Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(173)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(171)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(107)
tylko na miejscu
(100)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(116)
Czytelnia
(100)
Autor
Radzicki Józef
(11)
Strelau Jan (1931-2020)
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(6)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Majczyna Beata
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Studenski Ryszard
(3)
Suchecki Jacek
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Friedman Howard S
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Leary Mark
(2)
Majczyna Marek
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Orski Marek
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rosenhan David L
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Sękowski Andrzej E
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Aronson Elliot
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brzezińska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buss David M
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błachnio Agata
(1)
Cervone Daniel
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cooper Cary
(1)
Cooper Mick
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cox Charles
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czapliński Janusz (1951- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Deckers Lambert
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derber Charles
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(114)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(175)
Język
polski
(175)
Temat
Osobowość
(145)
Psychologia
(59)
Stres
(24)
Psychologia społeczna
(23)
Uczucia
(23)
Motywacja
(19)
Psychologia rozwojowa
(19)
Uczenie się
(15)
Młodzież
(14)
Psychologia osobowości
(13)
Psychoterapia
(13)
Zachowanie
(13)
Choroby psychiczne
(12)
Rozwój osobowości
(12)
Poznanie
(11)
Inteligencja (psychologia)
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Dziecko
(9)
Metody badawcze
(8)
Myślenie
(8)
Pamięć
(8)
Psychopatologia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Świadomość
(8)
Lęk
(7)
Psychiatria
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Samopoznanie
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Metodologia
(6)
Mowa
(6)
Samorealizacja
(6)
Schizofrenia
(6)
Sen
(6)
Twórczość
(6)
Zaburzenia osobowości
(6)
Zmysły
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Praca
(5)
Rodzina
(5)
Wartość
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Zawód
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie
(4)
Leczenie
(4)
Mózg
(4)
Odżywianie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sukces
(4)
Uczniowie
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Ból
(3)
Choroby afektywne
(3)
Dzieci
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kwestionariusz osobowości
(3)
Nauczanie
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Paranoja
(3)
Podmiotowość
(3)
Przestępcy
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia sądowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Ryzyko
(3)
Samoakceptacja
(3)
Stres pourazowy
(3)
Studenci
(3)
Umysł
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Zdolności
(3)
Aktorstwo
(2)
Aktorzy
(2)
Autorytet
(2)
Behawioryzm
(2)
Charakter
(2)
Choroby
(2)
Decyzje
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dusza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia psychologii
(2)
Język
(2)
Konflikt
(2)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(63)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
175 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Laurum)
Przedmowa. Kilka słów refleksji autora z okazji wydania z 1992 roku; Wstęp. Na początek ustalmy kilka spraw; Rozdział 1 Personifikowanie, czyli imaginowanie rzeczy: Przegląd treści poniższego rozdziału; Krótka historia depersonifikowania; Dusza słów; Gdzie teraz jesteśmy; Personifikacja, antropomorfizm, animizm; Argument na rzecz personifikowania; Personifikowanie u Freuda i Junga; Archetypowe osoby Junga: „mali ludzie”; Rzymskie Imperium Ego: zmierzch i rozpad; Personifikowanie a politeistyczna psyche; Archetypy czy Bogowie? Nowoczesne dyscypliny imaginacji; Anima; Depersonalizacja; Personalizowanie i personalizm; Wiara psychologiczna. Rozdział 2 Patologizowanie, czyli rozpadanie się na części: Psychopatologia w medycynie i religii; Trzy style zaprzeczania; Ponownie łącząc ze sobą duszę i symptomy; Pozostałości modelu medycznego; Profesjonalizm i złe patologizowanie; Psychopatologia jako fantazja archetypowa; Patologizowanie jako język metaforyczny; Załamanie i rozpad normalnej psychologii; Imaginalne tło patologizowania; Patologizowanie – rekapitulacja. Rozdział 3 Psychologizowanie, czyli widzenie na wskroś: Idee psychologiczne; Wizja idei; Psychologizowanie archetypowe; W naszych ideach są Bogowie; Wstępne résumé oraz implikacje; Psychologizowanie, psychologia, psychologizm; Czym jest psychologizowanie: kilka istotnych rozróżnień; Dlaczego, jak, co – i kto; Proces widzenia na wskroś; Psychologizowanie psychologii; Psychologizowanie: ruch przez to, co literalne, ku temu, co metaforyczne; Psyche i mity; Błędny Rycerz. Rozdział 4 Dehumanizowanie, czyli stwarzanie duszy: Prolog: Psychologia politeistyczna, czyli psychologia, która mówi o Bogach, nie jest religią; Psychologia archetypowa nie jest rodzajem humanizmu; Dusza i ciało; Dehumanizowanie emocji i de-moralizowanie; Krytyka współczesnej psychologii humanizmu; Właściwą miarą człowieczeństwa jest człowiek; psychologii – dusza; Nieludzkość greckiego humanizmu; Ku psychologii renesansu; Renesansowy neoplatonizm i psychologia archetypowa; Marsilio Ficino: renesansowy prekursor psychologii archetypowej; Renesansowe patologizowanie; Hades, Persefona i psychologia śmierci; Anima w renesansie; Retoryka psychologii archetypowej; Między klęską a renesansem psychologii: psychologia zrewidowana; Religia a psychologia, raz jeszcze; Rytualna procesja schodzi ze sceny; Skróty; Przypisy; Indeks nazw osobowych; Jerzy Prokopiuk. Siedem kroków ku „ja” – a teraz: z powrotem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Osobowości ; t. 4)
Zawiera: I.Specyfika psychologicznego ujmowania tożsamości. II.Podmiotowość a tożsamość. III.Tożsamość a poczucie tożsamości. Próba uporządkowania problematyki. IV.Psychologiczna problematyka maski. V.Pamięć autobiograficzna. VI.Paula Ricoeura koncepcja tożsamości narracyjnej. VII.Narracyjne ujecie „ja” na tle innych sposobów jego ujmowania. VIII.Transpersonalna koncepcja tożsamości. IX.Rola rytuałów przejścia w tworzeniu się tożsamości w okresie dorastania. X.„Dźwięk, który nie jest nawet cząstką ciebie”. XI. Obraz świata w procesie tworzenia się tożsamości: światopogląd i ideologia. XII.Odraczanie decyzji o tożsamości: problemy z dojrzałością emocjonalna jako przyczyna przedłużania moratorium. XIII.Teoria dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego. Trud rozwoju ku tożsamości i osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktura osobowości / Joseph Nuttin ; tł. Tamara Kołakowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1968. - 298, [2] s. : rys., tab., [2] s. tab. fot. ; 20 cm.
Zawiera: R. 1. Pojęcie osobowości w psychologii; różne ujęcia; R.2. Kilka podstawowych pojęć; R. 3. Struktura czynnikowa; R.4. Pochodzenie i teoretyczne podstawy metody typologicznej; R. 5. Struktura charakteru według Heymansa; R. 6. Struktura postaw i funkcji psychicznych według Junga; R. 7. Struktura somatopsychiczna według Kretschmera i Sheldona; R. 8. Struktura ja – Świat. Szkic relacyjnej teorii osobowości. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Społeczna matryca indywidualizacji : 1. Ewolucja : umieszczenie mózgu na jego miejscu, 2. Nauki humanistyczne : krok w przód, dwa kroki w tył, 3. Historia : jednostka jako wytwór nauki Cz.II Człowiek przyzwyczajeń : 4. Druga natura, 5. Różnica między habitusem a przyzwyczajeniem, 6. Dynamika przyzwyczajeń. Cz.III Formy indywidualizacji : 10. Model jednostki demokratycznej, 11. Opakowanie siebie, 12. Ślady siebie, wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3 - 6 dodruk. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, cop. 2018. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Zawiera: R. 1 Na czym polega specyfika nauki o osobowości? Wprowadzenie: Czym jest psychologia osobowości?; Czym jest osobowość?; Główne kontrowersje wokół osobowości; Jak poznajemy osobowość?; Jak budowane są teorie osobowości?; Kryteria oceny nauki o osobowości jako teorii naukowej; Na jakich metaforach można oprzeć naukę o osobowości?; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. I Motywacja świadoma czy nieświadoma R. 2 Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa: popędy i nieświadomość indywidualna: psychoanaliza Zygmunta Freuda; Archetypy i nieświadomość zbiorowa – psychologia analityczna Carla G. Junga; Podstawowe pojęcia. R. 3 Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlenie relacji i struktura Ja: Kontakty z ludźmi pochodną wczesnych relacji: teorie relacji z obiektem’; Tworzenie się i funkcje struktury Ja: psychodynamiczna teoria Ja; Empiryczne weryfikacje; Poza teorie psychodynamiczne: teoria przywiązania; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 4 Co wpływa na aktywność człowieka? Lęk i autonomia ego: Obrona przed lękiem: neopsychoanaliza; W kierunku autonomii jednostki: teorie ego; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 6 W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele: Personologia Henry’ego A. Murraya; Świadome cele – psychologia indywidualna Alfreda Adlera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. II CO decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja R. 6 Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?: Unikalność jednostki – teoria Gordona W. Allporta; W kierunku koncepcji cech wspólnych; O podobieństwie ludzi – teoria cech Raymonda B. Cattella; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 7 Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?: Cechy jako uwarunkowane biologicznie: teoria Hansa J. Eysencka; Teoria wielkiej piątki; Gigantyczna trójka czy wielka piątka? Kryteria podstawowych wymiarów osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 8 Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania: Behawioryzm jako źródło inspiracji; Społeczne teorie uczenia się; W kierunku poznawczej nauki o osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 9 Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system Ja?: Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury; Poznawcza teoria Ja; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 10 Podsumowanie kontrowersji „osoba-sytuacja”: Próby przezwyciężenia kontrowersji „osoba-sytuacja”; Spójność i zmienność zachowania: alternatywne wyjaśnienia; Podsumowanie kontrowersji; Podstawowe pojęcia. Cz. III Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny? R. 11 Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna: Jak program biologiczny determinuje osobowość – socjobiologia; Jak człowiek realizuje program indywidualny – psychologia humanistyczna; programy wspólne i indywidualne – podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 12 Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści?: Psychologia egzystencjalna; Psychologia narracyjna: co znaczą historie tworzone przez ludzi?; W kierunku podsumowania: sens czy historia?; Podsumowanie trzeciej kontrowersji: programy biologiczne czy intencjonalne; Podstawowe pojęcia. R. 13 Perspektywa integracji nauki o osobowości: Kilka uwag o biologicznych podstawach osobowości; Dojrzałość osobowości i zdrowie psychiczne – różne ujęcia; Rozmaitość założeń, wielość ujęć, bogactwo interpretacji – siła czy słabość nauki o osobowości?; Jak uprawiać naukę o osobowości – zakres poznania czy metodologiczna precyzja?; W kierunku założeń metasystemowych w psychologii osobowości; Integracja nauki o osobowości?; Podsumowanie: status i perspektywy; Podstawowe pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2003. - 444, [4] s.. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdz. I. Wprowadzający: I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości. II.Rzetelność i trafność metody badań psychologicznych. Rozdz. II. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: I. Kwestionariusz T. G. Grygiera, jako metoda badania struktury osobowości w ujęciu psychoanalitycznym: Elementy struktury osobowości w ujęciu psychoanalityków; Charakterystyka kwestionariusza T. G. Grygiera. II. Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości w ujęciu H. A. Murraya: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości, opartej na koncepcji H. A. Murraya. III. Kwerstionariusz G. Bergera jako metoda badania koncepcji osobowości w ujęciu R. Le Senne’a: Charakterystyka koncepcji typów charakteru R. Le Senne’a; Charakterystyka kwestionariusza G. Bergera. Rozdz. III. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: I. Charakterystyka wybranych koncepcji potrzeb psychicznych: Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu A. H. Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości R. B. Cattella; Koncepcja potrzeb J. P. Guilforda; Koncepcja funkcjonowania popędów w ujęciu J. Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych K. Obuchowskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych H. A. Murrraya. II. Kwestionariusz H. A. Murrraya i M. I. Steina, jako metoda badania potrzeb psychicznych. III. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) jako metoda badania potrzeb otamowanych, utajonych. Rozdz. IV. Wybrane metody badania lęku i agresywności: I.Pojęcie leku i charakterystyka reakcji lękowych; Kwestionariusz J. Taylor; Arkusz samopoznania R. B. Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Ch. D. Spielbergera; Kwestionariusz do oceny reakcji lekowych, opracowane przez J. Wolpe; Skala pewności siebie; Kwestionariusz A. H. Bussa i A. Durkee, jako metoda badania agresywności. Rozdz. V. Test przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna, jako metoda badania obrazu siebie: I. Struktura i rozwój obrazu siebie. II. Charakterystyka Testu Przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna. Rozdz. VI. Wybrane metody badania postaw wartościujących i religijnych: I. Pojęcie i podziały postaw. II. Wybrane metody badania postaw wartościujących: Charakterystyka postaw wartościujących; Kwestionariusz Ch. Morrisa, jako metoda badania wyboru określonych wartości stylu życia; Kwestionariusz G. W. Allporta jako metoda badania postaw wartościujących. III. Wybrane metody badania postaw religijnych: Charakterystyka postaw religijnych; Charakterystyka skali do badania postaw religijnych, opracowanej przez W. Prężynę; Charakterystyka kwestionariusza do badań nad religijnością, opracowanego przez W. Piwowarskiego; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii, 2. Naukowe badanie ludzi, 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda, 4. Teoria psychodynamiczna : zastosowania i ocena teorii Freuda, 5. Teoria fenomologiczna: Carla Rogersa skoncentrowana na osobie teoria osobowości, 6. Teoria fenomologiczna: zastosowania i ocena teorii Rogersa, 7. Cechowe ujęcia osobowości: Allport, Eysenck, Cattell, 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości: zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości, 9. Biologiczne podstawy osobowości, 10. Uczeniowe ujęcia osobowości, 11. Poznawcza teoria osobowości: George'a A. Kelly'ego Teoria konstruktów osobistych, 12. Poznawcza teoria osobowości: zastosowanie i ocena teorii Kell'ego, 13. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel, 14. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania i ocena, 15. Poznawczo-informacyjne ujęcie osobowości, 16. Syntetyczne spojrzenie na teorię, pomiar i badanie osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza)
Mądre rządy sobą; Pomyśl może, że więcej coś znaczysz; Kłopoty z samooceną; Wahając się do celu; Tam gdzie spełniają się marzenia; Nadmiar siły woli; Siły woli do woli; Wierz w „da się”; Jak złapać złota rybkę?; Od kamyka do Chińskiego Muru; Poznaj swoje talenty; Wybór naprawdę należy do Ciebie; Opór do zmiany; Skazani na zmianę; Paradoks zmiany; Wciąż ten sam, choć inny; Niedoskonali, wolni, szczęśliwi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Osobowość: teorie dotyczące osoby jako całości: Jakie czynniki kształtują osobowość?; Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość?; Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości?; Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych; 2. Zaburzenie psychiczne: Czym są zaburzenia psychiczne?; Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-IV?; Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?; 3. Terapie zaburzeń psychicznych: Czym jest terapia?; W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne?; W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych?; Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii: Pięć celów do zrealizowania przez teoretyka osobowości; Dlaczego badać osobowość?; Określenie osobowości; Pytania na temat ludzi: co?, jak? i dlaczego?; Odpowiedzi na pytania dotyczące ludzi, spełniające kryteria naukowości: rozumienie struktur, dynamiki, rozwoju i zmiany będącej efektem terapii; Ważne zagadnienia w teorii osobowości; Jakie funkcje winna realizować, zgodnie z przyjętymi założeniami, teoria osobowości?; Teorie osobowości: wprowadzenie. 2. Naukowe badanie ludzi: Dane psychologii osobowości; Cele badań: rzetelność, trafność, etyka badań; Trzy ogólne podejścia do badań; Teoria osobowości i badanie osobowości; Pomiar osobowości i przypadek Jima. 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda: Pytania, Zygmunt Freud (1856-1939): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Freuda ujęcie osoby; Freuda ujęcie nauki o osobowości; Psychoanalityczna teoria osobowości Freuda. 4. Teoria psychodynamiczna Freuda: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Pytania; Psychodynamiczny pomiar osobowości: testy projekcyjne; Psychopatologia; Zmiana; Przypadek Jima; Pokrewne stanowiska i współczesne rozwinięcie teorii psychoanalitycznej; Ocena krytyczna. 5. Teoria fenomenologiczna: Carla Rogersa teoria osobowości zorientowana na osobę: Carl R. Rogers (1902-1987): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Rogersa ujęcie osoby; Rogersa ujęcie nauki o osobowości; Teoria osobowości Carla Rogersa. 6. Teoria fenomenologiczna Rogersa: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Zastosowania kliniczne; Rogersa przesunięcie akcentu: przejście od jednostek do grup i społeczeństwa; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje teoretyczne; Najnowsze rozwinięcia teorii i badań; Ocena krytyczna. 7. Cechowe ujęcia osobowości – Allport, Eysenck, Cattell: Perspektywa cechowa w teorii osobowości; Cechowe ujęcie osoby; Psychologia osobowości w perspektywie cechowej; Cechowe teorie osobowości: wspólna perspektywa; Cechowa teoria osobowości Gordona W. Allporta (1897-1967); W poszukiwaniu podstawowych wymiarów cechowych: analiz czynnikowa; Czynnikowo-analityczna teoria cech Raymonda B. Cattella (1905-1998); Trójczynnikowa teoria Hansa I. Eysencka (1916-1997). 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości; zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości: Pięcioczynnikowy model osobowości: wyniki badań; Proponowany model teoretyczny dla czynników wielkiej piątki; Wzrastanie i rozwój; Czy coś pominęliśmy? Sześcioczynnikowy model osobowości; Przypadek Jima; Spór osoba – sytuacja; Ocena krytyczna. 9. Biologiczne podstawy osobowości: Temperament: problem psychofizyczny od czasów dawnych do współczesnych; Ewolucja, psychologia ewolucyjna i osobowość; Geny i osobowość; Neuronauka a osobowość; Plastyczność: procesy biologiczne jako zarówno przyczyna, jak i skutek; Dociekania neuronauki dotyczące „wyższych” funkcji psychicznych. 10. Behawioryzm i uczeniowe ujęcia osobowości: Behawiorystyczne ujęcie osoby; Behawiorystyczne ujęcie nauki o osobowości; Watson, Pawłow i warunkowanie klasyczne; Teoria warunkowania instrumentalnego Skinnera. 11. Teoria poznawcza: George’a A. Kelly’ego teoria konstruktów osobistych: George A. Kelly (1905-1996): Ogólna charakterystyka autora i jego teorii; Kelly’ego ujęcie nauki o osobowości; Kelly’ego ujęcie osoby; Teoria osobowości George’a A. Kelly’ego; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje i współczesne rozwinięcia teorii konstruktów osobistych. 12. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel: Powiązania teorii społeczno-poznawczej z poprzednimi teoriami; Ogólna charakterystyka autorów i ich propozycji; Ujęcie osoby w teorii społeczno-poznawczej; Ujęcie nauki o osobowości w teorii społeczno-poznawczej; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: struktura; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: dynamika. 13. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Poznawcze składniki osobowości: przekonania, cele i standardy ewaluatywne; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima. 14. Osobowość w kontekście: relacje międzyosobowe, kultura i rozwój w pełnym cyklu życia: Relacje interpersonalne; Strategie sprostania wyzwaniom akademickim i społecznym: strategie optymistyczne i defensywny pesymizm; Stałość osobowości w kontekście; Rozwój osobowości w kontekście społeczno-ekonomicznym; Funkcjonowanie osobowości w przebiegu życia; Osoba w kontekście kulturowym; Procesy osobowości a zmiana społeczna. 15. Ocena teorii osobowości i badań nad osobowością: Jak teorie realizowały swoje cele? Krytyczna ocena teorii osobowości i badań nad osobowością; O strukturach, dynamice, rozwoju i zmianach będących efektem terapii; Przypadek Jima.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; T. 91)
Zawiera: Cz. I Na rubieżach wiedzy: R. 1 Hipnoza i podatność na sugestie; R. 2 Metody wykrywania kłamstwa; R. 3 Telepatia i jasnowidztwo; R. 4 Interpretacja snów. Cz. II Osobowość a życie społeczne: R. 5 Czy można mierzyć osobowość?; R. 6 Osobowość a uwarunkowanie; R. 7 Psychologia sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Twórczość i sztuka w świetle wybranych koncepcji psychologicznych i badań nad twórczością. Twórca jako podmiot w badaniach psychologicznych: Wizerunek twórcy w wybranych teoriach osobowości; Pojęcie twórczości w estetyce i psychologii; Z historii badań nad zjawiskiem twórczości i osobowością ludzi twórczych; Psychologiczne badania niektórych wymiarów osobowości w grupie aktorów polskich. Wielowymiarowość sztuki aktorskiej: Twórczość aktorska w świetle koncepcji teatrologicznych; Psychospołeczne uwarunkowania twórczości aktorskiej; Znaczenie teatru i wartość sztuki aktorskiej. Problematyka aksjologiczna i edukacja artystyczna: Problematyka aksjologiczna w psychologii; Twórcza motywacja poznawcza młodych ludzi a zadania edukacji; Rola szkoły aktorskiej w kształceniu aktorów i kształtowaniu systemów wartości. II. Badania własne nad wybranymi aspektami osobowości uzdolnionych studentów aktorstwa i wybitnych aktorów polskich. Metodologia badań własnych: Założenia podjętych badań: problem, pytania, hipotezy badawcze; Zastosowane metody psychomotoryczne. Preferowane wartości a poczucie sensu życia u badanych aktorów: Poczucie sensu życia na różnorodnych etapach twórczości; Hierarchia wartości badanych aktorów; Ocena sensu życia a preferowane wartości w badanych grupach aktorów. Obraz siebie i poziomu dojrzałości osobowości badanych aktorów: Obraz realny, idealny i retrospektywny; Akceptacja dojrzałości w badanych grupach aktorów; Potrzeba dojrzałości w badanych grupach aktorów .Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niegodziwcy, głupcy, złoczyńcy i hipokryci- jak oni mogą na siebie patrzeć?; 1. Dysonans poznawczy- siła napędowa samousprawiedliwienia; 2. Duma i uprzedzenie oraz inne martwe punkty; 3. Pamięć- stronniczy historyk; 4. Dobre intencje, marna nauka- zamknięta pętla diagnozy klinicznej; 5. Prawo i nieporządek; 6. Zabójca miłości- samousprawiedliwienia w małżeństwie; 7. Krzywdy, wojny i konflikty; 8. Odpuścić i przyznać się do błędu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Teoria kształtowania się charakteru: Teoria charakterologiczno-rozwojowa; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju self; Problematyka charakterologiczna self w systemie. 2. Style charakteru: Dziecko znienawidzone: doświadczenia schizoidalne; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne; Dziecko pokonane: społeczny masochim i wzorce samozniszczenia; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna; dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna. Załączniki: Glosariusz: wybrane pojęcia psychoanalityczno-rozwojowe; Cele terapeutyczne dla poszczególnych struktur charakteru; Przegląd badań nad osobowością histeryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej