Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(122)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
tylko na miejscu
(64)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(96)
Czytelnia
(68)
Autor
Radzicki Józef
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Ehrlich Andrzej
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Gros Urszula
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Lewicka Maria
(2)
Myers David G
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Robbins Stephen P
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baer Jean
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bandura Albert
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Bianga Milena
(1)
Biała Monika
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bosak Adriana
(1)
Bowlby John
(1)
Brycz Hanna
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Burgiel-Szwec Aleksandra
(1)
Buss David M
(1)
Busz Anna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Centola Damon (1973- )
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Cianciara Dorota
(1)
Cichosz Adam
(1)
Clarke David
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Delahooke Mona
(1)
Deptuła Maria
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Douglas Mary
(1)
Dowhyluk Magdalena
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Emmons Michael
(1)
Emmons Poly Godwin (1960- )
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Fensterheim Herbert
(1)
Ferguson Jan
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Foxall Gordon
(1)
Frazier Donna
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goddard Sally
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Gould Judith
(1)
Grzesiak Magdalena
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Hamer Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(70)
1990 - 1999
(10)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(122)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(122)
angielski
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Zachowanie
(66)
Psychologia
(26)
Psychologia społeczna
(21)
Motywacja
(15)
Osobowość
(15)
Uczucia
(15)
Stres
(14)
Postawy
(12)
Uczenie się
(12)
Stosunki interpersonalne
(11)
Zachowanie organizacyjne
(11)
Organizacja
(10)
Psychoterapia
(10)
Pamięć
(9)
Psychologia rozwojowa
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zmysły
(9)
Dziecko
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Konsumenci
(7)
Organizacje
(7)
Poznanie
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Zachowanie prospołeczne
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Genetyka zachowania
(6)
Młodzież
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Psychologia pracy
(6)
Sen
(6)
Świadomość
(6)
Dziecko trudne
(5)
Mózg
(5)
Psychologia młodzieży
(5)
Psychologia zarządzania
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Zachowania konsumentów
(5)
Zachowania prozdrowotne
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Decyzje
(4)
Język
(4)
Metody badawcze
(4)
Nałóg
(4)
Przywództwo
(4)
Psychologia zdrowia
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Reklama
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Układ nerwowy
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Agresywność
(3)
Asertywność
(3)
Hormony
(3)
Jakość życia
(3)
Kadry
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Menedżerowie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Nastolatki
(3)
Neurobiologia
(3)
Neuropsychologia
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Schizofrenia
(3)
Słuch
(3)
Umysł
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Wzrok
(3)
Zarządzanie
(3)
Akceptacja choroby
(2)
Choroby ludzi
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Fizjologia
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Grupy społeczne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Internet
(2)
Klasyfikacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Konformizm
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Lęk
(2)
Medycyna behawioralna
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Motywacja leczenia się
(2)
Młodzież trudna
(2)
Negocjacje
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(36)
Opracowanie
(12)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Zarządzanie i marketing
(14)
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Medycyna i zdrowie
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Biologia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
124 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I. Rozwój mózgu w cyklu życia: 1. Rozwój mózgu w okresie prenatalnym 2. Postnatalny rozwój mózgu człowieka Część II. Neuronalne podłoże rozwoju psychomotorycznego w cyklu życia człowieka: 1. Neuronalne uwarunkowania aktywności ruchowej 2. Neuronalne uwarunkowania aktywności poznawczej i ruchowej Część III. Rozwój mózgu społecznego: 1. Rozwój mózgu społecznego i społecznego poznania 2. Neuronalne i hormonalne aspekty społecznego poznania i zachowania 3. Neurohormonalne uwarunkowania przywiązania i miłości w interpersonalnych relacjach; Zakończenie; Bibliografia; Lista ważniejszych skrótów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rytm życia. / Antoni Kępiński. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2000. - 399,[1] s. ; 21 cm.
"Anus mundi"; Koszmar; Oświęcimskie refleksje; Psychopatologia władzy; Z psychopatologii "nadludzi"; Rampa; psychopatologia decyzji; KZ-syndrom; Dulce et decorum. Zbrodnie ludobójstwa; No more Hiroshima; Próba psychiatrycznej prognozy; Lęk; Urazy psychiczne; "Kompleks Pana Boga"; Filozofia schizofrenii; Człowiek stary i lekarz; Alkohol; Pro i contra psychiatrii egzystencjalnej; O tzw. "organiczności"; O biologiczny model w myśleniu psychiatrycznym; Czy kryzys stosunku lekarza do chorego?; Studia lekarskie; Społeczność terapeutyczna; Pielęgniarka psychiatryczna; Psychoterapia; Smutki i radości psychoterapeuty; O psychoterapii krytycznie; Rytm życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część wprowadzająco-teoretyczna: Socjoterapia; Praca socjoterapeutyczna z grupą; Ewaluacja programu; Cechy dobrego wychowawcy socjoterapeuty; Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program socjoterapeutyczny dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Ogólna charakterystyka programu socjoterapeutycznego: Tworzymy grupę! Poznajemy siebie! Moje emocje; Emocje wokół mnie; Co to jest złość? Zachowuję się bezpiecznie; Konflikt mi niestraszny; Małe radości; Oswajam stres! Jestem ważny! Potrafię współpracować; Pożegnanie z grupą; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowczo łagodnie bez lęku / Maria Król-Fijewska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydaw. Intra; Wydaw. W. A. B., 2001. - 138, [1] s. ; 20 cm.
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (20 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Źródła zachowania, 3. Poprzedzające determinanty zachowania, 4. Determinanty następcze, 5. Kontrola poznawcza, 6. Determinizm wzajemny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Introduction; Part I. The Power of Psychological Safety 1. The Underpinning 2. The Paper Trail Part II. Psychological Safety at Work 3. Avoidable Failure 4. Dangerous Silence 5. The Fearless Workplace 6. Safe and Sound Part III. Creating a Fearless Organization 7. Making it Happen 8. What’s Next? Appendix: Variations in survey measures to Illustrate Robustness of Psychological Safety; Acknowledgments. About the Author. Index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Spostrzeganie siebie i innych, czyli o perspektywie atrybucji; R. 2 Trafność spostrzeżeń i ocen; R. 3 Tendencyjność poznania społecznego; R. 4 Rozpoznawanie własnej i cudzej tendencyjności; R. 5 Nasilanie trafności spostrzegania prawidłowości psychologicznych we własnym zachowaniu; R. 6 Spostrzeganie przyczyn własnej i cudzej sprawności i moralności; R. 7 Podsumowanie. Potoczne rozumienie własnych i cudzych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Uderz go prądem; Cz.2 Dialog w drzwiach; Cz.3 Prędzej ci serce pęknie; Cz.4 Poza euforią i depresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R.I Podstawowe zasoby działań zespołowych, R. II Endogenne czynniki zachowań, R.III Egzogenne uwarunkowania zachowań, R. IV Konflikt w działaniach zespołowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do psychologii. Psychologia społeczna / red. Wiesław Łukaszewski)
1.Posłuszeństwo, .Konformizm, 3.Zachowania niezależne, 4.Zachowania zbiorowe, 5.Przywództwo, 6.Pomoce naukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Syndrom wypalenia zawodowego: Pojęcie wypalenia zawodowego; Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego; Narzędzia pomiaru wypalenia zawodowego; Wypalenie zawodowe u lekarzy i pielęgniarek; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w ujęciu wielowymiarowym. Pojęcie empatii w świetle różnych koncepcji: Geneza empatii; Psychologiczne poglądy dotyczące empatii; Mechanizmy rozwoju empatii; Empatia w kontakcie z pacjentem i w pomaganiu; empatia u lekarzy i pielęgniarek wobec cierpienia; Syndrom wypalenia zawodowego a empatia. Problematyka badań. Organizacja badań. Wyniki badan. Dyskusja i podsumowanie wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Uwarunkowania zachowań organizacyjnych: Zachowania jednostek w organizacji a współzależność potrzeb organizacji i potrzeb jednostki; Wyzwania wobec organizacji i zachowań organizacyjnych; Decydująca rola zasobów ludzkich we współczesnych organizacjach; Pozytywna wizja człowieka w organizacji- zarządzanie sobą. R.2 Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji: Modele uczestnictwa człowieka w organizacji- mechanizmy psychologiczne angażowania się człowieka w organizacji; Założenia dotyczące racjonalno -ekonomicznej natury człowieka; Założenia modelu człowieka społecznego; Samorealizacja człowieka w pracy; Kontrakt psychologiczny; Cele i oczekiwania pracowników; Czynniki motywujące człowieka do pracy; Uczestnictwo w organizacji a zaspokojenie potrzeb jednostki; Psychologiczna wartość pracy a wymiar pracy; Możliwość uzyskania poczucia podmiotowości w pracy. R.3 Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji: Wymagania organizacji wobec zasobów indywidualnych; Zasoby osobiste- klasyfikacja i właściwości; Idea Aktor - Kreator - Inspirator - Twoja wewnętrzna załoga; Rozwój zawodowy jako odpowiedź na zmienność organizacji. Diagnoza i pobudzenie; Procedury wspomagające rozwój i ułatwiające doskonalenie w organizacji. R.4 Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów: Podstawowe obszary badań. Definicje grupy; Badania Hawthorne; Spójność grupy; Wielkość grupy; Normy grupowe; Fazy rozwoju grupy; Problemy międzygrupowe w organizacji; Redukowanie negatywnych konsekwencji rywalizacji międzygrupowej. R.5 Zespoły w organizacji: Główne elementy zespołu pracowniczego; Zadania jako specyficzny rodzaj celu zespołowego; Tradycyjne oraz wyłaniające się rozumienie efektywności zespołu; Bariery efektywności zespołu; Efektywny zespół; Podmiotowość zespołu. R.6 Koncepcje efektywnego kierowania: Style kierowania Sytuacyjne koncepcje kierowania; Teoria dopasowanego przywódcy Fiedlera; Teoria sytuacyjnego kierowania Tannenbauma i Schmidta; Koncepcja sytuacyjna Vrooma; Sytuacyjna teoria przywództwa Herseya i Blancharda; Zachowanie przywódcy. Model I i Model II Argyrisa. R.7 Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi: Przywódca czy menedżer?; Definiowanie zarządzania i przywództwa; Relacja wpływu a relacja władzy; Przywódcy i zwolennicy a menedżerowie i podwładni; Zamierzona zmiana a produkcja; Produkcja i sprzedaż dóbr i/lub usług; Kim jest przywódca w odróżnieniu od Menedżera?; Przywództwo wobec problemu wspólnego dobra; Zrównoważony rozwój a problemy przywództwa w świecie władzy podzielonej; Procedury i płaszczyzny rozwiązywania problemów wspólnego dobra; Kierowanie partycypacyjne; Kierowanie przez delegowanie; Bariery podmiotowości i delegowania. Pojęcie deinfluentyzacji. R.8 Komunikowanie się w organizacji: Komunikacja interpersonalna; Komunikowanie się z innymi ludźmi; Rodzaje
komunikacji interpersonalnej w organizacji; Komunika cja na poziomie grupy; Obserwacja zachowań w czasie narad; Asertywność zachowania w czasie narady; Komini kacja publiczna; Znaczenie skutecznej autoprezentacji w pracy kierowniczej; Analiza treści wystąpienia; Ana liza formy występienia; Przygotowanie wystąpienia publicznego; Metody twórczego diagnozowania i rozwiązy wania problemów na formu publicznym; Wykorzystanie negocjacji jako jednego ze sposobów komunikowania się na arenach pyblicznych. R.9 Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany: Organizacja jako złożony system; Orgazniacja a otoczenia; Efektywność organizacyjna; Naturalny charakter zmienności organizacji; Zmiana a sytuacja innowacyjna; Etapy procesy przyswajania innowacji; Opór wobec innowacji; Indywidualny opór wobez zmian. R.10 Kultura organizacyjna: Pojęcie kultury organiza cyjnej; Klimat organizacyjny jako jeden ze wskaźników kultury organizacyjnej; Wymiary kultury organizacyjnej Kultura narodowa czy kultura różnorodności?; Zarządza nie przez cele; Benchmarking; Struktury sieciowe; Koła jakości; Organizacje i zespoły wirtualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd.2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 269, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej