Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(37)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(20)
Autor
Dewey John (1859-1952)
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Antrobus Laverne
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bełszyńska Helena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Claparede Edward
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Fontana David
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Katra Grażyna
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Malinowski Wojciech
(1)
Matczak Anna
(1)
Mika Stanisław
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Obniski Zbigniew
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Purper-Ouakil Diane
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Skinner Charles Edward (1891-1983)
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Woititz Janet G
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zabielska Jolanta
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia wychowawcza
(27)
Wychowanie
(9)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(7)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Agresywność
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczenie się
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Motywacja uczenia się
(3)
Młodzież
(3)
Osobowość
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Socjologia edukacji
(3)
Uczniowie
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Nastolatki
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Postawy
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Ból
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
HIV
(1)
Historia wychowania
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Kibice
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komputery
(1)
Leczenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nauka
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odchudzanie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Policjanci
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Prawa dziecka
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rak piersi
(1)
Raport z badań
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Osoba jako podmiot edukacji. Rozwój osobowy czy uczenie sprawności? O wartości paradygmatów psychologicznych dla edukacji; Kultura indywidualistyczna a problem tożsamości jednostki; Implikacje poglądów na temat sensu życia do wychowania; Edukacja młodzieży a perspektywa integracji europejskiej; Tajemnica zawodowa psychologa szkolnego w kontekście psychologii osoby; Edukacyjna funkcja rodziny. Część druga: Miejsce dialogu w edukacji. Dialog w nauczaniu a perspektywy rozwoju; Podmiotowość, wolność i odpowiedzialność a dialog w edukacji; Dyskusja w edukacji współczesnej; Dialog między rodzicami a dziećmi jako ważna metoda wychowawcza; Paradoksy nauczania. Część trzecia: Osobowość jednostki w kontekście edukacji. Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zachowań osób o wysokim i niskim poziomie self-esteem; Skuteczność a pozytywne i negatywne komponenty dobrostanu emocjonalnego jednostki; Samooceny dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i płeć młodzieży a akceptacja obrazu samego siebie ("ja"); Niektóre wyznaczniki poziomu empatii u studentek pielęgniarstwa, psychologii i kierunków technicznych; Pogląd na świat a poczucie sensu i zadowolenie z życia; Systemy wartości w subkulturach młodzieżowych (na przykładzie skinów i rastamanów). Część czwarta: Rozwój jednostki a edukacja. Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse?; Ocena rozwoju poznawczego przedszkolaka w koncepcji L. S. Wygotskiego; Stymulacja rozwoju rozumowania arytmetycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oparta na pracy z zagadką (informacja o badaniach); Od thymosu do logosu. O wychowaniu do wyrażania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia w szkole. Zarys problematyki; 2. Problemy uczniów i ich rozwiązywanie przez nauczycieli; 3. Skuteczne uczenie się w szkole; 4. Trudności wychowawcze i ich rozwiązywanie w szkole; 5. Adaptacja uczniów do warunków Szkoły; 6. Ocena osiągnięć edukacyjnych uczniów; 7. Konflikty w środowisku szkolnym; 8. Współpraca szkoły z rodzicami ucznia; 9. Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji; 10. Integracja uczniów niepełnosprawnych z uczniami pełnosprawnymi; 11. Promocja szkoły i jej współpraca ze środowiskiem lokalnym; 12. Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Obserwacja psychologiczna: Znaczenie obserwacji psychologicznej w pracy wychowawczej; Rozwój metody obserwacji psychologicznej; Przedmiot obserwacji; Rodzaje obserwacji psychologicznej; Technika obserwacji; Ukierunkowanie obserwacji; Cechy poprawnych obserwacji; Trudności i błędy w obserwacjach. II. Psychologiczna interpretacja zachowania się: Określenie psychologicznej interpretacji zachowania się; Zagadnienie psychologicznej interpretacji zachowania się w literaturze naukowej; Tłumaczenie zachowania się działaniem aktualnych podniet zewnętrznych; Wyjaśnianie zachowania się za pośrednictwem aktualnych przeżyć psychicznych; wyjaśnianie zachowania się wpływem procesów fizjologicznych; Tłumaczenie zachowania się oddziaływaniem aktualnych warunków środowiskowych; Wyjaśnianie zachowania się wpływem minionych doświadczeń życiowych; Próby zastosowania niektórych teorii psychologicznych przy interpretacji zachowania się dziecka; Teoria odruchów warunkowych a interpretacja zachowania się dziecka; Zakres stosowalności różnych sposobów interpretacji zachowania się. III. Charakterystyki psychologiczne: Określenie charakterystyk; Znaczenie charakterystyk w pracy wychowawczej; Zasady opracowywania charakterystyk; Inwentarze czynności; Główne rodzaje charakterystyk; Charakterystyki zachowania się i charakterystyki osobowości; Charakterystyki swobodne; Charakterystyki opisowe opracowane według planu; Charakterystyki przyczynowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia wychowania / Florian Znaniecki. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 569 s. ; 25 cm.
Tom I: Wychowujące społeczeństwo. 1. Grupa społeczna i społeczeństwo. 2. Środowisko społeczne osobnika. 3. Środowisko wychowawcze. 4. Rodzice. 5. Otoczenie sąsiedzkie. 6. Grupy rówieśników. 7. Nauczyciel. 8. Szkoła. 9. Instytucje pośredniego wychowania. 10. Zależność zadań wychowawczych od przyszłych obowiązków społecznych wychowanka. 11. Obowiązek uczestnictwa w skupieniu społecznym grupy. 12. Obowiązek stosowania się do wzorów obyczajowych. 13. Obowiązek zabezpieczenia materialnych warunków bytu grupy. 14. Obowiązek przechowywania kultury duchowej. 15. Obowiązek lojalności względem ustroju społecznego. 16. Obowiązek udziału w dążeniach rozwojowych grupy. 17. Jakie powinny być zadania społeczne wychowania. Tom II: Urabianie osoby wychowanka. Część pierwsza: Proces wychowawczy i stosunek wychowawczy. 1. Wychowanie a refleksja pedagogiczna. 2. Proces wychowawczy i jego rola w procesie rozwojowym wychowanka. 3. Stosunek wychowawczy. Część druga: Wychowanie fizyczne. 1. Klasyfikacja typów fizycznych. 2. Wychowanie higieniczne. 3. Wychowanie geneonomiczne. 4. Wychowanie obyczajowo-estetyczne. 5. Wychowanie hedonistyczne. 6. Wychowanie fizyczno-utylitarne. 7. Wychowanie sportowe. Część trzecia: Wychowanie psychologiczne jako urabianie typów psychicznych. 1. Ogólna charakterystyka i podział typów psychicznych. 2. Typy "zdatne" i "niezdatne" jako pierwotne wytyczne wychowania. 3. Typy aleatoryczne. 4. Typy rytualne i rytualistyczne wychowanie. 5. Wierzenie w typy "intuicyjne" i jego przejawy w wychowaniu. 6. Urabianie typów "skłonnościowych". 7. Urabianie typów rozumowych. 8. Przejście do typologii naukowo-psychologicznej i problem jej wpływu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zainteresowanie i wysiłek w związku z kształtowaniem woli, 2. Dziecko i programy nauczania, 3. Cel nauki historii w nauczaniu początkowym, 4. Wychowanie a moralność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Miejsce w rodzinie; R. 2 Moje zasoby jako rodzica; R. 3 Zasoby dziecka; R. 4 Granice; R. 5 Wierzchołek góry lodowej, czyli mowa ciała; R.6 Emocje; R. 7 Czy umiem być zrelaksowanym rodzicem, czyli nauka relaksacji; R. 8 Przez co tracę grunt pod nogami, czyli jak oswoić lęk; R. 9 Gdzie prowadzę swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 10 Gdzie prowadzą swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 11 Rusztowanie, czyli budujemy fundament pod wszechstronny rozwój dziecka; R. 12 Komunikacja w rodzinie; R. 13 Wychowujemy niezależnego człowieka, czyli blokowanie lub wzrost; R. 14 Poczucie sprawstwa – czym jest i do czego prowadzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. O ADHD Rozdział II. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko domowe Rozdział III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko szkolne Rozdział IV. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w domu Rozdział V. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w szkole Rozdział VI. Kilka słów o współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Refleksja pedagogiczna jako droga rozwoju zawodowego nauczyciela; Osobowościowe uwarunkowania nauki języka obcego; Czynniki modyfikujące przebieg okresu dorastania (poczucie alienacji i wsparcie społeczne); Problemy agresji uczniów w szkole; O autonomii tekstu literackiego w edukacji zintegrowanej; Aktualizacja treści literackich i artystycznej formy w teatrze dziecięcym (na przykładzie autorskiego opracowania musicalowej wersji bajki "Jaś i Małgosia" J. Brzechwy); Komputery, a nauczanie matematyki; Czynna ochrona płazów jako forma edukacji ekologicznej; Wyobraźnia plastyczna dzieci (twórcze relacje nauczyciel - uczeń w nauczaniu początkowym); Zastosowanie różnorodnych technik plastycznych w nauczaniu początkowym; Rola przedmiotu "technika z metodyką" w przygotowaniu do nauczania początkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terapia w teorii i praktyce wychowania resocjalizującego, 2. Agresja nieletnich jako problem terapeutyczny, 3. Cele, metody i organizacja badań, 4. Weryfikacja programów terapii ograniczającej agresywność i zwiększającej skłonności prospołeczne u skrajnych agresorów z zakładu poprawczego, 5. Weryfikacja programu terapii sprzyjającej rozwijaniu zdolności empatycznych u skrajnie agresywnych nieletnich z zakładu wychowawczego, 6. Weryfikacja programu pomocy terapeutycznej ofiarom agresji w zakładzie wychowawczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej