Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(37)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(28)
Autor
Dobija Mieczysław (1943- )
(3)
Kadysz Piotr
(3)
Saunders Edmund J
(2)
Vollmuth Hilmar J
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Bartosiewicz Bohdan
(1)
Borkowska Ines
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dahms Angelika
(1)
Doyle David P
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Górecki Emilian
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jasiukiewicz Marian
(1)
Kamiński M
(1)
Karwatowicz Grzegorz
(1)
Kałużny Stanisław
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Knedler Konrad
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(1)
Kulpa N
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Lewandowski Marcin
(1)
Lubelczyk Sylwia
(1)
Markowski Bogusław
(1)
Melezini Andrzej
(1)
Militz Małgorzata
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Nowacki Robert
(1)
Ochman Jacek
(1)
Oczachowski Marian
(1)
Olechowski W
(1)
Owczarczyk--Szpakowska Grażyna
(1)
Paczuła Czesław
(1)
Pawłowicz Krystyna
(1)
Piaszczyk Artur
(1)
Pniewski Krzysztof
(1)
Płóciennik-Napierała Janina
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Rybacki R
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Sasenko Lucjan
(1)
Soroka Józef Michał
(1)
Stasik Mirosław
(1)
Steindel M
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strysik J
(1)
Surmacz Marta
(1)
Szablewski Andrzej
(1)
Szołtysek Katarzyna
(1)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(1)
Wiśniewski Jan (1946- )
(1)
Wnuk Tomasz
(1)
Wowra Jarosław
(1)
Zalewski Dariusz
(1)
Zołotar Anna
(1)
Ładoński Wiesław
(1)
Świstak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
Przedsiębiorstwo
(29)
Controlling
(10)
Kontrola finansowa
(10)
Audyt wewnętrzny
(6)
Koszty
(5)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(4)
Kontrola
(4)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(4)
Rachunkowość
(3)
Rachunkowość zarządcza
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Analiza strategiczna
(2)
Decyzje
(2)
Finanse
(2)
Kontrola zarządcza
(2)
Organizacje
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Analiza SWOT
(1)
Analiza wartości
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Budżet państwa
(1)
COVID-19
(1)
Ceny transferowe
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Energetyka
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał
(1)
Koncesja
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola -- metody
(1)
Kontrola gospodarcza
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kontrola państwowa -- metody -- podręcznik
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Najwyższa Izba Kontroli
(1)
Negocjacje
(1)
Opakowania
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje -- kontrola
(1)
Organizacje -- kontrola -- prawo -- Polska -- stan na 2001 r.
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polski Fundusz Rozwoju
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwo -- kontrola
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przywództwo
(1)
Rachunek kosztów
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Reklama
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko
(1)
Spółki handlowe
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wolność ekonomiczna
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo turystyczne - istota, formy. 2. Otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa turystycznego. 3. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne. 4. Projektowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego. 5. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Finansowe zarządzanie przedsiębiorstwem. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi. 8. Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie turystycznym. 9. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie turystycznym. 10. Kontrola i controlling w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie i kontrola w systemie zarządzania strategicznego; Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa; Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; Analiza zdolności konkurencyjnej i pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa; Formułowanie i ocena strategii przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zarządzania strategicznego, 2. Cele przedsiębiorstwa, 3. Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji, 4. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie, 5. Globalne przywództwo strategiczne, 6. Kontrola strategiczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędzia analizy strategicznej wnętrza przedsiębiorstwa, ale ukazano także ich różnorodność. Omówiono m.in. macierze portfelowe, których celem jest stworzenie zrównoważonych aktywów organizacji, oraz ogólną ideę analizy portfelowej służącej do diagnozy otoczenia i rynku oraz wnętrza organizacji istniejącego w przedsiębiorstwie portfela produkcji, aż do zbudowania portfela docelowego. Następnie zapoznano czytelników ze Zrównoważoną (Strategiczną) Kartą Wyników, która jest uważana za jeden z najpopularniejszych modeli pomiaru wydajności biznesowej i zarządzania pomiarem osiągnięć wydajności. SKW podkreśla potrzebę integracji finansowych i niefinansowych miar wyników, z jednoczesnym powiązaniem strategii i pomiaru wyników, a cztery jej perspektywy: finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju, pozwalają na ocenę realizacji strategii z różnych punktów widzenia i uwzględnienie interesów wszystkich grup zaangażowanych w działalność przedsiębiorstwa. Kolejnym omawianym w opracowaniu narzędziem analizy poprawności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu wytworzenia wartości i budowania przewagi konkurencyjnej jest łańcuch wartości. Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, aby móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków oraz potencjalne źródła przewag konkurencyjnych. Łańcuch wartości to sekwencja działań przekształcania zasileń, technologii i pracy ludzi na produkty finalne. Składa się on z funkcji podstawowych i pomocniczych oraz marży (zysku). Działalność podstawowa może być przedprodukcyjna, produkcyjna i sprzedaży, natomiast działalność pomocnicza koncentruje się w każdym przedsiębiorstwie na innych elementach. Kolejna zaprezentowana metoda to bilans strategiczny przedsiębiorstwa, czyli „teoretycznie prosta” metoda oceny potencjału strategicznego, wymagająca jednak skrupulatnego przestrzegania założeń analizy, czyli: wyodrębnienia obszarów analizy potencjału, określenia czynników/elementów organizacyjnych w ramach poszczególnych obszarów, zdefiniowania skali ocen i charakteru oceny, wyszczególnienie kluczowych czynników sukcesu w obszarach oceny itp. Następnie omówiono analizę SWOT, czyli metodę integrującą wszystkie istotne informacje uzyskane w trakcie diagnozowania organizacji i szacowania zmian w otoczeniu w procesie zmierzającym do sformułowania strategii. Jest to metoda bardzo trudna, gdyż wymaga udzielenia odpowiedzi dotyczących profilu działalności przedsiębiorstwa, zakresu jego działania, określenia klientów i ich potrzeb oraz orientacji naczelnego kierownictwa organizacji. Niezbędna jest też identyfikacja makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego organizacji oraz ich ocena w kategoriach szans i zagrożeń. To są podstawy do dokonania diagnozy oraz oceny słabych i mocnych stron organizacji, a także określenia wewnętrznych zasobów przedsiębiorstwa, którymi będzie ono dysponowało w przyszłości. Kolejnym krokiem jest sformułowanie wariantów strategicznych oraz określenie działań i taktyk, które musi podjąć przedsiębiorstwo, aby zrealizować cele strategiczne. Całościowy plan strategiczny wieńczy analizę. Ponieważ zarządzanie strategiczne jest procesem formułowania i wdrażania strategii, w którym wyróżnia się: etap analizy strategicznej, etap oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie lub redefiniowanie misji oraz strategii i ustalenie celów strategicznych, końcowym etapem jest formułowanie i wybór strategii oraz jej wdrażanie. Z tego powodu podręcznik wieńczą modele strategii. Zaprezentowano modele „klasyczne” – strategie konkurencji M.E. Portera, macierz H. Ansoffa – oraz zbiór różnych strategii zbudowanych według kryterium pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sektorze i prognozy jego wzrostu. Pokazano także poszukiwania nowych rozwiązań w budowaniu przyszłości przedsiębiorstwa, odwołując się do metafor strategicznych i opisując modele strategii „nieoczywistych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej