Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(23)
Autor
Aronson Elliot
(7)
Radzicki Józef
(6)
Lewicka Maria
(4)
Brzezińska Anna
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Deutsch Morton
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fiske John
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grygielski Michał
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kurtyka Andrzej
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Stemlewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Strzeszewski Michał
(1)
Styśko Małgorzata
(1)
Słowiak Natalia
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Zagórski Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Temat
Psychologia społeczna
(17)
Agresywność
(7)
Konformizm
(6)
Uprzedzenia
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Patologia społeczna
(5)
Motywacja
(4)
Poznanie
(4)
Psychologia
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Uczucia
(3)
Bezrobocie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Grupy społeczne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pamięć
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Testy
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia -- psychologia -- badanie
(1)
Język
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Małżeństwo
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Migracje
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ontogeneza
(1)
Opinia publiczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Organizacja
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Polska -- socjologia -- od 1989 r.
(1)
Postawy
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć
(1)
Reklama
(1)
Religijność
(1)
Rodzice
(1)
Rozwód
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Struktura społeczna
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Styl kierowania
(1)
Subkultura
(1)
Słuch
(1)
Służba więzienna
(1)
Teoria atrybucji
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Wina (etyka)
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wybory
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Nowe wyd. popr. i uzupeł. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 28 cm.
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej; 2. Metodologia: Jak wyglądają badania psychologii społecznej; 3. Poznanie społeczne: Jak myślimy o świecie społecznym; 4. Spostrzeganie społeczne: Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi; 5. Własne Ja: Rozumienie siebie w kontekście społecznym; 6. Potrzeba uzasadniania swoich zachowań; 7. Postawy i zmiany postaw: Oddziaływanie na myśli i uczucia; 8. Konformizm: Wpływ na zachowanie; 9. Procesy grupowe: Wpływ w grupach społecznych; 10. Atrakcyjność interpersonalna: Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych; 11. Zachowania prospołeczne: Dlaczego ludzie pomagają; 12. Agresja: Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec; 13. Uprzedzenia: Przyczyny i środki zaradcze; Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój; Psychologia społeczna a zdrowie; Psychologia społeczna a prawo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Poszukiwanie stanowiska badawczego: 1. Wiedza o rodzinie w różnych typach dyskursu, 2. Wiedza o rodzinie w perspektywie badań własnych. Cz. II Opis i interpretacja materiału badawczego: 1. Znaczenie rodzinnego domu, 2. Problemy wychowania w rodzinie, 3. Rodzinna socjalizacja do ról związanych z płcią, 4. Przebieg relacji małżeńskich, 5. Rozwód jak przerwana narracja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań własnych: Zjawisko wpływu społecznego; Wybrane pojęcia pedagogiki resocjalizacyjnej; Charakterystyka społeczności więziennej mężczyzn w jej podstawowych wymiarach. Przejawy wpływu społecznego; Zagadnienia badawcze; 2. Charakterystyka metodologiczna: Zdefiniowanie zmiennych i wskaźników zmiennych; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Organizacja badań; 3. Wyniki badań: Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez tymczasowo aresztowanych wobec grup własnej oraz obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na uczestnictwo w programowym oddziaływaniu; Omówienie wyników; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozowania: 1. Diagnoza holistyczna a diagnoza psychologiczna organizacji, 2. Nozologia patologii organizacyjnych jako metateoria szczególnych teorii organizacyjnych, 3. Rozwój organizacji w perspektywie psychologicznej, 4. Anatomia zdrowej organizacji i jej zaburzenia wynikające z wpływu ludzi, 5. Strategiczny kontekst diagnozy. II. Proces i narzędzia diagnozy: 6. Etapy procesu diagnozy, 7. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji, 8. Wywiad jako podstawowe narzędzie diagnozy organizacji, 9. Testy psychologiczne w diagnozie patologii organizacyjnych, 10. Obserwacja i techniki symulacyjne, 11. Analiza dokumentów, 12. W stronę jawności zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Zasady powstawania, funkcjonowania oraz konsekwencje przynależności do grup „meneli” – analiza literatury przedmiotu; Wyjaśnienia terminologiczne; Podstawowe wiadomości o alkoholu; Zarys historyczny pijaństwa w Polsce; Wzory, style picia; Przyczyny sięgania po alkohol; Motywy picia; Teorie dotyczące przyczyn sięgania po alkohol; Konsekwencje krótkotrwałego i długotrwałego oddziaływania alkoholu na organizm człowieka; Przewidywalne efekty fizjologiczne po spożyciu alkoholu; Zdrowotne konsekwencje nadużywania alkoholu; Społeczne konsekwencje nadużywania alkoholu; Materialne konsekwencje nadużywania alkoholu; Grupy „meneli”; Rozdział II Metodologia badań własnych; Cel i zadania pracy; Problemy badawcze; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Metoda sondażu diagnostycznego; Metoda indywidualnych przypadków; Badania pilotażowe; Charakterystyka terenu badań i badanej populacji; Organizacja przebiegu badań; Opis struktury demograficznej i społecznej badanych; Społeczność lokalna; Osoby należące do grupy „meneli”; Rozdział III Analiza wyników badań; Sposób postrzegania grupy „meneli” przez środowisko lokalne; Konsekwencje prowadzenia trybu życia skutkującego byciem postrzeganym jako „menel”; Materialna sytuacja członków grupy „meneli”; Zdrowotne konsekwencje bycia „menelem”; Społeczne konsekwencje bycia „menelem”; Świat wartości członków grupy „meneli”; Ocena jakości swojego życia przez „meneli”; Studium indywidualnych przypadków osób należących do grupy „meneli”; Podsumowanie i wnioski pedagogiczne; Bibliografia; Spis tabel; Spis wykresów; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza i struktura obrazu samego siebie; 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań; 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja"; 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny; 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw; 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich; 7. Podstawy metodologiczne badań własnych; 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych; 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań; Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polska droga do Unii Europejskiej, 2. Polska a świat, 3. Oceny zmian po roku 1989, 4. Dynamika nastrojów społecznych, 5. Postawy wobec demokracji, 6. Demokracja w działaniu, 7. Autoidentyfikacje polityczne Polaków, 8. Przekształcenia własnościowe i obcy kapitał, 9. Nierówności społeczne, 10. System wartości materialnych i niematerialnych, 11. Społeczeństwo obywatelskie na przełomie wieków, 12. Dialog społeczny i działalność związków zawodowych, 13. Warunki życia i zróżnicowanie materialne, 14. Bezrobocie i bezrobotni, 15. Zadowolenie z życia i kondycja psychiczna Polaków, 16. Religijność i stosunek do Kościoła Katolickiego, 17. Społeczeństwo informacyjne, 18. Postrzeganie korupcji w Polsce, 19. Poczucie bezpieczeństwa i stosunek do kary śmierci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Style kierowania ludźmi 1.1. Istota stylu kierowania ludźmi 1.2. Ewolucja stylów kierowania ludźmi Rozdział 2. Determinanty stylów kierowania ludźmi 2.1. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle literatury 2.2. Determinanty stylu kierowania ludźmi w świetle badań Rozdział 3. Program badań 3.1. Model badawczy 3.2. Cele i hipotezy badawcze 3.3. Metoda badań i procedura badawcza 3.4. Charakterystyka badanej zbiorowości 3.5. Analiza zgodności wyników z rozkładem normalnym Rozdział 4. Analiza statystyczna - interpretacja wyników 4.1. Typ osobowości badanych menedżerów 4.2. Kompetencje społeczne badanych menedżerów 4.3. Poziom inteligencji emocjonalnej badanych menedżerów 4.4. Style kierowania preferowane przez badanych menedżerów 4.5. Weryfikacja hipotez badawczych 4.6. Wnioski z badań empirycznych; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis wykresów; Spis rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie Część I. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 1. Mobilność i decyzje migracyjne – uwarunkowania i aktorzy: 1.1. Pojęcie i rodzaje mobilności; 1.2. Obszary mobilności i migracji; 1.3. Aktorzy i wybrane przyczyny; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 2. Koncepcje i modele migracji międzynarodowych: Wstęp; 2.1. Przegląd koncepcji teoretycznych migracji międzynarodowych; 2.1.1. Teorie ekonomiczne; 2.1.2. Teorie socjologiczne; 2.2. Migracje a globalizacja; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 3. Migracja, ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana – charakterystyka zjawisk: Wstęp; 3.1. Migracje międzynarodowe; 3.2. Ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana; 3.3. Samoinicjowani ekspatrianci (SIE); Zakończenie; Bibliografia. Część II. PERSPEKTYWA INDYWIDUALNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 4. Motywy przemieszczeń międzynarodowych z perspektywy migranta i ekspatrianta: Wstęp; 4.1. Migracje. Migrant. Ekspatriant. Dylematy definicyjne; 4.2. Migrant vs ekspatriant; 4.3. Metodyka badań; 4.3.1. Motywy ekonomiczne; 4.3.2. Motywy pozaekonomiczne; 4.3.3. Motywacja do powrotu do kraju pochodzenia; 4.3.4. Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 5. Osobowość migranta i ekspatrianta – perspektywa psychologiczna: Wstęp; 5.1. Cechy „osobowości migranta” w ujęciu kapitału psychologicznego; 5.2. „Osobowość migranta” w odniesieniu do teorii potrzeb McClellanda; 5.3. Model koncepcji osobowości Wielkiej Piątki; 5.4. Cechy „osobowości migranta” w koncepcji pozytywnego potencjału organizacji; 5.5. Koncepcja prosperowania, kwitnienia i uskrzydlenia wyjaśniające decyzje migracyjne; 5.6. Inne cechy kluczowe dla mobilności międzynarodowej; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 6. Przedsiębiorczość imigrantów: Wstęp; 6.1. Definicje, istota i znaczenie pojęcia przedsiębiorczości imigrantów; 6.2. Przyczyny i formy aktywności przedsiębiorczej imigrantów; 6.3. Przedsiębiorczość imigrantów: wybrane kierunki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część III. PERSPEKTYWA ORGANIZACYJNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w biznesie międzynarodowym (implikacje dla migracji i ekspatriacji): Wstęp; 7.1. Biznes międzynarodowy w warunkach globalizacji i liberalizacji – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.2. Istota i znaczenie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.3. Wpływ zachodzących zmian na system organizacyjno-zarządczy przedsiębiorstw – miejsce ekspatów i migrantów w strukturach organizacyjnych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 8. Koszty i korzyści międzynarodowej mobilności pracowników: Wstęp; 8.1. Korzyści delegowania pracowników na misje zagraniczne; 8.2. Koszty związane z wykorzystaniem misji zagranicznych; 8.3. Korzyści i koszty międzynarodowej mobilności pracowników w warunkach zróżnicowania typów misji zagranicznych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 9. Efekt kraju pochodzenia w ocenie kompetencji migrantów: Wstęp; 9.1. Kraj pochodzenia a postrzeganie migrantów w dotychczasowych badaniach; 9.2. Efekt kraju pochodzenia a postrzeganie kompetencji w procesie rekrutacji do polskiej firmy; 9.2.1. Uczestnicy badania i metoda; 9.2.2. Wyniki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część IV. PERSPEKTYWA SPOŁECZNO-KULTUROWA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 10. Modele adaptacji kulturowej obcokrajowców: Wstęp; 10.1. Istota adaptacji kulturowej; 10.2. Wymiary adaptacji kulturowej i ich związek z efektywnością pracy; 10.3. Indywidualne sposoby radzenia sobie z szokiem kulturowym; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 11. Proces akulturacji polskich samoinicjowanych ekspatriantów (self-initiated expat) z perspektywy indywidualnej: Wstęp; 11.1. Modele procesu akulturacji; 11.2. Samoinicjowani ekspatrianci jako nowa grupa mobilnych pracowników; 11.3. Metodyka badań własnych; 11.3.1. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w funkcjonowaniu kraju pobytu; 11.3.2. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w życiu zawodowym; 11.3.3. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia rodzinnego; 11.3.4. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze relacji społecznych; 11.3.5. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia religijnego; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 12. Feminizacja migracji: Wstęp; 12.1. Zmiany ilościowe w migracjach kobiet; 12.2. Zmiana charakteru migracji kobiet; 12.3. Perspektywa płci w badaniach nad migracjami; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 13. Kulturowe uwarunkowania ekspatriacji: Wstęp; 13.1. Ekspatrianci jako szczególna grupa menedżerów międzynarodowych; 13.2. Przystosowanie kulturowe menedżerów – ekspatriantów; 13.3. Czynniki kulturowe sprzyjające wysokiej efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; 13.4. Bariery kulturowe ograniczające efektywność międzykulturową menedżerów – ekspatriantów; 13.5. Podnoszenie efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 14. Zewsząd i znikąd. Mobilizacja polityczna emigrantów. Bibliografia. Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Anna Jaklik, Mariola Łaguna: Zaufanie w organizacji. Analiza sposobów ujęcia i modeli teoretycznych [Organizational trust: An analysis of approaches and theoretical models], doi: 10.7366/ 1896180020153501, s. 369–382; Marzena Cypryańska, Aleksandra Jaskółowska: Humanizacja Ja – nowe ujęcie w kontekście analizy zniekształceń w bezpośrednich sądach porównawczych [Self-humanizing – A new view in the context of the biases in direct comparative judgments], doi: 10.7366/ 1896180020153502, s. 383–395; Ewa Gurba, Dorota Czyżowska, Arkadiusz Białek: Religijność młodych wchodzących w dorosłość a rozwój ich tożsamości i dobrostan psychiczny [The religiosity of young people entering adulthood, development of their identity and psychological well-being], doi: 10.7366/ 1896180020153503, s. 396–408; Katarzyna Adamczyk, Monika Wysota: An investigation of the predictive role of identity dimensions for young adults’ marital beliefs [Wymiary tożsamości jako predyktory przekonań młodych dorosłych na temat małżeństwa], doi: 10.7366/ 1896180020153504, s. 409–418; Łukasz Budzicz: Postscriptum do oszustwa Stapela: niepokojące dane, początek zmian? [Aftermath of the Stapel case: More alarming data, the beggining of change?], doi: 10.7366/ 1896180020153505, s. 419–434. Metody [Methods] Irena Pilch, Elżbieta Sanecka, Magdalena Hyla, Karina Atłas: Polska adaptacja skali TriPM do badania psychopatii w ujęciu triarchicznym [The Polish adaptation of the TriPM scale measuring psychopathy], doi: 10.7366/ 1896180020153506, s. 435–454; Eugenia Mandal, Marcin Moroń: Kwestionariusz sekwencyjnych technik wywierania wpływu w romantycznych związkach [Questionnaire of Sequential Influence Techniques in Romantic Relationships], doi: 10.7366/ 1896180020153507, s. 455–477; Katarzyna Adamczyk: Development and validation of the Polish-language version of the Dating Anxiety Scale in a sample of young adults [Opracowanie i walidacja polskiej wersji językowej kwestionariusza na próbie młodych dorosłych], doi: 10.7366/ 1896180020153508, s. 478–488.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej