Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(27)
Autor
Ledzińska Maria
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Kuć Małgorzata
(2)
Rzepka Jerzy
(2)
Stanik Jan M
(2)
Świtka Jan
(2)
Aouil Bassam
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Baka Łukasz
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dzikowska Elżbieta Katarzyna
(1)
Ferens Dominika
(1)
Gozdór Grzegorz
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kuczyńska Alicja
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lessing-Pernak Joanna
(1)
Lizurej Marzena
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Maurin Krzysztof
(1)
Mazowiecka Lidia
(1)
Motycka Alina
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Pawlak Nina (1950- )
(1)
Rajang Joanna
(1)
Sikora Tomasz
(1)
Socha Irena (1946- )
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Szkosek Franciszek
(1)
Sękowski Andrzej E
(1)
Słapińska Joanna
(1)
Wann T.W
(1)
Witkowski Stanisław A
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zych Adam A
(1)
Śliwak Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Psychologia
(4)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele
(3)
Osobowość
(3)
Płeć
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
AIDS
(1)
Autorytet
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Demografia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka płciowa
(1)
Etyka społeczna
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia
(1)
Gender
(1)
Godność ludzka
(1)
HIV
(1)
Hedonizm
(1)
Homoseksualizm
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kadry
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Menedżerowie
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież -- socjologia -- Polska
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nałóg
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcostwo duchowe
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Optymizm
(1)
Organizacja
(1)
Osobowość -badanie
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poznanie
(1)
Praca społeczna
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępstwo
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Public relations
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Seksuologia -- socjologia -- Polska
(1)
Sens życia
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szczęście
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Temperament
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Spotkanie w psychoterapii. Wrażliwość etyczna psychologa, 2. Gotowość anorektyczna - zagrożenie współczesności?, 3. Miłość i zazdrość, czyli nasze niecodzienne wybory i ich konsekwencje, 4. Ewaluacja socjoterapii - jakościowe badanie skuteczności autorskiego programu "Silne ja", 5. nagradzac czy nie? Wpływ nagrody na aktywnośc twórczą, 6. Zachowania zdrowotne w grupie osob chorych na bielactwo, 7. Jak wpływać na dziecko? - aspekty dyrektywności i kontroloi rodzicielskiej, 8. Jak zyskać lub jak nie stracić? Zastosowania psychologii poznawczej i neuromarketingu, 9. Zastosowanie terapii metodą EEG Biofeedback w pracy z dzieckiem uposledzonym umysłowo, 10. Trening kompetencji kulturowej: technika incydentu krytycznego i asymilatora kulturowego, 11. W co ludzie graja, gdy nie grają: gry fabularne w psycholgii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia wobec zagrożeń współczesnego świata, 2. Psychologia wobec problemów życiowych jednostki, 3. Psychologiczne badania nad rozwojem dziecka, 4. Psychologia w edukacji, 5. Psychologia w praktyce klinicznej, 6. Warsztat badawczy współczesnej psychologii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2535)
Cz. I Psychologiczne uwarunkowania sukcesu: Koncepcje natury ludzkiej menedżera a zarządzanie ludźmi; Płeć psychologiczna a kompetencje społeczne u kobiet na stanowiskach kierowniczych średniego szczebla; Co decyduje o wyborze preferowanej strategii autoprezentacji u kobiet w procesie rekrutacji zawodowej?; Sympatyczny Smith i groźny Kowalski. Wzorce autoprezentacji polskich i amerykańskich menedżerów; Inklinacja makiawelistyczna a trafność spostrzegania innych ludzi. Konsekwencje dla psychologii zarządzania; Rozwój kompetencji kierowniczych jako rezultat szkoleń (na przykładzie przedsiębiorstw polskich); Orientacja instrumentalna jako sposób przystosowania się do współczesnej rzeczywistości organizacyjnej; Efektywność kierowania jako przejaw potencjału rozwojowego człowieka; Oczekiwania negocjatorów dot. partnera konfliktu interesów a ich własne orientacje - raport z badań; Psychologiczne wyznaczniki skutecznego przedsiębiorcy; Portretowanie pracowników przez pryzmat cech osobowości konformizm - nonkonformizm; Czynniki osobowościowe w planowaniu kariery. Badanie kandydatów na stanowisko kierownicze w oświacie; Przywiązanie organizacyjne i percepcja sprawiedliwości organizacyjnej jako predykatory zachowań etosowych w organizacji; Psychologiczne czynniki sukcesu zawodowego młodych bezrobotnych. Cz. II Metody oceny i prognozowania sukcesu: SYMLOG jako metoda pomiaru i predykacji sukcesu w zarządzaniu Weryfikacja rzetelności i trafności testu MSAT (Management Self-Assessment Test); Prognozowanie sukcesów zawodowych na podstawie danych biograficznych; Zastosowanie metodologii linking data do badania kultury organizacyjnej; Informatyka i multimedia w zarządzaniu; Uwagi na temat pojęć: ewaluacja, ocena, monitoring, controlling. Cz. III Psychologiczne koszty sukcesu: Pracoholizm a system wartości i uwarunkowania temperamentalne; Wartości a psychologiczne koszty sukcesu zawodowego menedżerów; Człowiek w obliczu zjawisk ekonomicznych; Podmiotowe czynniki wypalenia zawodowego; Wypalanie zawodowe - koszty indywidualne i społeczne; Osobowość a radzenie sobie ze stresem w pracy; Czynniki stresogenne kadry kierowniczej policji. Cz. IV Sukces w zdobywaniu rynku: Skuteczna reklama jako przyczynek do sukcesu firmy (raport z badań); Płeć a determinanty zachowań komunikacyjnych przedstawicieli handlowych; Motywy nabywców, marka produktu a charakterystyki psychograficzne konsumenta. Cz. V Dyskusja plenarna i panelowa: VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Sukces z Zarządzaniu "Tradycja i przyszłość" (protokół konferencji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty diagnostyki i opiniodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie: Psychopedagogiczna diagnoza sytuacji dziecka w rodzinie jako podstawowy człon opinodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych; Zastosowanie kwestionariusza Faces IV D.H. Olsona do diagnozy dysfunkcjonalnych relacji rodzinnych; Behawioralne wyznaczniki kompetencji wychowawczych; Psychologiczno-pedagogiczne kompetencje małżeństw ubiegających się o adopcję jako przedmiot opiniodawstwa sądowego; Predyspozycje opiekuńczo-wychowawcze uczestników postępowań sądowych o przysposobienie i umieszczenie w rodzinie zastępczej; 2. Rola ojców i dziadków w rodzinie a problemy opiekuńczo-wychowawcze: Dobro dziecka a prawo dziadków do uregulowania osobistych kontaktów z wnukami; Postawy ojców w sytuacji konfliktu rodzinnego na podstawie badań przeprowadzonych w rodzinnym ośrodku diagnostyczno-konsultacyjnym przy Sądzie Okręgowym w Kielcach; 3. Skrajne- przestępcze problemy związane z obowiązkami opiekuńczo-wychowawczymi w rodzinie a możliwości ich korekty: Charakterystyka psychospołecznego funkcjonowania sprawców przemocy w rodzinie; Psychospołeczne uwarunkowania niepowodzeń policyjne procedury "niebieskie karty" w diagnozowaniu sytuacji opiekuńczo-wychowawczej dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej; Postępowanie diagnostyczne kuratora w systemie probacji wspartym na caseworku; 4. Problemy uzależnień i chorób psychicznych w rodzinie, w kontekście zadań opiekuńczo-wychowawczych: Psychologiczna diagnoza stylów funkcjonowania interpersonalnego dorosłych dzieci alkoholików; Narkomania jako jeden z głównych problemów w regionie środkowoazjatyckim; Chorzy psychicznie i ich rodziny w oczach polskiego społeczeństwa- społeczny stereotyp i dystans
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Problemy zatrudnienia osób niepełnosprawnych: 1. Preferencje zawodowe młodzieży niepełnosprawnej a zatrudnienie, 2. Propozycja standardu kwalifikacji zawodowych dla zawodu: asystent osoby niepełnosprawnej, 3. Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych na podstawie działalności Agencji Zatrudnienia dla Osób Niepełnosprawnych Fundacji Fuga Mundi, 4. Percepcja społeczna osób niepełnosprawnych, 5. Kompleksowość działań rehabilitacyjnych, 6. Ekonomia społeczna w sektorze pomocy socjalnej (formy przedsiębiorczości społecznej, przedsiębiorstwa społeczne). Część II Psychospołeczny aspekt wolontariatu: 1. Wolontariat - bezinteresowne działanie na rzecz potrzebującego człowieka, 2. Ja też mogę pomagać - o potrzebie budowania wolontariatu wśród osób niepełnosprawnych, 3. Poczucie sensu życia a preferencja wartości u wolontariuszy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Slowo wstępne, I. Problemy etiologiczno-kryminologiczne we wczesnej i późnej kryminogenezie a perspektywy profilaktyki, Proces kryminogenezy a perspektywy i możliwości profilaktyki społecznej w środowisku lokalnym, Socjologiczne aspekty badań nad przejawami przemocy w środowiskach młodziezowych, Inicjacja przestępcza skazanych a wybrane cechy środowiska rodzinnego i szkolnego, Warunki rodzinne i przebieg edukacji szkolnej nieletnich a rodzaje popełnianych przez nich przestępstw, Bezrobocie i czas wolny jako istotne czynniki w kryminogenezie przestępczości młodocianych w opiniach wychowawców i psychologów więziennych, Rola nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w etiologii zaburzeń zachowania (na przykładzie wychowanków domu dziecka), Korzystanie z Internetu jako potencjalny czynnik przestępczości seksualnej, II.Środowiskowe i osobowościowe czynniki ryzyka w procesie kryminogenezy a zachowania paraprzestępcze i przestępcze, Psychopatologiczne czynniki ryzyka zachowań agresywnych, Przejawy agresji i autodestrukcji wśród skazanych nieletnich i dorosłych, Wybrane cechy osobowości nieletnich sprawców przestępstw działających indywidualnie i w grupie, Profil psychopatologicznych cech u przestępców dorosłych i nieletnich, Nieletni sprawcy kradzieży (art.203 d kk oraz 278 kk i 119 kw) w świetle danych statystycznych, Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania przestępstwa zgwałcenia (badania własne), Psychologiczna charakterystyka przestępców przeciwko mieniu na tle sytuacji rynku pracy, Konfiguracja czynników ryzyka,wybrane cechy osobowości i funkcjonowanie nieletnich w zakładzie poprawczym, Psychopatia a antyspołeczne i dyssocjalne zaburzenia osobowości, Współczesna psychologiczna konceptualizacja pojęcia psychopatycznego sprawcy przestępstw na tle seksualnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Prawnych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 33)
Bezpieczeństwo jako proces polityczno-społeczny; Prawne podstawy działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego - analiza wybranych zagadnień; Filozoficzne aspekty problematyki bezpieczeństwa człowieka; Zawiadomienie o przestępstwie jako przejaw społecznej potrzeby porządku i bezpieczeństwa publicznego; Bezpieczeństwo publiczne w przestrzeni miejskiej w procesie zmiany społecznej. Wprowadzenie do informatyki; Założenia i realizacja zintegrowanego systemu bezpieczeństwa w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II jako przykład urzeczywistniania idei porządku i bezpieczeństwa w środowiskach akademickich; Stosowanie przez służbę więzienną rozwiązań siłowych a oddziaływanie na skazanych w czasie odbywania kary pozbawienia wolności; Udział Interpolu w zwalczaniu terroryzmu międzynarodowego jako przykład aktywności instytucji międzynarodowych dla zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Mitologiczno - archetypowe żródła kultury europejskiej Cz.II w poszukiwaniu europejskości : quo vadis Europo ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2572)
Cz.I Narodowość i płeć w literaturze pięknej: Obrazy męskości i kobiecości w "Medei" Eurypidesa; Motyw Medei a tożsamość żydowska w opowiadaniu Gertrud Kolmar "Żydowska matka"; Dyskurs kobiecości jako dyskurs obcości. "Medea" Christy Wolf; Kobieta w kulturze literackiej niemieckiego baroku; Czy język niemiecki i język polski wykorzystują w równym stopniu systemowe możliwości referencji kobiet?; Czy istnieje punkt genologiczny? O gatunkach intymistycznych w twórczości pisarek serbskich na początku XX wieku; "Wenus Hotentocka" o wielu wcieleniach: Benigna, (Magda)Lena, Kaatje, Saartje, Krotoa. Konstrukcje kolorowej kobiety w prezentacjach południowoafrykańskich; "Trekkerswee" (1915) i "Martjie" (1911) - postaci kobiet burskich w okresie przeobrażeń społecznych w Afryce Południowej; "Ale dusza dziecka! Do którego należała narodu?" Gender i tożsamość narodowa w powieści Marie Eugenie delle Grazie "Dziecko Dunaju (Donaukind)"; Nacjonalistyczne konstrukcje płci. Przypadek polski; Fantazje postaci kobiecych w powieściach-fantazmatach Elizy Orzeszkowej; Incest w literaturze przełomu XIX i XX wieku; Odkryć w sobie wiedźmę - czyli droga do pełnej kobiecości. Motyw czarownicy we współczesnej prozie kobiecej; Przemiana bohatera kobiecego we współczesnej fantastyce. Cz.II Koncepcje płci oraz dowody na jej znaczenie w życiu codziennym: Mózg kobiecy - mózg męski. Diabeł tkwi w hormonach; Pojmowanie fenomenu płciowości w psychologii; Tożsamośc płciowa i czynniki ją warunkujące; Asymetria w kulturowej ewaluacji płci - podstawowe dychotomie: natura/kultura, sfera prywatna/publiczne, reprodukcja/produkcja; Doświadczanie braku pracy przez kobiety; Możliwości wpływania na dyskryminację ze względu na płeć w zatrudnieniu; Komunikacja genderowa jako komunikacja międzykulturowa; Wpływ płci osób tworzących diadę na styl komunikacyjny i poczucie komfortu z przeprowadzonej rozmowy. Cz.III Kobiety i mężczyźni w związkach i poza nimi: Więź i płciowość człowieka w obliczu dynamicznych zmian cywilizacyjnych oraz ewolucyjnych adaptacji; Uwarunkowania jakości relacji między kobietami i mężczyznami; Co rządzi naszymi oczekiwaniami wobec partnera?; czy kobiety, aby były zadowolone z małżeństwa, muszą być "szarymi myszkami", a mężczyźni "dominującymi samcami"?; Co jest istotne dla kobiet i mężczyzn w relacjach interpersonalnych? Cz.IV Stereotypy i różnice płciowe: Stereotypy płci i ich realizowanie w rolach życiowych w kontekście historycznym i kulturowym - szkic; Czy kobiety mogą pisać o fizyce?; Co zobaczą kobiety, a co dojrzą mężczyźni, kiedy patrzą na siebie?; Poczucie tożsamości płciowej młodych kobiet a funkcjonowanie ich rodziców; Być albo nie być szczupłąů Dylematy autoprezentacyjne młodych kobiet; Struktura i determinanty przeżyciowe wydolności psychicznych zasobów dopingowych u kobiet i mężczyzn (z perspektyw S. Epsteina koncepcji myślenia konstruktywnego); Płeć a uzależnienie od alkoholu; Nieśmiałość kobiet i mężczyzn a wsparcie społeczne i dobrostan psychiczny; Cz.V Identyfikacja płciowa i seksualność - przekraczanie barier płci: Mity seksualne w psychologii klinicznej; Problem wiarygodności badań populacji gejów i lesbijek; "Inaczej" mówiąc o płci. Przypadek feminizmu, genderów i querr studiem; Rola zjawiska transseksualizmu w procesie przekraczania barier płci; Dynamika transseksualizmu z perspektywy psychologii zorientowanej na proces; teatr płci, płeć w teatrze; Mit Androgyne - wzór łamania barier płci. Teoria querr wobec powieści Olgi Tokarczuk "Dom dzienny, dom nocny"; Wykorzystanie metody NLP w odkrywaniu znaczenia indywidualnych ról społecznych i zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej