Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(137)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(4)
Czasopisma
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(103)
dostępne
(80)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(103)
Autor
Aronson Elliot
(7)
Radzicki Józef
(7)
Ogińska-Bulik Nina
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Lewicka Maria
(4)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Kaflik-Pieróg Martyna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Brzezińska Anna
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Ziętara Renata
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chmiel Katarzyna
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Colman Andrew M
(1)
Copp Tomasz
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Deutsch Morton
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fiske John
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Foxall Gordon
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Frączek Adam
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grygielski Michał
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hoffman Edward
(1)
Horgan John
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Hołda Małgorzata
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
King Bruce M
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(91)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(144)
Język
polski
(144)
Temat
Psychologia
(26)
Osobowość
(22)
Psychologia społeczna
(17)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Młodzież
(10)
Agresywność
(9)
Metodologia
(9)
Stres
(8)
Testy psychologiczne
(8)
Motywacja
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Konformizm
(6)
Poznanie
(6)
Praca
(6)
Uczenie się
(6)
Uprzedzenia
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wypalenie zawodowe
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Patologia społeczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Uczucia
(5)
Zawód
(5)
Badania naukowe
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Kadry
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Testy
(4)
Wartość
(4)
Zachowanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Lęk
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Organizacja
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Postawy
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia pracy
(3)
Psychometria
(3)
Psychopatologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Ratownictwo
(3)
Rodzice
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Ankieta
(2)
Autorytet
(2)
Badania ilościowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Ból
(2)
Choroby afektywne
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Eksperyment
(2)
Empatia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kształcenie
(2)
Lekarze
(2)
Ludzie starzy
(2)
Małżeństwo
(2)
Metody badawcze
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Narkotyki
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nerwice
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Policja
(2)
Policjanci
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(20)
Opracowanie
(10)
Monografia
(8)
Podręcznik
(8)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(11)
Nauka i badania
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
144 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 10)
Cz. I Etyczne i humanistyczne wartości zarządzania organizacją: Wartości etyczne i humanistyczne w zarządzaniu - niektóre problemy i wyzwania; Etyka organizacji globalnych; Problemy etyki na tle działalności administracji publicznej i samorządowej; Zarządzanie przez wartość; Efekty humanistyczno -etyczne w zarządzaniu czynnikami wytwórczymi; Charakter a psychologiczne prawo Kopernika-Greshama; Etyczne kwestie ewaluacji w zarządzaniu; etyczne dylematy PR-owca; Mobbing i inne grzechy menedżerów. Cz. II Psychospołeczne i metodologiczne aspekty badań rynkowych: Co zyskują "szczury"? Odwrócona perspektywa korzystania z badań rynku; Rozwój badań rynkowych w Polsce a efekt "świadomego respondenta". Uwagi badacza praktyka; Niektóre etyczne, metodologiczne i pragmatyczne aspekty badań statystycznych; Poznanie biografii pracownika jako element polityki personalnej; Projekcyjny obraz siebie i świata społecznego u przyszłych menedżerów; Wartościowanie a kreatywność menedżerów; System wartości prywatnych przedsiębiorców - raport z badań; Symbole w reklamie a preferencje konsumentów; Oczekiwania edukacyjne uczniów kończących gimnazjum, poziom ich realizmu i zgodności z rynkiem pracy. Raport z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Medyczne i psychologiczne aspekty dzieciecych zespołów dermatologicznych, 2. Udział czynników rodzinnych w modyfikowaniu przebiegu przewlekłych schorzeń skóry u dzieci, 3. Metodologia badań własnych, 4. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a występowanie choroby, 5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a przewidywalność przebiegu choroby, 6. Analiza współzmienności wybranych aspektów funkcjonowania systemu rodzinnego, 7. Wnioski i dyskusja. Cechy rodziny psychosomatycznej w świetle badań włąsnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie teoretyczne: O wartościach; Laddering podstawy teoretyczne; 2. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja: Pomiar: zbieranie danych surowych; Kodowanie danych; Macierz implikacji; Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników; Interpretacja wyników; Zastosowanie metody. 3. Roszczenie ladderignu a nowe procedury i metody analizy danych: Uzasadnienie roszczeni: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej; Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej; Kodowanie danych; Oceny zgodności sędziów kompetencyjnych: nowe wskaźniki statystyczne; Wyrazistość kategoryzacji; Oszacowanie przynależności; Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji; Budowa hierarchicznej mapy wartości; Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej - badania 2; 4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmat interakcyjny w rehabilitacji zawodowej osób z upośledzeniem umysłowym - przestrzeń teoretyczna. 2. Osoby z upośledzeniem umysłowym jako podmiot praktyki rehabilitacyjnej. 3. Doświadczenia zawodowe osób upośledzeniem umysłowym - czynnik kontekstualny. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Psychometryczna charakterystyka zmiennych podmiotowych - wyniki, istotności różnic, związki. 6. Zróżnicowanie zmiennych podmiotowych ze względu na ilość i jakość doświadczeń zawodowych badanych (zmienna kontekstualna). 7. Interakcja zmiennych niezależnych (podmiotowych i kontekstualnych) wykazujących związki z poziomem kompetencji zawodowej badanych. 8. W kierunku syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Przygotowania do wyprawy : 1.Wyjazd ze znanej kra iny, 2.Przybycie do nowych obszarów. Cz.II Rozumienie umysłu na rynku : 1.Spojrzenie na umy sł, 2.Badanie umysłu/mózgu, 3.Pomyśl o tym, 4.Odczyty wanie umysłu rynku, 5.Krucha siła pamięci, 6.Pamięć, metafora i opowieści, 7.Opowieści i marki. Cz.III Myśleć inaczej i głębiej : 1.Klucze do myślenia kreatywnego, 2.Dobre pytania rodzą dobre odpowiedzi, 3 .Początek nowej mentalności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów. O potrzebie nowej filozofii edukacyjnej. Kompetencje człowieka - tradycja i współczesność. Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów. Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków. Właściwości psychologiczne i poziom kompetencji społecznych a formy aktywności studentów oraz ich motywacje do edukacji psychologicznej. Synteza badań. Kompetencje społeczne menedżerów i osób bezrobotnych. Własne badania porównawcze z lat 1996-2004. Model kształcenia kompetencji społeczno-psychologicznych u studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich. Wybrane aspekty rozwijania kompetencji społeczno-psychologicznych. Kierunki dalszych badań w zakresie kompetencji społeczno-psychologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne – trafne, ale niedocenianie: Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne?; Skąd się wzięły testy sytuacyjne?; Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych; Czas na testy sytuacyjne. 2. Kilka ważnych faktów – trafność i rzetelność testów sytuacyjnych: Czym jest efektywność pracy?; Czym jest trafność narzędzi oceny?; Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji?; Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne?. 3. Proces tworzenia kompetencyjne testów sytuacyjnych w pigułce: Czym jest jakość testów sytuacyjnych?; Zanim zaczniesz; Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych; Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych. 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy: Produkty analizy pracy; Proces analizy pracy; Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań; Walidacja, stworzenie pełnej listy i identyfikacja KSAOs; Przetworzenie zebranych danych. 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych: Produkty analizy incydentów krytycznych; Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie; Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych. 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne: Incydenty krytyczny a dylematy sytuacyjne; Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne?; 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu: Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy; Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy; Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi; Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych. 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych: Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego; Forma; Możliwość oszukiwania; Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie; Przeznaczenie – czy tylko rekrutacja i selekcja?; Narzędzia i metody uzupełniające; Pytanie o powód wyboru danej reakcji; Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menadżerskiej – studium przypadku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kwestionariusz, 2. Instruktaż do korzystania z kwestionariusza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kwestionariusz, 2. Instruktaż do korzystania z kwestionariusza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp. Rozdział I Pojęcie, źródła oraz mechanizmy redukujące lęk menadżerów w Polsce i w Chinach: 1.1. Człowiek jako podmiot odczuwanego lęku w kulturach zachodniej i chińskiej. 1.2. Źródła lęku. 1.3. Mechanizmy redukujące lęk menadżerów. Rozdział II Lęk decyzyjny menadżerów z Polski i z Chin w realizacji funkcji zarządzania: 2.1. Działanie menadżera w realizacji funkcji zarządzania. 2.2. Proces decydowania oraz rodzaje decyzji menadżerskich. 2.3. Istota decyzji menadżerskich oraz radzenie sobie z lękiem decyzyjnym na podstawie wywiadów z menadżerami z Polski i z Chin. Rozdział III Radzenie sobie z lękiem decyzyjnym menadżerów polskich i chińskich w świetle badań: 3.1. Problem badawczy, hipotezy, metody badawcze oraz przebieg badań. 3.2. Wyniki badań menadżerów polskich i chińskich w zakresie lęku jako stanu i jako cechy. 3.3. Propozycje działań redukujących lęk decyzyjny menadżerów oraz ich rezultaty. Zakończenie. Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. O metodach badań psychologicznych 1. Postępowanie badawcze w psychologii 2. Projektowanie eksperymentów II. Prawdopodobieństwo i zmienna losowa 3. Podstawowe pojęcia z rachunku prawdopodobieństwa 4. Wyniki eksperymentu jako zmienna losowa III. Wnioskowanie statystyczne 5. Podstawy wnioskowania statystycznego 6. Testowanie hipotez dotyczących średnich 7. Testy nieparametryczne 8. Analiza korelacji i regresji IV. Dodatek gratis 9. Jak napisać raport z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Środowisko zamieszkania jako przedmiot badań psychologicznych: 1. Pojęcie środowiska w wybranych koncepcjach psychologicznych, 2. Środowisko zamieszkaniaz perspektywy psychologii środowiskowej. R.II Mapy poznawcze środowiska zamieszkania: 1. Geneza i rozwój pojęcia mapy w psychologii, 2. Wiedza o środowisku. R.III Ryzyko i zagrożenie w środowisku zamieszkania: 1. Przestępczość w środowisku zamieszkania, 2. Ryzyko zostania ofiarą przestępstwa a poczucie bezpieczeństwa. R.IV Percepcja zagrożenia przestępczością w mapach poznawczych środowiska zamieszkania młodzieży: 1. Model map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 2. Społeczne i percepcyjne wskaźniki zagrożenia przestępczością w środowisku życia młodzieży, 3. Procedura wyodrębniająca regiony mentalne środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 4. Analiza struktury map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Zasady powstawania, funkcjonowania oraz konsekwencje przynależności do grup „meneli” – analiza literatury przedmiotu; Wyjaśnienia terminologiczne; Podstawowe wiadomości o alkoholu; Zarys historyczny pijaństwa w Polsce; Wzory, style picia; Przyczyny sięgania po alkohol; Motywy picia; Teorie dotyczące przyczyn sięgania po alkohol; Konsekwencje krótkotrwałego i długotrwałego oddziaływania alkoholu na organizm człowieka; Przewidywalne efekty fizjologiczne po spożyciu alkoholu; Zdrowotne konsekwencje nadużywania alkoholu; Społeczne konsekwencje nadużywania alkoholu; Materialne konsekwencje nadużywania alkoholu; Grupy „meneli”; Rozdział II Metodologia badań własnych; Cel i zadania pracy; Problemy badawcze; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Metoda sondażu diagnostycznego; Metoda indywidualnych przypadków; Badania pilotażowe; Charakterystyka terenu badań i badanej populacji; Organizacja przebiegu badań; Opis struktury demograficznej i społecznej badanych; Społeczność lokalna; Osoby należące do grupy „meneli”; Rozdział III Analiza wyników badań; Sposób postrzegania grupy „meneli” przez środowisko lokalne; Konsekwencje prowadzenia trybu życia skutkującego byciem postrzeganym jako „menel”; Materialna sytuacja członków grupy „meneli”; Zdrowotne konsekwencje bycia „menelem”; Społeczne konsekwencje bycia „menelem”; Świat wartości członków grupy „meneli”; Ocena jakości swojego życia przez „meneli”; Studium indywidualnych przypadków osób należących do grupy „meneli”; Podsumowanie i wnioski pedagogiczne; Bibliografia; Spis tabel; Spis wykresów; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problemy ogólnometodologiczne: R. I Istota nauki i metodologii; R. II O niektórych problemach metodologicznych procesu zdobywania wiedzy w naukach humanistycznych; R. III Analiza procesu zdobywania wiedzy w naukach empirycznych; R. IV Teorie naukowe; R. V Psychologia jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej