Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(87)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(86)
E-booki
(5)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(55)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(57)
Czytelnia
(61)
Autor
Radzicki Józef
(10)
Aronson Elliot
(6)
Kowalczewska Joanna
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Hall Calvin S
(3)
Ledzińska Maria
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Bańka Augustyn
(2)
Birch Ann
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Kozielecki Józef
(2)
Olejnik Marian
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Studenski Ryszard
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bandura Albert
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Bloom Harold (1930-2019)
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bolechów Bartosz
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Chodynicka Anna Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioran Émile M
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Coleman Peter T
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(1)
Delahooke Mona
(1)
Deutsch Morton
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Ehninger Douglas
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Fedeli Mario
(1)
Fiske John
(1)
Francuz Piotr
(1)
Gawda Barbara
(1)
German Kathleen
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gradoń Kacper
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Handy Charles
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Illeris Knud
(1)
James Richard K
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Judge Timothy A
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kincel Adam
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalska Magdalena
(1)
Kołbik Ilona
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurtyka Andrzej
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Lipczyński Andrzej
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(9)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
Temat
Osobowość
(20)
Psychologia
(15)
Psychologia społeczna
(12)
Agresywność
(9)
Dziecko
(8)
Uczenie się
(8)
Praca
(7)
Konformizm
(6)
Kształcenie
(6)
Poznanie
(6)
Uprzedzenia
(6)
Pedagogika
(5)
Rodzina
(5)
Zawód
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Organizacja
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Stres
(4)
Uczucia
(4)
Behawioryzm
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Menedżerowie
(3)
Młodzież
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Teoria poznania
(3)
Wychowanie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zachowanie
(3)
Zarządzanie
(3)
Bezrobocie
(2)
Charakter
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Filozofia
(2)
Kadry
(2)
Kariera
(2)
Konflikt
(2)
Kryzys
(2)
Małżeństwo
(2)
Mentoring
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nałóg
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odżywianie
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Pośrednictwo pracy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Psychopatologia
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Ryzyko
(2)
Schizofrenia
(2)
Teoria atrybucji
(2)
Teoria systemów
(2)
Twórczość
(2)
Urazy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Żałoba
(2)
Alkoholizm
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Ból
(1)
Choroby
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Ciąża
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dusza
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Empatia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Film
(1)
Fundamentalizm
(1)
Fundamnetalizm
(1)
Galicja
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Gniew
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia literatury
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Jaźń
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język
(1)
Katastrofy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inspiracje)
(Inspiracje) Lektura pomocnicza i dane bibliograficzne.)
Podziękowania; Wstęp do wydania drugiego; Cz.1 Zmiany: Przesłanie; Liczby; teoria. Cz.2 Praca: Wstęp; Organizacja o strukturze koniczyny; Organizacja federalna; Organizacja potrójnego "I". Cz.3 Życie: Wstęp; Portfele; Odkrywanie edukacji na nowo; Społeczeństwo zorganizowane na opak; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych - Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 139.)
1. Niektóre metodologiczne aspekty poznania osobowości; 2. Ślepe uliczki psychologii osobowości; 3. Nowa wizja "natury człowieka" psychologii naukowej: czy stoimy przed możliwością stworzenia nowej całościowej teorii osobowości?; Poczucie tożsamości, pamięć autobiograficzna iů; W stronę biopsychologicznej koncepcji osobowości. Jak wyjść poza naiwny monizm starej i nowej frenologii?; Ewolucyjna psychologia osobowości; Wpływ kultury na rozwój osobowości; Narracja- wartościowanie- dialog. Teoria Huberta J. M. Hermansa; Abrahama Maslowa podejście synergetyczne w psychologii osobowości; Czy Williama Sterna koncepcja osoby ludzkiej jest wciąż inspirująca?; Henry A. Murray- elementy podejścia personologicznego we współczesnych koncepcjach psychologicznych; Jaki jest człowiek naprawdę?- koncepcja osobowości Antoniego Kępińskiego; Niektóre aspekty sporu o status poznawczy teorii z perspektywy filozofii nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przywództwo-problemy, pojęcia, istota, 2. Modele władzy i wpływu, 3. Współczesna teoria i praktyka przywództwa, 4. Nowe kierunki rozwoju przywództwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Co to jest komunikacja?; Teoria komunikacji, Model Shannona i Weavera, Redundacja i entropia, Kanał, śro- dek, kod; Inne modele: Model Gerbnera, Model Lasswella Model Newcomba, Model Westleya i Macleana, Model Jakobsona, Modele i modelowanie; Komunikacja, znacze- nie, znak, Semiotyka; Kody; Sygnifikacja; Semiotyczne metody i ich zastosowania; teoria strukturalna i jej zastosowania; Metody empiryczne; Ideologia znaczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólna teoria systemów, 2. Cykl życia rodzinnego, 3. Procesy emocjonalne w rodzinie, 4. Struktura rodziny, 5. Komunikacja w rodzinie, 6. Strategie rodzinne, 7. Lojalność rodzinna, 8. Mity rodzinne, 9. Żałoba w rodzinie, 10. Wywiad rodzinny z użyciem genogramu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
J.J. Rousseau i koncepcja funkcjonalna dzieciństwa; Psychologia inteligencji; Funkcja woli; Discat a puero magister; Psychologia szkoły czynnej; Metoda funkcjonalna nauczania języka; Wychowanie a demokracja; Dlaczego ziewamy?; Koncepcja funkcjonalna wychowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań własnych: Zjawisko wpływu społecznego; Wybrane pojęcia pedagogiki resocjalizacyjnej; Charakterystyka społeczności więziennej mężczyzn w jej podstawowych wymiarach. Przejawy wpływu społecznego; Zagadnienia badawcze; 2. Charakterystyka metodologiczna: Zdefiniowanie zmiennych i wskaźników zmiennych; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Organizacja badań; 3. Wyniki badań: Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez tymczasowo aresztowanych wobec grup własnej oraz obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na uczestnictwo w programowym oddziaływaniu; Omówienie wyników; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno osób z różnymi ograniczeniami sprawności, jak do ogółu osób znajdujących się w ich otoczeniu – tu zwłaszcza do tych tworzących społeczne środowisko ich pracy (pracodawców, menedżerów przedsiębiorstw, współpracowników), do rodzin, w których dorastają i funkcjonują osoby niepełnosprawne, do ich wychowawców, nauczycieli, szkoleniowców, a wreszcie do profesjonalistów zajmujących się niepełnosprawnością (pomagających niepełnosprawnym i organizujących dla nich wsparcie instytucjonalne). Intencją autorów jest stymulowanie tworzenia społecznego systemu pomocy i wsparcia (rozumianego bardziej jako sieć jednostkowych działań i interakcji, niż instytucji i organizacji) dla aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością – osiągane poprzez inspirowanie pomysłów i działań wymienionych wyżej grup adresatów. Nawiązują w ten sposób do takiej idei i mechanizmu życia wspólnotowego, który Anthony Giddens nazywa „refleksyjnością społeczną”. Podobnie jak ów prominentny brytyjski socjolog wydają się podzielać przekonanie, że nagłośnienie problemu w szerokich kręgach społeczeństwa przyczyni się do tego, że wielu ludzi (bardziej jednostki niż formalne struktury społeczne) podejmie różnorodną aktywność, mającą na celu przezwyciężenie negatywnie ocenianych zjawisk (i wspieranie pozytywnych) w oparciu o przesłanki wynikające z ich analizy. dr Krzysztof Puchalski Jest pewne, że książka wypełnia w istotny sposób lukę, jaka istnieje w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym. Praca nosi wyraźnie piętno osobistych przemyśleń oraz poszukiwań badawczych. Przez to jest oryginalna, wciągająca w lekturę, a jednocześnie dobrze pokazuje problemy osób z ograniczoną sprawności, które są jakoś znane, w większości znajome lub nawet bliskie, ale nigdy wcześniej nie ujmowane w tak przystępny, precyzyjny i nowatorski sposób. Autorzy z powodzeniem starają się znaleźć indywidualny sposób, dotychczas przez nikogo nie stosowany, pokazania w naukowy sposób problemu pracy, jakości życia codziennego funkcjonowania, oraz perspektyw rozwoju osób z ograniczoną sprawnością, wobec których istnieje wiele stereotypów, uprzedzeń i uproszczeń. Jestem pewien, że praca ta jest od dawna oczekiwana i że zostanie dobrze przyjęta. Na polskim rynku wydawniczym oraz w polskich opracowaniach naukowych brak jest analiz, które w takim szerokim zakresie obejmowałyby problematykę satysfakcji z pracy osób z ograniczeniem niepełnosprawności. prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii wartości 2. Wybrane psychologiczne koncepcje wartości 3. Wybrane problemy psychologii wartości 4. Metody badań wzorcowej hierarchii wartości 5. Wokół wzorcowej hierarchii wartości - analizy empiryczne 6. Wartości niższe i wyższe 7. Korelacje między wartościami a cechami osobowości, postawami i uczuciami 8. Korelacje między kategoriami wartości SWS i "pakietem zmiennych" 9. Wzorcowa i uniwersalna hierarchia wartości - podsumowania i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka definicyjna: Formy dokonania przestępstwa zabójstwa w świetle polskiego kodeksu karnego; Formy zabójstwa wielokrotnego; Zabójstwo seryjne; Typologia kryminologiczna zjawiska zabójstwa seryjnego (motywacja sprawców); Typologia kryminalistyczna zjawiska zabójstwa seryjnego (organizacja przestępstwa); 2. Analiza kryminologiczna fenomenu zabójstwa seryjnego: Teorie psychologiczne dotyczące zjawiska; Teorie psychiatryczne dotyczące zjawiska; Teorie socjologiczne dotyczące zjawiska; Teorie biomedyczne dotyczące zjawiska; W stronę kryminologii kulturowej; 3. Analiza kryminalistyczna fenomenu zabójstwa seryjnego: Początki profilowania kryminalnego- rys historyczny; Profilowanie kryminalne- przegląd współcześnie wykorzystywanych metod; Profilowanie geograficzne, GIS i analiza kryminalna; 4. Zintegrowany model profilowania kryminalnego: System profilowania genetycznego w Polsce; Fotografia kryminalistyczna dla celów profilowania kryminalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zachowań w organizacji. 2. Osobowość i wartości. 3. Postrzeganie i indywidualne podejmowanie decyzji. 4. Postawy w pracy. 5. Koncepcje motywacji. 6. Motywacja: od koncepcji do zastosowań. 7. Emocje i nastroje. 8. Podstawy zachowań. 9. Zespoły robocze. 10. Komunikacja. 11. Przywództwo. 12. Władza i politykowanie. 13. Konflikt i negocjacje. 14. Podstawy struktury organizacyjnej. 15. Kultura organizacji. 16. Zmiana w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2267)
1. Pojęcie ryzyka i ryzykowania, 2. Spostrzeganie ryzyka, 3. Cechy podmiotowe a postępowanie w warunkach ryzyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys rozkładu, 2. Przypadkowy mściciel, 3. Oblicza dekadencji, 4. Świętość i rymasy absolutu, 5. Ozdobniki wiedzy, 6. Abdykacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie ; Cz.I Jak przemawiać publicznie i krytycznie słuchać : 1. Odpowiedzialność mówcy w czasach podziałów społecznych ; 2. Początek , czyli gdzie zaczyna się odpowiedzialność ; 3. Krytyczny odbiór wygłaszanych tekstów ; 4. Przemawianie publiczne a życie kulturalne . Cz.II Odpowiedzialność mówcy a planowanie i przygotowanie przemowy : 5. Jak zrozumieć publiczność ; 6. Szukanie materiałów ilustrujących ; 7. Wykorzystanie materiałów ilustrujących ; 8. Organizacja przemówienia i sporządzenie konspektu ; 9. Wprowadzenie i zakończenie przemówienia . Cz.III Odpowiedzialna prezentacja : 10. Jak nadać przemówieniu kształt językowy ; 11. Jak wygłaszać przemówienie ; 12. Jak posługiwać się pomocami wizualnymi . Cz.IV Rodzaje przemówień publicznych : 13. Przemówienia mające na celu informować ; 14. Przemówienia mające na celu przekonywać ; 15. Argumentacja i myślenie krytyczne .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 808.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przemiany filozofii edukacji w Polsce i na świecie; 2. Kierunki badań na strukturami poznawczymi; 3. Nowe spojrzenie na struktury poznawcze i obrazowanie językowe; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Analiza wyników badań; 6. Podsumowanie i wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej