Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(389)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(382)
Publikacje naukowe
(95)
Publikacje fachowe
(71)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(275)
tylko na miejscu
(267)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(282)
Czytelnia
(269)
Autor
Romanowska Maria (1947- )
(9)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(7)
Grabiec Olimpia (1975- )
(7)
Antonowicz Paweł
(6)
Bień Witold (1927-2018)
(6)
Dzieńdziora Joanna
(6)
Huczek Marian (1939-2023)
(6)
Obłój Krzysztof (1954- )
(6)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(6)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Sierpińska Maria (1950- )
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Borowiecki Ryszard
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(4)
Klimek Jan (1952- )
(4)
Machała Robert
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Michalski Grzegorz
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Rusiński Michał
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Bangs David H. Jr
(2)
Bednarski Lech
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Brigham Eugene F
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gajewska Paulina
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jaki Andrzej (1964- )
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Jaworski Jacek
(2)
Juraszek Marian
(2)
Juruś Jerzy
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Krakowczyková Mariola
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Lemańska-Majdzik Anna
(2)
Lis Marcin
(2)
Madyda Aneta
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Najlepszy Eugeniusz
(2)
Perenc Józef (1945- )
(2)
Piocha Stanisław (1941- )
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Porvazník Ján
(2)
Shim Jae K
(2)
Siegel Joel G
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szczepankowski Piotr J
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szczęsny Wiesław
(2)
Szewczyk Irena
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Wierzbicka Ewa
(2)
Wierzbicki Zbigniew R
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(74)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(387)
Rosja
(2)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(388)
rosyjski
(2)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(270)
Zarządzanie
(72)
Zarządzanie strategiczne
(40)
Finanse przedsiębiorstwa
(36)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(36)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(33)
Kadry
(27)
Zarządzanie finansami
(26)
Organizacja
(24)
Innowacje
(23)
Marketing
(23)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(20)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(19)
Zarządzanie wiedzą
(19)
Finanse
(18)
Planowanie strategiczne
(18)
Konkurencyjność
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Kapitał
(16)
Konkurencja
(16)
Wartość ekonomiczna
(16)
Zarządzanie ryzykiem
(16)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(15)
Otoczenie firmy
(15)
Controlling
(14)
Decyzje
(14)
Inwestycje
(14)
Rynek finansowy
(14)
Globalizacja
(13)
Rachunkowość
(13)
Logistyka gospodarcza
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(11)
Teoria organizacji
(11)
Usługi
(11)
Przedsiębiorczość
(10)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(10)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(10)
Przedsiębiorstwo usługowe
(10)
Rachunkowość zarządcza
(10)
Turystyka
(10)
Efektywność ekonomiczna
(9)
Informacja gospodarcza
(9)
Koszty
(9)
Analiza finansowa
(8)
Leasing
(8)
Menedżerowie
(8)
Motywacja pracy
(8)
Organizacja ucząca się
(8)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
Płynność finansowa
(8)
Ryzyko
(8)
Sprawozdawczość finansowa
(8)
Usługi turystyczne
(8)
Zatrudnienie
(8)
Środki obrotowe
(8)
Analiza SWOT
(7)
Bilans księgowy
(7)
Decyzje finansowe
(7)
Fuzja przedsiębiorstw
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Polityka zatrudnienia
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(7)
Zarządzanie projektami
(7)
Badania marketingowe
(6)
Gospodarka oparta na wiedzy
(6)
Instytucje nonprofit
(6)
Marketing strategiczny
(6)
Produkt turystyczny
(6)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(6)
Wycena przedsiębiorstwa
(6)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(6)
Banki
(5)
Diagnostyka przemysłowa
(5)
Innowacje organizacyjne
(5)
Jakość usług
(5)
Logistyka
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Outsourcing
(5)
Planowanie
(5)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(5)
Public relations
(5)
Rozwój zrównoważony
(5)
Rynek kapitałowy
(5)
Ryzyko gospodarcze
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Biznesplan
(4)
Budżetowanie
(4)
Finanse międzynarodowe
(4)
Franchising
(4)
Holdingi
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Inwestycje zagraniczne
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Ocena pracowników
(4)
Produkcja
(4)
Przedsiębiorcy
(4)
Temat: czas
2001-
(55)
1989-2000
(26)
1901-2000
(11)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(135)
Praca zbiorowa
(60)
Opracowanie
(57)
Monografia
(14)
Poradnik
(14)
Case study (studium przypadku)
(12)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Raport z badań
(2)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(287)
Zarządzanie i marketing
(244)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Podróże i turystyka
(4)
Transport i logistyka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
391 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 564)
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej; 2. Istota i znaczenie przedsiębiorczości w zarządzaniu; 3. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do przedsiębiorczości w zarządzaniu; 4. Znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorczości; 5. Znaczenie zarządzania innowacjami w rozwoju przedsiębiorczości; 6. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do zarządzania innowacjami- uwarunkowania przedsiębiorczości jako sposobu zarządzania; 7. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw- uwarunkowania przedsiębiorczości jako funkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej ; Zeszyt 53/97)
Wstęp; 1. Jakość życia a jakość wyrobów i usług; 2. Jakość wyrobów i usług w świetle norm ISO 9000; 3. Podstawy prawne systemu badań i certyfikacji w Polsce; 4. Koszty jakości; 5. Dokumentacja systemu jakości; 6. Narzędzia, metody i techniki zarządzania jakością; 7. Wprowadzenie do SPC (Statistical Process Control); 8. Komputerowe wspomaganie w systemie zapewniania jakości; 9. Audit jakości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Normalizacja, akredytacja i certyfikacja, 3. Ocena zgodności, 4. Normy ISO 9000, 5. Wdrożenie systemu i certyfikacja, 6. ISO 9001:2000 - Wymagania, 7. TQM w erze globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Raport z badań ankietowych: 1. Charkaterystyka badanych firm, 2. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi, 3. Dobór pracowników, 4. Ocenianie pracowników, 5. Motywowanie pracowników, 6. Szkolenie pracowników, 7. Stosunki międzyludzkie, 8. Tendencje zmian planowanych, 9. Konkurencyjność badanych przedsiębiorstw, Cz.II Raport z badań pogłębionych - analiza przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w świecie BANI; 2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju; 3. Rozwój kapitału kariery; 4. Odporność kapitału ludzkiego; 5. Modele pracy w warunkach niepewności; 6. Doskonalenie elastycznych form zatrudnienia; 7. Zarządzanie kapitałem ludzkim w siłach zbrojnych; 8. Aspekty transnarodowe zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Marketing / Politechnika Warszawska)
Istota zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa; Formy finansowania przedsiębiorstwa; Kapitał długoterminowy; Koszt kapitału długoterminowego; Procedura opracowania biznes planu; Kapitał krótkoterminowy; Specjalne formy finansowania; Kształtowanie struktury kapitału.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Akceptowany poziom ryzyka finansowego, 2. Metody zabezpieczenia przed ryzykiem kursu walutowego, 3. Zarządzanie wolnymi środkami z przedsiębiorstwie a finanse behawioralne, 4. Cash pooling w efektywnym zarządzaniu gotówką przez przedsiębiorstwo, 5. Problem efektywnej sprzedaży na kredyt, 6. Faktoring metodą wspierania sprzedaży kredytowej, 7. Koszt kredytu dla przedsiębiorstwa, 8. Tarcza podatkowa w kalkulacji kosztu kapitału obcego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 2. Strategia i prognozowanie działalności małej i średniej firmy; 3. Budowa konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw; 4. Obciążenia ewidencyjne i fiskalne małych i średnich przedsiębiorstw; 5. Finansowanie i wspomaganie rozwoju firm sektora MSP; 6. Zasoby kadrowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Budowanie zespołów w małych i średnich przedsiębiorstwach; 8. Negocjacje w prowadzeniu małego i średniego przedsiębiorstwa; 9. Modelowanie procesów w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie ryzykiem w firmach sektora MSP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość, przedsiębiorca, mała firma - zagadnienia podstawowe, 2. Istota i przebieg procesu założycielskiego, 3. Wybory strategiczne w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem, 4. Uwarunkowania rozwoju MŚP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i struktura otoczenia współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw; 2. Zrównoważony rozwój a małe i średnie przedsiębiorstwa; 3. Specyfika funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju; 4. Zasoby i procesy jako przedmiot zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 5. Zarządzanie strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 6. Zarządzanie operacyjne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw; 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach zrównoważonego rozwoju; 9. Zarządzanie marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 11. Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w skali ponadnarodowej; 12. Konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przedmowa; Cz.I: Środowisko marketingu dóbr i usług przemysłowych; CZ.II: Proces zakupów w organizacji; Cz.III: Ocena możliwości rynkowych;Cz.IV: Formułowanie strategii marketingu dóbr i usług przemysłowych; Ocena strategii marketingu dóbr i usług przemysłowych i jej wyników; Przykłady. Perpsktywa marketingu dóbr i usług przemysłowych; Rynek towarow i usług przemysłowych z perspektywy zorganizowanego nabywcy; Tworzenie związkow z organizacjami nabywców; Zachowanie nabywcze organizacji; System informacyjny w marketingu dóbr i usług przemysłowych; Segmentacja rynku towarów i usług; Analiza popytu organizacji; Planowanie marketingu dóbr i usług przemysłowych: perospktywy strategiczne; Strategie marketingu dóbr i usług przemysłowych dla rynków globalnych; Zarządzanie asortymentem dla rynków towarów i usług przemyslowych; Zarządzanie innowacją i rozwojem nowych produktów przemysłowych; Zarządzanie usługami dla rynków towarów i usług przemysłowych; Zarządzanie kanałami marketingu dóbr i usług przemysłowych; Kanały marketingu dóbr i usług przemysłowych: powiązania logistyczne; Zarządzanie funkcją ustalania cen przemysłowych; Marketing dóbr i usług przemysłowych: przekazywanie informacji poprzez reklamę i promocję sprzeadzy; Porozumiewanie się w marketingu dóbr i usług przemyslowych: zarządzanie sprzedażą osobistą; Kontrolowanie strategii marketingu dóbr i usług przemysłowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Znaczenie ekspatriantów w przedsiębiorstwie międzynarodowym; 2. Uwarunkowania kulturowe misji zagranicznych; 3. Proces zarządzania misjami zagranicznymi pracowników; 4. Pozyskanie i przygotowanie ekspatrianta do wyjazdu na misję zagraniczną; 5. Proces adaptacji pracowników delegowanych na misje zagraniczne; 6. Ocena pracy ekspatriantów; 7. Kariera zawodowa ekspatriantów; 8. Powrót ekspatriantów z misji zagranicznej; 9. Osobiste i rodzinne aspekty misji zagranicznych; 10. Efektywność misji zagranicznych ekspatriantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wpływ wspólnych wartości na zjawisko izomorfizmu organizacyjnego; Proinnowacyjne kierunki zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Koncepcja budowania marki firmy rodzinnej na przykładzie Ciche International Trade & Investment; Selected clustering problems; Hotel brand image and loyalty of customers; Komunikacja w organizacji jako element wzrostu konkurencyjności; Wybrane aspekty kultury organizacyjnej miarą odpowiedzialnego zarządzania; Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika; The importance of theories that have emerged on a practical business basis for science - questions and dilemmas; Budżet samorządowy jako prawno-finansowy instrument polityki na rzecz równości; Obrót nieruchomościami w wybranych miastach w Polsce - makroekonomiczne determinanty wielkości sprzedaży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie operacyjne w dobie globalizacji / Stanisław Kasiewicz. - Warszawa : Difin, 2002. - 265, [6] s. : rys., tabele ; 23 cm.
R.1 Istota zarządzania operacyjnego: Operacyjne funkcje w biznesie; Zakres przedmiotowy; Krótka historia zarządzania operacyjnego; Kariery w sferze zarządzania operacyjnego; Zarządzanie operacyjne w procesie trans formacji polskiej gospodarki; Zarządzanie operacyjne w firmach globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy R.2 Międzynarodowa i krajowa konkurencyjność: Rola operacji w kształtowaniu konkurencyjności; Globalna konkurencja i jej atrybuty; Miary konkurencyjności w sferze operacyjnej; Budowanie przewagi konkurencyjnej; Konkurowanie firm globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.3 Strategie operacyjne i zasady ich budowy: Strategie operacyjne a strategie firmy; Elementy modelu strategii operacyjnej; Ewolucja operacyjnych priorytetów; Zapewnienie zgodności powiązania produktów z procesami Proces budowania strategii operacyjnej; Globalny wy miar strategii operacyjnej; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.4 Zarządzanie przez jakość: Strategiczne znaczenie jakości; Istota jakości; Tradycyjny model zarządzania jakością; Nowoczesny model zarządzania jakością; Tworzenie standardów jakości; Ocena TQM; Programy jakości w firmach globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.5 Projektowanie produktu: Współczesne wyzwania w sferze projektowania; Etapy projektowania produktu; Selekcja procesów produkcyjnych; Projektowanie usług; Projektowanie zorientowane na klienta; Projektowanie zorientowane na produkcję; Globalne aspekty projektowania produktów; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.6 Projektowanie procesu: Atrybuty procesu; Miary procesów; Narzędzia analizy procesów; Zarządzanie procesem udoskonaleń; Zarządzanie procesami w firmach globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.7 Projektowanie lokalizacji: System podaż/dystrybucja; Modele lokalizacji; Lokalizacja punktów usługowych; Przesłanki wyborów lokalizacyjnych firm globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.8 Prognozowanie: Rola prognozowania w zarządzaniu operacyjnym; Zakres przedmiotowy prognozowania; Metody prognozowania; Metody jakościowe; Metody ilościowe; Skuteczny system prognozowania; Prognozowanie w firmach globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.9 Planowanie zdolności produkcyjnej (ZP): Rola planowania ZP; Koncepcja ZP i jej miary; Planowanie ZP; Współczynniki wykorzystania ZP; Planowanie ZP w usługach; Aspekty czasowe powiększenia wolumenu ZP; Planowanie ZP przez firmy globalne; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy. R.10 Zarządzanie zaawansowanymi technologiami: Etapy rozwojowe produkcji przemysłowej; Przejście z systemu produkcji tradycyjnej do systemów elastycznych; Problemy zarządzania nowymi technologiami; Przegląd najważniejszych technologii; Technologie w usługach; Zarządzanie technologiami w firmach globalnych; Zasady praktyczne; Wyniki i trendy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zarządzanie wiedzą a konkurencyjność organizacji w kontekście marketingowej orientacji firm: - Zarządzanie wiedzą w budowie pozycji konkurencyjnej firmy; - Wiedza czynnikiem rozwoju organizacji non profit; -Wpływ doświadczenia (bazy wiedzy) na formułowanie strategii przedsiębiorstw; - Rola wiedzy i kapitału intelektualnego w rozwoju przedsiębiorstw; - Zarządzanie wiedzą a kontrola strategiczna; - Wiedza marketingowa w zachowaniach rynkowych firm; Ocena efektów polityki produktu i promocji jako źródło wiedzy marketingowej; - Alternatywne źródła energii jako innowacje proekologiczne. Cz. II Problemy i przykłady zarządzanie wiedzą w firmach: -Globalizacja, zmienność i zarządzanie jakością; - TQM a zarządzanie wiedzą; - Zarządzanie wiedzą w organizacji komercyjnej na przy kładzie koncernu samochodowego; - Funkcjonowanie restauracji przyhotelowych w dobie globalizacji; - Eksport zachętą do wykorzystania wiedzy. Cz. III Ogólne problemy zarządzanie wiedzą w organizacjach w dobie globalizacji: - Globalizacja w usługach pocztowych i w telekomunikacyjnych; - Przedsiębiorstwo uczące się i tworzące wiedzę; - Zarządzanie wiedzą w kreowaniu sukcesu firmy w epoce globalizacji; - Nowa ekonomia: teoria chaosu, zarządzanie paradoksami i kapitał społeczny; - Zarządzanie wiedzą w organizacji w dobie globalaizacji - refleksja filozoficzna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw / Magdalena Grabowska. - Warszawa : CeDeWu , 2012. - 161, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
1. Płynność finansowa w systemie zarządzania przedsiębiorstwem; 2. Metody analizy finansowej w przedsiębiorstwie; 3. Charakterystyka wybranych narzędzi zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach; 4. Zarządzanie kredytem handlowym jako istotny element zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach; 5. Czynniki wpływające na poziom bezpieczeństwa transakcji z odroczonym terminem płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Sprawozdania finansowe jako podstawa oceny płynności finansowej; 2. Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie; 3. Poziom kapitału obrotowego i jego pomiar; 4. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie; 5. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 6. Metody monitorowania i prognozowania należności; 7. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa wobec odbiorców; 8. Sterowanie należnościami przedsiębiorstwa; 9. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie; 10. Krótkoterminowe źródła zasilania przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Sprawozdania finansowe jako podstawa oceny płynności finansowej; 2. Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie; 3. Poziom kapitału obrotowego i jego pomiar; 4. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie; 5. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 6. Metody monitorowania i prognozowania należności; 7. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa wobec odbiorców; 8. Sterowanie należnościami przedsiębiorstwa; 9. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie; 10. Krótkoterminowe źródła zasilania przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Sprawozdania finansowe jako podstawa oceny płynności finansowej; 2. Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie; 3. Poziom kapitału obrotowego i jego pomiar; 4. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie; 5. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 6. Metody monitorowania i prognozowania należności; 7. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa wobec odbiorców; 8. Sterowanie należnościami przedsiębiorstwa; 9. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie; 10. Krótkoterminowe źródła zasilania przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej