Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(139)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(90)
tylko na miejscu
(90)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(97)
Czytelnia
(90)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Jaworska Aleksandra
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Izdebski Paweł
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Berne Eric
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Morgan Gareth
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Smółka Paweł
(2)
Szostak Jacek
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Bojko Joanna
(1)
Bolesta Krzysztof
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buzan Tony
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carnegie Dale
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Doherty Nora
(1)
Domurat Artur
(1)
Dorobek Rafał
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Flores Suzana E
(1)
Foxall Gordon
(1)
Fraisse Paul (1911-1996)
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Fuchs Bolko
(1)
Galloway Charles
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Glasser William
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabarz Barbara
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lektor
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guyler Marcelas
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hanausek Tadeusz
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Hyman Ray
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Izdebski Mateusz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(141)
Język
polski
(141)
Temat
Psychologia
(27)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(19)
Uczenie się
(19)
Metody badawcze
(13)
Nauczanie
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Dziecko
(12)
Młodzież
(12)
Motywacja
(10)
Rodzina
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Stres
(9)
Uczniowie
(9)
Zachowanie
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Testy psychologiczne
(8)
Uczucia
(8)
Nauczyciele
(7)
Poznanie
(7)
Kadry
(6)
Praca
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Kształcenie
(5)
Pamięć
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Sen
(5)
Zarządzanie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Agresywność
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metodologia
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Socjotechnika
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zdolności
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Autorytet
(3)
Autyzm
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Motywacja pracy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opinia publiczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Public relations
(3)
Rodzice
(3)
Rozmowa
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Testy
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zespół ADHD
(3)
Badania naukowe
(2)
Ból
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziennikarze
(2)
Eksperyment
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kryminalistyka
(2)
Kwestionariusz osobowości
(2)
Menedżerowie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Negocjacje
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Perswazja
(2)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Europa
(2)
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Czasopismo naukowe
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(7)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
141 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: 1. Wprowadzenie, 2. Etyka badań psychologicznych, Cz.II: 3. Obserwacja, 4. Badania korelacyjne, 5. Nieinwazyjne pomiary zachowania, Cz.III Metody eksperymentalne: 6. Plany grup niezależnych, 7. Plany z powtarzanymi pomiarami, 8. Złożone plany eksperymentalne, Cz.IV Badania stosowane: 9. Plany badań pojedynczych przypadków, 10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie Część I. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 1. Mobilność i decyzje migracyjne – uwarunkowania i aktorzy: 1.1. Pojęcie i rodzaje mobilności; 1.2. Obszary mobilności i migracji; 1.3. Aktorzy i wybrane przyczyny; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 2. Koncepcje i modele migracji międzynarodowych: Wstęp; 2.1. Przegląd koncepcji teoretycznych migracji międzynarodowych; 2.1.1. Teorie ekonomiczne; 2.1.2. Teorie socjologiczne; 2.2. Migracje a globalizacja; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 3. Migracja, ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana – charakterystyka zjawisk: Wstęp; 3.1. Migracje międzynarodowe; 3.2. Ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana; 3.3. Samoinicjowani ekspatrianci (SIE); Zakończenie; Bibliografia. Część II. PERSPEKTYWA INDYWIDUALNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 4. Motywy przemieszczeń międzynarodowych z perspektywy migranta i ekspatrianta: Wstęp; 4.1. Migracje. Migrant. Ekspatriant. Dylematy definicyjne; 4.2. Migrant vs ekspatriant; 4.3. Metodyka badań; 4.3.1. Motywy ekonomiczne; 4.3.2. Motywy pozaekonomiczne; 4.3.3. Motywacja do powrotu do kraju pochodzenia; 4.3.4. Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 5. Osobowość migranta i ekspatrianta – perspektywa psychologiczna: Wstęp; 5.1. Cechy „osobowości migranta” w ujęciu kapitału psychologicznego; 5.2. „Osobowość migranta” w odniesieniu do teorii potrzeb McClellanda; 5.3. Model koncepcji osobowości Wielkiej Piątki; 5.4. Cechy „osobowości migranta” w koncepcji pozytywnego potencjału organizacji; 5.5. Koncepcja prosperowania, kwitnienia i uskrzydlenia wyjaśniające decyzje migracyjne; 5.6. Inne cechy kluczowe dla mobilności międzynarodowej; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 6. Przedsiębiorczość imigrantów: Wstęp; 6.1. Definicje, istota i znaczenie pojęcia przedsiębiorczości imigrantów; 6.2. Przyczyny i formy aktywności przedsiębiorczej imigrantów; 6.3. Przedsiębiorczość imigrantów: wybrane kierunki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część III. PERSPEKTYWA ORGANIZACYJNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w biznesie międzynarodowym (implikacje dla migracji i ekspatriacji): Wstęp; 7.1. Biznes międzynarodowy w warunkach globalizacji i liberalizacji – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.2. Istota i znaczenie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.3. Wpływ zachodzących zmian na system organizacyjno-zarządczy przedsiębiorstw – miejsce ekspatów i migrantów w strukturach organizacyjnych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 8. Koszty i korzyści międzynarodowej mobilności pracowników: Wstęp; 8.1. Korzyści delegowania pracowników na misje zagraniczne; 8.2. Koszty związane z wykorzystaniem misji zagranicznych; 8.3. Korzyści i koszty międzynarodowej mobilności pracowników w warunkach zróżnicowania typów misji zagranicznych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 9. Efekt kraju pochodzenia w ocenie kompetencji migrantów: Wstęp; 9.1. Kraj pochodzenia a postrzeganie migrantów w dotychczasowych badaniach; 9.2. Efekt kraju pochodzenia a postrzeganie kompetencji w procesie rekrutacji do polskiej firmy; 9.2.1. Uczestnicy badania i metoda; 9.2.2. Wyniki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część IV. PERSPEKTYWA SPOŁECZNO-KULTUROWA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 10. Modele adaptacji kulturowej obcokrajowców: Wstęp; 10.1. Istota adaptacji kulturowej; 10.2. Wymiary adaptacji kulturowej i ich związek z efektywnością pracy; 10.3. Indywidualne sposoby radzenia sobie z szokiem kulturowym; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 11. Proces akulturacji polskich samoinicjowanych ekspatriantów (self-initiated expat) z perspektywy indywidualnej: Wstęp; 11.1. Modele procesu akulturacji; 11.2. Samoinicjowani ekspatrianci jako nowa grupa mobilnych pracowników; 11.3. Metodyka badań własnych; 11.3.1. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w funkcjonowaniu kraju pobytu; 11.3.2. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w życiu zawodowym; 11.3.3. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia rodzinnego; 11.3.4. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze relacji społecznych; 11.3.5. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia religijnego; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 12. Feminizacja migracji: Wstęp; 12.1. Zmiany ilościowe w migracjach kobiet; 12.2. Zmiana charakteru migracji kobiet; 12.3. Perspektywa płci w badaniach nad migracjami; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 13. Kulturowe uwarunkowania ekspatriacji: Wstęp; 13.1. Ekspatrianci jako szczególna grupa menedżerów międzynarodowych; 13.2. Przystosowanie kulturowe menedżerów – ekspatriantów; 13.3. Czynniki kulturowe sprzyjające wysokiej efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; 13.4. Bariery kulturowe ograniczające efektywność międzykulturową menedżerów – ekspatriantów; 13.5. Podnoszenie efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 14. Zewsząd i znikąd. Mobilizacja polityczna emigrantów. Bibliografia. Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko agresji; 2. Rodzina jako jeden z możliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych; 3. Charakterystyka dzieci w młodszym szkolnym; 4. Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia; 5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. W jaki sposób każdy może mną kierować, 2. Narzędzia którymi dysponujesz, 3. Jak zyskać i zachować autorytet, 4. Zatrudnianie najlepszych i utrzymywanie ich, 5. Podejmowanie mądrzejszych decyzji, 6. By zebrania miały większy sens, 7. Obcinanie kosztów, 8. Sprawiedliwe ocenianie i wynagradzanie, 9. Techniki zaawansowane, 10. Jaki masz iloraz inteligencji menedżerskiej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Ergonomia wobec obciążeń pracą umysłową. Cz. I. Teoria, metodologia, normalizacja: Symulacyjne modele mózgu jako droga do poznania tajników umysłu; Nowe czasy – nowe źródła stresu w pracy; Wspomaganie zdolności poznawczych człowieka; Zastosowanie metod neuroobrazowania w badaniach obciążenia umysłowego; Prace normalizacyjne dotyczące obciążenia psychicznego pracą. Cz. II. Obciążenie psychiczne – badania własne: Adaptacja do przewlekłego stresu a modele nieasocjacyjnego uczenia się; Neuroobrazowanie metodą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i subiektywna ocena stanu zmęczenia i senności; Funkcjonowanie uwagi ciągłej w stanie chronicznego deficytu snu – badanie okulograficzne; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego pracą umysłową; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego praca umysłową; Niepewność pracy jako czynnik ryzyka zdrowotnego; Specyfika i konsekwencje mobbingu jako procesu obniżającego efektywność wykonywania pracy zawodowej; Poczucie zagrożenia u osób pracujących w zawodach wysokiego ryzyka. Cz. III. Czas, przestrzeń, środowisko a obciążenie psychiczne: Czas jako czynnik stresy pracy – współczesne wyzwania chronoergonomii; Zdrowie psychiczne w miastach cywilizacji informacyjnej; Natura w architekturze i urbanistyce jako lek na stres środowiskowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; przeł. Zofia Wiankowska-Ładyka. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 490 s. : rys. ; 22 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Obserwacja psychologiczna: Znaczenie obserwacji psychologicznej w pracy wychowawczej; Rozwój metody obserwacji psychologicznej; Przedmiot obserwacji; Rodzaje obserwacji psychologicznej; Technika obserwacji; Ukierunkowanie obserwacji; Cechy poprawnych obserwacji; Trudności i błędy w obserwacjach. II. Psychologiczna interpretacja zachowania się: Określenie psychologicznej interpretacji zachowania się; Zagadnienie psychologicznej interpretacji zachowania się w literaturze naukowej; Tłumaczenie zachowania się działaniem aktualnych podniet zewnętrznych; Wyjaśnianie zachowania się za pośrednictwem aktualnych przeżyć psychicznych; wyjaśnianie zachowania się wpływem procesów fizjologicznych; Tłumaczenie zachowania się oddziaływaniem aktualnych warunków środowiskowych; Wyjaśnianie zachowania się wpływem minionych doświadczeń życiowych; Próby zastosowania niektórych teorii psychologicznych przy interpretacji zachowania się dziecka; Teoria odruchów warunkowych a interpretacja zachowania się dziecka; Zakres stosowalności różnych sposobów interpretacji zachowania się. III. Charakterystyki psychologiczne: Określenie charakterystyk; Znaczenie charakterystyk w pracy wychowawczej; Zasady opracowywania charakterystyk; Inwentarze czynności; Główne rodzaje charakterystyk; Charakterystyki zachowania się i charakterystyki osobowości; Charakterystyki swobodne; Charakterystyki opisowe opracowane według planu; Charakterystyki przyczynowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka działań psychologicznych, 2. Organizacja działań psychologicznych w wybranych państwach, 3. Kierunki zmian w prowadzeniu działań psychologicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Osoba jako podmiot edukacji. Rozwój osobowy czy uczenie sprawności? O wartości paradygmatów psychologicznych dla edukacji; Kultura indywidualistyczna a problem tożsamości jednostki; Implikacje poglądów na temat sensu życia do wychowania; Edukacja młodzieży a perspektywa integracji europejskiej; Tajemnica zawodowa psychologa szkolnego w kontekście psychologii osoby; Edukacyjna funkcja rodziny. Część druga: Miejsce dialogu w edukacji. Dialog w nauczaniu a perspektywy rozwoju; Podmiotowość, wolność i odpowiedzialność a dialog w edukacji; Dyskusja w edukacji współczesnej; Dialog między rodzicami a dziećmi jako ważna metoda wychowawcza; Paradoksy nauczania. Część trzecia: Osobowość jednostki w kontekście edukacji. Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zachowań osób o wysokim i niskim poziomie self-esteem; Skuteczność a pozytywne i negatywne komponenty dobrostanu emocjonalnego jednostki; Samooceny dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i płeć młodzieży a akceptacja obrazu samego siebie ("ja"); Niektóre wyznaczniki poziomu empatii u studentek pielęgniarstwa, psychologii i kierunków technicznych; Pogląd na świat a poczucie sensu i zadowolenie z życia; Systemy wartości w subkulturach młodzieżowych (na przykładzie skinów i rastamanów). Część czwarta: Rozwój jednostki a edukacja. Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse?; Ocena rozwoju poznawczego przedszkolaka w koncepcji L. S. Wygotskiego; Stymulacja rozwoju rozumowania arytmetycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oparta na pracy z zagadką (informacja o badaniach); Od thymosu do logosu. O wychowaniu do wyrażania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Partycypacyjne formy wynagrodzeń zmiennych; 2. Istota programów partycypacji w korzyściach; 3. Partycypacja w korzyściach - główne założenia; 4. Propozycja budowy programu w warunkach polskich; Dobre praktyki partycypacji pracowników w zarządzaniu - studia przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozowania: 1. Diagnoza holistyczna a diagnoza psychologiczna organizacji, 2. Nozologia patologii organizacyjnych jako metateoria szczególnych teorii organizacyjnych, 3. Rozwój organizacji w perspektywie psychologicznej, 4. Anatomia zdrowej organizacji i jej zaburzenia wynikające z wpływu ludzi, 5. Strategiczny kontekst diagnozy. II. Proces i narzędzia diagnozy: 6. Etapy procesu diagnozy, 7. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji, 8. Wywiad jako podstawowe narzędzie diagnozy organizacji, 9. Testy psychologiczne w diagnozie patologii organizacyjnych, 10. Obserwacja i techniki symulacyjne, 11. Analiza dokumentów, 12. W stronę jawności zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Zamiast przedmowy; wstęp; Rozdział 1. Pedagogika i zabawa; Rozdział 2. Czym jest grupa i jak pracuje; Rozdział 3. Geneza pedagogiki przeżyć; Rozdział 4. Uczyć się przez doświadczenie; Rozdział 5. Podstawowe założenia pedagogiki przeżyć; Rozdział 6. Optymalne warunki do przebiegu procesu pedagogiki przeżyć; Rozdział 7. Przebieg projektu edukacyjnego; Rozdział 8. Prowadzący; Rozdział 9. Typowe techniki pedagogiki przeżyć; Rozdział 10. Gry i akcje interaktywne; Rozdział 11. Typowe formy, w których wykorzystuje się pedagogikę przeżyć. Posłowie (Michael Jagenlauf). Bibliografia oraz literatura przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w spychologii; Uwagi ogólne. I. Wprowadzenie metodologiczne; II. Motoryka i praca; III. Reakcje emocjonalne; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; V. Spostrzeganie; VI. Uczenie się i pamięć; VII. Czas i rytm; VIII. Skojarzenia i myślenie; IX. Osobowość; X. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora / red. Tomasz Witkowski)
1.Zawód - trener, 2.Szkolenie a trening, 3.Przygotowanie szkoleń, 4.trener w akcji, 5.Warsztat trenera-metody prowadzenia zajęć, 6.Sytuacje trudne w pracy trenera, 7.Język trenera, 8.Po szkoleniu, 9.Trener sam ze sobą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej