Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(38)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bajer Ewa
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Coyne Iain
(1)
Cugowski Mikołaj
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dejko Karolina
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolska Małgorzata
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Francuz Piotr
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
James Richard K
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Karoń Tomasz
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Klimek Krzysztof
(1)
Korchut Aleksander
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krok Dariusz (1969- )
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leśniak Ewa
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Lis Sabina
(1)
Majchrzak Łukasz
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Miller Alice
(1)
Miller Arthur G
(1)
Minga Urszula
(1)
Monks Claire P
(1)
Mossakowska Małgorzata
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Reder Violetta
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rode Danuta
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Segeth Sylwia
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stelmach Sylwia
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szluz Beata
(1)
Szymańska Agnieszka
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ulfik-Jaworska Iwona
(1)
Urban Bronisław
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Więcek Andrzej
(1)
Wołosik Anna
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Przemoc w rodzinie
(22)
Przemoc w szkole
(18)
Przemoc
(16)
Agresywność
(12)
Dziecko maltretowane
(7)
Dziecko
(6)
Uczniowie
(6)
Cyberprzemoc
(4)
Internet
(4)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Gry komputerowe
(3)
Młodzież
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Zapobieganie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zwalczanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dobro
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gniew
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kara cielesna
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys
(1)
Kłamstwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narracja
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Popęd płciowy
(1)
Praca
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo komputerowe
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotne matki
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sen
(1)
Socjotechnika
(1)
Starzenie sie społeczeństwa
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Telewizja
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rodzina z problemem przemocy. Podejście interdyscyplinarne; Prawne aspekty przemocy w rodzinie. Aktualny stan prawny; Działania pracownika socjalnego na rzecz rodzin z przemocą; Szkolna diagnoza i skuteczne działania na rzecz dzieci doświadczających przemocy w rodzinie; Socjoterapia w pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy; Przemoc seksualna wobec dzieci – terapia sprawców i ofiar; Praca terapeutyczna z problemem przemocy w rodzinie alkoholowej; Praca terapeutyczna z nieletnimi sprawcami przemocy; Praca kuratora sądowego z rodziną z problemem przemocy; Oddziaływania korekcyjne personelu więziennego wobec skazanych z art. 207 i 209 k.k.; Wsparcie duchowe w rodzinie z przemocą – profilaktyka duszpasterska; Przestrzeń dla mediacji jako formy wsparcia rodziny z problemem przemocy; Osoby starsze jako ofiary przemocy domowej; Przemoc a występowanie zaburzeń jedzenia i odżywiania się. Informacje o autorach. Spis schematów, tabel wykresów. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarys problematyki karalności, Cz. II Karalność - wieloaspektowość zjawiska, Cz. III Praktyczny wymiar karalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z zagadnień psychologii sądowej : (wybrane studia empiryczne) / pod red. Jana M. Stanika. - Katowice : Uniwersytet Śląski , 2002. - 210, [2] s., [1] s. złoż. tab. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia. Badania i aplikacje , ISSN 1428-8664 ; T. 5)
Zawiera: Słowo wstępne; Przestępstwo dzieciobójstwa w świetle psychologiczno-psychiatrycznego opinio dawstwa sądowego; Motywacja i obraz własnej osoby młodocianego dokonującego zabójstwa; Przemoc wobec kobiet w rodzinie - przejawy i uwarunkowania nieletnich; Problematyka rekonstrukcji stanu psychicznego testatora w sytuacji oświadczania woli; Specyfika opinio dawstwa psychologiczno-sądowego dotyczącego małego dziecka - płaszczyzny porozumienia i czynniki różnicujące współpracę psychologiczno-prawniczą; Rozwój mediacji rodzinnych na świecie i w Polsce; Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki podatności na sugestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
1. Historia badań nad lobbingiem; 2. Przemoc między przedszkolakami; 3. Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań; 4. Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie; 5. Przemoc domowa: lobbing w domu; 6. Przemoc w parach adolescentów; 7. Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy; 8. Mobbing w miejscu pracy; 9. Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych; 10. Cyberbulling; 11. Przegląd zagadnień związanych z lobbingiem i przemocą w różnych kontekstach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało i moralność I. Mówić, lecz nie powiedzieć 1. Głęboka cześć dla rodziców i jej tragiczne skutki 2. Walka o wolność w dramatach i ignorowanie krzyku własnego ciała 3. Zdrada wobec własnych wspomnień 4. Nienawiść do samego siebie i niespełniona miłość 5. Uwięzione dziecko i konieczność zapierania się bólu 6. Miłość matczyna, która nie pozwala oddychać 7. Mistrz odszczepiania emocji II. Terapia oparta na tradycyjnej moralności a wiedza ciala 1. Maltretowanie dzieci jako rzecz oczywista 2. Na karuzeli uczuć 3. Ciało jako strażnik prawdy 4. Czy wolno mi to powiedzieć? 5. Morderstwo jako sposób ucieczki od własnej prawdy 6. Narkotyki - oszukiwanie ciała 7. Mamy prawo to zrozumieć III. Anoreksja: tęsknota za prawdziwym porozumieniem IV. Dziennik Anity Fink
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 96)
1. Magia obrazu, 2. Perswazyjne oddziaływanie telewizji - możliwości obrony, 3. Mitologizowanie przemocy ekranowej, 4. Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci, 5. Psychologiczne funkcje odbioru telewizji, 6. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: w kierunku rozumienia narracji, 7. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: efekty asymilacji i kontrastu, 8. Zapamiętanie treści telewizyjnych programów informacyjnych o zróżnicowanym nasyceniu emocjonalnym, 9. Poziom refundacji i rodzaj ekspozycji materiału audiowizualnego a rozpoznawanie informacji telewizyjnych, 10. Ocena programu telewizyjnego w zależności od miejsca logo stacji, 11. Wpływ źródła przekazu na odbiór i ocenę telewizyjnych programów informacyjnych, 12. Czego możemy nauczyć się o naszej pamięci na podstawie analizy rozpoznawania treści słownych i obrazowych umieszczonych w materiale audiowizualnym w pobliżu ciecia montażowego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Wprowadzenie i przegląd problematyki. Część I: Dobro i zło - perspektywy pojęciowe. 2. Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. 3. Podstawowe potrzeby ludzkie, altruizm i agresja. 4. Cztery korzenie zła. 5. Ewolucja zła. Część II: Krzywdzenie innych: konteksty, przyczyny i konsekwencje. 6. Co zawiera kategoria? 7. Współczesna tendencyjność rasowa. 8. Zło brutalne a ogólny model agresji. 9. Co badania Milgrama nad posłuszeństwem mogą powiedzieć na temat Holocaustu? 10. Konceptualizacja przemocy seksualnej. Część III: Samowiedza a dobre i złe czyny. 11. Dążenie do poczucia własnej wartości. 12. Różne oblicza kłamstwa. 13. Źli ludzie i złe czyny z perspektywy emocji moralnych. Część IV: Jak można być życzliwym. 14. Korzyści i problemy związane z altruizmem wzbudzonym przez empatię. 15. Reakcje pokrewne empatii. 16. Społeczne wsparcie a zachowania wobec innych. 17. Poświęcanie czasu i trudu dla dobra innych. 18. Redukcja wrogości i budowanie współczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przemoc wyzwaniem dla współczesnego społeczeństwa. Przemoc w aspekcie aksjologicznym; Szkoła i nauczyciel - w kręgu ograniczeń funkcji pedagogicznych; Prawa małego dziecka w percepcji licealistów; Młodzież akademicka wobec przemocy; Opinie młodzieży na temat dopuszczalności przemocy; Subkultury młodzieżowe a zjawisko przemocy; Przemoc strukturalna wobec dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja; Psychospołeczne uwarunkowania niedostosowania społecznego osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Część II: Zjawisko przemocy w rodzinie. Trudności wychowawcze jako istotny czynnik stosowania przemocy rodzicielskiej; Ubóstwo formą przemocy ekonomicznej w polskiej rodzinie; Oschłość emocjonalna rodziców formą krzywdzenia dziecka; Szantaż emocjonalny w rodzinie a zadania wychowawcy w szkole; Ojciec w rodzinie a zachowania agresywne młodzieży; Percepcja związku małżeńskiego przez kobiety - ofiary przemocy; Społeczno-ekonomiczne konsekwencje przemocy w środowisku rodzinnym; Przemoc wobec dzieci w rodzinie; Nie(?)bezpieczny dom; Przemocowe doświadczenia wychowanków domów dziecka; Na ratunek dzieciom dotkniętym przemocą - rola placówek socjalizacyjnych; Pracownik socjalny wobec zjawiska przemocy w rodzinie. Część III: Psychologiczne aspekty przemocy. Ewolucja zachowań agresywnych w cyklu życiowym człowieka; Psychologiczny portret dziecka doświadczającego przemocy; Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania; Przemoc seksualna wobec dzieci jako przedmiot psychologicznego opiniodawstwa sądowego; Masturbacja dziecięca - skrywany problem wychowawczy; Autoagresja wśród dzieci - uwarunkowania i konsekwencje; Przemoc emocjonalna wobec dzieci w kontekście komunikacji interpersonalnej; Odbiór dowcipów agresywnych przez młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Zawiera: Małe dziecko w sytuacji krzywdzenia; System przywiązania jako czynnik ochronny; Dziecięca trauma rozwojowa a układ nerwowy; Rodzaje traumy; Zaniedbanie i porzucenie jako specyficzny rodzaj traumy; Zrozumieć dziecko - co musimy wiedzieć na temat zdrzeń traumatycznych u dzieci; Analiza historii życia dziecka jako pierwszy krok do zrozumienia jego sytuacji emocjonalnej. Część prawna: Dziecko w procedurze "Niebieskie Karty"; Reprezentacja dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Obowiązek zawiadomienia sądu, prokuratury, policji; Przestępstwo znęcania z art. 207 KK; Zawiadomienie sądu rodzinnego; Prawne granice w realizacji planu pomocy wobec dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Odebranie dziecka z rodziny - usunięcie sprawcy przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. ROZDZIAŁ I: Definicja i rodzaje przemocy: 1. Terminologia i rodzaje przemocy; 2. Formy przemocy; 3. Teoretyczne ramy przemocy w rodzinie; 4. Czynniki ryzyka; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ II: Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinie: 1. Koncepcja zaburzeń pourazowych; 2. Przemoc w rodzinie jako sytuacja chronicznej traumy; 3. Inne pojęcia opisujące relacje między kobietą – ofiarą a sprawcą przemocy; 4. Postępowanie diagnostyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ III: Interwencja kryzysowa wobec kobiet – ofiar przemocy w rodzinie: 1. Pierwsza pomoc; 2. Interwencja kryzysowa w stosunku do kobiet – ofiar przemocy w rodzinie; 3. Umiejętności niezbędne przy podejmowaniu interwencji kryzysowej wobec ofiar przemocy w rodzinie; 4. Zagrożenia w trakcie interwencji kryzysowej; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IV: Psychoterapia ofiar przemocy w rodzinie: 1. Zasady leczenia ofiar traumy; 2. Specyficzne kwestie w psychoterapii indywidualnej ofiar przemocy w rodzinie; 3. Etapy terapii; 4. Długoterminowa psychoterapia indywidualna; 5. Grupowe formy pomocy psychologicznej; 6. Grupa wsparcia dla kobiet – ofiar przemocy w rodzinie. Doświadczenia własne; 7. Grupy terapeutyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ V: Kontrowersje wokół terapii rodzin w sytuacji przemocy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VI: Problematyka leczenia sprawców przemocy w rodzinie: 1. Podejścia teoretyczne; 2. Leczenie podstawowe – programy interwencyjne; 3. Wymagania wobec osób prowadzących programy dla sprawców przemocy w rodzinie; 4. Przykłady programów; 5. Ewaluacja wyników leczenia sprawców przemocy w rodzinie; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VII: Dzieci jako świadkowie przemocy w rodzinie: 1. Zaburzenia emocjonalne u dzieci; 2. Pomoc psychologiczna dla dzieci – świadków przemocy w rodzinie; 3. Zagadnienia związane z leczeniem dzieci; 4. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VIII: Przemoc wobec osób starszych: 1. Rozmiary i przejawy przemocy; 2. Lista odznak przemocy; 3. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IX: Przemoc w rodzinie a zaburzenia psychiczne sprawcy: 1. Charakterystyki sprawców przemocy z zaburzeniami psychicznymi; 2. Ochrona ofiary przez doprowadzenie do leczenia psychiatrycznego sprawcy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ X: Alkohol a przemoc w rodzinie: 1. Częstotliwość współwystępowania;2. Rodzaj związku między nadużywaniem alkoholu a przemocą; 3. Interwencje terapeutyczne; Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Krytyka merytoryczna a chytra napastliwość: 1. istota i standardy krytyki, 2. Krytyka jako narzędzie walki, 3. Dyskredytacja, 4. Krytyka złośliwa i destrukcyjna. Cz. II Pobudki, cele i taktyka złośliwych krytyków: 5. Psychiczno - moralne oblicze tendencyjności, 6. Funkcje i cele manipulatorskiej dyskredytacji, 7. taktyka i narzędzia dyskredytacji podstępnej, 8. Predyskredyctacja. Cz. III Metodyka złośliwości: tendencyjność jako narzędzie piętnowania i wykluczenia. 9. Krzywe zwierciadło, czyli deformacja cudzego wizerunku, 10. Tendencyjne redukcje i znaki równości, 11. Etykietki. Cz. IV Szukanie dziury w całym, czyli punkty zaczepienia i płaszczyzny ataku: 12. Dyskredytacja detaliczna i hurtowa, 13. Niezgodność osoby z wizerunkiem i wymaganiami, 14. Złe wrażenie i podejrzane koneksje, 15. Niegodna postawa i złe zachowanie, 16. Akcenty dyskredytacji grupowej. Cz. V Poniżanie zniewagami i śmiechem: 17. istota zniewag, 18. mechanizm znieważania, 19. konwencjonalne formy znieważania, 20. Napastliwe formy zniewagi, 21. Ośmieszanie i wyśmiewanie, czyli dyskredytacja prześmiewcza. Cz. VI Spektrum form zniesławienia: 22. Tendencyjne osądzanie i fałszywe oskarżenia, 23. Obmowa, czyli dyskredytacja zaoczna i "zaplecza", 24. Typowe narzędzia, 25. arsenał przewrotności, 26. W pajęczej sieci sprostowań0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej