Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(55)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Temat
Przydatność zawodowa
(44)
Menedżerowie
(16)
Nauczyciele
(11)
Kadry
(10)
Przywództwo
(7)
Zawód
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(5)
Innowacje
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Dziecko
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Assessment center
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Development center
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Katecheci
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów. O potrzebie nowej filozofii edukacyjnej. Kompetencje człowieka - tradycja i współczesność. Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów. Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków. Właściwości psychologiczne i poziom kompetencji społecznych a formy aktywności studentów oraz ich motywacje do edukacji psychologicznej. Synteza badań. Kompetencje społeczne menedżerów i osób bezrobotnych. Własne badania porównawcze z lat 1996-2004. Model kształcenia kompetencji społeczno-psychologicznych u studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich. Wybrane aspekty rozwijania kompetencji społeczno-psychologicznych. Kierunki dalszych badań w zakresie kompetencji społeczno-psychologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
1. Wiedza i organizacyjne uczenie się: Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw; Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji; Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa; Funkcje kierownicze; 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji: Istota i komponenty kompetencji pracowniczych; Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej; Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji; Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji; Metody i techniki kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się; 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się: Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych; Metodologiczne aspekty kształtowanie kompetencji; Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się; Zmienne sterowanie procesami rozwoju kompetencji; Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych; Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych; Instrumenty stymulujące zarządzania wiedzą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie i kwalifikacje zawodowe w teoriach naukowych, 2. Umiejętności i kwalifikacje zawodowe, 3. Pięcioczynnikowa koncepcja rozwoju kwalifikacji zawodowych, 4. Metodologiczne założenia badań własnych, 5. Wartościowania kwalifikacji zawodowych przez uczniów kończących szkołę zawodową, 6. Kwalifikacje zawodowe uczniów kończących szkołę zawodową w świetle wyników badań, 7. Cząstowe zdobywanie kwalifiakcji zawodowych w świetle wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Menedżer w tradycyjnej i współczesnej organizacji: 1.1. Menedżer - rozumienie pojęcia; 1.2. Menedżer w teorii zarządzania i ekonomii; 1.3. Menedżer a przywódca; 1.4. Rola, funkcje i zadania menedżera we współczesnym przedsiębiorstwie; 1.5. Styl kierowania i jego rola w kształtowaniu zachowań innowacyjnych w organizacji. 2. Kompetencje menedżerskie jako przedmiot badań: 2.1. Pojęcie kompetencji i ich znaczenie w pracy menedżera; 2.2. Struktura i cechy kompetencji menedżerskich; 2.3. Klasyfikacje kompetencji menedżerskich; 2.4. Kompetencje indywidualne a organizacyjne. 3. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz determinanty innowacyjności organizacji: 3.1. Innowacyjność przedsiębiorstw - podstawowe kwestie terminologiczne; 3.2. Uwarunkowania rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw; 3.3. Rola kreatywności i twórczości pracowników w procesie innowacyjnym; 3.4. Zachowania menedżerskie jako czynnik innowacyjności; 3.5. Organizacyjne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstwa. 4. Kompetencje menedżerskie i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych: 4.1. Metodyka podjętych badań; 4.2. Doświadczenia wybranych przedsiębiorstw związane z wprowadzaniem innowacji; 4.3. Wiedza, umiejętności, cechy i postawy menedżerów w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa; 4.3.1. Wiedza jako składnik kompetencji menedżerskich sprzyjający wprowadzaniu innowacji; 4.3.2. Umiejętności menedżerskie a innowacyjność organizacji; 4.3.3. Cechy osobowości i postawy sprzyjające wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwie; 4.4. Organizacyjny kontekst wpływu kompetencji menedżerskich na innowacyjność przedsiębiorstwa; 4.4.1. Strategia a poziom innowacyjności; 4.4.2. Struktura a poziom innowacyjności; 4.4.3. Kultura organizacyjna a poziom innowacyjności; 4.4.4. Procesy operacyjne a innowacyjność; 4.4.5. Wielkość przedsiębiorstwa a poziom jego innowacyjności; 4.5. Modelowe ujęcie kompetencji menedżerskich stymulujących innowacyjność przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. CZĘŚĆ I STUDIUM TEORETYCZNE. Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY DEFINICJI I POJĘĆ: 1.1. Menedżer vs przywódca - przegląd pojęć; 1.2. Spory i kontrowersje wokół badań nad przywództwem; 1.3. Zmieniające się problemy w zarządzaniu, czyli o tym, jak menedżer stawał się przywódcą. Rozdział 2. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY TEORII - WĄTKI HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE: 2.1. Teorie cech; 2.1.1. Współczesne spojrzenie na cechy w zarządzaniu; 2.2. Teorie zachowań; 2.2.1. Badania na Uniwersytecie Ohio; 2.2.2. Badania na Uniwersytecie Michigan; 2.2.3. Siatka kierownicza; 2.3. Teorie sytuacyjne; 2.3.1. Teoria ścieżki i celu; 2.3.2. Teoria przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blanchatda; 2.3.3. Teoria substytutów przywództwa; 2.3.4. Teoria decyzji normatywnej; 2.3.5. Sytuacyjna teoria przywództwa Fiedlera; 2.3.6. Teoria LMX; 2.3.7. Teoria zasobów poznawczych; 2.4. Przywództwo transformacyjne i charyzmatyczne; 2.4.1. Teoria charyzmatycznego przywództwa House‘a; 2.4.2. Teoria charyzmy Congera i Kanungo; 2.4.3. Teoria przywództwa transformacyjnego Burnsa; 2.4.4. Teoria przywództwa transformacyjnego Bassa; 2.5. Inne współczesne koncepcje przywództwa; 2.5.1. Przywództwo rozproszone; 2.5.2. Przywództwo autentyczne; 2.5.3. Teoria ograniczonego przywództwa Koźmińskiego. Rozdział 3. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY ROZWOJU W ORGANIZACJI: 3.1. Rodzaje szczebli menedżerskich w organizacji, typy autorytetów oraz rola doświadczenia zawodowego; 3.2. Rozwój menedżerski. Rozdział 4. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA: 4.1. Skuteczne przywództwo - kryteria oceny; 4.2. Cechy i zachowania a skuteczne przywództwo; 4.3. Zachowania menedżera; 4.3.1. Związek zachowań i cech a skuteczność; 4.3.2. Zachowania lidera a teorie sytuacyjne. Rozdział 5. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERSKICH I MENEDŻERSKICH: 5.1. Kompetencje - definicja pojęcia; 5.2. Ocena kompetencji w organizacji; 5.3. Kompetencje menedżera i lidera; 5.3.1. Kompetencje przywódcze wg Koźmińskiego. CZĘŚĆ II STUDIUM EMPIRYCZNE. BADANIA WŁASNE. Rozdział 6. WCZEŚNIEJSZE BADANIA AUTORKI. KOMPETENCJE MENEDŻERÓW A ZDOLNOŚCI I CECHY OSOBOWOŚCI: 6.1. Związek zdolności oraz kompetencji menedżerskich; 6.2. Związek cech osobowości i kompetencji menedżerskich oraz liderskich. Rozdział 7. BADANIE WŁAŚCIWE. KOMPETENCJE LIDERA I MENEDŻERA: 7.1. Metody i przebieg badania; 7.2. Wyniki. Rozdział 8. IMPLIKACJE TEORETYCZNE: 8.1. Wnioski z badań wcześniejszych; 8.2. Wnioski z badań właściwych. Rozdział 9. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE. Rozdział 10. IMPLIKACJE DO DALSZYCH BADAŃ. Podziękowania. Bibliografia. Aneks 1. Aneks 2. Aneks 3. Aneks 4. Aneks 5. Aneks 6. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wysokich technologii: 1.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.3. Analiza sektora wysokich technologii. 2. Kompetencje kadry kierowniczej: 2.1. Istota i swoistość kompetencji kadry kierowniczej; 2.2. Klasyfikacja kompetencji kadry kierowniczej; 2.3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej. 3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 3.1. Determinanty wykorzystania potencjału przedsiębiorstw wysokich technologii przez kadrę kierowniczą; 3.2. Zbiór kluczowych kompetencji kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 3.3. Kluczowe umiejętności i postawy kadry kierowniczej – wyniki badań pilotażowych. 4. Luka kompetencyjna kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 4.1. Organizacja postępowania badawczego; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Analiza kluczowych kompetencji kadry kierowniczej: 4.3.1. Wykształcenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.2. Doświadczenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.3. Umiejętności kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.4. Postawy kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.4. Model analizy luki kompetencyjnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii. Załączniki: 1. Dyspozycje do wywiadu; 2. Kwestionariusz ankiety do badań eksperckich w zakresie wyceny cech; 3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody eksperta na upublicznienie nazwiska w publikacji naukowej; 4. Zbiór kluczowych umiejętności i postaw kadry kierowniczej; 5. Porównanie średnich ważności czynników wpływających na możliwości wykorzystania potencjału zmiennych opisujących przedsiębiorstwa wysokich technologii dla wpływu osób zarządzających – graniczny poziom istotności (p) dla wyników testy t-Studenta ma porównanie dwóch średnich; 6. Kwestionariusz ankiety (badania pilotażowe); 7. Zestawienie organizacji wylosowanych do badań pilotażowych; 8. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (uzupełniony o stwierdzenia do badań pilotażowych); 8a. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (układ stwierdzeń po analizie dyskryminacyjnej); 9. Podział sektora wysokiej techniki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności; 10. Kwestionariusz ankiety; 11. Kwestionariusz ankiety (samoocena); 12. Podziękowanie za udział w badaniach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Jakich liderów i menedżerów potrzebują organizacje?: Rola menedżera i lidera; Potencjał zawodowy menedżera i lidera; Możliwości rozwoju. 2. Profile kompetencji liderów i menedżerów: Wybierane kompetencje; Wskazanie poziomu pożądanego kompetencji; Jak widzą to inni? 3. Ocena/diagnoza (własnych) kompetencji: Na czym polega ocena kompetencji?; Źródła oceny; Metody oceny kompetencji. 4. Rozwój kompetencji menedżera i lidera – wyniki badań: Analiza uzyskanych wyników; Porównanie wyników menedżerów i liderów; Podstawowe wnioski. 5. Jak rozwijać własne kompetencje?: Nowe zadania; Informacje zwrotne od współpracowników; Szkolenia i inne formy edukacyjne; Coaching i mentoring; Uczenie innych – dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniami. 6. Kształtowanie własnej kariery: Jak warto myśleć o karierze?; Osobista mapa kariery. 7. Wskazówki rozwojowe dla określonych kompetencji: Planowanie i organizowanie; Delegowanie; Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; Zarządzanie sobą; Podejmowanie decyzji; Dążenie do rezultatów; Budowanie zespołów; Wywieranie wpływu; Innowacyjność i elastyczność. Polecana literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji; 2. Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych; 3. Podstawy metodyczne badania kompetencji; 4. Samoorganizacja; 5. Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych; 6. Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny; 7. Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
1. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych, 2. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w gimnazjach, 3. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach ponadgimnazjalnych, 4. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach lub placówkach specjalnych, 5. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela języków obcych w poszczególnych typach szkół, 6. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w poszczególnych typach szkół, 7. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza w poszczególnych typach szkół, 8. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska psychologa, logopedy i pedagoga szkolnego w poszczególnych typach szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie pedagogiczne: Umiejętności konstruowania programów kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli; Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy; Nauczyciele między indywidualizacją a integracją; Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych zadań edukacyjnych; Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych- wielowątkowość zagadnienia; Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy; 2. Plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych: Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście czynników wspomagających wejście na rynek pracy; Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce na przykładzie studentów geografii; 3. Młodzi pedagodzy na rynku pracy: Adaptacja zawodowa młodych pedagogów; Kompetencje społeczne kandydatów do zawodu pracownika socjalnego; Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów; Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje; Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych; Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej przez wychowanków- młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji; 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji; 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników; 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych; 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego; 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część: Społeczne aspekty roli nauczyciela: 1. Wiedza, umiejętności i kompetencje nauczyciela w świecie w którym trzeba Bronic pedagogicznego sensu edukacji, 2. Hermeneutyczne inspiracje w myśleniu o nauczycielu, 3. Pojecie odpowiedzialności w refleksji nad wychowaniem, 4. Spojrzenie na rolę nauczyciela z perspektywy różnych oczekiwań społecznych, 5. Ład społeczny i zakładnicy modeli edukacyjnych. Refleksje pedagogiczne, 6. Nauczyciel jako istotny aktor społecznego świata szkoły, 7. Niebieska władza, pomarańczowy nauczyciel, zielony uczeń, 8. Zmienne otoczenie jako kontekst funkcjonowania współczesnego nauczyciela. Część B: Profesjonalne aspekty roli nauczyciela: 9. "Wielki Przegrany Współczesności". Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia, 10. Przygotowanie ogólno pedagogiczne oraz specjalistyczne jako składnik kompetencji zawodowej nauczyciela zdobywanej w ramach studiów z perspektywy polonisty, 11. Modele nauczania - uczenia się w przygotowaniu dydaktycznym nauczycieli, 12. Profesjonalne kompetencje nauczyciela, 13. Kompetencje zawodowe wychowawców w pracy z agresywnymi nieletnimi. Propozycje udoskonaleń w procesie kształcenia pedagogów, 14. nauczyciele religii wobec rozwoju moralnego uczniów, 15. Pedagogia T. Gordon jako sposób usensawiania świata z punktu widzenia racjonalności emancypacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach)
1. Juniorzy i debiutanci na rynku pracy. Nowoczesny pracownik - próba portretu socjologicznego, 2. Bezrobocie i rynek pracy jako przedmiot badań socjologicznych, 3. Bezrobocie na lokalnym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego, 4 .Dynamika zmiany stopy oraz struktury bezrobocia na loklanym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego w okresie grudzień 2000-czerwiec 2005, 5. Edukacja całożyciowa - kompetencje cywilizacyjne a regionalny rynek pracy (raport z badań), 6. Kompetencje cywilizacyjne osób bezrobotnych w świetle badań empirycznych, 7. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w Tychach i powiecie bieruńsko-lędzińskim (styczeń 2003-czerwiec 2005)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej