Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(9)
Audiobooki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(61)
dostępne
(54)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(61)
Czytelnia
(61)
Autor
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(5)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(4)
Ehrlich Andrzej
(4)
German Janusz (1974- )
(3)
Rusiński Michał
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Carew Donald
(2)
Freeman Edward R. (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(2)
Lany Magdalena
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Pawłowski Konrad
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Zigarmi Drea
(2)
Zigarmi Patricia
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Albigowski Marek
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baran Katarzyna
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Madeleine
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blanchard Scott
(1)
Borówka Ewa
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Boyatzis Richard E. (1946- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Cadle James
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Conley Randy
(1)
Cuff Kathy
(1)
Cywoniuk Mirosława
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Demarest Garry
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Diaz-Ortiz Claire (1982- )
(1)
Dowgiałło Zygmunt
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Edmonds Chris
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Finch Fred
(1)
Fowler Susan (ok. 1990- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Glaser Robert
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gobillot Emmanuel
(1)
Goldsmith Marshali
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Good Lael
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Grzybek Robert
(1)
Głód Wojciech
(1)
Hall Brendan
(1)
Halsey Victoria
(1)
Harkins Phil
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Hawkins Laurence
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hiam Alexander
(1)
Hoekstra Judd
(1)
Hornicka Ewa
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hunter Ian (1963- )
(1)
Jachnis Anna (1959- )
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jasiukiewicz Marian
(1)
Judge Timothy A
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kaczmarczyk Grzegorz
(1)
Kaczmarek Bohdan
(1)
Kamińska Anna
(1)
Kandarian Fay
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Kets de Vries Manfred
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kostera Monika
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(86)
Rosja
(1)
Język
polski
(86)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Przywództwo
(84)
Zarządzanie
(39)
Menedżerowie
(32)
Organizacja
(23)
Kadry
(16)
Motywacja pracy
(15)
Kultura organizacyjna
(13)
Decyzje
(12)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(12)
Motywacja
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Praca zespołowa
(8)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Planowanie
(6)
Praca
(6)
Innowacje
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Stosunki interpersonalne
(4)
Kompetencje przywódcze
(3)
Kultura pracy
(3)
Negocjacje
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Produktywność pracy
(3)
Psychologia zarządzania
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Styl kierowania
(3)
Teoria organizacji
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Autorytet
(2)
Coaching
(2)
Etyka biznesu
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kontrola
(2)
Liderzy lokalni
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Organizacje
(2)
Przywództwo polityczne
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Zachowanie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
COVID-19
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Clipper Round the World
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dane osobowe
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Działanie
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hall, Brendan
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacyjność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość
(1)
Kapitan jachtowy
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Kultura
(1)
Marketing
(1)
Maski
(1)
Mentoring
(1)
Oceny pracowników
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Organizacja pracy
(1)
Outsourcing
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
Programiści
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Propaganda wizualna
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Public relations
(1)
Płeć
(1)
Rachunkowość
(1)
Rejsy dookoła świata
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Poradnik
(11)
Monografia
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(52)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. CZĘŚĆ I STUDIUM TEORETYCZNE. Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY DEFINICJI I POJĘĆ: 1.1. Menedżer vs przywódca - przegląd pojęć; 1.2. Spory i kontrowersje wokół badań nad przywództwem; 1.3. Zmieniające się problemy w zarządzaniu, czyli o tym, jak menedżer stawał się przywódcą. Rozdział 2. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY TEORII - WĄTKI HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE: 2.1. Teorie cech; 2.1.1. Współczesne spojrzenie na cechy w zarządzaniu; 2.2. Teorie zachowań; 2.2.1. Badania na Uniwersytecie Ohio; 2.2.2. Badania na Uniwersytecie Michigan; 2.2.3. Siatka kierownicza; 2.3. Teorie sytuacyjne; 2.3.1. Teoria ścieżki i celu; 2.3.2. Teoria przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blanchatda; 2.3.3. Teoria substytutów przywództwa; 2.3.4. Teoria decyzji normatywnej; 2.3.5. Sytuacyjna teoria przywództwa Fiedlera; 2.3.6. Teoria LMX; 2.3.7. Teoria zasobów poznawczych; 2.4. Przywództwo transformacyjne i charyzmatyczne; 2.4.1. Teoria charyzmatycznego przywództwa House‘a; 2.4.2. Teoria charyzmy Congera i Kanungo; 2.4.3. Teoria przywództwa transformacyjnego Burnsa; 2.4.4. Teoria przywództwa transformacyjnego Bassa; 2.5. Inne współczesne koncepcje przywództwa; 2.5.1. Przywództwo rozproszone; 2.5.2. Przywództwo autentyczne; 2.5.3. Teoria ograniczonego przywództwa Koźmińskiego. Rozdział 3. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY ROZWOJU W ORGANIZACJI: 3.1. Rodzaje szczebli menedżerskich w organizacji, typy autorytetów oraz rola doświadczenia zawodowego; 3.2. Rozwój menedżerski. Rozdział 4. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA: 4.1. Skuteczne przywództwo - kryteria oceny; 4.2. Cechy i zachowania a skuteczne przywództwo; 4.3. Zachowania menedżera; 4.3.1. Związek zachowań i cech a skuteczność; 4.3.2. Zachowania lidera a teorie sytuacyjne. Rozdział 5. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERSKICH I MENEDŻERSKICH: 5.1. Kompetencje - definicja pojęcia; 5.2. Ocena kompetencji w organizacji; 5.3. Kompetencje menedżera i lidera; 5.3.1. Kompetencje przywódcze wg Koźmińskiego. CZĘŚĆ II STUDIUM EMPIRYCZNE. BADANIA WŁASNE. Rozdział 6. WCZEŚNIEJSZE BADANIA AUTORKI. KOMPETENCJE MENEDŻERÓW A ZDOLNOŚCI I CECHY OSOBOWOŚCI: 6.1. Związek zdolności oraz kompetencji menedżerskich; 6.2. Związek cech osobowości i kompetencji menedżerskich oraz liderskich. Rozdział 7. BADANIE WŁAŚCIWE. KOMPETENCJE LIDERA I MENEDŻERA: 7.1. Metody i przebieg badania; 7.2. Wyniki. Rozdział 8. IMPLIKACJE TEORETYCZNE: 8.1. Wnioski z badań wcześniejszych; 8.2. Wnioski z badań właściwych. Rozdział 9. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE. Rozdział 10. IMPLIKACJE DO DALSZYCH BADAŃ. Podziękowania. Bibliografia. Aneks 1. Aneks 2. Aneks 3. Aneks 4. Aneks 5. Aneks 6. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zrozumieć kulturę, 2. Kultura przedsiębiorstwa, 3. Przywództwo w organizacji a kultura narodowa, 4. Kultura arabska, 6.Kultura chińska, 7. Kultura japońska, 8. Kultura skandynawska, 9. Analiza porównawcza i interpretacja, 10. Lider biznesu zorientowany na kulturę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podziękowania; Wstęp; Dlaczego liderom powinno zależeć na udoskonaleniu myślenia? Część pierwsza. Najnowsze odkrycia dotyczące mózgu, które zmieniają naszą dotychczasową wiedzę: Mózg to maszyna tworząca połączenia; Gdy przyjrzeć się z bliska, nie ma dwóch podobnych do siebie mózgów; Mózg automatyzuje wszystko, co się da; Zautomatyzowanie mózgu oznacza automatyczną percepcję; Rozmontowanie już istniejącego okablowania mózgu jest praktycznie niemożliwe; Stworzenie nowego okablowania nie jest trudne; Podsumowanie wyników najnowszych badań dotyczących mózgu. Część druga. Sześć kroków do transformacji efektywności: Sześć kroków w zarysie; Krok pierwszy: Myśl o myśleniu; Pozwól pracownikom myśleć; Skoncentruj się na rozwiązaniach; Pamiętaj o gimnastyce; Akcentuj pozytywy; Najpierw proces, potem treść; Krok drugi: Nasłuchuj potencjału; Nowy sposób słuchania; Klarowność dystansu. Krok trzeci: Mów z intencją; Wyrażaj się zwięźle; Trzymaj się konkretów; Mów szczodrze; Słowo komentarza odnośnie do komunikacji elektronicznej. Krok czwarty: Taniec ku olśnieniu; Cztery twarze ku olśnieniu; Taniec olśnienia; Przyzwolenie; Umiejscowienie; Stawianie pytań; Przyzwolenie, umiejscowienie i stawianie pytań ukierunkowanych na myślenie stosowane łącznie; Klaryfikacja; Wszystkie kroki tańca olśnienia. Krok piąty: ROZPAL nowe myślenie; Rzeczywistość obecna; Zbadaj posiadanie alternatywy; Ludzie i ich energia; Wszystkie fazy techniki ROZPAL. Krok szósty: Śledzenie postępów; „Co?”; Emocje; Zachęta; Uczenie się; Implikacje; Cel; Podsumowanie sześciu kroków. Część trzecia. Sześć kroków w praktyce: Sześć kroków jako pomoc w rozwiązywaniu problemów; Sześć kroków jako pomoc w podejmowaniu decyzji; Wykorzystywanie sześciu kroków w udzielaniu informacji zwrotnej; Wykorzystanie sześciu kroków w zarządzaniu zespołem; Sześć kroków o pomoc w relacjach z dziećmi; Sześć kroków jako pomoc w zarządzaniu cała organizacją; Na zakończenie; Glosariusz; Polecana literatura; Przypisy; O Autorze; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Modelowanie statystyczne zmian wskaźnika syntetycznego; Wyzwania w zakresie komunikacji – przyczyny i konsekwencje; Kształtowanie postaw przywódczych i kierowniczych w zarządzaniu organizacjami; Rola i znaczenie przywództwa we współczesnym przedsiębiorstwie; Zarządzanie logistyczne szpitalem a bezpieczeństwo publiczne; Motywacja i style kierowania w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Problemy ilościowej oceny kosztów transakcji; marketing produktów żywnościowych na przykładzie prywatnej przedsiębiorczości; Funkcjonowanie przedsiębiorstw prywatnych na Ukrainie oraz rozwiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju; Ochrona informacji i jej nadzór. Instytucje ochrony danych osobowych – wybrane zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Przywództwo w kształtowaniu efektywności organizacyjnej jednostek ochrony zdrowia 1.1. W kierunku innowacyjnego przywództwa 1.2. Efektywność jednostek ochrony zdrowia 1.3. Przywództwo a efektywność jednostek ochrony zdrowia Rozdział II. Innowacyjne przywództwo jako czynnik kształtujący innowacyjność jednostek ochrony zdrowia 2.1. Innowacyjność jednostek ochrony zdrowia 2.2. Innowacyjność a efektywność organizacyjna 2.3. Związki pomiędzy przywództwem a innowacyjnością jednostek ochrony zdrowia 2.4. Dynamiczne zdolności menedżerskie w kreowaniu innowacyjnego stylu przywództwa 2.5. Organizacyjne uczenie się w jednostkach ochrony zdrowia 2.6. Zarządzanie wiedzą w jednostkach ochrony zdrowia 2.7. Organizacyjne uczenie się i zarządzanie wiedzą jako mediatory w relacji pomiędzy innowacyjnym przywództwem a innowacyjnością jednostek ochrony zdrowia 2.8. Moderująca rola otoczenia zadaniowego w relacji pomiędzy innowacyjnym przywództwem a efektywnością jednostek ochrony zdrowia Rozdział III. Metodyka badań empirycznych 3.1. Uzasadnienie podjęcia badań i cele badawcze 3.2. Model badawczy i hipotezy badawcze 3.3. Metodyka badań i próba badawcza 3.4. Zastosowane narzędzia pomiaru zmiennych 3.5. Zmienne kontrolne Rozdział IV. Charakterystyka badanych jednostek 4.1. Ocena poziomu innowacyjnego przywództwa 4.2. Stopień dynamicznych zdolności menedżerskich 4.3. Skala organizacyjnego uczenia się 4.4. Poziom zarządzania wiedzą 4.5. Stan innowacyjności jednostek ochrony zdrowia 4.6. Dynamizm i wrogość otoczenia badanych jednostek 4.7. Ocena efektywności organizacyjnej 4.8. Wprowadzenie do rozpoznania związków pomiędzy innowacyjnym przywództwem a efektywnością organizacyjną jednostek ochrony zdrowia Rozdział V. Innowacyjne przywództwo a efektywność organizacyjna jednostek ochrony zdrowia 5.1. Związek pomiędzy innowacyjnym przywództwem a efektywnością organizacyjną jednostek ochrony zdrowia 5.2. Dynamiczne zdolności menedżerskie a innowacyjne przywództwo w jednostkach ochrony zdrowia 5.3. Innowacyjność jednostek ochrony zdrowia a efektywność organizacyjna jednostek ochrony zdrowia 5.4. Mediująca rola organizacyjnego uczenia się 5.5. Mediująca rola zarządzania wiedzą 5.6. Moderujące efekty otoczenia zadaniowego 5.7. Wyniki weryfikacji hipotez; Zakończenie; Implikacje teoretyczne; Implikacje praktyczne; Ograniczenia badań oraz ich przyszłe kierunki; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Załącznik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podstawowe ustalenia, 2.Warunki działania grupowego, 3.Przywództwo w grupach, 4.Grupa ma problem, 5.Usprawnianie działania grup zadaniowych, 6.Grupa w środowisku społecznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Konteksty zarządzania: Zarządzanie w XXI wieku; Środowisko, różnorodność i przewaga konkurencyjna; Globalizacja i zarządzanie w skali międzynarodowej; Zachowanie etyczne i odpowiedzialność społeczna. II. Planowanie i kontrolowanie: Planowanie - aby wyznaczyć kierunek; Zarządzanie strategiczne i przedsiębiorczość; Kontrolowanie - aby zapewnić osiąganie wyników. III. Organizowanie: Organizowanie - aby stworzyć struktury; Kultura i projektowanie organizacji; Systemy zasobów ludzkich. IV. Przewodzenie: Przewodzenie - aby inspirować do działania; Motywacja i projektowanie pracy; Zespoły i praca zespołowa; Komunikacja i umiejętności interpersonalne; Kierowanie zmianą a stres; Historyczne podstawy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
CD
W koszyku
1. Symbol; 2. Jednominutowy menedżer odbiera telefon; 3. Problem; 4. Dlaczego grupy są ważne; 5. Charakterystyka wysokowydajnego zespołu; 6. Dlaczego wizja jest ważna; 7. Diagnoza; 8. Zrozumieć dynamikę grupy; 9. Rozpoznanie; 10. Niezadowolenie; 11. Produkcja; 12. Integracja 13. Zmiany w produktywności i morale; 14. Umiejętność adaptacji; 15. Cztery style przywództwa; 16. Funkcje zadaniowe i serwisowe; 17. Naucz innych; 18. Zastosowanie koncepcji; 19. Odpowiedzi na pytania; 20. Zarządzanie drogą do decyzyjności; 21. Kiedy zmienić styl przywództwa; 22. Regres; 23. Obserwacja procesu; 24. Zrozumieć dynamikę grupy; 25. Menedżer jako nauczyciel; 26. Nowi Jednominutowi menedżerowie; 27. Dzieląc się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
CD
W koszyku
1. Symbol- wprowadzenie; 2. Wizyta pani prezes; 3. Osiąganie sukcesów; 4. Inne myślenie o przywództwie; 5. Jednych z włosem, a innych pod włos; 6. Styl przywództwa- postrzeganie przez innych; 7. Elastyczność stylu przywództwa; 8. Cztery podstawowe style przywództwa; 9. Nie ma najlepszego stylu przywództwa; 10. Zastanów się co robisz; 11. Elastyczność- podsumowanie; 12. Cztery podstawowe style przywództwa- podsumowanie; 13. Diagnozowanie poziomu rozwoju; 14. Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju; 15. przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie; 16. Raz z włosem, a raz pod włos; 17. Rozwijanie kompetencji i zaangażowania; 18. Radzenie sobie ze słabym i wynikami; 19. Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne- podsumowanie; 20. Mów, co robisz; 21. Umowa w sprawie stylu przywództwa; 22. Pozytywne założenia dotyczące ludzi; 23. Stawanie się przywódcom sytuacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Argumenty przemawiające za tworzeniem powiązań: 1. Czego ludzie potrzebują? 2. Jak reagują organizacje. Cz. II. Argumenty przemawiające za przywództwem przez integrację: 3. Jak muszą postępować przywódcy?, 4. W jaki sposób przywódcy mogą odnieść sukces. Cz. III: Dźwignie przywództwa przez integrację: 5. W jaki sposób budować więzi poprzez zaufanie, 6. W jaki sposób budować zaangażowanie poprzez nadanie znaczenia, 7. Jak utrzymać efektywność poprzez dialog. Cz. IV. Rozwijanie umiejętności przywództwa przez integrację
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu , 2017. - 134 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: R. 1. Istota motywacji pracowniczej: Pojęcie motywacji; Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego; Proces motywacyjny; System motywacyjny; Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją. R. 2. Istotne uwarunkowania procesu motywacyjnego: Przywództwo w procesie motywowania; Klimat organizacyjny; Struktura zadań wykonywanych przez pracowników. R. 3. Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania: Analiza potencjału pracowniczego; Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji; Analiza poziomu zadowolenia pracowników; Analiza klimatu organizacyjnego; Analiza nastawień kadry kierowniczej; Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi. R. 4. Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji: Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji; Ocena efektywności procesu motywowania pracowników; Mierniki efektywności procesu motywacyjnego; Wartość procesu motywacyjnego; Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1. Co to jest zarządzanie?; 2. Samodoskonalenie; 3. Mistrzowskie zarządzanie wydajnością; 4. Mistrzowskie kontakty bezpośrednie; 4. Mistrzowskie ocenianie pracowników i stosowanie technik coachingu; 6. Mistrzowskie postępowanie z mało wydajnymi pracownikami; 7. Mistrzowskie zarządzanie zespołem; 8. Mistrzowskie zarządzanie czasem; 9. Mistrzowskie prowadzenie zebrań; 10. Mistrzowska asertywność; 11. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Antropologiczne i psychologiczne aspekty maski 1. Fenomen maski w mitach i tradycjach kultury 2. Rola i funkcje maski w tradycjach teatralnych 3. Fenomen maski w literaturze pięknej 4. Maski przywództwa w dziełach filmowych 5. Kluczowe pytania o rolę i funkcję maski 6. Persona jako maska osobowości człowieka 7. Demaskowanie iluzji jako klucz do poznania siebie 8. Diagnoza Gombrowicza: pustka ukryta za maską Rozdział 2. Maski przywódców dyktatorów 1. Adolf Hitler i jego maska przerażającej nicości 2. Błazeńska maska Benito Mussoliniego 3. Bestialska maska Józefa Stalina Rozdział 3. Maska przywódcy i psychologia zła 1. Efekt Lucyfera jako klucz do psychologii zła 2. Anonimowość, deindywiduacja i dehumanizacja 3. Maski zbrodniarzy i banalizacja zła Rozdział 4. Film propagandowy jako maska przywódcy 1. Zbiorowy triumf nazistowskiej woli 2. Zdemaskowanie nazistowskiego oszustwa propagandowego Rozdział 5. Maski przywódców świata biznesu 1. Groteskowa maska Elizabeth Holmes 2. Steve Bellmer w masce showmana 3. Liderzy wobec paradoksów autentyczności 4. Maska pośmiertna Steve’a Jobsa 5. Epitafium dla Alana Turinga Rozdział 6. Sztuczna inteligencja jako maska współczesnego człowieka 1. Maskowaty android jako partner i lider w świecie ludzi 2. Inteligentne roboty jako liderzy przyszłości? 3. Internet międzygalaktyczny i kolonizacja Marsa 4. Czy internet śni sam o sobie? 5. Możliwości inteligentnych robotów 6. Inteligentna broń jako lider na polu walki 7. Sztuczna inteligencja zagrożeniem dla ludzkości? 8. Roboty czy ludzie pokierują misją marsjańska? Rozdział 7. Fikcyjny szef jako maska współczesnego lidera 1. Szef wszystkich szefów jako maska 2. Maska szefa jako narzędzie przemocy w firmie 3. Demaskowanie fikcyjnego szefa firmy 4. Maska bohaterem tragifarsy firmowej 5. Szef szefa wszystkich szefów jako parodia lidera Rozdział 8. Maska lidera w badaniach własnych 1. Metoda i założenia badawcze 2. Istota i natura maski lidera 3. Funkcje maski lidera 4. Maska lidera w kulturze organizacji 5. Konsekwencje używania maski przez lidera 6. Maska a rozwój i edukacja liderów nowej generacji Rozdział 9. Maski przywództwa w czasie kryzysu pandemii COVID-19 1. Pandemia niekompetencji przywódców 2. Pandemiczna maska Donalda Trumpa 3. Przywódcy w pułapce pandemicznej maski 4. Groteskowe maski prezydentów w kryzysie pandemii 5. Przywódcy liberalnych demokracji wobec pandemii 6. Kryzys przywództwa i korekta demokracji 7. Dyskryminacja i stygmatyzacja osób z COVID-19 8. Skuteczni przywódcy, którzy pokonali pandemię Rozdział 10. Koncepcja przywództwa w działaniu jako alternatywa dla przywództwa w maskach 1. Kluczowe założenia koncepcji przywództwa w działaniu 2. Przywództwo przyszłości bez masek 3. Manifest liderów przyszłości; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedsiębiorstwo jako system, 3. Zakładanie nowej firmy, 4. Organizacja kierownictwa, 5. Struktury sieciowe-wirtualna organizacja, 4. Praca kierownika, 7. Odpowiedzialność w przedsiębiorstwie, 8. Kierownik jako przywódca, 9. Techniki kierowania ludźmi, 10. Organizowanie pracy własnej, 11. Podejmowanie decyzji, 12. Innowacyjność w przedsiębiorstwie, 13. Kierownik a funkcje zarządcze, 14. Postęp ekonomiczny w przedsiębiorstwie, 15. Zarządzanie wiedzą, 16. Metody zarządzania oraz techniki pracy kierowniczej, 17. Systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mądry przywódca, 2. Umiejętności przywódcy, 3. Przywódca nad przywódcami, 4. Charyzma, 5. Przywódca-sługa 6. Nelson, 7. Podejmowanie właściwych decyzji, 8. Jak inspirować, przekazując informacje, 9. Przywódca w świecie przemian, 10. Kobiety - przywódczynie, 11. Style przywództwa, 12. Przywódcy jutra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie zarys ogólny; 2. Szkoły teorii zarządzania; 3. Środowisko biznesu, etyka i odpowiedzialność; 4. Planowanie; 5. Podejmowanie decyzji przez menedżerów; 6. Rola organizowania; 7. Motywacja; 8. Przywództwo; 9. Grupy organizacyjne; 10. Komunikacja; 11. Kontrola; 12. Zarządzanie zmianami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kierowania / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2001. - 324, [4] s. : tab, rys. ; 23 cm.
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej