Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(366)
IBUK Libra
(15)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(362)
Publikacje naukowe
(44)
Publikacje fachowe
(25)
E-booki
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(249)
dostępne
(208)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(225)
Czytelnia
(251)
Autor
Radzicki Józef
(17)
Aronson Elliot
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(9)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(9)
Kacmajor Magdalena
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(6)
Lewicka Maria
(6)
Schulz von Thun Friedemann
(6)
Jaworska Aleksandra
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Włodyga Piotr
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(4)
Domachowski Waldemar
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Kacmajor Anna
(4)
Suchecki Jacek
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Bezwińska-Walerjan Anna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Ekman Paul (1934- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Izdebski Paweł
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Nowak Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Rzepa Teresa
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Akert Robin M
(2)
Argyle Michael
(2)
Berne Eric
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Birch Ann
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Crisp Richard J. (1973- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Gocławska Małgorzata
(2)
Hogan Kevin (1961- )
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kowalczyk Marek
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Leary Mark
(2)
Lipka Justyna
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Myers David G
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Olejnik Marian
(2)
Orski Marek
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Skarżyńska Krystyna
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Urban Bronisław
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wasilewski Jacek
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zych Adam A
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Abrams Dominic (1958- )
(1)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adams K
(1)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Aouil Bassam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(245)
1990 - 1999
(39)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(380)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(381)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(135)
Komunikacja społeczna
(75)
Psychologia
(39)
Stosunki interpersonalne
(39)
Osobowość
(29)
Zachowanie
(24)
Grupy społeczne
(23)
Patologia społeczna
(22)
Młodzież
(20)
Środki masowego przekazu
(20)
Motywacja
(19)
Psychoterapia
(19)
Agresywność
(18)
Postawy
(18)
Psychologia rozwojowa
(18)
Rodzina
(18)
Perswazja
(17)
Stres
(17)
Uczucia
(17)
Poznanie
(16)
Socjotechnika
(16)
Wsparcie społeczne
(16)
Interakcje społeczne
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Dziecko
(14)
Uprzedzenia
(14)
Niedostosowanie społeczne
(13)
Konflikt
(11)
Reklama
(11)
Uczenie się
(11)
Opieka społeczna
(10)
Psychologia stosowana
(10)
Konflikt społeczny
(9)
Konformizm
(9)
Menedżerowie
(9)
Opinia publiczna
(9)
Pamięć
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Praca
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Decyzje
(8)
Internet
(8)
Język
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Ludzie starzy
(8)
Miłość
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(8)
Płeć
(8)
Rozmowa
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Kultura
(7)
Manipulacja (psychologia)
(7)
Nauczyciele
(7)
Negocjacje
(7)
Przywództwo
(7)
Samopoznanie
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dzieci
(6)
Etyka społeczna
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Kadry
(6)
Komunikacja niewerbalna
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Organizacja
(6)
Public relations
(6)
Socjologia
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Zarządzanie
(6)
Zmysły
(6)
Świadomość
(6)
Alkoholizm
(5)
Autoprezentacja
(5)
Bezrobocie
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Metody badawcze
(5)
Myślenie
(5)
Narkomania
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie
(5)
Autorytet
(4)
Dziecko trudne
(4)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(4)
Mowa
(4)
Mózg
(4)
Mężczyzna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Polityka
(4)
Polityka społeczna
(4)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(9)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(52)
Opracowanie
(34)
Praca zbiorowa
(15)
Monografia
(10)
Poradnik
(7)
Czasopismo naukowe
(4)
Esej
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton polski
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(93)
Socjologia i społeczeństwo
(57)
Edukacja i pedagogika
(21)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Zarządzanie i marketing
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
382 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku

Czy tylko dr Cal Lightman z „Magii kłamstwa” potrafi skutecznie wykryć kłamstwo? Czy każdy nastolatek ma tak silną potrzebę określenia swojej tożsamości jak Lady Bird? Czy „Sala samobójców” może nas uwrażliwić na syndrom presuicydalny? “Filmowe spotkania z psychologią” są zaproszeniem do poszukiwania odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które pojawiają się na styku psychologii i filmu. W czternastu rozdziałach analizujemy filmy ukazujące funkcjonowanie rodziny w kryzysie, rozwój człowieka na przestrzeni życia, bliskie związki, czy choroby i zaburzenia. Dzieło filmowe staje się ilustracją zjawisk psychologicznych, które tłumaczone są w sposób bardzo przystępny, a jednocześnie zgodny z najnowszą wiedzą naukową z dziedziny. Książka dedykowana jest wszystkim osobom pracującym z filmem, nauczycielom chcącym pogłębić wiedzę własną lub przybliżyć uczniom zjawiska psychologiczne, studentom różnych kierunków jako uzupełnienie kursu z psychologii, a przede wszystkim każdemu, kto jest zainteresowany filmem i psychologią. Każde „spotkanie” jest okazją do analizy zjawisk psychologicznych na przykładzie konkretnego filmu, przytaczane są dialogi i opisy konkretnych scen. Na koniec znajduje się zestawienie innych polecanych filmów, do których czytelnik może sięgnąć samodzielnie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czy tylko dr Cal Lightman z „Magii kłamstwa” potrafi skutecznie wykryć kłamstwo? Czy każdy nastolatek ma tak silną potrzebę określenia swojej tożsamości jak Lady Bird? Czy „Sala samobójców” może nas uwrażliwić na syndrom presuicydalny? “Filmowe spotkania z psychologią” są zaproszeniem do poszukiwania odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które pojawiają się na styku psychologii i filmu. W czternastu rozdziałach analizujemy filmy ukazujące funkcjonowanie rodziny w kryzysie, rozwój człowieka na przestrzeni życia, bliskie związki, czy choroby i zaburzenia. Dzieło filmowe staje się ilustracją zjawisk psychologicznych, które tłumaczone są w sposób bardzo przystępny, a jednocześnie zgodny z najnowszą wiedzą naukową z dziedziny. Książka dedykowana jest wszystkim osobom pracującym z filmem, nauczycielom chcącym pogłębić wiedzę własną lub przybliżyć uczniom zjawiska psychologiczne, studentom różnych kierunków jako uzupełnienie kursu z psychologii, a przede wszystkim każdemu, kto jest zainteresowany filmem i psychologią. Każde „spotkanie” jest okazją do analizy zjawisk psychologicznych na przykładzie konkretnego filmu, przytaczane są dialogi i opisy konkretnych scen. Na koniec znajduje się zestawienie innych polecanych filmów, do których czytelnik może sięgnąć samodzielnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Specyfika zachowań dewiacyjnych dziewcząt i kobiet, Seksualność, kontrola, styl życia a skłonność kobiet do popełniania przestępstw - związek makrosystemu z przestępczością w świetle skandynawskich analiz empirycznych, Złe dziewczynki i potworne kobiety - dlaczego media lubią je tak przedstawiać?, "Kobiecość" i "męskość" kobiet - sprawczyń rozbojów, Rozmiary i przejawy przestępczości dziewcząt, System wartości dziewcząt przestępczych i nieprzestępczych, Nasilenie skłonności agresywnych i lęku oraz obraz własnej osoby u młodzieży z doświadczeniem przemocy w rodzinie, Kobieta wiktymologiczna. Kulturowe uwarunkowania podatności wiktymologicznej kobiet, 2. Percepcja społeczna dziewcząt nieprzystosowanych społecznie i przestępczych kobiet, Feminizacja patologii - przyczynek do dyskusji w sprawie nieprzystosowania społecznego, Atrybucje przyczynowe zachowań dewiacyjnych kobiet w środkach masowego przekazu, Seksualizacja dziewcząt. Moda czy aberracja procesu socjalizacji?, Reakcja wymiaru sprawiedliwości na przestępczość nieletnich dziewcząt, Resocjalizacja dziewcząt i kobiet - doświadczenia niemieckie, 3. Wybrane zagadnienia z resocjalizacji nieletnich dziewcząt i kobiet, retrospektywny przegląd metod resocjalizacji kobiet moralnie zaniedbanych w Polsce w pierwszej połowie XX w., Wykorzystanie wierszy pisanych przez wychowanki zakładu poprawczego w metodyce resocjalizacji, Uwarunkowania skuteczności kierowanych do kobiet uzależnionych programów redukcji szkód, Zmiany procesów atrybucyjnych droga terapii dziewcząt skierowanych do młodzieżowego ośrodka wychowawczego, Dewiacje seksualne powstające w więzieniu - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polska droga do Unii Europejskiej, 2. Polska a świat, 3. Oceny zmian po roku 1989, 4. Dynamika nastrojów społecznych, 5. Postawy wobec demokracji, 6. Demokracja w działaniu, 7. Autoidentyfikacje polityczne Polaków, 8. Przekształcenia własnościowe i obcy kapitał, 9. Nierówności społeczne, 10. System wartości materialnych i niematerialnych, 11. Społeczeństwo obywatelskie na przełomie wieków, 12. Dialog społeczny i działalność związków zawodowych, 13. Warunki życia i zróżnicowanie materialne, 14. Bezrobocie i bezrobotni, 15. Zadowolenie z życia i kondycja psychiczna Polaków, 16. Religijność i stosunek do Kościoła Katolickiego, 17. Społeczeństwo informacyjne, 18. Postrzeganie korupcji w Polsce, 19. Poczucie bezpieczeństwa i stosunek do kary śmierci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXII. Zeszyt 4)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Półrocznik, 2000-2013, Rocznik, 2014-2019
Forma i typ
I. The issues of disability: 1. Current issues concerning the freedoms and rights of people with disabilities in the Ombudsman’s activities; 2. Perinatal palliative care in Poland – an introduction; 3. Gender equality plan for R&I. Observations based on the initial experiences of the Universtity of Silesia in Katowice; 4. Reflections on extending the term of office of local government units; 5. Compliance with ex lege quarantine law. II. Criminal law and criminal procedure issues: 1. The European Union and terrorist threats: the next step (part I); 2. Manipulation of the transfer of information on the example of the activities of Polish law enforcement agencies; 3. Body of crime in Czech and Polish criminal law; 4. Application of the more relative act in the field of administrative penalty in the light of analogy to criminal law. III. Procedural issues: 1. Some remarks about the public interest and the legitimate interest of citizens from the perspective of Article 7 of the Code of Administrative Procedure; 2. Suspension of execution of the final decision over the objection of the public prosecutor; 3. The issue of the execution of the penalty of restriction of liberty in the form of deduction of part of the remuneration; 4. Proceedings for the division of community property of spouses following the amendments to the Code of Civil Procedure introduced by the law of July 04, 2019; 5. Importance of documentary evidence in seperate proceedings in commercial cases. IV. Labor law and social security issues: 1. The organizational function of labor law; 2. Training pension as a benefit from social insurance supporting the process of vocational rehabilitation – selected problems and controversies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Kryminologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 9 rozszerz. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2007. - 1523, [1] s. : il. ; 25 cm.
Cz. I. Zagadnienia wstępne: Przedmiot kryminologii. Stosunek kryminologii do innych nauk. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. CZ.II Metodologia badań kryminologicznych: Cele badań kryminologicznych. Modelowa analiza statystyczna zjawisk społecznych. Metody statystyczne w badaniach kryminologicznych. Obserwacja. Wywiady i kwestionariusze. Wykorzystanie dokumentów. Badania psychologiczne. Analiza stanu zdrowia. Sposoby komunikowania się przestępców. Wybrane zagadnienia ekspertyzy kryminologicznej. Cz. III. Przestępczość: Przestępczość w Polsce w latach 1989-2005. Działalność prokuratury w zwalczaniu przestępczości. Sprawy karne w sądach powszechnych. Wybrane problemy przestępczości zorganizowanej w Polsce. Tendencje rozwojowe przestępczości zorganizowanej w innych krajach europejskich. Terroryzm. Zagrożenie przestępczością nuklearną. Zabójcy seryjni. Pranie brudnych pieniędzy. Korupcja. Przestępstwa komputerowe i internetowe. Handel ludzkimi organami. Handel zwierzętami i roślinami - lukratywny rodzaj przestępczości. Przestępczość nieletnich. Uprowadzenia osób w celu wymuszenia okupu. Przestępczość kobiet. Cz. IV. Niektóre ujemne zjawiska społeczne o potencjale kryminogennym: Zagrożenia środowiska naturalnego. Bezrobocie; Wypadki drogowe. Wypadki przy pracy. Stan zdrowia psychicznego ludności w Polsce. Alkohol a przestępstwo. Narkomania i lekomania a przestępczość. AIDS - nowe zagrożenie społeczne. Przemoc i agresja jako zjawiska społeczne. Samobójstwo jako problem kryminologiczny. Sieroctwo społeczne. Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Bezdomność. Sekty religijne. Psychopatia. Prostytucja. CZ.V. Doktryny kryminologiczne: Rys historyczny. Rozwój kierunku biologicznego. Psychologiczne teorie zachowań agresywnych. Zjawisko przestępczości w ujęciu socjologicznym. Nurt "Nowej Kryminologii". Cz. VI. Syndrom i potencjał przestępczości. Czynniki społeczno-ekonomiczne a przestępczość. Migracja a przestępczość. Zjawiska kulturowe o negatywnej treści społecznej. Dysfunkcjonalność rodziny. Wady systemu funkcjonowania szkoły. Niewłaściwe czynniki środowiskowe w miejscu pracy. Religia a przestępczość. Patologia cech biopsychicznych. Rola ofiary w genezie przestępstwa. CZ.VII. System praktyki kryminologicznej: Pojęcie i zakres profilaktyki. Prognozy kryminologiczne. Psychologia rozwojowa a zagadnienia profilaktyki. Rola higieny psychicznej w zapobieganiu przestępczości. Znaczenie kultury w zapobieganiu przestępczości. Społeczne strategie zapobiegania przestępczości. Kształtowanie przez środki masowej informacji postaw antyprzestęczych i antywiktymizacyjnych. Zapobieganie nadużywaniu alkoholu. Zapobieganie przestępczości nieletnich. Ogólne problemy zapobiegania przestępstwom nieumyślnym. Państwowy system zapobiegania przestępczości. Zapobieganie przez policję przestępczości zorganizowanej. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego. Oddziaływania penitencjarne jako sposób zapobiegania przestępczości. Ocena efektów resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 1/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Legitymizacja przedsiębiorstwa a triada strategicznych działań w zakresie CSR: przedsiębiorczość – innowacyjność – jakość; Reengineering and Controlling in I.D.C. Holding; Motywowanie do pracy w opinii pracowników małych i średnich przedsiębiorstw; Recruitment and selection in the opinion of small and medium enterprises employees; Ocena współpracy międzypokoleniowej z perspektywy płci w polskich organizacjach w kontekście zarządzania wiekiem; Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej; Partycypacja menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem na rynku gastronomicznym; Crowdfunding scheme in journalism; Persuasion strategies in Polish advertisements addressed to young people; Złożoność w zarządzaniu – refleksje nad pozycją badań nad złożonością w kontekście zarządzania ryzykiem; Innowacyjność środkiem do zwiększania konkurencyjności na rynku nieruchomości; Sprawozdawczość finansowa w organizacjach pozarządowych – prawodawstwo versus praktyka gospodarcza; Impacts of creation of safety stock on human resources management in manufacturing companies; Cykl giełdowy na GWP w Warszawie a poziom niedoszacowania IPO spółek zasilanych funduszami private equity w latach 2000-2013; Międzynarodowe public relations i komunikacja międzykulturowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Starość to naturalny i nieuchronny etap ludzkiej egzystencji, związanej ze zmianami fizycznymi organizmu, wychodzeniem z niektórych ról społecznych – zwłaszcza związanych z życiem zawodowym i koniecznością wchodzenia w nowe role. Forma i treść tych nowych ról jest konsekwencją kulturowych pojęć starości i wpisane są w procesy starzenia, a dotyczą specyficznych zasobów konkretnych ludzi w wieku senioralnym, ich psychicznych i fizycznych możliwości wpływania na własne, zmieniające się życie. Oblicza starości mogą być zatem bardzo różne, stwarzając pewne podsumowanie nie tylko wcześniejszych etapów życia, ale również adaptacji do wejścia w okres senioralny. W tym czasie mogą też wystąpić nieprzewidziane okoliczności, związane z sytuacją rodzinną lub stanem zdrowia. Wiedza i płynące z praktyki społecznej doświadczenia pokazują, że potencjał człowieka zależy nie tylko od jego własnych zasobów kulturowych, edukacyjnych czy ekonomicznych. Realizacja podmiotowości seniora w znacznym stopniu uzależniona jest od właściwej dla danego społeczeństwa kultury starości, która będąc nieuniknionym faktem funkcjonowania społeczeństwa determinuje sposób postrzegania oraz oceniania własnej i cudzej starości w aspekcie fizycznym, psychicznym oraz intelektualnym. W obliczu wzrastającej liczby osób starszych w poszczególnych państwach, w tym także w Polsce, tematyka senioralna staje się coraz częstszym przedmiotem badań i analiz naukowych. Przedmiotem monografii jest problematyka teoretyczno-badawcza związana z funkcjonowaniem osób starszych, a szczególnie postawy społeczeństwa wobec osób starszych. Doświadczenie i mądrość życiowa to największe atuty starości. Warunkują one zasadnicze funkcje oraz oczekiwania społeczne, formułowane pod adresem osób starszych. Postrzeganie starości, jej znaczenie i rola w społeczeństwie zależą między innymi od ogólnie przyjętej hierarchii wartości. Liczne badania wskazują, że tam, gdzie wysoko ceni się rozum i doświadczenie, starość jest także ceniona i szanowana. Natomiast tam, gdzie dominuje kult ciała i wartości witalne, największe znaczenie przypisuje się młodości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dostałeś/aś skierowanie do szpitala na operację? Jesteś już umówiony/a na termin? A może za bardzo przeraża Cię myśl związana z operacją i jesteś całkowicie zablokowany/a? Napisałam tego e-booka z myślą o osobach, które wybierają się na operację oraz opiekunów, którzy zajmują się chorymi. E-book przeprowadza przez cały proces od momentu otrzymania diagnozy od lekarza, zapisania się na zabieg, pobytu w szpitalu, powrotu do domu, aż do czasu gdy pacjent powróci do równowagi psychicznej oraz fizycznej. Napisałam go na podstawie własnych doświadczeń i moich bliskich, rozmowy z pacjentami, badań psychologicznych oraz wiedzy coachingowej. Znajdziesz w nim wszystko to co powinieneś/powinnaś wiedzieć wybierając się do szpitala. Jak się przygotować? Jak masz sobie radzić ze stresem i traumą pooperacyjną? Jak opiekować się bliską osobą po powrocie ze szpitala? Jak zmotywować siebie i bliskich, aby zapisać się na termin? Jak zmniejszyć u siebie poziom lęku? Jak poradzić sobie z ciężką diagnozą? Co wpływa na szybki powrót do równowagi psychicznej po przeżyciu traumy? Na te i wiele innych pytań odpowie Ci jeden e-book. Znajdziesz w nim również ćwiczenia, dzięki którym prościej przejdziesz przez cały ten proces. Czytając i wykonując ćwiczenia masz o wiele większe możliwości do tego, aby szybciej wyzdrowieć i zachować równowagę psychiczną. Korzystniej również przejdziesz przez cały proces realizacji celu operacja. Nie musisz sam/a przechodzić przez cały ten proces i martwić się o to co Cię czeka. Dzięki temu e-bookowi będzie Ci ze wszystkim prościej i przygotujesz się na kryzysowe sytuacje, które mogłyby Cię spotkać. Poznasz również zestaw czynników pozytywnych, dzięki którym zmniejsza się natężenie stresu i szybciej odbija się traumy. Skuteczniej poradzisz sobie ze stresem oraz traumą za pomocną metod opartych na badaniach. Wierzę, że każdy może osiągnąć ustalony przez siebie cel. Czasami potrzeba, tylko więcej energii, czasu i kosztów, jednak wszystko da się osiągnąć. Wystarczy dobrze się do tego przygotować. Im lepiej się do tego przygotujesz, tym mniejsze koszty poniesiesz i szybciej osiągniesz swój cel. Pomogę Ci w ustaleniu i realizacji celu operacja. E-book przeprowadzi Cię przez cały ten proces. Dasz sobie radę. Wierzę w Ciebie. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej