Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(22)
Autor
Strelau Jan (1931-2020)
(4)
Hall Calvin S
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Radzicki Józef
(3)
Campbell Jihn B
(2)
Chymkowski Roman
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Kamińska Janina
(2)
Rzepa Teresa
(2)
Stachowski Ryszard
(2)
Szelągowska Grażyna
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Andruszko Robert
(1)
Badora Sylwia
(1)
Benjamin Ludy T. Jr
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Bloom Harold (1930-2019)
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bykowski Igor
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czechowska Justyna
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Glomb Dominika
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Juczyński Zygfryd
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kuziak Michał
(1)
Köhler Henning
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lück Helmut E
(1)
Maciejewski Łukasz
(1)
Malach Josef
(1)
Materska Maria
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Pankalla Andrzej
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Rydlewska Julitta
(1)
Sahaj Tomasz
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Spendel Zbigniew
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szczawiński Wojciech (1967- )
(1)
Szostak Jacek
(1)
Szuster Marcin
(1)
Urbanek Bożena
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Zasuń Anna
(1)
Zdolska Monika
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Przynależność kulturowa
Literatura brazylijska
(1)
Temat
Psychologia
(22)
Psychoanaliza
(8)
Osobowość
(5)
Filozofia
(4)
Historia psychologii
(4)
Poznanie
(4)
Dziecko
(3)
Pedagogika
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Behawioryzm
(2)
Dziennikarze
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Opinia publiczna
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychopatologia
(2)
Public relations
(2)
Public relations w internecie
(2)
Socjotechnika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Tabu
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Aktorstwo
(1)
Aktorzy
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Chuligaństwo
(1)
Coelho, Paulo (1947- )
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Eichelberger, Wojciech (1944- )
(1)
Emisja głosu
(1)
Film polski
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Fizjologia
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Galicja
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Historia literatury
(1)
Historia wychowania
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język dziecka
(1)
Kadry
(1)
Kibice
(1)
Kino
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lekarze
(1)
Lęk
(1)
Lęk przed wpływem (teoria)
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Metodologia
(1)
Mit
(1)
Mitologia
(1)
Mitologia Indian
(1)
Motywacja pracy
(1)
Mutyzm
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Piłka nożna
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Programy nauczania
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia twórczości
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Publicystyka polska -- od 2001 r.
(1)
Rehabilitacja
(1)
Reżyserzy
(1)
Rodzina
(1)
Samorealizacja
(1)
Sport
(1)
Strukturalizm
(1)
Temat: dzieło
Alquimista
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1901-
(2)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Powieść brazylijska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historia i teorie psychologiczne, Historia psychologii. Od Wundta do czasów najnowszych, Funkcjonalizm, Psychologia behawiorystyczna, Neobehawioryzm, Psychoanaliza, Psychologia humanistyczna; Psychologiczne koncepcje człowieka; Biologiczne mechanizmy zachowania Psychologia fizjologiczna, Psychofizjologia; Psychologia ewolucyjna; Elementy genetyki zachowania; Psychologia rozwoju człowieka; Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; Metodologia badań naukowych i diagnostycznych, Poznanie naukowe - poznanie psychologiczne, Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny, Podstawowe metody badawcze - teoria i praktyka testowania, Testy inteligencji i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii dla psychologów: Wprowadzenie; Główne pytania metafizyczne; Źródła poznania; Umysł; Granice poznania i metoda naukowa; Prawda i znaczenie; Wiedza i działanie- w stronę etyki; Jednostka- wspólnota- władza. Filozofia społeczne i polityczna; Człowiek; Podsumowanie; 2. Historia psychologii- od Wundta do czasów najnowszych: Wprowadzenie; Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; Reakcja na psychologię Wundta- szkoła wuirzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; Funkcjonalizm- psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; Psychologia behawiorystyczna- chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; Neobehawioralizm- psychologia ponownie brata się z filozofią; Psychoanaliza- od aspiracji naukowych do mitu; Psychologia humanistyczna- nauka czy filozofia życia?; Orientacja poznawcza- ostatnie słowo psychologii?; Historia polskiej myśli psychologiczne- okres przednaukowy; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy- polska psychologia wkracza na drogę nauki; Podsumowanie; 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: Wprowadzenie; Etyczne problemy praktyki psychologicznej; Kompetencje w praktyce psychologicznej; Etyczne aspekty nauczania psychologii; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii; Podsumowanie; Załączniki: Kodeks etyczno- zawodowy psychologa; 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: Wprowadzenie; Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; Język statystyki jako język badań empirycznych; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny; Podsumowanie; 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: Wprowadzenie; Darwinowskie korzenie psychologii; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?; Podsumowanie; 6. Procesy poznawcze: Spostrzeganie; Rozpoznawanie obrazów; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; Pamięć i uczenie się; Uwaga i kontrola poznawcza; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Podejmowanie decyzji; Język i komunikacja; Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: Wprowadzenie; Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Podstawowe mechanizmy motywacyjne; Typy motywacji; Motywacja w przebiegu zachowania; Podsumowanie; 8. Osobowość: Wprowadzenie; Główne orientacje w psychologii osobowości; Koncepcje psychoanalityczne; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; Psychologia egzystencjalna; Podejście poznawcze; Socjobiologiczna koncepcja osobowości; Psychologia narracyjna; Współczesne koncepcje ja; Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: Wprowadzenie; Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; Temperament; Osobowość; Inteligencja; Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: Wprowadzenie; Cele psychometrii; Historia psychometrii; Specyficzne problemy etyczne; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; Procedura konstrukcji testu; Kulturowa adaptacja testów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia i teorie psychologiczne, Historia psychologii. Od Wundta do czasów najnowszych, Funkcjonalizm, Psychologia behawiorystyczna, Neobehawioryzm, Psycho- analiza, Psychologia humanistyczna; Psychologiczne koncepcje człowieka; Biologiczne mechanizmy zachowania; Psychologia fizjologiczna, Psychofizjologia; Psychologia ewolucyjna; Elementy genetyki zachowania; Psychologia rozwoju człowieka; Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; Metodologia badań naukowych i diagnostycznych, Poznanie naukowe - poznanie psychologiczne, Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny, Podstawowe metody badawcze - teoria i praktyka testowania, Testy inteligencji i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Elementy filozofii dla psychologów: 1.2. Główne pytania metafizyczne; 1.3. Źródła poznania; 1.4. Umysł; 1.5. Granice poznania i metoda naukowa; 1.6. Prawda i znaczenie; 1.7. Wiedza i działanie - w stronę etyki; 1.8. Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna; 1.9. Człowiek. 2. Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych: 2.2. Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; 2.3. Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; 2.4. Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; 2.5. Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; 2.6. Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią; 2.7. Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu; 2.8. Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia?; 2.9. Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii?; 2.10. Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy; 2.11. Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: 3.2. Etyczne problemy praktyki psychologicznej; 3.3. Kompetencje w praktyce psychologicznej; 3.4. Etyczne aspekty nauczania psychologii; 3.5. Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; 3.6. Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii. 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: 4.2. Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; 4.3. Język statystyki jako język badań empirycznych; 4.4 Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: 5.2. Darwinowskie korzenie psychologii; 5.3. Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; 5.4. Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; 5.5. Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?. 6. Procesy poznawcze: 6.2. Spostrzeganie; 6.3. Rozpoznawanie obrazów; 6.4. Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; 6.5. Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; 6.6. Pamięć i uczenie się; 6.7. Uwaga i kontrola poznawcza; 6.8. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; 6.9. Podejmowanie decyzji; 6.10. Język i komunikacja; 6.11. Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: 7.1. Wprowadzenie; 7.2 Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; 7.3. Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; 7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; 7.5. Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; 7.6. Podstawowe mechanizmy motywacyjne; 7.7. Typy motywacji; 7.8. Motywacja w przebiegu zachowania; 7.9. Podsumowanie; 8. Osobowość: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Główne orientacje w psychologii osobowości; 8.3. Koncepcje psychoanalityczne; 8.4. Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; 8.5. Psychologia egzystencjalna; 8.6. Podejście poznawcze; 8.7. Socjobiologiczna koncepcja osobowości; 8.8. Psychologia narracyjna; 8.9. Współczesne koncepcje ja; 8.10. Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; 8.11. Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; 9.3. Temperament; 9.4. Osobowość; Inteligencja; 9.5. Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Cele psychometrii; 10.3. Historia psychometrii; 10.4. Specyficzne problemy etyczne; 10.5. Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; 10.6. Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; 10.7. Procedura konstrukcji testu; 10.8. Kulturowa adaptacja testów; 10.9. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia mitu; Definicje mitu; Idea mitu w psychologii; Mit w perspektywie psychologiczno - kulturowej; Miejsce mitu w porządku kulturowym Indian Kofan; Kierunki badań w psychologii mitu; Kultury tradycyjne a współczesność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Źródła i kierunki rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Historia idei "psychologii rehabilitacji", 2. Aktualny stan psychologii rehabilitacji jako wiedzy teoretycznej i praktyki społecznej, Cz.II Psychologiczna charakterystyka problemów osób niepełnosprawnych: 1. Wyznaczniki funkcjonowania osób niepełnosprawnych, 2. Relacja: uszkodzenie organizmu - wymagania sytuacji, 3. Relacja: wymagania sytuacji - aktywność osoby niepełnosprawnej, 4. Relacja: uszkodzenie organizmu - stan świadomości osoby niepełnosprawnej, 5. Relacja: aktywność - stan świadomości osoby niepełnosprawnej. CZ.III Rehabilitacja jako pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych osób niepełnosprawnych: 1. Pozapsychologiczne regulatory działalności psychologów w rehabilitacji, 2. Psychologiczne modele procesu rehabilitacji, 3. Dziedziny rehabilitacji - zadania dla psychologa. Cz.IV Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji instytucjonalnej: 1. Ból osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 2. U szkodzenie ciała osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 3. Zamartwianie się o własną przyszłość: jako problem osób niepełnosprawnych. Cz.V Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji środowiskowej: 1. Związki intymne osób niepełnosprawnych, 2. Dochodzenie do niezależności życiowej poprzez pracę, 3 .Integracja społeczna osób niepełnosprawnych. CZ.VI Perspektywy rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Dylematy teoretyczne psychologii rehabilitacji, 2. Utrudnienia w rozwoju praktyki psychologicznej w rehabilitacji i możliwość ich przezwyciężania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wyd. 3 zm. i rozsz. - Warszawa : PLACET, 2005. - 927 s. ; 24 cm.
Cz. I Istota, funkcje, organizowanie działalności PR: 1. Istota public relations, 2. Motywy prowadzenia działalności public relations dawniej i dziś, 3. Organizowanie działalności public realtions - rozwiązania, kadry. Cz. II Fazy przedrealizacyjne w procesie public relations: 4. Analiza stanu wyjściowego, 5. Programowanie, planowanie. Cz. III Realizacja programów public relations: 6. Skuteczne komunikowanie warunkiem realizacji programów public relations, 7. Kształtowanie ważniejszych instrumentów PR. Wykorzystywanie prostych rezerw tworzenia wizerunku, 8. Oddziaływanie na ważniejsze części otoczenia. 9. Public relations organizacji różnego typu, 10. Kontrola powykonawcza w procesie public relations. Cz. IV Public realtions wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wyd. 4 zm. i rozszerz. - Warszawa : PLACET, 2009. - 957 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Cz. I Istota, funkcje, organizowanie działalności PR: 1. Istota public relations, 2. Motywy prowadzenia działalności public relations dawniej i dziś, 3. Organizowanie działalności public realtions - rozwiązania, kadry. Cz. II Fazy przedrealizacyjne w procesie public relations: 4. Analiza stanu wyjściowego, 5. Programowanie, planowanie. Cz. III Realizacja programów public relations: 6. Skuteczne komunikowanie warunkiem realizacji programów public relations, 7. Kształtowanie ważniejszych instrumentów PR. Wykorzystywanie prostych rezerw tworzenia wizerunku, 8. Oddziaływanie na ważniejsze części otoczenia. 9. Public relations organizacji różnego typu, 10. Kontrola powykonawcza w procesie public relations. Cz. IV Public realtions wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 244)
Zawiera: Cz. I Podstawy rozwoju językowego i komunikacyjnego dziecka: Opanowywanie języka i mowy przez dziecko; Konteksty komunikowania kreowane przez rodzinę (kilka uwag i problemów inspirowanych teorią Basila Bernsteina); Rozwój językowych kompetencji dzieci w świetle kompetencji pedagogów; Dialog krytyczny w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. II Czynności językowe dziecka w wybranych kontekstach: Rozwijanie sprawności językowych dziecka; Słów kilka o rozwijaniu sprawności językowych na przykładzie elementarzy Józefa Chociszewskiego 91837-1914); Warunki rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej małego dziecka; Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori; Kompetencje językowe dzieci z uszkodzeniami słuchu w wieku wczesnoszkolnym. Cz. III Właściwości języka i uwarunkowania kompetencji językowych oraz komunikacyjnych dziecka: Twórczy wymiar aktywności językowej dziecka; Językowy obraz świata zwierząt w literaturze dla dzieci. Analiza na wybranym przykładzie; Rola książki i czasopisma w życiu dziecka - o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia; Świat wyrazów w książkach dla dzieci - aspekt poznawczy; Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka? Cz. IV Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci w obszarze języka obcego: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z tubylczych mniejszości etnicznych. Wybrane przykłady z Kanady i Grenlandii; Drama w edukacji i opanowywaniu języka obcego; Nauczanie języka niemieckiego w aspekcie wymowy - pomiędzy tradycją a wymogami jutra; Nauczanie języka obcego dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Cz.I Podstawy teoretyczne : R.1 Samorealizacja w aspekcie psychologicznym, R.2 Koncepcja samorealizacji A. Maslowa, R.3 Psychologiczna problematyka wartości, R.4 Obraz siebie a samorealizacja.Analiza zależności. Cz.II Metodologia badań: R.1 Techniki badawcze, R.2 Metodologia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terapeutyczne oddziaływanie literatury; 2. Tabu w książkach z obrazkami. O rozmawianiu z dziećmi na temat książek; 3. Tabu i trauma; 4. Tabu- stereotypy i trudne sprawy- tematy delikatneů Czy dla wszystkich?; 5. Ideologie dzieciństwa a tabu w książkach obrazkowych dla dzieci i ich związki z polityką; 6. Trendy i tendencje w szwedzkiej literaturze dla dzieci. Staś Straszydło czy nadopiekuńczy i zestresowani rodzice?; 7. O przekraczaniu granic. Norweskie książki dla dzieci na świecie; 8. Niewidzialne dzieci, depresyjne matki i krzyczący ojcowie; 9. Dzieci nie rozumieją ironii; 10. Rozmowa na tematy tabu może pomóc dzieciom; 11. Antek i bezczelny łobuziak; 12. Małe książki oů ; 13. Zabrania sięů; 14. Cenzura w bibliotece dla dzieci i młodzieży; 15. Refleksje wydawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istotne własności teorii osobowości; 2.Klasyczna teoria psychoanalityczna Freuda; 3. Współczesna teoria psychoanalityczna; 4. Analityczna teoria Junga; 5. Teorie psychospołeczne: Adler, Fromm, Horney i Sullivan; 6. Personologia Murraya; 7. Teoria organicystyczna; 8. Teoria Rogersa; 9. Psychologia egzystencjalna; 10. Psychologia Wschodu; 11. Lewinowska teoria pola; 12. Allportowska psychologia jednostki; 13. Psychologia konstytucjonalna Sheldona; 14. Teoria czynnikowa Cattella; 15. Teoria bodźca – reakcji; 16. Skinnerowska teoria wzmacniania sprawczego; 17. Teoria osobowości w perspektywie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie; II. Psychologia jako nauka; III. Rys historyczny: Starożytność; Wczesne chrześcijaństwo; Średniowiecze; Renesans; Oświecenia; Psychologia XIX wieku; Psychologia w Polsce. IV. Nowe szkoły psychologiczne: Psychoanaliza; Psychologia postaci (gestalt) i teoria pola psychologicznego Psychologia w byłym Związku Radzieckim. V. Niektóre tendencje aktualne: Nauka o poznawaniu (co gnitive science). VI. Struktura zachowania człowieka: Człowiek w swojej niszy ekologicznej; Podstawowe paradygmaty uczenia się - warunkowanie klasyczne, instrumentalne i sprawcze; Struktura i organizacja czynności ludzkich. VII. metodologiczne i etyczne problemy badań oraz praktyki psychologicznej: Naukowe i pozanaukowe metody badań psychologicznych; Struktura teorii psychologicznych; Etyka badań i praktyki psychologicznej- zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zawody medyczne na ziemiach polskich w XIX i XX wieku / Śląski Uniwersytet Medyczny, Instytut Historii Nauki PAN)
Lekarze na Wileńszczyźnie w pierwszej połowie XIX wieku; Lekarze w rejencji bydgoskiej na przełomie XIX i XX wieku; Specjaliści w Królestwie Polskim w II połowie XIX w. do czasów I wojny światowej, w doniesieniach polskiej prasy medycznej (ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy); Urządzenie i wyposażenie sal operacyjnych w szpitalach warszawskich od początku XIX wieku do 1939 r.; Kobiety lekarzami; Pierwsze kobiety - dermatolodzy zainteresowane sprawami kosmetyki na ziemiach polskich; Medycy warszawskiego pogotowia ratunkowego w latach 1897-1918; Ogólna charakterystyka grupy zawodowej lekarzy II Rzeczypospolitej; Powstanie i działalność izb lekarskich w Polsce w pierwszej połowie XX w.; Lekarze wojskowi armii Rzeczypospolitej (1921-1939); Lekarze akademiccy w służbie sportu w 20-leciu międzywojennym; Metody i narzędzia propagandy higieny międzywojnia; Lekarze szkolni w Polsce w latach 1918-1939; Opieka lekarska w województwie lwowskim od 1929 do 1939 roku; Działacze ruchu świadomego macierzyństwa w latach 30. XX wieku; Sylwetki lekarzy we wczesnych (1931-1939) utworach Michała Choromańskiego; Wkład lekarzy w rozwój społeczny i kulturalny Bieżunia; Lekarze w szpitalach płockich w latach 1939-1983; Praca na rzecz jeńców wojennych podczas II wojny światowej. Działalność dr. Henryka Grabowskiego; Akademickie środowisko Wilna drugiej połowy XX w.; Wizerunek lekarza w polskim filmie fabularnym w XX w.; Lekarze w zwierciadle "Służby zdrowia", w latach 1949-1956; Kościół, władza, lekarze PRL w latach 1956-1969; Lekarze Górnego Śląska w medycynie XX w. Okręgowa Izba Lekarska w Płocku 1989-2009; Udział lekarza w eksperymencie lekarskim, eksperymencie medycznym na przełomie XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej