura 15.3. Istota projektu e-zdrowie 15.4. Uwarunkowania prawne funkcjonowania e-zdrowia 15.5. Próba oceny przygotowania polskiego rynku opieki zdrowotnej do wdrożenia systemu e-zdrowia 16. Postrzeganie zagrożeń związanych z konsumpcją e-usług przez młodych konsumentów 16.1. Identyfikacja zagrożeń 16.2. Założenia badań własnych i charakterystyka próby 16.3. Wyniki badań 17. Biegi OCR w Polsce – charakterystyka uczestnika oraz aspekt marketingowy 17.1. Rozwój biegów OCR na przestrzeni ostatnich 5 lat 17.2. Biegacz OCR – charakterystyka na podstawie badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej