Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(14)
Autor
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Ferguson George A
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Takane Yoshio
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Borowiec Ewa
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giorgi Amedeo
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Lewicka Maria
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Materska Maria
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stachowski Ryszard
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Suchańska Anna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Psychologia
(19)
Metodologia
(15)
Osobowość
(7)
Młodzież
(5)
Mowa
(4)
Myślenie
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Badania naukowe
(3)
Dzieci
(3)
Psychometria
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Statystyka
(3)
Testy psychologiczne
(3)
Pedagogika
(2)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment
(1)
Epidemie
(1)
Fenomenologia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia psychologii
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznanie
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rachunek prawdopodobieństwa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Testy
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zawód
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Nauka i badania
(6)
Edukacja i pedagogika
(1)
26 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Zastosowanie testów psychologicznych. 2. Przegląd wybranych testów psychologicznych. 3. Co to jest pomiar psychologiczny? 4. Klasyczna teoria rzetelności testów. 5. Jakich informacji o teście dostarcza testowanie? 6. Jakich informacji o osobie badanej dostarcza testowanie? 7. Etyka badań testowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Wprowadzenie do problematyki rozmowy i obserwacji psychologicznej: 1. Ogólne zasady profesjonalnego postępowania diagnostycznego. Etyczny, merytoryczny i osobowościowy profesjonalizm diagnosty, 2. Rozmowa i obserwacja w procesie diagnozowania. Podstawy teoretyczne i problemy metodologiczne. Cz.II Rozmowa psychologiczna w praktyce diagnostycznej: 1. Interakcyjny charakter rozmowy diagnostycznej. Relacja i kontakt diagnostyczny, 2. Taktyka rozmowy. Podstawowe interwencje i formy zadawania pytań, 3. Jak wybrać optymalną formę rozmowy?, 4. Paradygmat a założenia, struktura i treść rozmowy diagnostycznej, 5. Planowanie tematyki rozmowy, 6. Rejestracja i interpretacja danych. Cz.II Obserwacja psychologiczna: 1. Obserwacja - przedmiot i teoretyczne ramy metody, 2. Wybór rodzaju i formy obserwacji, 3. Zachowanie niewerbalne jako źródło danych diagnostycznych, 4. Integrowanie i interpretacja danych obserwacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Wyd. 4 [dodruk]. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 259, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 6)
1. Podstawowe problemy psychometrii: Wnioskowanie psychometryczne; Klasyczna teoria testów jako podstawa wnioskowania o rzetelności testu; Trafność, czyli określenie obszaru zastosowania testu; Normy, czyli nadawanie znaczenia wynikom testowym; Konstruowanie testu- podstawowe procedury; Społeczny kontekst stosowania testów psychologicznych; 2. Krótki przewodnik, czyli jak samemu zbudować test
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie; II. Psychologia jako nauka; III. Rys historyczny: Starożytność; Wczesne chrześcijaństwo; Średniowiecze; Renesans; Oświecenia; Psychologia XIX wieku; Psychologia w Polsce. IV. Nowe szkoły psychologiczne: Psychoanaliza; Psychologia postaci (gestalt) i teoria pola psychologicznego Psychologia w byłym Związku Radzieckim. V. Niektóre tendencje aktualne: Nauka o poznawaniu (co gnitive science). VI. Struktura zachowania człowieka: Człowiek w swojej niszy ekologicznej; Podstawowe paradygmaty uczenia się - warunkowanie klasyczne, instrumentalne i sprawcze; Struktura i organizacja czynności ludzkich. VII. metodologiczne i etyczne problemy badań oraz praktyki psychologicznej: Naukowe i pozanaukowe metody badań psychologicznych; Struktura teorii psychologicznych; Etyka badań i praktyki psychologicznej- zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej