Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(48)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
Czasopisma
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(35)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Wrona Leszek
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grabarz Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Król Marianna
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Meili Richard (1900-1990)
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogińska Halszka
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pasko-Porys Wojciech
(1)
Prokopowicz Piotr
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Radzicki Józef
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Staworzyńska-Grządziel Maria
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Suchańska Anna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Tyler Leona Elizabeth (1906- )
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Waśkiewicz Olena
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Zyski Teodor
(1)
Złowodzki Maciej
(1)
Żebrowska Maria
(1)
Żmuda Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(33)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Psychologia
(16)
Osobowość
(13)
Młodzież
(8)
Testy psychologiczne
(6)
Dziecko
(5)
Rodzina
(5)
Stres
(5)
Uczniowie
(5)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Metodologia
(4)
Motywacja
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Uczenie się
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Poznanie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Psychoterapia
(3)
Testy
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Agresywność
(2)
Badania naukowe
(2)
Ból
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Kadry
(2)
Kształcenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Praca
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Stres zawodowy
(2)
Twórczość
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zdolności
(2)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Bulimia
(1)
COVID-19
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby
(1)
Choroby afektywne
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment
(1)
Epidemie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hipnoza
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kobieta
(1)
Kradzież
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Kłamstwo
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Medycyna
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Nerwice
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Podręcznik
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. O metodach badań psychologicznych 1. Postępowanie badawcze w psychologii 2. Projektowanie eksperymentów II. Prawdopodobieństwo i zmienna losowa 3. Podstawowe pojęcia z rachunku prawdopodobieństwa 4. Wyniki eksperymentu jako zmienna losowa III. Wnioskowanie statystyczne 5. Podstawy wnioskowania statystycznego 6. Testowanie hipotez dotyczących średnich 7. Testy nieparametryczne 8. Analiza korelacji i regresji IV. Dodatek gratis 9. Jak napisać raport z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne – trafne, ale niedocenianie: Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne?; Skąd się wzięły testy sytuacyjne?; Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych; Czas na testy sytuacyjne. 2. Kilka ważnych faktów – trafność i rzetelność testów sytuacyjnych: Czym jest efektywność pracy?; Czym jest trafność narzędzi oceny?; Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji?; Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne?. 3. Proces tworzenia kompetencyjne testów sytuacyjnych w pigułce: Czym jest jakość testów sytuacyjnych?; Zanim zaczniesz; Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych; Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych. 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy: Produkty analizy pracy; Proces analizy pracy; Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań; Walidacja, stworzenie pełnej listy i identyfikacja KSAOs; Przetworzenie zebranych danych. 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych: Produkty analizy incydentów krytycznych; Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie; Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych. 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne: Incydenty krytyczny a dylematy sytuacyjne; Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne?; 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu: Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy; Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy; Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi; Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych. 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych: Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego; Forma; Możliwość oszukiwania; Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie; Przeznaczenie – czy tylko rekrutacja i selekcja?; Narzędzia i metody uzupełniające; Pytanie o powód wyboru danej reakcji; Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menadżerskiej – studium przypadku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wsparcie psychologiczne w środowisku służb ratowniczych; 2. Zagadnienia związane z pomocą psychologiczną; 3. Pomoc psychologiczna w działaniu; 4. Praca ze stresem pourazowym; 5. Traumatyzacja zastępcza; 6. Pomoc psychologiczna w miejscu pracy; 7. Zagadnienia prawne i etyczne związane z udzieleniem pomocy psychologicznej; Objawy zespołu stresu pourazowego (PTSD); Drugorzędne objawy zespoły stresu pourazowego; Objawy stresu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej; 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży; 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży; 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci młodzieży; 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży; 6. Strategia badań własnych; 7. Relacja emocjonalne w rodzinie; 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców; 9. Systemowe zasoby rodziny; 10. Negatywne wydarzenia życiowe; 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego; 12. Analiza wszystkich zmiennych- ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej; 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedmiot, cele, funkcje i zadania psychologii rozwoju, 3. Czynniki i wyznaczniki rozwoju człowieka, 4. Okresy rozwoju człowieka, 5. Kategorie rozwoju człowieka, 6. Zaburzenia i upośledzenia rozwoju człowieka, 7. Typy i metody badań w psychologii rozwoju człowieka, 8. Teorie psychologii rozwoju człowieka, 9. Historia psychologii rozwoju człowieka, 10. Zachowanie jako przejaw rozwoju człowieka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przesłuchiwanie i ocena wiarygodności. I: Wywiad i przesłuchanie strukturalne. 1. Uwagi ogólne. 2. Kryminalistyczne wywiady strukturalne. 3. Strukturalne metody przesłuchań. 4. Rozwiązania systemowe w przesłuchaniu. 5. Przesłuchiwanie w Stanach Zjednoczonych ľ praktyka. 6. Rozwiązania taktyczne. 7. Polskie przesłuchanie strukturalne. II: Ocena wiarygodności w przesłuchaniu ľ wiarygodność oceny zachowania zewnętrznego. 1. Uwagi wprowadzające. 2. Wiarygodność wypowiedzi. 3. Ocena wiarygodności. 4. Problemy oceniania wypowiedzi i zachowania. 5. Ocena zachowania zewnętrznego ľ wiarygodność. Część II: Ocena wiarygodności i uczciwości. III: Ocena stanu faktycznego i zachowania zewnętrznego w badaniu wariograficznym. 1. Uwagi ogólne. 2. Wariograf. 3. Metodyka badania wariograficznego. 4. Trafność i rzetelność badań wariograficznych. 5. Ocena zachowania zewnętrznego i stanu faktycznego. 6. Zagadnienia prawne. 7. Badania wariograficzne: konflikt opinii. 8. Badanie ankietowe opinii o badaniach wariograficznych. IV: Psychologiczne testy uczciwości i wiarygodności. 1. Uwagi wprowadzające. 3. Metody psychologiczne oceny uczciwości. 3. Amerykańskie psychologiczne testy uczciwości (integrity). 4. Testy i wywiad typu integrity. 5. Problemy stosowania i wykorzystania. Część III: Wywiad i profil. V: Wywiad strukturalny w sprawach kradzieży ľ ocena dokładności (trafności) wywiadu i pytań. 1. Zagadnienia wprowadzające ľ komunikacja. 2. Formułowanie pytań. 3. Wywiad strukturalny integrity w sprawach kradzieży ľ pytania i odpowiedzi. 4. Badania sondażowe (eksperymentalne). VI: Grupowy profil sprawców kradzieży. 1. Zagadnienia wprowadzające. 3. Wybrane zagadnienia kryminologiczne. 3. Profilowanie w kryminalistyce. 4. Ocena wiedzy na temat sprawców kradzieży ľ badania ankietowe. 5. Problemy stosowania ľ profil i wywiad. Suplement A: Szczegółowe wyniki badań ľ wywiad strukturalny w sprawach kradzieży (2002-2003). Suplement B: Szczegółowe wyniki badania wiedzy na temat sprawców kradzieży (2005-2006).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży / pod red. Marii Żebrowskiej. - Wyd. 8. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1977. - 879, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Zagadnienia ogólne: Przedmiot i początki psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży; Zarys historii psychologii rozwojowej w XX wieku; Teorie rozwoju psychicznego; Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej; Rozwój anatomiczno-czynnościowego podłoża psychiki; Wiek niemowlęcy; Wiek poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Zaburzenia rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Ergonomia wobec obciążeń pracą umysłową. Cz. I. Teoria, metodologia, normalizacja: Symulacyjne modele mózgu jako droga do poznania tajników umysłu; Nowe czasy – nowe źródła stresu w pracy; Wspomaganie zdolności poznawczych człowieka; Zastosowanie metod neuroobrazowania w badaniach obciążenia umysłowego; Prace normalizacyjne dotyczące obciążenia psychicznego pracą. Cz. II. Obciążenie psychiczne – badania własne: Adaptacja do przewlekłego stresu a modele nieasocjacyjnego uczenia się; Neuroobrazowanie metodą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i subiektywna ocena stanu zmęczenia i senności; Funkcjonowanie uwagi ciągłej w stanie chronicznego deficytu snu – badanie okulograficzne; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego pracą umysłową; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego praca umysłową; Niepewność pracy jako czynnik ryzyka zdrowotnego; Specyfika i konsekwencje mobbingu jako procesu obniżającego efektywność wykonywania pracy zawodowej; Poczucie zagrożenia u osób pracujących w zawodach wysokiego ryzyka. Cz. III. Czas, przestrzeń, środowisko a obciążenie psychiczne: Czas jako czynnik stresy pracy – współczesne wyzwania chronoergonomii; Zdrowie psychiczne w miastach cywilizacji informacyjnej; Natura w architekturze i urbanistyce jako lek na stres środowiskowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (44)/2004)
1. Koncepcje i pomiar jakości życia związanej ze zdrowiem, 2. Jakość życia osób niepełnosprawnych, 3. Podejście poznawczo-behawioralne w profilaktyce i promocji zdrowia, 4. Stres a choroby skóry, 5. Czynniki emocjonalne w astmie oskrzelowej i chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy, 6. Jak wytrwać i nie zrezygnować. Doświadczenia z realizacji programu psychologicznej wspomagającego redukcję nadwagi u kobiet, 7. Psychologiczne wyznaczniki zachowań jedzeniowych u nastolatek z nadwagą, 8. Psychologiczne wyznaczniki uprzedzeń zdrowotnych dzieci i młodzieży, 9. Psychologiczne wyznaczniki uprzedzeń wobec zakażonych HIV i chorych na AIDS, 10. Konsekwencje stresu zawodowego personelu ratownictwa medycznego, 11. Zespół wypalenia zawodowego a radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, 12. Wsparcie społeczne jako zasób chroniący menedżerów przed negatywnymi konsekwencjami stresu zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część II Postępowanie badawcze: R. VI Strategia badań naukowych; R. VII Problem badawczy i hipotezy - pierwsze etapy badania naukowego; R. VIII Rozumienie pojęć zawartych w hipotezach nauk społecznych. Ustalanie zmiennych. Dobór oraz pomiar wskaźników tych zmiennych; R. IX Dobór próby; R. X Porządkowanie wyników; R. XI Wnioskowanie na podstawie rezultatów badawczych. Interpretacja wyników; R. XII Zastosowanie wyników badań w praktyce społecznej. Część III: Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Cz.I Podstawy teoretyczne : R.1 Samorealizacja w aspekcie psychologicznym, R.2 Koncepcja samorealizacji A. Maslowa, R.3 Psychologiczna problematyka wartości, R.4 Obraz siebie a samorealizacja.Analiza zależności. Cz.II Metodologia badań: R.1 Techniki badawcze, R.2 Metodologia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej