Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(48)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
Czasopisma
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(35)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Wrona Leszek
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grabarz Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Król Marianna
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Meili Richard (1900-1990)
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogińska Halszka
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pasko-Porys Wojciech
(1)
Prokopowicz Piotr
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Radzicki Józef
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Staworzyńska-Grządziel Maria
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Suchańska Anna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Waśkiewicz Olena
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Zyski Teodor
(1)
Złowodzki Maciej
(1)
Żebrowska Maria
(1)
Żmuda Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(33)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Psychologia
(16)
Osobowość
(13)
Młodzież
(8)
Testy psychologiczne
(6)
Dziecko
(5)
Rodzina
(5)
Stres
(5)
Uczniowie
(5)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Metodologia
(4)
Motywacja
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Uczenie się
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Poznanie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Psychoterapia
(3)
Testy
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Agresywność
(2)
Badania naukowe
(2)
Ból
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Kadry
(2)
Kształcenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Praca
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Stres zawodowy
(2)
Twórczość
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zdolności
(2)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Bulimia
(1)
COVID-19
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby
(1)
Choroby afektywne
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment
(1)
Epidemie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hipnoza
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kobieta
(1)
Kradzież
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Kłamstwo
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Medycyna
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Nerwice
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Podręcznik
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2273)
1. Bezrobocie jako sytuacja zagrożenia, 2. Zachowanie zaradcze, 3. Wsparcie społeczne, 4. Poczucie zagrożenia i otrzymywane wsparcie społeczne a zachowanie zaradcze osób bezrobotnych - badania własne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej; 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży; 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży; 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci młodzieży; 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży; 6. Strategia badań własnych; 7. Relacja emocjonalne w rodzinie; 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców; 9. Systemowe zasoby rodziny; 10. Negatywne wydarzenia życiowe; 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego; 12. Analiza wszystkich zmiennych- ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej; 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinanty zachowań menedżerów w chronicznym stresie zawodowym / Jacek Szostak. - Warszawa : Difin, 2009. - 223, [1] s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Psychologiczne i społeczne koncepcje pojęcia zachowań menedżerskich; 2. Osobowość i jej znaczenie dla regulacji zachowania jednostki; 3. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym; 4. Specyfika stresu zawodowego; 5. Zjawisko stresu chronicznego w pracy menedżera w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I: Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów; Rozdział II: Rodzina jako środowisko wychowawcze; Rozdział III: Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju; Rozdział IV: Metodologia badań własnych; Rozdział V: Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VI: Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VII: Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD – analiza porównawcza; Rozdział VIII: Funkcjonowanie systemy rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia – analiza porównawcza; Rozdział IX: Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy – analiza porównawcza; Rozdział X: Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów; Rozdział XI: Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie teoretyczne: O wartościach; Laddering podstawy teoretyczne; 2. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja: Pomiar: zbieranie danych surowych; Kodowanie danych; Macierz implikacji; Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników; Interpretacja wyników; Zastosowanie metody. 3. Roszczenie ladderignu a nowe procedury i metody analizy danych: Uzasadnienie roszczeni: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej; Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej; Kodowanie danych; Oceny zgodności sędziów kompetencyjnych: nowe wskaźniki statystyczne; Wyrazistość kategoryzacji; Oszacowanie przynależności; Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji; Budowa hierarchicznej mapy wartości; Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej - badania 2; 4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne – trafne, ale niedocenianie: Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne?; Skąd się wzięły testy sytuacyjne?; Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych; Czas na testy sytuacyjne. 2. Kilka ważnych faktów – trafność i rzetelność testów sytuacyjnych: Czym jest efektywność pracy?; Czym jest trafność narzędzi oceny?; Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji?; Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne?. 3. Proces tworzenia kompetencyjne testów sytuacyjnych w pigułce: Czym jest jakość testów sytuacyjnych?; Zanim zaczniesz; Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych; Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych. 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy: Produkty analizy pracy; Proces analizy pracy; Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań; Walidacja, stworzenie pełnej listy i identyfikacja KSAOs; Przetworzenie zebranych danych. 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych: Produkty analizy incydentów krytycznych; Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie; Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych. 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne: Incydenty krytyczny a dylematy sytuacyjne; Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne?; 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu: Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy; Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy; Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi; Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych. 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych: Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego; Forma; Możliwość oszukiwania; Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie; Przeznaczenie – czy tylko rekrutacja i selekcja?; Narzędzia i metody uzupełniające; Pytanie o powód wyboru danej reakcji; Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menadżerskiej – studium przypadku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej