Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(96)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(94)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
tylko na miejscu
(50)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(52)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(5)
Andruszko Robert
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(3)
Dołęga Zofia
(2)
Golec Danuta
(2)
Kliszcz Joanna
(2)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Wciórka Jacek
(2)
West James
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wojtych Ewa
(2)
Abbrederis Katharina
(1)
Abramowicz Maria (1926-2015)
(1)
Agathos Monika (1969- )
(1)
Anczyk Edmund
(1)
Aouil Bassam
(1)
Arnold Wolfgang H
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bartołd Robert
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Agata
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Boryczka Stanisław (1949- )
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Brzęk Anna
(1)
Bumeder Irmgard
(1)
Burghofer Karin
(1)
Butcher James N
(1)
Búgelová Tatjana
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cacioppo John T. (1951- 2018)
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cianciara Dorota
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Dietzfelbinger Hermann (1943- )
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Dorfmüller Monika
(1)
Dąbrowski Jacek
(1)
Dąbrowski Zbigniew Józef (1936- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Ferens Dominika
(1)
Fittkau-Tönnesmann Bernadette
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Frick Eckhard
(1)
Frör Peter (1942- )
(1)
Gallenberger Sebastian
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grandin Temple
(1)
Graubner Ulrike B
(1)
Greiff Peter
(1)
Grischke Eva-Maria
(1)
Grudecki Michał
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Harciarek Mirosław
(1)
Hermelink Kerstin (1958- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(98)
Temat
Stres
(12)
Jakość życia
(9)
Psychoterapia
(9)
Radzenie sobie ze stresem
(9)
Psychologia zdrowia
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Autyzm
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Zaburzenia psychiczne
(7)
Chorzy
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Psychopatologia
(5)
Seksualność
(5)
Zachowania prozdrowotne
(5)
Dobrostan psychiczny
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Fizjologia człowieka
(4)
Leczenie
(4)
Lekarze a pacjenci
(4)
Osobowość
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Psychiatria
(4)
Psychologia pracy
(4)
Psychologia stresu
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Seksuologia
(4)
Starzenie się
(4)
Służba zdrowia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Zachowanie
(4)
Zdrowie publiczne
(4)
Arteterapia
(3)
Ból
(3)
COVID-19
(3)
Choreoterapia
(3)
Choroby
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dzieci
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kryzys psychiczny
(3)
Medycyna
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Mózg
(3)
Młodzież
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Uczucia
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Zaburzenia seksualne
(3)
Zapobieganie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Akceptacja choroby
(2)
Choroby ludzi
(2)
Choroby psychosomatyczne
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Empatia
(2)
Erotomania
(2)
Gerontologia
(2)
Gry komputerowe
(2)
Homoseksualizm
(2)
Internet
(2)
Klasyfikacja
(2)
Komunikacja medyczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lekarze
(2)
Medycyna behawioralna
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Miłość
(2)
Motywacja leczenia się
(2)
Mężczyzna
(2)
Narkomania
(2)
Nałóg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Praca
(2)
Prawa pacjenta
(2)
Prawo
(2)
Psychologia ekonomiczna
(2)
Psychologia lekarska
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia starości
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychozy
(2)
Płeć
(2)
Radość
(2)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Czechy
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(35)
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(17)
Monografia
(5)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(80)
Medycyna i zdrowie
(77)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Biologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Wypalenie - w perspektywie wielowymiarowej; Wypalenie - w perspektywie egzystencjalnej; W poszukiwaniu teorii - przemyślenia na temat natury i etiologii wypalenia; Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej; Przegląd metod pomiaru wypalenia zawodowego; Polska adaptacja kwestionariusza Maslach Burnout Inventory; Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania; Wypalenie zawodowe wśród lekarzy ogólnych z perspektywy teorii równości; Przejawy, mechanizmy i przyczyny wypalania się pielęgniarek; Ocena skuteczności warsztatu radzenia sobie z wypaleniem dla pielęgniarek;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria / Piotr Gałecki, Agata Szulc. - Wrocław : Edra Urban & Partner , 2018. - X, 625 s. : il. ; 27 cm.
Zawiera: 1. Norma zdrowia psychicznego; 2. Układ nerwowy człowieka – co jest istotne dla psychiatry?; 3. Psychopatologia; 4. Choroba psychiczna wczoraj i dziś – krótka historia psychiatrii; 5. Jak prawidłowo przeprowadzić badanie psychiatryczne; 6. Zaburzenia psychiczne organiczne, włącznie z zespołami objawowymi (F00-F09); 7. Zaburzenia psychiczne i zachowania spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych (F10-F19); 8. Schizofrenia, zaburzenia typu schizofrenii i urojeniowe (F20-F29); 9. Zaburzenia nastroju (afektywne) (F30-F39); 10. Zaburzenia nerwicowe, związane ze stresem i pod postacią somatyczną (F40-F48); 11. Zespoły behawioralne związane z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami fizycznymi (F50-F59); 12. Zaburzenia osobowości i zachowania dorosłych (F60-F69); 13. Niepełnosprawność intelektualna (F70-F79); 14. Zaburzenia rozwoju psychologicznego (F80-F89); 15. Zaburzenia zachowania i emocji rozpoczynające się zwykle w dziecińskie w wieku młodzieńczym (F90-F98); 16. Jak możemy pomagać; 17. Prawo a psychiatria, czyli psychiatra jako biegły w sądzie oraz paternalizm w psychiatrii (stan prawny na dzień 15.03.2018).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne: procesy poznawcze (spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie, inteligencja), emocje i motywacja, 3. Wybrane teorie osobowości, 4. Świat jako system - o systemowym spojrzeniu na człowieka, 5. W drodze do zdrowia - koncepcja salutogenezy i poczucia koherencji Arrona Antonovsky'ego, 6. Tajemnica związku umysłu z ciałem - psychsomatyka w ujęciu historycznym i współczesnym, 7. Choroba w życiu człowieka, 8. Istota i funkcje bólu, 9. Psychologia kobiety, 10. Psychologiczne aspekty ciąży i macierzyństwa, 11. Komunikacja z pacjentem, 12. Stres i radzenie sobie ze stresem, 13. Wypalenie zawodowe, 14. Jak pomagać? - pomoc psychologiczna a psychoterapia, 15. Psychologia w służbie zdrowia - nowe wyzwania. Przykłady psychologicznych programów stosowanych w profilaktyce i leczeniu pacjentów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 1897)
1. Stres i radzenie sobie - główne kontrowersje, 2. Style a strategie radzenia sobie ze stresem. Problemy pomiaru, 3. Stres - radzenie sobie - koszty psychologiczne, 4. Temperament a stres : Temperament jako czynnik moderujący stresory, stan i skutki stresu oraz radzenie sobie ze stresem, 5. Stres i radzenie sobie w modelu salutogenetycznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i stres)
1. Związek miedzy osobowością a zespołem stresu pourazowego; 2. Rola predysponującego środowiska i temperamentu w doświadczaniu zdarzeń traumatycznych u dzieci; 3. Negatywne efekty powodzi 1997 roku dla dorastających: deterioracja wsparcia społecznego oraz symptomy stresu pourazowego; 4. Temperament i style radzenia sobie ze stresem jako moderatory zespołu stresu pourazowego w następstwie przeżytej katastrofy; 5. Osobowość, przeżycie traumatyczne oraz zespół stresu pourazowego: wyjście poza jednoczynnikowy model prognostyczny; 6. Wskaźniki ryzyka i sytuacje stresowe powiązane z psychospołecznymi zaburzeniami o charakterze rozhamowania; 7. Rozpowszechnianie traumatycznych zdarzeń oraz objawów potraumatycznych w nieklinicznej próbie studentów wyższych uczelni; 8.Wpływ wybranych cech osobowości na reakcje układu krążenia w warunkach stresu wywołanego laboratoryjnie; 9. Związek miedzy negatywną afektywnością a niekorzystnymi reakcjami na stresory; 10. Traumatyczny stres w zawodowym doświadczeniu pracowników pogotowia. Rola niedopasowania osobowościowych regulatorów zachowania; 11.Osobowościowe uwarunkowania rozwoju zaburzenia po stresie traumatycznym; 12. Co sprawia, że ludzie podejmują ryzykowną pracę?; 13. Diagnoza zespołu stresu pourazowego: charakterystyka psychometryczna wersji czynnikowej i wersji klinicznej kwestionariusza PTSD; 14. Styl radzenia sobie ze stresem jako indywidualna zmienna wpływająca na funkcjonowanie w sytuacji stresowej; 15. Radzenie sobie w sytuacji niewoli wojennej. Wpływ osobowości na zespół stresu pourazowego; 16. Neurotyczność i radzenie sobie ze stresem w sytuacji zagrożenia; 17. Czy poczucie koherencji i style radzenia sobie ze stresem sprzyjają adaptacji w sytuacji doświadczania gwałtu i przemocy fizycznej; 18. Temperamentalny czynnik ryzyka wypalenia zawodowego na przykładzie pracowników służby więziennej; 19. Zespół stresu pourazowego i style radzenia sobie ze stresem- uwarunkowania genetyczne i środowiskowe szacowane metodą studiów rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Podstawy nauki R. 1 Wprowadzenie i ogólna perspektywa: Psychologia rozwojowa; Historyczne poglądy na dzieciństwo; Pierwsi teoretycy; Pionierzy psychologii dziecka; Główne problemy w psychologii rozwojowej. R. 2 Teorie rozwoju dziecka: Modele poznawczo-rozwojowe; Teorie uczenia się; Mały Albert i mały Piotruś: warunkowanie i przeciwwarunkowanie reakcji strachu; Efekty i skutki uboczne karania przez rodziców lub nauczycieli; Etologia; Rozwój a środowiska; Podejście ekologiczne. R. 3 Metody badań: Badania naukowe; Typy badań; Badanie rozwoju; Inne instrumenty badawcze; Problemy etyczne. Cz. II. Rozwój biologiczny i fizyczny R. 4 Genetyka: Biologiczne warunki rozwoju: Mechanizmy dziedziczenia; Zaburzenia genetyczne; Geny a zachowanie; Czas działania genów i interakcje geny – środowisko; Rozwój a środowiska - Wybór niszy: przebieg interakcji dziedziczność – środowisko. R. 5 Rozwój prenatalny: Stadia rozwoju prenatalnego; Teratologia: historia, zasady i znaczenie czynników naturalnych; Teratologia: wpływ leków i występujących w środowisku substancji chemicznych; Rozwój a środowisko – Psychoteratologia; Zapobieganie, wykrywanie i leczenie wad wrodzonych. R. 6 Narodziny, rozwój fizyczny i rozwój sprawności: Narodziny i okres okołoporodowy; Rozwój a środowisko – Niemowlęta z grupy ryzyka: klucz znajduje się w środowisku; Zorganizowany noworodek; Rozwój motoryczny; Mózg człowieka; Rozwój fizyczny człowieka. Cz. III. Rozwój poznawczy R. 7 Rozwój sensoryczny i percepcyjny: Teorie rozwoju sensorycznego i percepcyjnego; Zmysły o mniejszym znaczeniu; Słuch; Rozwój a środowisko – Muzyka dla naszych uczy: czy doświadczenie zmienia melodię?; Wzrok; Percepcja intermodalna; Rozwój uwagi; Percepcja i działanie. R. 8 Rozwój poznawczy: podejście piagetowskie: teoria Piageta; Poznanie we wczesnym dzieciństwie – Okres sensoryczno-motoryczny; Myślenie wieku przedszkolnym –Okres przedoperacyjny; Myślenie w młodszym wieku szkolnym – Okres operacji konkretnych; Rozwój a środowisko – Badania międzykulturowe i Piaget; Adolescencja i dorosłość – Okres operacji formalnych; Zmiana poznawcza. R. 9 Rozwój poznawczy: teoria przetwarzania formacji: Istota teorii przetwarzania informacji; Uczenie się i pamięć małych dzieci; Pamięć u starszych dzieci; Rozwój a środowisko – Nie zapomnij wyjąć ciastek z piekarnika : pamięć w domu i w laboratorium; Rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Zmiana poznawcza. R. 10 Rozwój poznawczy: podejście psychometryczne: Istota testów inteligencji; Problematyka badań nad inteligencją; Doświadczenie i inteligencja; Rozwój a środowisko – Rodzina a osiągnięcia : wyniki porównawczych badań międzykulturowych; Inne sposoby ujmowania inteligencji. R. 11 Rozwój językowy: Teorie rozwoju językowego; Okres przedsłowny; Semantyka; Gramatyka; Pragmatyka. Cz. IV. Rozwój społeczny i rozwój osobowości R. 12 Rozwój społeczny i emocjonalny we wczesnym dzieciństwie: Teorie rozwoju społecznego we wczesnym dzieciństwie; Wzajemna regulacja stosunków pomiędzy małymi dziećmi i opiekunami; Temperament; Przywiązanie; Rodzina; Rozwój a środowisko – Praca zawodowa matek i żłobki. R. 13 Rozwój moralny: Teorie rozwoju moralnego; Rozumowanie moralne; Zachowania prospołeczne; Agresja; Rozwój a środowisko – Czy być agresywnym znaczy być odrzuconym? R. 14 Rozwój pojęcia Ja: Teoria Ja; Samowiedza; Samoocena; Rozwój a środowisko – Czy szkoła obniża poczucie kompetencji szkolnych u dorastających uczniów?; Samoregulacja. R. 15 Rozwój ról płciowych i różnice międzypłciowe: Teorie rozwoju ról płciowych; Typizacja płciowa; Rozwój a środowisko – Konsekwencje rozwodu rodziców dla rozwoju chłopców i dziewcząt; Rozumienie ról płciowych i stereotypów; Wpływ rodziny na rozwój ról płciowych; Niektóre powszechnie występujące różnice międzypłciowe; Wpływ czynników biologicznych na rozwój ról płciowych. R. 16 Stosunki z rówieśnikami: Podejścia teoretyczne do zagadnienia stosunków między rówieśnikami; Typowe stosunki między rówieśnikami; Przyjaźń; Rozwój a środowisko – Sieci społeczne i wsparcie społeczne dzieci; Popularność i trudności w kontaktach z rówieśnikami. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Syndrom wypalenia zawodowego: Pojęcie wypalenia zawodowego; Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego; Narzędzia pomiaru wypalenia zawodowego; Wypalenie zawodowe u lekarzy i pielęgniarek; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w ujęciu wielowymiarowym. Pojęcie empatii w świetle różnych koncepcji: Geneza empatii; Psychologiczne poglądy dotyczące empatii; Mechanizmy rozwoju empatii; Empatia w kontakcie z pacjentem i w pomaganiu; empatia u lekarzy i pielęgniarek wobec cierpienia; Syndrom wypalenia zawodowego a empatia. Problematyka badań. Organizacja badań. Wyniki badan. Dyskusja i podsumowanie wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Wprowadzenie: Epidemiologia chorób nowotworowych w Niemczech; Historia oraz rozwój hematologii i onkologii; O historii i rozwoju psychoonkologii. II. Diagnostyka i rozpoznanie w psychoonkologii: Wywiad, podstawowe dane biograficzne, aktualna sytuacja psychospołeczna i socjoekonomiczna; Specyficzne etapy wiekowe i rozwojowe pacjentów; Różnice wynikające z płci; Diagnostyka genetyczna a psychoonkologia; Diagnostyka genetyczna w nowotworach dziedzicznych; Diagnostyka psychoonkologiczna; Wskazania do interwencji psychoonkologicznej; Narzędzia screeningowe do określania wskazań do interwencji; Kryteria jakości życia; Zespół przewlekłego zmęczenia jako podstawowy stresor; Łysienie – problem emocjonalny; Chemobrain? – Zaburzenia poznawcze po chemioterapii; Możliwe przeciążenia pacjenta i lekarza; W poszukiwaniu szczęśliwego zakończenia – dynamika leczenia terminalnego; Duchowość: religia i wiara. III Komunikacja: Podstawy komunikacji; Podstawowe zasady prowadzenia rozmowy; Niebezpieczne pułapki i zapobieganie im; Konflikty w relacjach międzyludzkich pod koniec życia – rozwiązania za pomocą teorii przywiązywania; Wpływ środków masowego przekazu na komunikację i potrzebę informacji. IV Metodyka w psychoonkologii: Trzy ważne pojęcia: czas, wsparcie i czułość, w tym seksualność; Udzielanie przez lekarza informacji w hematoloonkologii; Informowanie o etapach leczenia, badaniach kontrolnych i opiece ambulatoryjnej; Udzielanie informacji w aspekcie prawnym; Sztuka prowadzenia bezpiecznych i skutecznych rozmów z pacjentem; Rozgraniczenie i objęcie opieką psychospołeczną pacjentów z chorobą nowotworową; Sposoby przetwarzania choroby i redukcji stresu emocjonalnego; Psychoonkologia i ezoteryka. V. Metody terapeutyczne w psychoonkologii: Cele terapeutyczne ogólne i indywidualne; Zapewnienie odpowiedniej jakości leczenia w zakresie psychoonkologii; Informacje z zakresu psychoonkologii w karcie informacyjnej oraz w karcie konsultacyjnej; Psychospołeczne aspekty chemioterapii, radioterapii, leczenia chirurgicznego oraz leczenia w hipertermii; Przegląd metod terapeutycznych; Aspekty związane z farmakoterapią zaburzeń psychicznych w onkologii; Czynniki umożliwiające pokonanie choroby nowotworowej i sytuacja rodzin pacjentów z chorobą nowotworową; Osoba pomagająca czy osoba potrzebująca pomocy psychoonkologiczne aspekty postępowania z członkami rodziny pacjenta z chorobą nowotworową; Jak mam powiedzieć o tym mojemu dziecku? Postępowanie z dziećmi osób dorosłych chorych na nowotwór; Opieka paliatywna i opieka hospicyjna w warunkach ambulatoryjnych i stacjonarnych; Terapia paliatywna w końcowym stadium choroby nowotworowej; Medycyna paliatywna i paliatywna kontrola objawów klinicznych; psychoonkologia w medycynie paliatywnej; Opieka w okresie umierania; Współpraca interdyscyplinarna; Case Management w medycynie paliatywnej; Opieka psychoonkologiczna nad emigrantami i członkami ich rodzin; Samoistne remisje, cudowne ozdrowienia i wpływ duchowości; Komplementarne terapie alternatywne i psychoonkologia. VI. Aspekty psychoonkologii w wybranych specjalnościach: Psychoonkologia w pediatrii; Psychoonkologia w chorobach kobiecych z uwzględnieniem aspektów psychosomatycznych; Psychoonkologia w chorobach wewnętrznych; Psychoonkologia w chirurgii; Psychoonkologia w pulmonologii; Psychoonkologia w laryngologii; Psychoonkologia w urologii; Psychoonkologia w chorobach hematologicznych. VII. Organizacja opieki psychoonkologicznej (psychosocjalnej): Powiązania między lekarzem pierwszego kontaktu, pacjentem, onkologiem i psychoonkologiem; Grupy psychoedukacyjne; Cele, możliwości i granice działania grup samopomocowych. VIII. Finansowanie opieki psychoonkologicznej: Ryczałt za leczenie przypadek w nowoczesnym systemie JGP i psychoonkologii; Dokumentowanie i kodowanie świadczeń psychoonkologicznych. IX. Edukacja, dokształcanie i kontynuacja zdobywania wiedzy: kwalifikacje w opiece paliatywnej. X. Badania naukowe w dziedzinie psychoonkologii: jakość życia – definicja i metody pomiaru; Psychoonkologia w pracach badawczych z dziedziny hematoonkologii; Powstawanie nowotworów: fakty, mity, pomyłki. XI. Etyka w onkologii: Etyka w onkologii; XII. Podsumowanie: Duchowe wyzwania w obliczu ekstremalnych sytuacji życiowych; Na granicy istnienia: co nas umacnia i ożywia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
1. Oto ja, Garry Landreth: Zasady nawiązywania relacji z dziećmi. 2. Znaczenie zabawy: Funkcje zabawy; Dzieci komunikują się za pomocą zabawy; Zabawa w procesie terapeutycznym; Zabawa symboliczna; Stadia w procesie terapii zabawą; Zabawa dzieci przystosowanych i nieprzystosowanych. 3. Historia i rozwój terapii zabawą: Terapia zabawą w psychoanalizie; Uwalniająca terapia zabawą; Relacyjna terapia zabawą; Niedyrektywna/zorientowana na dziecko terapia zabawą; Terapia zabawą w szkołach podstawowych; Towarzystwo Terapii Zabawą; Szkolenie iniwersyteckie; Centrum Terapii Zabawą; Terapia rodzicielska; Trendy w terapii zabawą. 4. Spojrzenie na dzieci: Zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi; Dzieci są odporne na przeciwności losu; Niektóre dzieci są jak popcorn, a niektóre jak melasa. 5. Zorientowana na dziecko terapia zabawą: Teoria osobowości; Zorientowane na dziecko ujęcie osobowości i zachowania; Podstawowe pojęcia zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Przystosowanie i nieprzystosowanie; Terapeutyczne warunki rozwoju; Relacja terapeutyczna; Cele zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Czego dzieci się uczą w terapii zabawą; Wielokulturowe podejście zorientowanej na dziecko terapii zabawą. 6. Terapeuta: Tworzenie różnic; Bycie z; Cechy osobowości; Samoświadomość terapeuty; Samoakceptacja terapeuty; Rola terapeuty; Ryan - umierające dziecko w terapii zabawą; Praktyka pod superwizją ułatwia wgląd w siebie; Zalecany program szkoleniowy. 7. Rodzice jako partnerzy w terapii zabawą: Informacje środowiskowe; Czy rodzice również muszą uczestniczyć w terapii?; Rodzice jako partnerzy w procesie terapii zabawą; Zapoznanie rodziców z terapią zabawą; Przygotowanie rodziców do separacji z dzieckiem; Wywiad z rodzicem; Etyczne i prawne aspekty terapii zabawą; Skierowanie psychiatryczne. 8. Pokój zabaw i materiały: Umiejscowienie pokoju zabaw; Cechy pokoju zabaw; Inne miejsca do prowadzenia terapii zabawą; Uzasadnienie wyboru zabawek i materiałów; Kategorie zabawek; Przenośny pokój zabaw; Zalecane zabawki i materiały do pokoju zabaw; Dodatkowe uwagi; Sugerowane nazwy programu terapii zabawą w szkołach. 9. Początek relacji - czas tylko dla dziecka: Cele relacji; Nawiązanie kontaktu z dzieckiem; Wstępne spotkanie w poczekalni; Rozwijanie relacji w pokoju zabaw; Reagowanie na oporne, lękliwe dziecko; Relacja terapeutyczna w oczach dziecka; Zadawanie pytań przez dzieci; Wyjaśnienie lustra obserwacyjnego i nagrywania; Robienie notatek podczas sesji; Przygotowanie do zakończenia sesji; Reakcje terapeutów na pierwsze sesje terapii zabawą; Podstawowe wymiary relacji. 10. Cechy charakterystyczne reakcji wspomagających: Wrażliwe rozumienie - bycie z; Troskliwa akceptacja; Wyróżniające cechy reakcji terapeutycznych; Reakcje wspomagające; Typowe niewspomagające reakcje; Paul - lękliwe dziecko z tendencją do acting out w terapii zabawą. 11. Wyznaczanie granic w terapii: Podstawowe wytyczne dotyczące wyznaczania granic; Kiedy przedstawiać granice; Uzasadnienie granic w terapii; Procedury wyznaczania granic w terapii; Etapy procedury wyznaczania granic w terapii; Kiedy granice są przekraczane; Brak pewności w wyznaczaniu granicy; Granice sytuacyjne; Reakcje początkujących terapeutów na wyznaczanie granic. 12. Typowe problemy w terapii zabawą i co zrobić, jeśli...: Co zrobić, jeśli dziecko milczy; Co zrobić, jeśli dziecko chce wnieść do pokoju zabaw zabawki lub jedzenie; Co zrobić, jeśli dziecko jest nadmiernie zależne; Co zrobić, jeśli dziecko uporczywie zabiega o pochwały; Co zrobić, jeśli dziecko uważa, że dziwnie mówimy; Co zrobić, gdy dziecko chce, aby terapeuta pobawił się z nim w zgadywanie; Co zrobić, gdy dziecko prosi o okazanie czułości; Co zrobić, gdy dziecko chce się przytulić lub usiąść na kolanach terapeuty; Co zrobić, jeśli dziecko próbuje ukraść zabawkę; Co zrobić, jeśli dziecko nie chce wyjść z pokoju zabaw; Co zrobić, gdy terapeuta niespodziewanie nie może dotrzymać terminu spotkania. 13. Ważne zagadnienia w terapii zabawą: Zachowanie poufności; Uczestniczenie w zabawie dziecka; Przyjmowanie prezentów od dzieci w terapii zabawą; Wręczanie dziecku nagrody na koniec sesji lub pamiątki na zakończenie terapii; Proszenie dziecka o posprzątanie; Informowanie dzieci o powodach ich uczestnictwa w terapii zabawą; Przyprowadzanie kolegi do pokoju zabaw; Zapraszanie rodziców lub rodzeństwa do pokoju zabaw. 14. Dzieci w terapii zabawą: Nancy - od łysiny do loków; Cindy - dziecko z tendencją do manipulowania; Amy - dziecko z wybiórczym mutyzmem. 15. Ustalenie procesu terapeutycznego i zakończenia: Ustalenie zmiany w ramach sesji; Wymiary zmiany; Znaczenie zakończenia; Punkty odniesienia dla ustalenia zakończenia; Procedury kończenia relacji; Reakcje dzieci na ostatnią sesję; Przedwczesne zakończenie. 16. Intensywna i krótkoterminowa terapia zabawą: Intensywna terapia zabawą; Badania nad intensywną terapią zabawą; Krótkoterminowa terapia zabawą; Badania nad krótkoterminową terapią zabawą; Krótkoterminowa Terapia relacji rodzic-dziecko (CPRT). 17. Badania dotyczące terapii zabawą: Badania metaanalityczne; Międzykulturowe badania nad zorientowaną na dziecko terapią zabawą; Przegląd eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych badań nad CCPT.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I NLP - niezwykła terapia: 1. Zmiany, 2. Założenia, 3. Modelowanie, 4. Praca z ciałem i umysłem, 5. System klient - terapeuta. Cz.II Partnerska współpraca z terapii NLP: 6. Korzyści dla klienta, 7. Korzyści dla terapeuty, Cz.III NLP w praktyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wprowadzenie; 2. Sieć życia; 3. Klasyfikacja, etiologia, leczenie i czynniki prognostyczne; 4. Komunikacja lekarz-pacjent; 5. Wywiad i badanie pacjenta; 6. Organiczne zaburzenia psychiczne; 7. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych; 8. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe; 9. Zaburzenia nastroju (afektywne), samobójstwa i parasamobójstwa; 10. Zaburzenia nerwicowe i inne zaburzenia związane ze stresem; 11. Zaburzenia dysocjacyjne (konwersyjne) i hipochondryczne oraz inne zaburzenia występujące pod postacią somatyczną; 12. Zaburzenia psychiczne związane z menstruacją i ciążą; 13. Zaburzenia psychoseksualne; 14. Zaburzenia snu; 15. Zaburzenia osobowości; 16. Psychiatria dzieci i młodzieży; 17. Psychiatria niepełnosprawności; 18. Zaburzenia odżywiania; 19. Psychiatria kulturowa; 20. Psychiatria wieku podeszłego; 21. Psychiatria sądowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Proces starzenia się; 2. Rytmika dobowa- jej rola w wieku podeszłym; 3. Psychologiczne aspekty starzenia się i starości; 4. Budowa i skład ciała człowieka w aspekcie starzenia; 5. Procesy biochemiczne w starzeniu; 6. Ośrodkowy i obwodowy układ nerwowy- starzenie się fizjologiczne i profilaktyka; 7. Zmiany w narządzie wzroku związane z wiekiem; 8. Procesy starzenia w obrębie tkanek miękkich i kości twarzy ze szczególnym uwzględnieniem układu stomatognatycznego; 9. Zmiany w narządach laryngologicznych i ich schorzenia wynikające ze starzenia się organizmu; 10. Starzenie się układu sercowo-naczyniowego; 11. Proces starzenia się płuc; 12. Fizjologiczne procesy starzenia się przewodu pokarmowego; 13. Nerki u osób w wieku podeszłym; 14. Kość- procesy starzenia; 15. Starzenie się mięśni szkieletowych człowieka; 16. Wybrane aspekty fizjologii i patofizjologii starzenia się skóry; 17. Hematologiczne i reologiczne zmiany w procesie starzenia; 18. Układ odpornościowy u osób w starszym wieku. Fizjologia- profilaktyka- rehabilitacja; 19. Bilans wodny w procesie starzenia; 20. Układ hormonalny w procesie starzenia się; 21. Zaburzenia funkcji układu moczowo-płciowego w wieku podeszłym; 22. Procesy starzenia się żeńskiego układu rozrodczego; 23. Seksualność osób starszych; 24. Wpływ starzenia się na wydolność fizyczną człowieka; 25. Niektóre aspekty żywienia ludzi w podeszłym wieku; 26. Aktywność fizyczna- oręż przeciw niepełnosprawności osób w wieku starszym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Zdrowie, patologie, psychoprofilaktyka)
Część I. Początek i rozwój psychologii pozytywnej: 1. Co to jest psychologia pozytywna; 2. Jak powstała psychologia pozytywna; 3. Na czym polega specyfika psychologii pozytywnej: 3.1. Psychologia pozytywna a psychologia humanistyczna; 3.2. Psychologia pozytywna a inne obszary psychologii. KONTROWERSJA I: Czy psychologia pozytywna to lepsza psychologia. Część II. Dobre życie: 4. Co to jest dobre życie: 4.1. Definicja dobrego życia; 4.2. Różne rozumienia życiowego dobra; 4.3. Dwie postacie dobrego życia; 5. Od czego zależy dobre życie: 5.1. Biologiczny kontekst; 5.2. Czynniki demograficzne; 5.3. Właściwości psychiczne. KONTROWERSJA II: Czy psychologowie mogą rozstrzygać, co jest dobre dla ludzi. Część III. Oddziaływania psychologiczne na rzecz dobrego życia: 6. Jak zapobiegać cierpieniu i kryzysom życiowym: 6.1. Zwiększanie szczęścia; 6.2. Kształtowanie cnót; 7. Jak pomagać wychodzić z kryzysów psychicznych: 7.1. Model zdrowia psychicznego; 7.2. Diagnoza zdrowia psychicznego; 7.3. Metody psychoterapii i rehabilitacji psychicznej; 8. Jak zmieniać świat na lepsze: 8.1. Zbiorowy wymiar osobistego dobrostanu; 8.2. Oddziaływanie na dobrostan zbiorowości. KONTROWERSJA III: Czy psychologia pozytywna to utopia. Część IV. Gorące tematy psychologii pozytywnej: 9. Jaka jest architektura charakteru; 10. Dobre, ale dla kogo i gdzie: 10.1. Różnice indywidualne; 10.2. Różnice kulturowe. 11. Jak zmienia się wizerunek człowieka: 11.1. Uczucia; 11.2. Mechanizmy psychiczne; 11.3. Słabości i deficyty. KONTROWERSJA IV: Czy psychologia pozytywna rozumie negatywne strony życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak przejąć kontrolę nad chorobą? Krok 1: Jak zwuażyć nadejście objawów. 2. Co warto wiedzieć o zaburzeniach afektywnych dwubiegunowych? 3. Wykres życia z chorobą. 4. Jak opracować system wczesnego ostrzegania? Krok 2: Zastosować środki zapobiegawcze. 5. Jak zmniejszyć podatność na nawroty zaburzeń? 6. Jak najlepiej wykorzystać leki? 7. Jak poradzić sobie z zaprzeczeniem? Krok 3: Jak złagodzić objawy? 8. Jak zauważyć i opanować błędy w myśleniu? 9. Jak opanować emocjonalne myśli? 10. Jak powstrzymać "awarię" umysłu? Krok 4: Kontrola postępów. 11. Jak wprowadzić zmiany na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe. R.2 Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji; Ewolucja stanów emocjonalnych. R.3 Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone; Perspektywa genetyk zachowań Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju. R.4 Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych; Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji. R.5 Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie; Głód i sytość; Określone apetyty; Wydalanie i obrzydzenie. R.6 Ból, lęk i ukojenie: Ból; Termoregulacja; Lęk. R.7 Rozmnażanie: Strategie rozrodcze a ewolucja; Neuroendokrynoligiczne podstawy zachowań seksualnych; Orientacja seksualna; Menstruacja, ciąża i karmienie. R.8 Pobudzenie i stres: Stres i GAS; Adaptacja krótko terminowa; Przystosowanie długoterminowe; Zespół stresu pourazowego. R.9 Gniew, nienawiść i agresja: Formy grożenia i agresji; Dominacja i podporządkowanie; Gniew ludzki i jego oznaki; Różnice płciowe i podstawy neuroendoktrynologiczne; Zmiany ednokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego; Neurologiczne podstawy agresji; Frustracja a rozdrażnienie; Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji; Zabójstwo; Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci; Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy. R.10 Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie: Prezentacja stanów afektywnych; Stany afektywne; Zachowania zagrażające życiu. R.11 Miłość i przywiązanie: Relacje rodzic-dziecko; Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami; Więzi partnerskie. R.12 Motywacja do nauki: Zacięcie badawcze i ciekawość Zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażanie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia. R.13 Konflikty motywacyjne: Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązania irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarchia popędów; Podejmowanie ryzyka. R.14 Ja, rodzina i społeczność: Źródła emocji społecznych wyższego rzędu; Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu; Osobowość i okoliczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nienormalność dawniej i dzisiaj, 2. Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych, 3. Podejścia psychologiczne, 4. Podejście biologiczne i neurotyka, 5. Zaburzenia lękowe, 6. Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne, 7. Zaburzenia snu, 8. Zaburzenia wczesnodziecięce, 9. Zaburzenia osobowości, 10. Schizofrenie, 11. Zaburzenia późnego wieku dojrzałości, 12. Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne, 13. Zaburzenia na tle seksualnym, 14. Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych, 15. Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii, 16. Przyszłe kierunki rozwoju psychopatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej