Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(93)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(87)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(8)
Czasopisma
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(73)
dostępne
(56)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Czytelnia
(75)
Autor
Borski Maciej (1975- )
(4)
Najlepszy Eugeniusz
(4)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(3)
Majewski Kamil
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Baran Beata
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Cebrowska Teresa (1949- )
(2)
Dorożyńska Agnieszka
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Glinkowska Beata
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Messner Zbigniew (1929-2014)
(2)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Neider Janusz (1947- )
(2)
Noga Marian
(2)
Pogłódek Andrzej
(2)
Popczyk Wojciech
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Rozmus Dariusz (1961- )
(2)
Rymarczyk Jan
(2)
Sobol-Kołodziejczyk Piotr
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Stawicka Magdalena Kinga
(2)
Stych Marek
(2)
Sulich Adam
(2)
Widera Wiktor
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Żbikowska Agnieszka
(2)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bernaziuk Anna
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Bielawski Paweł
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brazilij Natalija
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czuba-Kulisińska Beata
(1)
Danik Lidia
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Demidenko Svitlana
(1)
Detyna Beata
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzik Sławomir
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
Famulska Teresa
(1)
Filipowicz Paweł
(1)
Foremna-Pilarska Monika
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gawrylenko Valientina
(1)
Germain Juliette
(1)
Giertler Anna
(1)
Glikamn Paweł
(1)
Gorczyńska Alina
(1)
Gołębiewski Alekdander
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hadel Maciej
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hałasik Katarzyna
(1)
Helin Andre
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Houston Joel F
(1)
Huras-Darkowska Agnieszka
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(101)
Temat
Przedsiębiorstwo
(38)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(26)
Globalizacja
(20)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(17)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(16)
Handel międzynarodowy
(10)
Marketing międzynarodowy
(10)
Finanse międzynarodowe
(8)
Konkurencja
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(8)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(7)
Zarządzanie
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Fuzja przedsiębiorstw
(6)
Gospodarka
(6)
Rozliczenia międzynarodowe
(6)
Decyzje
(4)
Finanse
(4)
Inwestycje zagraniczne
(4)
Kadry
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Marketing
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF)
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Rachunkowość
(4)
Rachunkowość finansowa
(4)
Ryzyko
(4)
Sprawozdawczość finansowa
(4)
Transport międzynarodowy
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Handel zagraniczny
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Innowacje
(3)
Kapitał
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Konkurencja międzynarodowa
(3)
Księgowość
(3)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(3)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorstwo transportowe
(3)
Rachunkowość międzynarodowa
(3)
Spółki kapitałowe
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zatrudnienie
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
Badania rynku
(2)
COVID-19
(2)
Controlling
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
Ekonomika transportu
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Harmonizacja prawa
(2)
Integracja europejska
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje
(2)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konkurencyjność międzynarodowa
(2)
Koszty
(2)
Kultura
(2)
Logistyka
(2)
Mentoring
(2)
Monopole
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nieruchomości
(2)
Obywatelstwo
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Parlament
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Polityka transportowa
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo porównawcze
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość podatkowa
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek walutowy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Transfer technologii
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Własność przemysłowa
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Abolicja podatkowa
(1)
Adopcja
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(7)
Arktyka (region)
(1)
Cypr
(1)
Niemcy
(1)
Svalbard (Norwegia ; terytorium)
(1)
Tadżykistan
(1)
Turkmenistan
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Czasopismo naukowe
(6)
Opracowanie
(5)
Czasopismo prawnicze
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(33)
Zarządzanie i marketing
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Transport i logistyka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Andrzej Limański, Ireneusz Drabik. - Warszawa : Difin, 2010. - 415, [1] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa; 2. Marketing w operacjach na rynkach zagranicznych; 3. Strategia marketingu-mix na rynkach zagranicznych: Produkt, Cena, Dystrybucja, Komunikacja marketingowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw: 1. Problem ekspansji: Istota ekspansji przedsiębiorstw; Czynniki ekspansji przedsiębiorstw; Cel ekspansji; 2. Modele międzynarodowej ekspansji: Opis modeli międzynarodowej ekspansji; Istota form międzynarodowej ekspansji; Międzynarodowa ekspansja a wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa; Cz. II. Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw: 3. Międzynarodowa ekspansja produktowa: Eksport jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej; Kontrakty jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej; 4. Międzynarodowa ekspansja zasobowa: Licencjonowanie jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej; Franchising jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej; Alianse strategiczne jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej ; 5. Międzynarodowa ekspansja kapitałowa: Joint venture jako forma międzynarodowej ekspansji kapitalowej; Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granica jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej; Cz. III. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w liczbach i przykładach w oparciu o polską gospodarkę: 6. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w Polsce: Uwarunkowania rozwoju międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw w Polsce; Ocena wykorzystania form międzynarodowej ekspansji przez przedsiębiorstwa w Polsce; 7. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw i jej wpływ na wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstw- studium przypadków: LPP; Comarch; Bioton
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF Finanse / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Zawiera: 1. Kurs walutowy i rynek walutowy: 1.1. Kurs walutowy - konwencje notowań: 1.2. Rynek walutowy spot i instrumenty terminowego rynku walutowego; 1.2.1. Wymiana walutowa spot i kontrakty terminowe forward; 1.2.2. Kontrakty terminowe futures; 1.2.3. Walutowe kontrakty opcyjnie; 1.3. Transakcje walutowe przedsiębiorstwa; 1.3.1. Transakcje walutowe służące rozliczeniu umów handlowych i finansowych; 1.3.2. Transakcje spekulacyjne na rynku walutowym; 1.3.3. Transakcje arbitrażowe; 1.3.4. Transakcje hedgingowe; 1.4. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 1.5. Pytania testowe i otwarte; 1.6. Smmary; 2. Prognozowanie kursu walutowego w przedsiębiorstwie w oparciu o relacje parytetowe; 2.1. Teoria relacji parytetowych i jej założenia; 2.2. Parytet siły nabywczej; 2.2.1. Odchylenie od parytetu i transakcje arbitrażowe na rynku towarowym; 2.2.2. Prognozowanie kursu walutowego w oparciu o parytet siły nabywczej; 2.3. Parytet siły nabywczej a zmiany realnego kursu walutowego; 2.2.4. Niedowartościowanie/przewartościowanie waluty według indeksu Big Mac; 2.3. Efekt Fishera; 2.4. Międzynarodowy efekt Fishera; 2.4.1. Założenia międzynarodowego efektu Fishera; 2.4.2. Prognozowanie kursu walutowego w oparciu o międzynarodowy efekt Fishera; 2.5. Efekt predykcji; 2.6. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 2.7. Pytania testowe i otwarte; 2.8. Summary; 3. Krótkoterminowe inwestycje na rynku pieniężnym w walucie zagranicznej; 3.1. Analiza stopy zwrotu z inwestycji w walucie zagranicznej; 3.2. Transakcje carry trade na międzynarodowym rynku pieniężnym; 3.2.1. Carry trade w świecie bez podatków; 3.2.2. Carry trade w świecie z podatkami; 3.3. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 3.4. Pytania testowe i otwarte; 3.5. Summary; 4. Walutowe finansowanie dłużne w przedsiębiorstwie; 4.1. Dług a kapitał własny; 4.2. Szacowanie kosztu długu denominowanego w walucie zagranicznej; 4.3. Wpływ prowizji na koszt długu; 4.3.1. Prowizja wyceniana po kursie kupna waluty zagranicznej; 4.3.2. Prowizja wyceniana po kursie sprzedaży waluty zagranicznej; 4.4. Wpływ podatków na koszt długu; 4.4.1. Prowizja wyceniana po kursie kupna waluty zagranicznej; 4.4.2. Prowizja wyceniana po kursie sprzedaży waluty zagranicznej; 4.5. Wielookresowy dług w walucie zagranicznej; 4.6. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 4.7. Pytania testowe i otwarte; 4.8. Summary; 5. Transakcje swap; 5.1. Rynek transakcji swap; 5.2. Kwotowanie i wykorzystanie swapów stopy procentowej; 5.3. Kwotowanie i wykorzystanie swapów walutowych; 5.3.1. Swap walutowy fixed for fixed (CIRS); 5.3.2. Swap walutowy floating for floating (basis swap); 5.3.3. Inne przykłady swapów walutowych; 5.4. Reforma rynku transakcji OTC po wybuchu ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego; 5.4.1. Instytucje regulacyjne na globalnym rynku finansowym; 5.4.2. Kierunki reform rynku instrumentów OTC; 5.5. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 5.6. Pytania testowe i otwarte; 5.7. Summary; 6. Ryzyko walutowe w działalności przedsiębiorstwa; 6.1. Rodzaje ekspozycji walutowej; 6.2. Strategie hedgingowe w zakresie transakcyjnej ekspozycji walutowej; 6.2.1. Wewnętrzne techniki hedgingowe; 6.2.2. Zewnętrzne techniki hedgingowe; 6.3. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 6.4. Pytania testowe i otwarte; 6.5. Summary; 7. Ekonomiczna i księgowa ekspozycja walutowa w przedsiębiorstwie; 7.1. Ekonomiczna ekspozycja walutowa; 7.1.1. Długookresowe zmiany kursów walut a wartość przedsiębiorstwa; 7.1.2. Strategie hedgingowe w zakresie ekonomicznej ekspozycji walutowej; 7.2. Księgowa (przeliczeniowa) ekspozycja walutowa; 7.2.1. Wpływ zmian kursowych na jednostkowe sprawozdanie finansowe; 7.2.2. Wpływ zmian kursowych na skonsolidowane sprawozdanie finansowe; 7.2.3. Znaczenie ekspozycji księgowej w przedsiębiorstwie; 7.3. Zadania do samodzielnego rozwiązania; 7.4. Pytania testowe i otwarte; 7.5. Summary; 8. Case study: transakcje zabezpieczające przed ryzykiem walutowym i relacje inwestorskie w czasach kryzysu - przypadek PKM Duda S.A.; 8.1. Wstęp; 8.2. Wyjaśnienia Prezesa Zarządu; 8.3. Reakcja uczestników rynku kapitałowego; 8.4. Nagrody dla przedsiębiorców - PKM Duda i jej Prezes; 8.5. Informacje o firmie - rozwój spółki i jej pozycja na tle konkurentów; 8.6. Eksport oraz strategia zabezpieczająca przed ryzykiem kursu walutowego - mechanizm strategii asymetrycznej; 8.7. Efekty transakcji opcyjnych; 8.8. Załączniki; 8.9. Pytania do case study wraz ze wskazówkami; 8.10. Dodatkowe informacje dotyczące rozwoju sytuacji opisanej w studium przypadku; 8.11. Lista wykorzystanych źródeł Spis tabel. Spis rysunków. Spis przykładów. Spis kazusów „Świat finansów”. Odpowiedzi do pytań testowych. Bibliografia. Indeks. Załącznik 1. Case study: Currency hedging strategies and investor relations in times of crisis - the case of PKM Duda S.A. Załącznik 2. Lista alfabetycznych i numerycznych kodów walut.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka finansów zagranicznych małych i średnich przedsiębiorstw. 2. Kontrakty handlowe w obrocie gospodarczym z zagranicą. 3. Rozliczenie transakcji w obrocie gospodarczym. 4. Finansowanie obrotu gospodarczego z zagranicą. 5. Ryzyko finansowe transdakcji zagranicznych i strategie jego zabezpieczenia. 6. Ryzyko kursu walut. 7. Ryzyko stóp procentowych. 8. Ryzyko kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i specyfika "władzy" korporacji transnarodowych w stosunkach międzynarodowych: Istota i specyfika "władzy" w stosunkach międzynarodowych; Istota i specyfika korporacji transnarodowych; 2. Korporacje transnarodowe jako podmiot "władzy" w stosunkach międzynarodowych: Potencjał korporacji transnarodowych; Motywy działania korporacji transnarodowych; Struktura organizacyjna i zasady działania korporacji transnarodowych; 3. Przedmiot "władzy" korporacji transnarodowych w stosunkach międzynarodowych: Strefa ekonomiczna; Strefa polityczna; Strefa społeczna; 4. Perspektywy "władzy" korporacji transnarodowych w stosunkach międzynarodowych: Scenariusz "flirtu" państw i korporacji transnarodowych; Powrót Lewiatana; Scenariusz "technopoli"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw. 2. Etapy strategii przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. 3. Ocena rynków zagranicznych i wybór form wejścia na nie. 4. Charakterystyka form wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne. 5. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. 6. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Finanse przedsiębiorstwa / pod red. Lech Szyszko, Jan Szczepański. - Wyd.3 zm. i rozszerz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 565 s. : tab., rys. ; 24 cm.
Część I: Teoretyczne i praktyczne podstawy funkcjonowania finansów przedsiębiorstwa. 1. Pojęcie i organizacja finansów przedsiębiorstwa. 2. Przychody przedsiębiorstwa. 3. Koszty przedsiębiorstwa. 4. Efektywność gospodarcza i finansowa przedsiębiorstwa. 5. Zasilanie finansowe przedsiębiorstwa. 6. Majątek przedsiębiorstwa. 7. Źródła finansowania majątku. 8. Rola rynku finansowego w finansowaniu przedsiębiorstwa. 9. Rozliczenia międzynarodowe i ich wpływ na gospodarkę finansową przedsiębiorstwa. 10. Wpływ polityki fiskalnej i monetarnej na sytuację finansową przedsiębiorstwa. 11. Związek gospodarki finansowej przedsiębiorstwa z finansami publicznymi. 12. Wpływ harmonizacji podatków na działalność przedsiębiorstw w Unii Europejskiej. 13. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw. Część II: Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie. 14. Strategia i taktyka finansowa w działalności przedsiębiorstwa. 15. Czas i ryzyko w działalności przedsiębiorstwa. 16. Planowanie finansowe. 17. Struktura i koszt pozyskiwania kapitału przedsiębiorstwa. 18. Inwestycje finansowe przedsiębiorstwa. 19. Inwestycje rzeczowe. 20. Inwestycje a kapitał obrotowy. 21. Zarządzanie aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa. 22. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa. 23. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji finansowej przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Ewolucja postaw prawnych działalności gospodarczej podmiotów zagranicznych w Polsce, 2. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej na obszarze UE, 3. Zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce przez podmioty zagraniczne, 4. Oddziały przedsiębiorców zagranicznych, 5. Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstep, 1. Bilans obrotów bieżących i przepływy kapitału, 2. Kurs walutowy i mechanizmy korygujące, 3. relacje partytetowe między stopami inflacji,stopami procentowymi a kursem walutowym, 4. Rynki walutowe i typy transakcji, 5. Instrumenty rynku terminowego-derywaty walutowe, 6. Pojęcia i rodzaje ryzyka kursowego, 7. Kursowe ryzyko konwersji (księgowe), 8. Kursowe ryzyko transakcyjne (krótkookresowe) i ekonomiczne (długookresowe), 9. Zarządzanie ryzykiem konwersji (ksiegowym), 10. Zarządzanie ryzykiem transakcyjnym (krótkookresowym), 11. Zarządzanie ryzykiem ekonomicznym (długookresowym), 12. Źródła i koszty międzynarodowego finansowania krótkoterminowego, 13. Instrumenty i techniki finansowania handlu zagranicznego, 14. Kapital obrotowy i bieżąca polityka kredytowa, 15. przepływy finansowe w przedsiębiorstwie międzynarodowym, 16. Strategie inwestycyjne przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, 17. Ocena finansowa bezpośrednich inwestycji zagranicznych, 18. Ryzyko polityczne a inwestycje międzynarodowe, 19. Strategie finansowania międzynarodowego w dlugim okresie, 20. Międzynarodowe rynki kapitalowe jako źródło funduszy dlugoterminowych, 21. Oryginalne rynki swapów długoterminowych, 22. Podstawy opodatkowania dochodów zagranicznych, 23. Wykorzystanie rajów podatkowych do redukcji obciążeń podatkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing bez tajemnic)
Cz.I Sposoby internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw: Istota internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw; Jak internacjonalizować działalność przedsiębiorstwa?; Metody wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne; Cz.II Budowa strategii marketingowych na rynku międzynarodowym: Istota międzynarodowych strategii marketingowych; Międzynarodowe orientacje przedsiębiorstw; Korzyści standaryzacji i indywidualizacji międzynarodowych strategii marketingowych; Zakres standaryzacji i indywidualizacji strategii marketingowych przedsiębiorstw; Cz.III Kształtowanie instrumentów marketingu na rynku międzynarodowym: Międzynarodowa polityka produktu; Globalna polityka aktywizacji sprzedaży; Międzynarodowa polityka cen i dystrybucji; Marketingowe dylematy przedsiębiorstw na unijnym Jednolitym Rynku Wewnętrznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik Prawny)
1. Zakres regulacji ustawy - Prawo działalności gospodarczej. Zakres regulacji ustawowej. Zasady wolności gospodarczej i równych praw dla każdego. Podstawowe pojęcia i definicje ustawy - wyłączenia z ustawy. Wyłączenia ustawowe. Osoba zagraniczna - przedsiębiorcy zagraniczni. Osoby zagraniczne - ich uprawnienia do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Zasada wzajemności i narodowego traktowania. Formy podejmowania działalności gospodarczej w Polsce. 2. Obowiązki przedsiębiorcy. Rejestracja. Inne obowiązki przedsiębiorcy. 3. Zasady udzielania koncesji i zezwoleń na podejmowani e działalności gospodarczej w niektórych rodzajach działalności. Uwagi ogólne. Pojęcie koncesji i zezwolenia. Udzielanie koncesji. Postępowanie koncesyjne. Kontrola wykonywania działalności gospodarczej objętej obowiązkiem uzyskania koncesji. Postępowanie o wydanie zezwolenia. Wykaz rodzajów działalności gospodarczej objętych przymusem uzyskania zezwolenia. 4. Oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorcy zagranicznego. Oddziały. Pojęcie i zasady ogólne. Reprezentacja. Rejestracja. Obowiązki szczególne. Likwidacja oddziału. Przedstawicielstwa. Dopuszczalność tworzenia. Ewidencjonowanie. Szczególne obowiązki(odesłanie). 5. Inne regulacje ustawowe dotyczące podejmowania i pro wadzenia średnich przedsiębiorców. Prawo dewizowe. Rachunkowość. Opodatkowanie. Opodatkowanie obrotu. Opodatkowanie dochodu. Ustawa z dnia19 listopada 1999r. -Prawo działalności gospodarczej. Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ustaw z dnia 20 sierpnia 1997r.- Przepisy wprowadzając e ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym działalności gospodarczej. Wspieranie małych i
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Znaczenie ekspatriantów w przedsiębiorstwie międzynarodowym; 2. Uwarunkowania kulturowe misji zagranicznych; 3. Proces zarządzania misjami zagranicznymi pracowników; 4. Pozyskanie i przygotowanie ekspatrianta do wyjazdu na misję zagraniczną; 5. Proces adaptacji pracowników delegowanych na misje zagraniczne; 6. Ocena pracy ekspatriantów; 7. Kariera zawodowa ekspatriantów; 8. Powrót ekspatriantów z misji zagranicznej; 9. Osobiste i rodzinne aspekty misji zagranicznych; 10. Efektywność misji zagranicznych ekspatriantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionu - nowe wyzwania, 2. Rozwój regionalny w Narodowym Planie Rozwoju, 3. Małe i średnie przedsiębiorstwa jako podmiot sprawczy przedsiębiorczości regionalnej, 4. Doradztwo zewnętrzne w zakresie zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w regionie, 5. Marketing w rozwoju gospodarczym regionu, 6. Ekonomiczno-finansowe podstawy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w regionie, 7. Małe i średnie przedsiębiorstwa w przekrojach sektorowym i regionalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biała Księga, Polska - Unia Europejska : opracowania i analizy. Prawo ; z. 10)
Część pierwsza - Przedsiębiorstwa państwowe i gminne. Przedsiębiorstwa publiczne specjalne: 1. Podstawy prawne regulacji przedsiębiorstw publicznych w ramach prawa europejskiego; 2. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości dotyczące przedsiębiorstw publicznych; 3. Zakres problematyki przedsiębiorstw publicznych nie objętej prawem europejskim w świetle prawa krajowego państw członkowskich (na przykładzie Francji); 4. Regulacja i formy prawne państwowej działalności gospodarczej; 5. Zestawienie zmian niezbędnych do dostosowania prawa polskiego do prawa europejskiego w zakresie przedsiębiorstw publicznych. Cześć druga- prawo o inwestycjach zagranicznych: 1. Akty prawne regulujące prawo o inwestycjach zagranicznych w ramach prawa europejskiego; 2. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości; 3. Zakres problematyki inwestycji zagranicznych nie objętej prawem europejskim w świetle prawa krajowego państw członkowskich; 4. Akty prawne regulujące prawo o inwestycjach zagranicznych w Polsce; 5. Zmiany prawa polskiego w zakresie inwestycji zagranicznych niezbędne do dostosowania prawa polskiego do prawa europejskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rachunkowość finansowa w systemie informacji ekonomicznej, 2. Ewidencyjne ujęcie kosztów działalności, 3. Długo i krótkoterminowe inwestycje, 4. Rzeczowe aktywa trwałe, 5. Wartości niematerialne i prawne, 6. Rozrachunki wynikające z działalności operacyjnej, 7. Zobowiązania finansowe, 8. Rezerwy w rachunkowości, 9. Ewidencyjne ujęcie zakupu i zużycia materiałów, 10. Obrót towarowy i jego ewidencyjne ujęcie, 11. Wycena i ewidencja produktów pracy, 12. Wynik finansowy i jego podział, 13. Kapitały własne i ich ujęcie w ewidencji, 14. Sprawozdawczość finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Standaryzacja programów marketingowych na rynkach międzynarodowych; ?. Efektywność, czynniki i zakres standaryzacji programów marketingowych na rynkach międzynarodowych; 3. Standaryzacja produktu, ceny i strategii reklamowych na rynku FMCG w Polsce- wyniki badań własnych; 4. Otoczenie marketingowe a standaryzacja programów marketingowych na rynku polskim; 5. Pozycja konkurencyjna i strategia firmy międzynarodowej a standaryzacja instrumentów marketingu-mix na rynku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Specyfika rozliczeń w obrocie gospodarczym z zagranicą; R.2 Podstawy prawne rozliczeń międzynarodowych; R.3 Rola akredytywy dokumentowej w transakcjach handlu zagranicznego; R.4 Znaczenie inkasa dokumentowego i polecenia wypłaty o charakterze uwarunkowanym; R.5 Nie uwarunkowane formy płatności w transakcjach zagranicznych; R.6 Rozliczenia niepieniężne w obrocie zagranicznym; R.7 Możliwości zabezpieczenia transakcji przedsiębiorstw w obrocie zagranicznym; R.8 Elektroniczne formy rozliczeń międzynarodowych, rola SWIFT-u; R.9 Wzrost roli rozliczeń pieniężnych przedsiębiorstw w handlu zagranicznym; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej