Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(13)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(8)
Brol Michał
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Lipka Justyna
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Borkowska Agata
(1)
Butcher James N
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Dukała Karolina
(1)
Gortat Mateusz
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Hooley Jill M
(1)
Kabzińska Joanna
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kobyłka Agata
(1)
Kuś Paweł
(1)
Ledwoch Marian (1958- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Mineka Susan
(1)
Okła Wiesława
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rode Danuta
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Sawicka-Chrapkiewicz Anna
(1)
Steuden Stanisława (1950- )
(1)
Sęk Helena
(1)
Sękowski Andrzej E
(1)
Tucholska Stanisława (1946- )
(1)
Wrona Leszek
(1)
Zalewska-Łunkiewicz Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Psychologia kliniczna
(22)
Psychoterapia
(6)
Psychologia
(5)
Psychopatologia
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychologia sądowa
(4)
Osobowość
(3)
Psycholodzy
(3)
Stres pourazowy
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Zaburzenia osobowości
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Nałóg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia ekonomiczna
(2)
Psychologia pracy
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Stres
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Autyzm
(1)
Ból
(1)
Choroby
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy nieuleczalnie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Farmakoterapia
(1)
Komunikacja medyczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość -badanie
(1)
Pamięć podręczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Policjanci
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia międzykulturowa
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stresu
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samopoznanie
(1)
Schizofrenia
(1)
Sens życia
(1)
Studenci
(1)
Temperament
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Weterynarze
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zawód
(1)
Zmęczenie
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik duchowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w relacji z innymi, Wiedza jednostki i sądy o świecie społecznym, Postawy i ich zmiana; Tożsamość i współzależność, Psychologia tożsamości, Współzależność społeczna; Relacje interpersonalne, Agresja, Pomaganie innym, Atrakcyjność interpersonalna; Wpływ społeczny, Wpływ obecności innych, Konformizm; Stereotypy i uprzedzenia; Edukacja, Psychologia wychowania, Psychologia kształcenia, Nabywanie kompetencji, Analiza procesu nauczania, Cele uczenia się; działalność zawodowa i publiczna, Psychologia pracy, Psychologia organizacji, Psychologia ekonomiczna, Psychologia polityczna; Psychologia ekologiczna; Zdrowie i choroba, Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego, teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie; Psychologiczne uwarunkowania powstania i rozwoju chorób somatycznych; psychologiczne problemy chorych somatycznie, Zdrowie behawioralne, Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Psychologiczna diagnoza zaburzeń psychicznych, Podstawowe zaburzenia psychiczne; pomoc psychologiczna, Psychologia kliniczna dziecka Neuropsychologia kliniczna: charakterystyka dyscypliny Zastosowania neuropsychologii w praktyce społecznej, Psychopatologia zjawisk społecznych, Psychoterapia; Psychologiczne podstawy niepełnosprawności i rehabilitacji; Etyka zawodowa psychologa, Etyczne aspekty uprawiania zawodu psychologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia kliniczna / pod red. Heleny Sęk. - Wyd. 4 - dodruk 1 - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2018. - 573, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp CZĘŚĆ I Podstawowe pojęcia i modele teoretyczne społecznej psychologii klinicznej. Rozdział 1 Źródła i drogi rozwoju psychologii klinicznej: 1.1. Początki i ogólna charakterystyka jej rozwoju; 1.2. Drogi rozwoju psychologii klinicznej w Polsce; 1.2.1. Rozwój psychologii klinicznej w Polsce po II wojnie światowej. Rozdział 2 Psychologia kliniczna i psychologia społeczna – pojęcia, przedmiot i wzajemne związki: 2.1. Ogólna charakterystyka wzajemnych powiązań; 2.2. Psychologia kliniczna – obszar badań, przedmiot i zadania; 2.2.1. Zadania praktyczne psychologa klinicznego; 2.3. Psychologia teoretyczna i stosowana oraz zastosowanie praktyczne wiedzy a społeczna psychologia kliniczna. Rozdział 3 Rola koncepcji teoretycznych w psychologii społecznej i klinicznej: 3.1. Ogólna charakterystyka koncepcji teoretycznych wykorzystywanych w psychologii społecznej i klinicznej; 3.2. Koncepcje normalności i zdrowia psychicznego w psychologii klinicznej. Rozdział 4 Wybrane psychodynamiczne teorie funkcjonowania jednostki i grupy oraz mechanizmy zaburzeń; 4.1. Społeczny aspekt psychoanalizy Zygmunta Freuda; 4.1.1. Społeczny aspekt ujmowania zaburzeń funkcjonalnych aparatu psychicznego w ujęciu Freuda; 4.2. Model zdrowej i zaburzonej osobowości w psychoanalizie kulturowej; 4.2.1. Rozwój człowieka i neurotyczna osobowość w ujęciu Karren Horney; 4.2.2. H. S. Sullivana interpersonalna teoria zaburzeń; 4.2.3. Indywidualny, twórczy rozwój i socjalizacja w modelu zdrowej i zaburzonej osobowości – Erich Fromm; 4.3. Erika Eriksona koncepcja rozwoju psychospołecznego; 4.4. Psychoanalityczne teorie funkcjonowania rodziny; 4.4.1. Koluzja jako podstawowe pojęcie patologii związku małżeńskiego – Jurgen Willi; 4.4.2. Psychodynamiczne koncepcje zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny; Rozdział 5 Teorie uczenia się społecznego jako model normalnego i zaburzonego funkcjonowania jednostki i grupy: 5.1. Funkcjonalna analiza warunkowania i zaburzeń w koncepcjach Dollarda-Millera, Skinnera, Wolpego i Eysecka; 5.2. Teorie uczenia się społecznego w ujęciu A. Bandury i współpracowników; 5.2.1. Typy modelowania; 5.2.2. Pośrednicząca rola procesu przewidywania własnej skuteczności; 5.3. Koncepcje zewnątrz- i wewnątrzsterowności a formy patologii; 5.4. Teorie wyuczonej bezradności jako model wyjaśniający patologię zachowania; 5.5. Teorie uczenia się ról; 5.6. Teorie naznaczenia społecznego. Rozdział 6 Interakcyjny model funkcjonowania społecznego: 6.1. Małe grupy społeczne; 6.1.1. Co to jest mała grupa społeczna? 6.1.2. Komunikowanie się w małych grupach; 6.1.3. Struktura grupy; 6.1.4. Cele i normy grupowe; 6.1.5. Konsekwencje relacji między strukturami, pozycjami, rolami i normami dla funkcjonowania członków grupy; 6.1.6. Dynamika procesów grupowych; 6.1.7. Powstawanie i rozwój grupy; 6.2. Komunikowanie się; 6.2.1. Modele i koncepcje komunikacji międzyludzkiej; 6.2.2. Komunikacja niewerbalna; 6.2.3. Wnioski; 6.3. Komunikowanie się normalne i zaburzone – wybrane koncepcje; 6.3.1. Analiza transakcyjna; 6.3.2. Normalna i zaburzona komunikacja w ujęciu J. Ruescha; 6.3.3. Partnerski i niepartnerski styl komunikowania się; 6.3.4. Otwartość-intymność komunikowania się w ujęciu V. J. Derlegi i A. L. Chaikina; 6.3.5. Pseudokomunikacja i podwójne związanie; 6.3.6. Komunikowanie się jako wyraz relacji: ja-inni; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7 Społeczne i kulturowe uwarunkowania patologii: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Bariery społeczne; 7.3. Zagadnienia depersonalizacji; 7.4. Alienacja; 7.5. Anomia; 7.6. Konflikt ról społecznych; 7.7. Tożsamość; 7.8. Podsumowanie. CZĘŚĆ II Społeczne uwarunkowania diagnozy klinicznej Rozdział 1 Diagnoza kliniczna w kontekście praktyki społecznej: 1.1. Trafność zewnętrzna i trafność wewnętrzna diagnozy; 1.2. Praktyka społeczna – teoria psychologiczna – postępowanie diagnostyczne; 1.3. Wewnętrzna niesprzeczność programu diagnostycznego; 1.4. Pacjent – klinicysta – społeczeństwo. Rozdział 2 Diagnoza kliniczna: 2.1. Nozologiczny model psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.2. Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.3. W kierunku psychospołecznego modelu psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.4. Porównanie klinicznej diagnozy różnicowej, funkcjonalnej oraz interakcyjnej. Rozdział 3 Protodiagnoza kliniczna: 3.1. Społeczne mechanizmy protodiagnozy klinicznej; 3.2. Psychologiczne mechanizmy protodiagnozy klinicznej. Rozdział 4 Ekologiczny kontekst procesu diagnostycznego: 4.1. Znaczenie wiedzy o kontekście diagnozy psychologicznej; 4.2. Analiza makrokontekstu diagnozy psychologicznej; 4.3. Analiza mikrokontekstu diagnozy psychologicznej. Rozdział 5 Modelujący wyniki badania psychologicznego (diagnostycznego) wpływ osoby badanej (pacjenta) i badacza (klinicysty): 5.1. Status motywacyjny osoby badanej/pacjenta – zgłoszenie dobrowolne versus zgłoszenie przymusowe; 5.2. Postrzeganie wymagań sytuacji badawczej (diagnostycznej) – nastawienie na współpracę z badaczem (klinicystą); 5.3. Lęk przed oceną – nastawienie na ochronę poczucia własnej wartości; 5.4. Efekt oczekiwań interpersonalnych (efekt Rosenthala) badacza/klinicysty – nastawienie na potwierdzenie hipotezy roboczej. Rozdział 6 Społeczne aspekty rezultatu diagnozy klinicznej: 6.1. Społeczny status diagnozy klinicznej; 6.2. Znaczenie rezultatu diagnozy klinicznej dla pacjenta jako członka społeczeństwa; 6.3. Braki i nadużycia w stosowaniu diagnozy klinicznej. Rozdział 7 Charakterystyka wybranych metod diagnozy klinicznej; 7.1. Rozmowa psychologiczna; 7.1.1. Rodzaje rozmów psychologicznych; 7.1.2. Techniki prowadzenia rozmowy psychologicznej; 7.1.3. Przebieg rozmowy psychologicznej; 7.2. Obserwacja psychologiczna; 7.2.1. Teoretyczne podstawy obserwacji psychologicznej; 7.2.2. Techniczne podstawy obserwacji psychologicznej; 7.3. Kwestionariusz osobowości – wariant klasyczny; 7.4. Kwestionariusz osobowości – wariant interakcyjny; 7.5. Eksperyment patopsychologiczny; 7.5.1. Eksperyment patopsychologiczny a procedura eksperymentalna; 7.5.2. Eksperyment patopsychologiczny a test psychometryczny; 7.5.3. Eksperyment patopsychologiczny – procedura eksperymentalna – test psychometryczny. Wnioski z analizy porównawczej; 7.5.4. Budowa profilu psychopatologicznego (PP). CZĘŚĆ III Społeczno-kliniczne podstawy teoretyczne różnych form pomocy psychologicznej. Rozdział 1 Podstawowe rodzaje pomocy psychologicznej: 1.1. Istota i warunki pomocy psychologicznej; 1.1.1. Zaufanie interpersonalne jako warunek szczególny powstania związku pomocnego; 1.2. Atrybucyjne modele pomocy psychologicznej; 1.3. Czynniki warunkujące wybór odpowiedniej formy pomocy i właściwego systemu pomagania; 1.4. Ogólna charakterystyka rodzajów pomocy udzielanej przez psychologa klinicznego; 1.4.1. Psychoterapia; 1.4.2. Rehabilitacja psychologiczna; 1.4.3. Interwencja kryzysowa; 1.4.4. Psychoprofilaktyka (prewencja). Rozdział 2 Podstawy teoretyczne psychoterapii jako specjalistycznej metody oddziaływania; 2.1. Wstęp; 2.2. System psychoterapii; 2.3. Ogólne zasady stosowania wiedzy psychoterapeutycznej. Rozdział 3 Kierunki psychoterapii psychodynamicznej: 3.1. Ogólna charakterystyka celów, metod i technik psychoanalizy; 3.2. Założenia terapeutyczne w psychoanalizie kulturowej; 3.3. Ogólne założenia i rodzaje analitycznej terapii grupowej; 3.3.1. Psychoanaliza w grupie; 3.3.2. Psychoanaliza grupy; 3.3.3. Psychoanaliza poprzez uczestniczenie w dynamice grupy; 3.4. Psychoanalityczna terapia grupowa a psychodrama; 3.5. Podstawowe założenia analitycznej psychoterapii krótkoterminowej w wersji grupowej; 3.6. Psychoanalitycznie zorientowana terapia małżeńska i rodzinna; 3.6.1. Terapia pary małżeńskiej oparta na koncepcji koluzji; 3.6.2. Psychoanalitycznie zorientowana terapia rodzinna. Rozdział 4 Wybrane zagadnienia terapii behawioralnej: 4.1. Informacje ogólne; 4.2. Terapia oparta na warunkowaniu klasycznym: desensytyzacja i awersyjne przewarunkowanie. 4.3. Modyfikacja niepożądanych wzorów zachowania poprzez warunkowanie instrumentalne; 4.4. Formy modyfikacji zachowań za pomocą modelowania; 4.4.1. Zastosowanie psychodramy do modelowania uczestniczącego; 4.4.2. Zastosowanie magnetowidu w procesie modelowania; 4.4.3. Granie ról w terapii Kelly’ego; 4.5. Trening asertywności i umiejętności społecznych; 4.6. Behawioralne aspekty terapii racjonalnej. Rozdział 5 Psychoterapia w ujęciu interakcyjnym i systemowym: 5.1. Terapia zaburzeń komunikowania się; 5.2. Analiza transakcyjna jako metoda psychoterapii; 5.3. Trening komunikowania niewerbalnego; 5.4. Systemowa i interakcyjna terapia rodziny; 5.4.1. Terapia rodziny – Virginia Satir; 5.4.2. Strukturalna terapia rodzin – S. Minuchin. Rozdział 6 Wybrane psychospołeczne problemy niepełnosprawności i rehabilitacji: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Miejsce i rola psychologii w realizowaniu celów rehabilitacyjnych; 6.3. Osoba niepełnosprawna – charakterystyka psychospołeczna; 6.4. Rola cierpienia w formowaniu reakcji psychologicznej na somatyczne uszkodzenie organizmu; 6.5. Wpływ środowiska społecznego na osobę niepełnosprawną; 6.6. Niepełnosprawność jako predyspozycja do tworzenia sytuacji problemowych; 6.7. Jednostkowe i środowiskowe uwarunkowania skuteczności procesu rehabilitacji. 6.8. Rehabilitacja rozumiana jako rozwiązywanie sytuacji problemowych i likwidowanie predyspozycji do tworzenia sytuacji problemowych. Rozdział 7 Wybrane zagadnienia psychoprofilaktyki: 7.1. Wstęp; 7.2. Istota, cele i sposoby ujmowania prewencji; 7.3. Główne problemy i obszary badań w psychologii prewencyjnej; 7.3.1. Zdrowie psychiczne jednostki i otoczenia jako cel działań profilaktycznych; 7.3.2. Pojęcie rozwoju jako podstawa prewencji; 7.3.3. Kompetencja jako pojęcie wyznaczające cele i strategie prewencji psychologicznej; 7.4. Kryzys i krytyczne wydarzenie życiowe jako kluczowe pojęcia psychologicznej prewencji – charakterystyka ogólna; 7.4.1. Kryzys w ujęciu E. Lindemanna i G. Caplana; 7.4.2. Kryzysy rozwojowe; 7.4.3. Krytyczne wydarzenia życiowe; 7.5. Mechanizmy zmagania się ze stresem i z krytycznymi wydarzeniami życiowymi – aspekt interakcyjny; 7.5.1. Wsparcie społeczne jako jeden ze sposobów radzenia sobie z trudnościami i ważna społeczna metoda prewencji; 7.6. Wybrane przykłady zastosowania wiedzy o podstawach prewencji w praktycznej działalności; 7.6.1. Doradztwo psychologiczne jako szczególnie ważna forma psychoprofilaktyki; 7.6.2. Uczenie kompetencji osobistych; 7.6.3. Prewencja ukierunkowana na kontekst. Rozdział 8 Problemy zawodu psychologa klinicznego: 8.1. Modele zawodowe psychologa klinicznego; 8.2. Rola wiedzy, umiejętności i osobowościowego przygotowania do zawodu; 8.3. Znaczenie różnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego; 8.4. Problemy etyki zawodowej psychologa klinicznego; 8.4.1. Etyka badań naukowych w psychologii i w innych naukach społecznych; 8.4.2. Problemy etyczne eksperymentów psychologicznych; 8.4.3. Funkcja kontrolna diagnozy psychologicznej i dopuszczalne granice utożsamiania się psychologa z instytucją; 8.4.4. Dobro jednostki i dobro społeczeństwa jako przedmiot troski psychologa; 8.4.5. Etyka pomagania. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 8)
1. Poczucie zmiany własnej osobowości u osób z rozpoznaniem stwardnienia rozsianego, 2. Psychospołeczne aspekty doświadczenia własnej choroby u osób z przewlekłą niewydolnością nerek, 3. Stres związany z ciążą i czynniki wpływające na jego poziom, 4. Poziom koherencji a radzenie sobie ze stresem u osób chorych na astmę, 5. Sposoby radzenia sobie ze stresem w zaburzeniach lękowych, 6. Funkcjonowanie rodziców stosujących przemoc wobec dzieci w sytuacjach stresowych, 7. Style radzenia sobie ze stresem u nastolatków z rodzin z problem alkoholowym, 8. Jakość życia związana ze stanem zdrowia i jej pomiar, 9. Obraz siebie i obraz ofiary u sprawców zabójstw dokonanych ze szczególnym okrucieństwem, 10. Kliniczne aspekty funkcjonowania osób dokonujących zakupów nieplanowanych. Przegląd dotychczasowych badań, 11. Neuropsychologiczna natura rotacji mentalnej a trudności w czytaniu i pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 7)
1. Funkcja koherencji w percepcji własnej osoby, 2. Relacje interpersonalne studentów o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 3. Obraz siebie u osób o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 4. Obraz siebie u studentów o różnym poziomie aprobaty społecznej, 5. Orientacja życiowa a dyspozycje do zachowań społecznych, 6. Jakość życia i obraz siebie u kobiet po rozwodzie, 7. Osobowościowe uwarunkowania zespołu wypalenia u formatorów, 8. Zespół wypalenia sił u policjantów o różnym poziomie samoakceptacji, 9. Poczucie satysfakcji z pracy a wypalenie sił u lekarzy medycyny weterynaryjnej, 10. Obraz siebie a zespół wypalenia zawodowego nauczycieli szkół średnich, 11. Wartości w rozwoju osoby i w sztuce pomagania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej