Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(113)
IBUK Libra
(6)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(110)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(9)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(82)
dostępne
(74)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(82)
Autor
Ehrlich Andrzej
(5)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(5)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(4)
German Janusz (1974- )
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Rusiński Michał
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Barge J. Kevin
(2)
Carew Donald
(2)
Freeman Edward R. (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jaworska Aleksandra
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kostera Monika
(2)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(2)
Lany Magdalena
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Morreale Sherwyn P
(2)
Pawłowski Konrad
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Robbins Stephen P
(2)
Spitzberg Brian H
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Zigarmi Drea
(2)
Zigarmi Patricia
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Albigowski Marek
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baran Katarzyna
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Madeleine
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blanchard Scott
(1)
Borówka Ewa
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Boyatzis Richard E. (1946- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Cadle James
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Conley Randy
(1)
Cuff Kathy
(1)
Cywoniuk Mirosława
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(1)
Czerwiński Marek
(1)
Demarest Garry
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Diaz-Ortiz Claire (1982- )
(1)
Dowgiałło Zygmunt
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Edmonds Chris
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Finch Fred
(1)
Fowler Susan (ok. 1990- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Glaser Robert
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gobillot Emmanuel
(1)
Goldsmith Marshali
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Good Lael
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Grzybek Robert
(1)
Głód Wojciech
(1)
Hall Brendan
(1)
Halsey Victoria
(1)
Harkins Phil
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hawkins Laurence
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hiam Alexander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(121)
Rosja
(1)
Język
polski
(120)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Przywództwo
(109)
Zarządzanie
(39)
Menedżerowie
(36)
Organizacja
(26)
Kadry
(18)
Motywacja pracy
(16)
Kultura organizacyjna
(13)
Decyzje
(12)
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(12)
Motywacja
(10)
Stosunki interpersonalne
(9)
Praca zespołowa
(8)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Planowanie
(6)
Praca
(6)
Innowacje
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Grupy społeczne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Polityka
(4)
Autorytet
(3)
Demokracja
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Język
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Kultura pracy
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Produktywność pracy
(3)
Przywództwo polityczne
(3)
Psychologia zarządzania
(3)
Retoryka
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Styl kierowania
(3)
Teoria organizacji
(3)
Unia Europejska
(3)
Władza państwowa
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Coaching
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Elita władzy
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kontrola
(2)
Kultura
(2)
Liderzy lokalni
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Organizacje
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przywódcy i głowy państw
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations
(2)
Socjotechnika
(2)
Władza
(2)
Zachowanie
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
COVID-19
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Clipper Round the World
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dane osobowe
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Działanie
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Empatia
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Franciszek Józef I (cesarz Austrii ; 1830-1916)
(1)
Hall, Brendan
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacyjność
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość
(1)
Jan Paweł I (papież ; 1912-1978)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jobs, Steve (1955-2011)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(7)
Opracowanie
(7)
Esej
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(52)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
122 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część pierwsza. Właściwy cel i wizja Rozdział 1. Efektywne organizacje: Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy; Najlepszy obywatel korporacyjny; Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem; Model HPO SCORES®; Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES®; Interpretacja wyników; Zastosowanie uzyskanych wyników. Rozdział 2. Siła wizji: Znaczenie wizji; Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji; Tworzenie skutecznej wizji; Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej; Wizja jako punkt wyjścia; Wizja na wszystkich poziomach organizacji; Urzeczywistnienie wizji; Życie zgodne z wizją; Wizja a przywództwo; Część druga. Odpowiednie traktowanie pracowników Rozdział 3. Kluczem jest empowerment: Definicja empowermentu; Siła empowermentu; Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment; Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty; Uczenie się języka empowermentu; Trzy klucze do empowermentu; Rozdział 4. Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca: Trzy umiejętności lidera SLII®; Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju; Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu; Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki; Efektywne przywództwo to proces transformacji. Rozdział 5. Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem: Wyzwalanie empowermentu u pracowników; Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się; Trzy główne umiejętności samoprzywódcy. Rozdział 6. Przywództwo indywidualne: Skuteczny system ocen pracowniczych; Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami; Współpraca jako nieformalny system ocen. Rozdział 7. Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego: Jednominutowe wyznaczanie celów; Jednominutowe pochwały; Reprymendy a uwagi; Czwarty tajnik jednominutowego menedżera. Rozdział 8. Budowanie zaufania: Wysokie koszty braku zaufania; Korzyści płynące z zaufania; Cztery składowe zaufania; Wyzwanie przejrzystości; Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania; Efekt domina. Rozdział 9. Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców: Definicja coachingu; Pięć zastosowań coachingu. Rozdział 10. Mentoring. Narzędzie planowania życia: Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej; Wybór partnera w relacji mentorskiej; Istota kontra forma; Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej; Tworzenie programu mentoringu w organizacji; Mentoring dostosowany do etapu kariery. Rozdział 11. Przywództwo zespołowe: Po co w ogóle tworzyć zespoły?; Przyczyny niepowodzenia zespołów; Model skutecznego przewodzenia zespołowi; Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej; Potęga zespołów. Rozdział 12. Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników: Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa; Tworzenie ram dla współdziałania; Współdziałanie a rywalizacja; Co jest niezbędne, żeby współdziałać?; Współdziałanie. Motor znakomitych wyników. Rozdział 13. Przywództwo organizacyjne: Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES®; Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji; Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja; Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji; Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup; Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa; Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost; Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność; Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji; Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji; Istotność diagnozy i dopasowywania; Historyczna operacja ratowania firmy. Rozdział 14. Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? Znaczenie przewodzenia zmianie; Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana?; Kiedy zmiana jest niezbędna?; Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem?; Skupienie na przewodzeniu tej podróży; Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie; Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian. Rozdział 15. Przewodzenie ludziom w okresie zmian: Pięć strategii zarządzania zmianą; Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany; Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu; Strategia czwarta: utrwalanie zmiany; Strategia piąta: analiza możliwości; Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany. Rozdział 16. Kierowanie udaną transformacją kulturową: Gung Ho! – punkt wyjścia; Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana; Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową; Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu; Część trzecia. Odpowiednie traktowanie klientów Rozdział 17. Obsługa klientów na wyższym poziomie: Korzyści zdobywane dzięki klientom; Kreowanie doskonałej obsługi; Obsługa klientów na wyższym poziomie. Część czwarta. Właściwy rodzaj przywództwa Rozdział 18. Przywództwo służebne: Przywództwo służebne – definicja; Stosowanie przywództwa służebnego; Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia; Czynniki wpływające na wydajność pracy; Przywództwo służebne to kwestia serca; Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem; Zagrożenie ze strony ego; Zadania przywódców służebnych; Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór. Rozdział 19. Kształtowanie własnej wizji przywództwa: Elementy składowe wizji przywództwa; Kształtowanie własnej wizji przywództwa; Podziękowania; O Autorach; Oferowane usługi; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Przywództwo w innowacyjnym przedsiębiorstwie: 1.1. Istota przywództwa; 1.2. Charakterystyka wybranych teorii dotyczących przywództwa; 1.2.1. Teorie cech skutecznego przywódcy; 1.2.2. Teorie behawioralne przywództwa; 1.2.3. Teorie władzy i wpływu; 1.2.4. Sytuacyjne teorie przywództwa; 1.2.5. Pozostałe teorie przywództwa; 1.3. Pomiar przywództwa; 1.4. Innowacyjność przedsiębiorstw w badaniach nad przywództwem. 2. Zaufanie a innowacyjność przedsiębiorstw: 2.1. Pojęcie zaufania w naukach o zarządzaniu; 2.2. Rodzaje i cechy zaufania w przedsiębiorstwie; 2.3. Budowanie zaufania w przedsiębiorstwach; 2.3.1. Podstawy budowania zaufania organizacyjnego; 2.3.2. Modele i podejścia do budowania zaufania w przedsiębiorstwach; 2.4. Pomiar zaufania w przedsiębiorstwie; 2.5. Innowacyjność przedsiębiorstwa w badaniach nad zaufaniem. 3. Znaczenie zarządzania wiedzą w innowacyjnym przedsiębiorstwie: 3.1. Koncepcja zarządzania wiedzą; 3.2. Charakterystyka procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.2.1. Identyfikacja kluczowych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.2.2. Rola wybranych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.3. Modele dojrzałości zarządzania wiedzą; Innowacyjność przedsiębiorstwa w badaniach nad zarządzaniem wiedzą. 4. Uwarunkowania rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw: 4.1 Badania na innowacjami w naukach o zarządzaniu; 4.1.1. Ewolucja rozumienia innowacji; 4.1.2. Typologia innowacji; 4.1.3. Proces tworzenia innowacji; 4.2. Charakterystyka i determinanty innowacyjności; 4.3. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw; 4.4. Modele empiryczne wiążące przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność. 5. Przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność przedsiębiorstw w świetle własnych badań empirycznych: 5.1. Model badawczy; 5.1.1. Charakterystyka struktury modelu badawczego i hipotezy; 5.1.2. Charakterystyka narzędzia badawczego; 5.2. Metodyka badań empirycznych; 5.2.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej; 5.2.2. Opis metody przetwarzania danych PLS-PM; 5.2.3. Testowanie modelu; 5.3. Wnioski, ograniczenia i dyskusja z wynikami innych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1./.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1./.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji, 2. Podejmowanie decyzji w organizacji, 3. Motywacja w organizacji, 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację, 5. Stres w organizacji, 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi, 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa, 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji, 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zmiany : rzecz dla wściekniętych / Marek Skała. - Gliwice : Helion, 2007. - 183 s. : fot., rys. ; 23 cm.
1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie. 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie. 3. Stephen R. Covey. Produktywność i efektywność. 4. Pokaż mi swego guru, a powiem Ci... 5. Rozglądaj się - guru są wśród nas. 6. To niedobre NLP. 7. Między Marsem i Wenus. Megalityczny dekalog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Współczesne wyzwania stojące przed liderami: Kim jest lider; Aktualne wyzwania dla procesu zarządzania; kompetencje współczesnych liderów; R. 2 Kultura organizacyjna – wyznacznik kompetencji lidera: Czy jest kultura organizacyjna; Modele kultury organizacyjnej; Kultura organizacyjna a efektywność przedsiębiorstwa – analiza modelu D. Denisona; R. 3 Model kompetencji przywódczych D. Denisona: Kompetencje przywódcze związane z misją; Kompetencje przywódcze związane z adaptacyjnością; Kompetencje przywódcze związane z zaangażowaniem; Kompetencje przywódcze związane ze spójnością; Praktyki i kompetencje przywódcze czterech wymiarów modelu D. Denisona; R. 4 Kompetencje przywódcze wspólne dla czterech wymiarów modelu D. Denisona – autorska koncepcja: Budowanie zaufania i wiarygodności; Skuteczna komunikacja; Samodoskonalenie; Gotowość cyfrowa (digital readiness); Podsumowanie autorskich koncepcji pogłębienia modelu kompetencji przywódczych D. Denisona; R. 5 Proces rekrutacji liderów: Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „misja”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „adaptacyjność”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „zaangażowanie”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „spójność”; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Retoryka dominacji / Jacek Wasilewski. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2006. - 507, [1] s. : il. ; 24 cm.
Wprowadzenie: 1.Pojęcie dominacji. Poziom przedwerbalny: 2.Biologiczna geneza dominacji. 3.Dominacja w wymiarze niewerbalnym. 4.Dominacja poprzez łamanie tabu. 5.Podstawy mechanizmu dominacji: założenia metodologiczne. Poziom języka: 6.Językowe wyznaczniki dominacji.7.Rola nadawcy i odbiorcy a aspekt informacyjny i relacyjny komunikatów. Poziom ról społecznych: 8.Dominacyjne role społeczne. 9.Agon, czyli walka o dominację. Poziom dyskursu publicznego: 10.Dominacyjne gatunki mówienia. 11.Dominacja w dyskursie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Przedsiębiorstwo jako system, 3. Zakładanie nowej firmy, 4. Organizacja kierownictwa, 5. Struktury sieciowe-wirtualna organizacja, 4. Praca kierownika, 7. Odpowiedzialność w przedsiębiorstwie, 8. Kierownik jako przywódca, 9. Techniki kierowania ludźmi, 10. Organizowanie pracy własnej, 11. Podejmowanie decyzji, 12. Innowacyjność w przedsiębiorstwie, 13. Kierownik a funkcje zarządcze, 14. Postęp ekonomiczny w przedsiębiorstwie, 15. Zarządzanie wiedzą, 16. Metody zarządzania oraz techniki pracy kierowniczej, 17. Systemy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I: Rozwijanie umiejętności przywódczych w perspektywie 1. Uwagi wstępne 2. Natura przywództwa 3. Badania dotyczące rozwijania umiejętności przywódczych Cz. II: Siedem warunków skutecznego rozwijania umiejetności przywódczych 4. Opracowanie strategii rozwijania umiejętności przywódczych 5. Selekcja 6. Szkolenie liderów 7. Opracowanie zasad planowania kariery 8. Powierzenie menedżerom liniowym roli mentorów 9. Samorozwój 10. Rozwijanie cech i umijetności lidera strategicznego Cz. III: Realizacja warunków w praktyce; Literatura, Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Natura autorytetów społeczno-ekonomicznych: Pojęcie autorytetu; Niuanse zjawiska; Specyfika autorytetu politycznego; 4. Autorytet polityczny jako mistyfikacja społeczna; 2. Sugestia jako korelat funkcjonowania autorytetu: Natura sugestii i jej interpretacje; Sugestia jako element sterowania społecznego; Sugestywność autorytetu; 3. Socjotechniczne wyznaczniki kreacji autorytetu: Autorytet- między racjonalnością a automatyzmem; Wyznaczniki sugestywności autorytatywnego podmiotu; Podatność odbiorcy autorytetu na sugestie; Sugestywność autorytatywnego komunikatu; Sytuacyjno- środowiskowe przesłanki sugestywności autorytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studenckie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Śląskiego)
1. Michał Grażyński- naukowiec, polityk i śląski bojownik o polskość; 2. Konflikt indyjsko-pakistański o Kaszmir 1948-2005; 3. Wpływ przywódcy na członka grupy na przykładzie sekty; 4. Partie i system partyjny Republiki Łotwy; 5. Polska Jagiellonów a wzorce humanizmu chrześcijańskiego- zarys stanowiska Stefana Swieżawskiego; 6. Franciszek Józef I na tle epoki- wprowadzenie do biografii politycznej; 7. Legenda o Wielkim Inkwizytorze na tle chrześcijańskiej teodycei; 8. Decentralizacja w federalizmie. Wybrane zagadnienia teoretyczne; 9. Deficyt demokracji w Unii Europejskiej; 10. Samorząd terytorialny w Austrii; 11. Droga do ukształtowania się systemu partyjnego w Rosji; 12. Działalność polityczna Romana Dmowskiego; 13. Główne założenia teorii cywilizacji Feliksa Konecznego; 14. Metafizyka Immanuela Kanta, czyli jak możliwe są sądy syntetyczne a priori; 15. Krytyka chrześcijaństwa w macjiavellizmie; 16. Przywództwo polityczne- kształtowanie wizerunku politycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kierowania / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2001. - 324, [4] s. : tab, rys. ; 23 cm.
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher leadership / Joanna Madalińska-Michalak. - Warsaw : FRSE Publications, 2018. - 414, [4] s. : rys., wykresy ; 24 cm.
(Key Concepts Series ; vol. 2)
(Seria Naukowa ; Tom 2)
Introduction; List of Abbreviations; 1 Educational Leadership and Change; Educational Leadership - challenges of theory and practice; The importance of teacher leadership in educational leadership; Educational leadership in the context of social ties specific to in-school groups (subgroups); Change as the main category of school development; The future of educational leadership. Only dead fish follow the current; 2 Teacher Leadership - Perspectives and Inspirations; Teacher leadership – legal premises; Teachers as informal leaders; Headteacher leadership and school climate as a foundation for teacher leadership development; School climate and its significance for the undertaking of various roles and leadership tasks by teachers; Developing teacher leadership competences during transnational learning mobility in Erasmus+ projects; The impact of leadership attitudes on the development of Polish schools. Teaching staff experience of transnational learning mobility; Academic teacher - leader, expert, master or guide?; 3 Teacher Leadership - International Perspective; Perspectives on teacher leadership; Leadership for learning. Teacher leaders as mediators for school-wide innovation and change; Making a case for empowerment: the missing key ingredient; Instructional leadership. Dilemmas for professional inquiry in high accountability contexts; Teacher leadership in Ukraine. The role of teachers in school management and professional development; Teacher leadership in higher education in Laos. Challenges and opportunities; Authors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : HELION, 2018. - 190, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Onepress)
Zawiera: OD AUTORA; Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO: Typowa ścieżka kariery w IT; Definicja lidera technicznego; Model Technical Leadership; Wizja; Stereotyp lidera; Typy przywództwa; Grzechy główne liderów technicznych; Podsumowanie; Rozdział 2. EKSPERT A LIDER: Między ekspertem a liderem; Autorytet wiedzy i postawy; Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne?; Podsumowanie; Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA: Strategia Disneya; Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya; Przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. MOTYWACJA: Teoria X i Y; Co mnie motywuje?; Czynniki motywacyjne; Kryteria; Kwantyfikatory ilościowe; Profil motywacyjny; Jak to wpleść w codzienne życie zespołu?; Analiza motywatorów; Skupienie; Codziennik; Wysoka energia; Czynniki motywacyjne i higieniczne; Co motywuje programistów?; Złam wszelkie zasady; Drive; Elementy angażującego środowiska; Slack; Podsumowanie; Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM: Model Cynefin; Oczekiwania i reguły; Fazy rozwoju grupy; Przywództwo sytuacyjne; Dysfunkcje zespołu; Podsumowanie; Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA: Podział odpowiedzialności; Wizja i cele projektu; Wymagania i decyzje biznesowe; Właściciel procesu; Proces; Retrospekcje; Codzienne spotkania; Oznaczanie problemów; Kryteria jakościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ: Wprowadzanie osoby do zespołu; Spójne zasady; Wymiana doświadczeń w zespołach; Przeglądy kodu; Aktualizacja wiedzy o systemie; Ciągły rozwój; Mantra architektoniczna; Co to jest mantra architektoniczna?; Podsumowanie; Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM: Antywzorce współpracy; Dobre praktyki; Budowanie sieci wsparcia; Ustalanie zasad współpracy; Indeks zadowolenia; Mapa relacji; Analiza potrzeb; Podsumowanie; Rozdział 9. WZORCE ZMIANY: Zmiana jest nieunikniona; Model zmiany; Bezbolesna zmiana; Podsumowanie; Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA: Praktyki związane z informacją zwrotną; Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje?; Korzyści; Podstawowy błąd; Feedback i feedforward; Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej; Kanapka informacji zwrotnej; Zespołowa informacja zwrotna; Trudna informacja zwrotna; Podsumowanie; Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY: Skąd się biorą emocje?; Co niszczy kontakt?; Elementy klarownego komunikatu; Druga pozycja; Podsumowanie; Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA: Pewna historia; Prosty przykład; Struktura; Przykładowe pytania; Algorytm; Gdzie jeszcze?; Podsumowanie; Rozdział 13. LIDER JAKO COACH: Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad?; Coaching; Moc pytań; Rodzaje i siła pytań; Intencja; Konkretyzacja; Prowadzenie rozmowy; Model problemu; Trening zadawania pytań; Podsumowanie; Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA: Podstawy efektywnych spotkań; Dlaczego to nie wystarcza?; Struktury i ich zastosowanie; Gamestorming; Ramy spotkania; Schemat spotkania; Podsumowanie; Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1. Symbol; 2. Biblioteka jednominutowego menedżera; 3. Pytania; 4. Jednominutowy menedżer; 5. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić; 6. Aktywatory, zachowania i konsekwencje; 7. Praktyczne podstawy jednominutowego zarządzania; 8. Praktyczne podstawy jednominutowego zarządzania- podsumowanie; 9. Zarządzanie najlepszymi pracownikami; 10. Efektowne reprymendy; 11. Teoria w praktyce; 12. Wprowadzenie do systemu pięciu kroków; 13. System pięciu kroków; 14. Precyzowanie obszarów wydajności; 15. Pomiar bieżącej wydajności; 16. Zaangażowanie; 17. Instruowanie; 18. Ocenianie postępów; 19. System pięciu kroków- podsumowanie; 20. Henryk robi pierwszy krok; 21. Końcowe przemyślenia; 22. Waga zobowiązań; 23. Jednominutowe zarządzanie w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Menedżer o tysiącu twarzy; 1. Estetyka przywództwa; 2. Opowiadanie historii biznesowych; 3. Przywództwo dramatyczne; 4. Przywództwo mitologiczne; 5. Formowanie i reformowanie instytucji menedżmentu; 6. Przywódca biznesowy w roli artysty i kapłana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nasza wyprawa do Indii: Podróż; Co powinienem robić?; Dyskusja o przywództwie; 2. Opowieści: Wznieść się wyżej; Osobista misja; Poszukiwanie; Ktoś to musiał zrobić; Bo to było słuszne; 3. Wnioski: Wnioski z podróży; "Po co być liderem?" - odpowiedź
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Formowanie się państw narodowych w Europie Zachodniej; Kryzys, załamanie i powrót do rwnówagi; Inżynieria wyborcza : ograniczenia i możliwości; Prezydenci i zgromadzenia przedstawicielskie w prezydenckich systemach sprawowania władzy; Demokracja i rynek; Jak demokracje sprawują kontrolę nad siłami zbrojnymi; Konstytucje i demokracje; Porządek konstytucyjny i demokracja; Jak zdefiniować komunikację polityczną; Korupcja dyskursu politycznego jaj cztery odmiany; Definicje opinii publicznej; Spekulujący wyborca : komunikacja i perswazja w kampaniach prezydenckich; Partie ich instytucjonalizacja i modele organizacyjne; Znikający wyborca w Ameryce; Republika elektroniczna; Elementy przywództwa; O autonomii elit w demokracjach zachodnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przywództwo-problemy, pojęcia, istota, 2. Modele władzy i wpływu, 3. Współczesna teoria i praktyka przywództwa, 4. Nowe kierunki rozwoju przywództwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej