Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(163)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(162)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(118)
dostępne
(112)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(113)
Czytelnia
(120)
Autor
Gierszewska Grażyna
(7)
Romanowska Maria (1947- )
(7)
Brigham Eugene F
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Skrzypek Jerzy
(5)
Bednarski Lech
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Pluta Wiesław
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Sroślak Grzegorz
(3)
Tokarski Andrzej
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Bień Witold (1927-2018)
(2)
Borowiecki Ryszard
(2)
Brealey Richard A
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Duraj Jan
(2)
Filar Ewa
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grzywacz Jacek
(2)
Houston Joel F
(2)
Jankowska Małgorzata
(2)
Kadysz Piotr
(2)
Katolik Jerzy
(2)
Kluzek Marta
(2)
Knecht Zdzisław
(2)
Kowalczyk Lucyna
(2)
Krzemińska Danuta
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Machała Robert
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Myers Stewart C
(2)
Pasieczny Jacek
(2)
Pers Jolanta
(2)
Sadowski Józef
(2)
Sokół Aneta
(2)
Szpon Jakub
(2)
Tyran Michael R
(2)
Vollmuth Hilmar J
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Wicher Anna
(2)
Wieloch Maciej
(2)
Wójcik Jacek
(2)
Zook Chris
(2)
Śliwa Jan
(2)
Albigowski Marek
(1)
Allen James
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Ayyoub Sameer
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Beckwith Harry
(1)
Bennett Dominic
(1)
Białas Tomasz
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biliński Witold
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Budner Waldemar
(1)
Burk Wood Marian
(1)
Chojnacka Ewa
(1)
Ciechan-Kujawa Marlena
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czapiewski Mirosław
(1)
Czepurko Aleksander
(1)
Dreliszak Ewa
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudkiewicz Danuta
(1)
Dymek Arkadiusz
(1)
Dziekoński Michał
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Dębska-Rup Anna
(1)
Ehrbar Al
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fereniec Jan
(1)
Fertsch Marek
(1)
Fiore Frank F
(1)
Flis Iwona
(1)
Floyd Steven W
(1)
Fluksik Jolanta
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Fung Victor K
(1)
Fung William K
(1)
Gabryelczyk Renata
(1)
Glikamn Paweł
(1)
Glinka Beata
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Huff Anne Sigismund
(1)
Ingram Marian
(1)
Jaksa Michael
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(128)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(166)
Rosja
(1)
Język
polski
(165)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(144)
Planowanie strategiczne
(36)
Zarządzanie strategiczne
(23)
Finanse
(15)
Analiza strategiczna
(14)
Zarządzanie
(13)
Kadry
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Analiza SWOT
(7)
Marketing
(7)
Controlling
(6)
Fundusze strukturalne UE
(6)
Kapitał
(6)
Organizacja
(6)
Decyzje
(5)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(5)
Planowanie
(5)
Biznesplan
(4)
Diagnostyka przemysłowa
(4)
Inwestycje
(4)
Konkurencja
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Banki
(3)
Koszty
(3)
Leasing
(3)
Matematyka finansowa
(3)
Motywacja pracy
(3)
Produkcja
(3)
Programy pomocowe UE
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Rynek finansowy
(3)
Ryzyko
(3)
Unia Europejska
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Środki obrotowe
(3)
Akcje (ekon.)
(2)
Bank Gospodarstwa Krajowego
(2)
Bankowe usługi detaliczne
(2)
Bilans księgowy
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Fundusze celowe
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Kapitał akcyjny
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Menedżerowie
(2)
Planowanie terenowe
(2)
Polska
(2)
Programy UE -- Polska -- poradnik
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(2)
Rozliczenia międzynarodowe
(2)
Rynek
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Start-up
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Teoria dystrybucji
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zatrudnienie
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Agrosturystka
(1)
Alokacja
(1)
Analiza rynku
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bhp
(1)
Blogi
(1)
Budżetowanie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Ceny
(1)
Diagnoza
(1)
Dywidenda
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Fundusz Spójności UE
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Jakość
(1)
Kariera
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(26)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
167 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bakalavr i magistr. Modulʹ)
Zawiera: Раздел I ОСНОВНЫЕ ПОНЯТИЯ, КАТЕГОРИИ, СУЩНОСТЬ И ЗАДАЧИ ОРГАНИЗАЦИИ СТРАТЕГИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ В СИСТЕМЕ СТРАТЕГИЧЕСКОГО МЕНЕДЖМЕНТА: Глава 1. Основные понятия и категории организации Предисловие стратегического развития; Глава 2. Циклический характер развития организации; Глава 3. Современные концепции организации стратегического развития. Раздел II ОРГАНИЗАЦИОННЫЕ СТРУКТУРЫ МНОГОУРОВНЕВЫХ КОМПАНИЙ: Глава 4. Многоуровневые компании; Глава 5. Типичные структуры многоуровневых компаний; Глава 6. Слияния и поглощения компаний. Раздел III ФОРМИРОВАНИЕ СТРУКТУР ПРЕДПРИЯТИЯ: Глава 7. Основные факторы влияния на структуры предприятия; Глава 8. Принципы и инструменты формирования структуры продуктового портфеля предприятия; Глава 9. Принципы и инструменты формирования организационной структуры управления; Глава 10. Методы и инструменты формирования структуры производственной системы предприятия; Приложение.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Problemy metodyczne tworzenia koncepcji i oceny polskiej transformacji, 2.Prezentacja i ocena transformacji systemowej :Polityka (strategia) społeczno-gospodarcza państwa, Polityka (strategia) społeczno-gospodarcza władz lokalnych, Przedsiębiorstwo (firma) i jego strategia, Kapitał w restrukturyzacji polskiej gospodarki, Współdziałanie strategiczne, Restrukturyzacja przemysłu polskiego. 3.Kierunki działań strategicznych i szanse ich realizacji - plansze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa / Piotr Banaszyk, Szymon Cyfert. - Warszawa : Difin, 2007. - 92, [4] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
1. Rekonstrukcja istoty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa we współczesnych koncepcjach teoretycznych: Istota strategicznej odnowy organizacji; Koncepcje strategicznej odnowy organizacji; Mechanizmy odnowy strategicznej – koncepcja Baden-Fullera i Volbredy; Proces odnowy strategicznej. 2. Zakres i metodyka odnowy strategii biznesowej w przedsiębiorstwie: Wprowadzenie; Treść odnowy strategii przedsiębiorstwa; Metodyka rekonstrukcji strategicznej przedsiębiorstwa; Metodyka racjonalnej i inkrementalnej analizy strategicznej; Podsumowanie. 3. Podstawy teoretyczne i hipotezy badawcze: Wprowadzenie; Podstawa teoretyczna; Podstawowe hipotezy badawcze; Metodologia badań; Próbka badawcza. 4. Wyniki badań empirycznych: Charakterystyka próbki badawczej; Wyniki badań empirycznych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Cz.I: PODSTAWY STRATEGICZNEGO PLANOWANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE: Instrumenty i środki decyzyjne strategicznego planowania w przedsiębiorstwie, Organizacja strategicznego planowania w przedsiębiorstwie; CZ.II: KRYTYKA DOTYCHCZASOWEJ PRAKTYKI PLANOWANIA I PRZEDSTAWIENIE NOWEJ KONCEPCJI; CZ.III: PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA PROBLEMÓW MERYTORYCZNYCH W STRATEGICZNYM PLANOWANIU W PRZEDSIĘBIORSTWIE; Cz.IV: STRATEGICZNE PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWACH MAŁYCH I ŚREDNICH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementy składowe strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa: Pojęcie strategii finansowania; Cele strategii finansowania; Zasady strategii finansowania; Metody finansowania; Determinanty strategii finansowania; Kryteria wyboru strategii finansowania. 2. Charakterystyka strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa: Kryteria wyboru strategii finansowania; Rodzaje strategii finansowania; Analiza porównawcza charakterystycznych cech poszczególnych rodzajów strategii finansowania; Wskaźniki finansowe a strategia finansowania; Trudności w planowaniu strategii finansowania. 3. Planowanie strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa: Planowanie finansowe - podstawowe zagadnienia; Model wewnętrznej stopy wzrostu - konserwatywna strategia finansowania; Model stopy wzrostu równoważnego - umiarkowana strategia finansowania; Sprawozdanie pro forma; Docelowa struktura kapitałowa. 4. Analiza strategii finansowania działalności wybranych przedsiębiorstw: Strategia finansowania działalności w spółce niegiełdowej (Druk-Intro SA); Strategie finansowania działalności w wybranych spółkach giełdowych (ComputerLand SA, Atlanta Poland SA); Sektorowa analiza wpływu zmian struktury kapitału na rentowność polskich przedsiębiorstw w latach 1998-2003.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie przedsiębiorstwa a ryzyko, 2. Podstawy wyboru strategii finansowej przedsiębiorstwa w sytuacjach ryzykownych, 3. Strategie finansowe przedsiębiorstwa wobec ryzyka operacyjnego, 4. Strategie finansowe przedsiębiorstwa wobec ryzyka struktury kapitału, 5. Strategie działania przedsiębiorstwa wobec ryzyka na rynku kapitałowym, 6. Wykorzystanie instrumentów pochodnych w sytuacjach ryzykownych związanych ze zmianą stopy procentowej i kursu walutowego, 7. System informacji jako narzędzie identyfikacji i ograniczania ryzyka w przedsiębiorstwie, 8. Ochrona ubezpieczeniowa w strategiach finansowych przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 568)
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa- przegląd koncepcji teoretycznych; 2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw; 3. Strategie internacjonalizacji polskich średnich i dużych przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej- wyniki badań empirycznych; 4. Analiza przypadków strategii i modeli internacjonalizacji polskich średnich i dużych przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie rozwoju firmy / Zdzisław Pierścionek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1998. - 341, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 20 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Zawiera: Źródła i rozwój zarządzania strategicznego; Podstawowe koncepcje strategii rozwoju firmy; Proces zarządzania strategicznego; Analiza strategiczna w procesie zarządzania strategicznego; Strategie konkurencji oraz ich bazy; Podstawowe strategie rozwoju firmy; Portfelowe metody formułowania strategii; Strategia dywersyfikacji - przesłanki wyboru, efekty i tendencje; Strategia połączeń oraz aliansów; Strategie globalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym - zagadnienia wstępne, 2. Strategia zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, 3. Przyczyny zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, 4. Teorie internacjonalizacji, 5. Zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw - wyjaśnienie teoretyczne, 6. Formy zagranicznej ekspancji przedsiębiorstw - spoosby wejścia na rynki zagraniczne, 7. Metody wyboru formy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria i praktyka zarządzania finansami przedsiębiorstw / Jacek Jaworski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : CeDeWu , 2017. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw: 1.1. Przedsiębiorstwo i jego funkcjonowanie; 1.1.1. Definicja przedsiębiorstwa; 1.1.2. Relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem; 1.1.3. Klasyfikacja przedsiębiorstw; 1.2. Cele finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw; 1.2.1. Klasyfikacja celów przedsiębiorstw; 1.2.2. Charakterystyka celów finansowych; 1.2.3. Zarządzanie jako proces i system osiągania celów; 1.3. Kierunki zarządzania finansowego w przedsiębiorstwie; 1.3.1. Przepływy finansowe w przedsiębiorstwie; 1.3.2. Obszary kształtowania podstawowych kategorii finansowych; 1.4. Elementy teorii wartości pieniądza w czasie; 1.4.1. Pieniądz jako kategoria rynkowa; 1.4.2. Wartości przyszłe strumieni pieniężnych; 1.4.3. Rachunek dyskontowy. Rozdział 2. Źródła informacji finansowych: 2.1. Rodzaje informacji i ich rola w podejmowaniu decyzji gospodarczych; 2.1.1. Wykorzystanie informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 2.1.2. Systemy informacyjne w przedsiębiorstwie; 2.2. Funkcjonowanie systemu rachunkowości; 2.2.1. Geneza i definicja rachunkowości; 2.2.2. Składniki systemu rachunkowości w przedsiębiorstwie; 2.2.3. Jakość informacji rachunkowych oraz ich wykorzystanie w zarządzaniu; 2.3. Sprawozdawczość finansowa; 2.3.1. Obowiązkowe sprawozdanie finansowe i procedury jego sporządzania; 2.3.2. Składniki majątkowe i źródła ich finansowania – bilans; 2.3.3. Przychody i koszty - rachunek zysków i strat; 2.3.4. Pozostałe składniki sprawozdania finansowego i ich wzajemne powiązania. Rozdział 3. Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa: 3.1. Analiza finansowa i jej rola w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa; 3.1.1. Definicja kondycji finansowej przedsiębiorstwa; 3.1.2. Istota i zakres analizy finansowej; 3.1.3. Metody analizy i wyznaczniki kondycji finansowej; 3.2. Ocena wstępna składników sprawozdania finansowego; 3.2.1. Pozioma i pionowa analiza bilansu; 3.2.2. Ogólna ocena rachunku zysków i strat; 3.2.3. Wartość informacyjna pozostałych elementów sprawozdania finansowego; 3.3. Analiza wskaźnikowa; 3.3.1. Założenia koncepcyjne analizy wskaźnikowej; 3.3.2. Analiza płynności finansowej; 3.3.3. Ocena wspomagania finansowego; 3.3.4. Badanie aktywności gospodarczej przedsiębiorstwa; 3.3.5. Pomiar rentowności w przedsiębiorstwie; 3.3.6. Wskaźniki rynku kapitałowego; 3.4. Pozostałe, wybrane metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa; 3.4.1. Zastosowanie analizy piramidalnej; 3.4.2. Elementy analizy dyskryminacyjnej; 3.4.3. Strategiczna karta wyników. Rozdział 4. Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie: 4.1. Istota planowania finansowego; 4.1.1. Planowanie i jego rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 4.1.2. Cele, funkcje, typologia i etapy planowania finansowego; 4.2. Długoterminowe planowanie finansowe; 4.2.1. Strategiczne planowanie finansowe; 4.2.2. Metody długoterminowego planowania finansowego; 4.2.3. Sprawozdania finansowe „pro forma"; 4.3. Krótkoterminowe planowanie finansowe; 4.3.1. Budżetowanie przychodów i kosztów; 4.3.2. Preliminowanie zapotrzebowania na gotówkę. Rozdział 5. Zarządzanie strukturą finansową przedsiębiorstwa: 5.1. Charakterystyka źródeł finansowania przedsiębiorstw; 5.1.1. Definicja i klasyfikacja kapitałów w przedsiębiorstwie; 5.1.2. Finansowanie kapitałem własnym; 5.1.3. Obce źródła finansowania przedsiębiorstwa; 5.2. Koszt kapitału w przedsiębiorstwie; 5.2.1. Koszt kapitału własnego; 5.2.2. Koszt kapitału obcego; 5.2.3. Średnioważony koszt kapitału (WACC) i marginalny koszt kapitału (MCC); 5.3. Kształtowanie struktury finansowej przedsiębiorstwa; 5.3.1. Czynniki wpływające na sposoby finansowania przedsiębiorstwa; 5.3.2. Teorie struktury kapitału; 5.3.3. Strategie finansowania przedsiębiorstwa. Rozdział 6. Zarządzanie aktywami trwałymi: 6.1. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstw; 6.1.1. Definicje i rodzaje inwestycji; 6.1.2. Przesłanki i uwarunkowania działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw; 6.2. Inwestycje rzeczowe; 6.2.1. Środki trwałe w procesie budżetowania kapitałowego; 6.2.2. Czynniki determinujące opłacalność inwestycji w środki trwałe; 6.2.3. Metody szacowania opłacalności inwestycji rzeczowych; 6.3. Inwestycje kapitałowe; 6.3.1. Rynek kapitałowy i papiery wartościowe; 6.3.2. Wycena dłużnych papierów wartościowych; 6.3.3. Inwestowanie w akcje. Rozdział 7. Zarządzanie kapitałem obrotowym: 7.1. Krótkoterminowa polityka finansowa przedsiębiorstwa; 7.1.1. Strategie gospodarowania kapitałem obrotowym brutto; 7.1.2. Cykl operacyjny przedsiębiorstwa; 7.2. Wartość płynności w zarządzaniu finansami firmy; 7.2.1. Determinanty utrzymywania płynności finansowej w przedsiębiorstwie; 7.2.2. Wartość płynności dla przedsiębiorstwa; 7.2.3. Optymalny poziom płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym brutto; 7.3. Zarządzanie składnikami aktywów bieżących; 7.3.1. Zarządzanie zapasami; 7.3.2. Narzędzia gospodarowania należnościami; 7.3.3. Zarządzanie gotówką. Rozdział 8. Zarządzanie wynikiem finansowym: 8.1. Kształtowanie wyniku finansowego, 8.1.1. Etapy powstawania i czynniki kształtujące wynik finansowy, 8.1.2. Analiza przyczynowa wyniku ze sprzedaży, 8.1.3. Zastosowanie progów rentowności w analizie koszt - wolumen – zysk, 8.1.4. Stopień dźwigni operacyjnej, 8.1.5. Ryzyko finansowe i dźwignia finansowa, 8.1.6. Dźwignia połączona i jej wpływ na wynik finansowy, 8.2. Podział wyniku finansowego, 8.2.1. Uwarunkowania ekonomiczne i prawne podziału zysku, 8.2.2. Wpływ polityki dywidend na wartość przedsiębiorstwa 8.2.3. Polityka dywidend w praktyce. Rozdział 9. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa: 9.1. Mierniki i metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa; 9.1.1. Pojęcie i typologia wartości przedsiębiorstwa; 9.1.2. Istota, funkcje i podział metod wyceny przedsiębiorstw; 9.1.3. Wybrane metody wyceny w praktyce; 9.1.4. Ekonomiczne mierniki wartości przedsiębiorstwa (EVA, MVA); 9.1. Maksymalizacja wartości jako zagregowany cel przedsiębiorstwa; 9.1.1. Nośniki wartości przedsiębiorstwa; 9.1.2. Obszary i kierunki zarządzania wartością przedsiębiorstwa; 9.1.3. Koncepcja Value Based Management. Bibliografia. Rozwiązania zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vademecum młodego startupowca / red. nauk. Jakub Szpon. - Szczecin : Unifinanse Sp. z o.o. , 2019. - 161 s. : il., wykresy ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Przedsiębiorczość w praktyce w ujęciu narzędzi wspierających powstawanie i rozwój firm: Idea przedsiębiorczości; Kreowanie postaw przedsiębiorczych; Przedsiębiorczość w Unii Europejskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w Polsce; Wspieranie przedsiębiorczości w województwie zachodniopomorskim; Projekt „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ramach specjalizacji Programowanie gier oraz Programowanie w Technikum Informatycznym SCI”. R. 2 Pozyskiwanie środków na realizację startupów: Źródła finansowania startupów w UE; Możliwości pozyskiwania wsparcia finansowego na realizację startupów ze środków zewnętrznych; Źródła finansowania startupów w statystykach; Innowacyjność w startupach. R. 3 Elementy prawa dla startupów: Formy prawne prowadzenia działalności; usługi w Internecie; Formy zatrudniania pracowników; Środki ochrony. R. 4 Analiza SWOT w przedsiębiorstwie z branży IT: Geneza analizy macierzowej; etapy opracowywania analizy na przykładzie SWOT; ocena i interpretacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych; Zastosowanie w praktyce analizy SWOT. R. 5 Pomysł na biznes w branży IT: Analiza przedsiębiorstwa; Planowanie w przedsiębiorstwie (informatycznym); Opracowanie biznes planu w kontekście potrzeb przyszłego przedsiębiorstwa. R. 6 Kreowanie wizerunku i promocja przedsiębiorstw z branży IT: Istota wizerunku i praktyczne znaczenie w prowadzeniu przedsiębiorstwa informatycznego; Narzędzia promocji przedsiębiorstw w branży IT. R. 7 Outsourcing usług źródłem wzrostu efektywności w branży IT: Co to jest outsourcing? Jego zalety i wady; outsourcing usług IT; Przykłady pozostałych usług outsourcingowych wpływających ba wzrost efektywności stratupów z branży IT. R. 8 Dobre praktyki z zakresu startupów w sektorze IT: CD Projekt RED; UpMenu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Płynność finansowa przedsiębiorstwa, 2. Wartość płynności finansowej, 3.Wyznaczanie optymalnego poziomu płynności na podstawie informacji o jej wartości, 4. Pomiar poziomu płynności w przedsiębiorstwie, 5. Krótko terminowe zarządzanie finansami przy uwzględnieniu wartości płynności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zanim rozpoczniesz działalność gospodarczą, Cz.II Prowadzenie działalności gospodarczej, Cz.III Twoje rozliczenia, Cz.IV Twoja firma w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskaźniki finansowe / Michael R. Tyran ; przeł. Jolanta Pers. - Wyd.4 uaktual. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2004. - 363,[1] s. : rys., wzory ; 24 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
R.1 Czy firma przynosi zysk? Analiza rachunku zysków i strat; R.2 Stan finansów firmy: analiza bilansu; R.3 Analiza "górnego wiersza": wskaźniki zarządzania sprzedażą; R.4 Kontrola wydatków: analiza kosztów; R.5 Analiza wpływów pieniężnych: praca menedżera odpowiedzialnego za należności; R.6 Kontrola wydatków pieniężnych: praca menedżera odpowiedzialnego za zobowiązania; R.7 Skuteczne zaspokajanie zapotrzebowania na produkty: praca menedżera odpowiedzialnego za produkcję. Dodatek: Narzędzia matematyczne analizy finansowej i operacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskaźniki finansowe / Michael R. Tyran ; przeł. Jolanta Pers. - Wyd.2 popr. - Kraków : Dom Wydawniczy ABC, 2000. - 363 s. : rys., wzory ; 24 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
R.1 Czy firma przynosi zysk? Analiza rachunku zysków i strat; R.2 Stan finansów firmy: analiza bilansu; R.3 Analiza "górnego wiersza": wskaźniki zarządzania sprzedażą; R.4 Kontrola wydatków: analiza kosztów; R.5 Analiza wpływów pieniężnych: praca menedżera odpowiedzialnego za należności; R.6 Kontrola wydatków pieniężnych: praca menedżera odpowiedzialnego za zobowiązania; R.7 Skuteczne zaspokajanie zapotrzebowania na produkty: praca menedżera odpowiedzialnego za produkcję. Dodatek: Narzędzia matematyczne analizy finansowej i operacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Teoretyczne aspekty współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw: 1.1. Perspektywa kosztów transakcyjnych; 1.2. Perspektywa sektorowa; 1.3. Perspektywa zasobowa; 1.3.1. Teoria zależności od zasobów; 1.3.2. Teoria podejścia zasobowego; 1.3.3. Podejście relacyjne; 1.3.4. Teoria organizacji uczącej się; 1.4. Perspektywa behawioralna; 1.4.1. Teoria redukcji niepewności; 1.4.2. Teoria dylematu społecznego; 1.5. Perspektywa przestrzeni relacji pomiędzy organizacjami; 1.5.1. Teoria interesariuszy; 1.5.2. Teoria instytucjonalna; 1.5.3. Zaufanie oparte na racjonalizmie; 1.6. Perspektywa sieciowa; Podsumowanie. Rozdział 2. Łańcuch dostaw jako międzyorganizacyjna forma współdziałania przedsiębiorstw: 2.1. Istota łańcucha dostaw – przegląd podejść definicyjnych; 2.2. Wielopostaciowość układów konfiguracyjnych łańcuchów dostaw; 2.2.1. Polimorfizm strukturalny; 2.2.2. Polimorfizm funkcjonalny łańcuchów dostaw; 2.3. Problematyka integracji i koordynacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw; Podsumowanie. Rozdział 3. Współdziałanie w klastrze jako sieci międzyorganizacyjnej: 3.1. Sieci międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu; 3.1.1. Sieć jako podmiot badań; 3.1.2. Sieć jako forma organizacyjna; 3.1.3. Sieć jako układ relacji społecznych; 3.1.4. Sieć jako sposób koordynacji; 3.2. Przegląd dorobku teoretycznego koncepcji klastrów; 3.2.1. Dystrykt przemysłowy; 3.2.2. Źródło przewagi konkurencyjnej – koncepcja gron; 3.2.3. Model kompleksu przemysłowego; 3.2.4. Współdziałanie osadzone w sieci społecznej; 3.3. Modele klastrów objaśniające strukturę powiązań przedsiębiorstw; 3.4. Klaster a organizacja klastrowa; 3.4.1. Istota inicjatyw klastrowych; 3.4.2. Rola koordynatora klastra we współdziałaniu przedsiębiorstw; 3.4.3. Inicjatywy klastrowe w Polsce i na świecie; Podsumowanie. Rozdział 4. Znaczenie osadzenia w klastrze dla współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw: 4.1. Koncepcja osadzenia współdziałających przedsiębiorstw w świetle badań literaturowych; 4.1.1. Istota i wymiary osadzenia współdziałających przedsiębiorstw; 4.1.2. Wpływ osadzenia w klastrze na jego uczestników; 4.1.3. Kierunki badań nad osadzeniem łańcuchów dostaw; 4.2. Klastrowe łańcuchy dostaw – aspekty definicyjne; 4.2.1. Osadzenie strukturalne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.2. Osadzenie geograficzne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.3. Osadzenie instytucjonalne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.2.4. Osadzenie relacyjne łańcuchów dostaw w klastrze; 4.3. Współpraca w klastrze oraz rola koordynatora klastra w inicjowaniu współdziałania przedsiębiorstw – wyniki badań opinii koordynatorów klastrów europejskich; Podsumowanie. Rozdział 5. Operacyjne problemy pomiaru oraz oceny współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 5.1. Hipotezy badawcze i model badawczy; 5.2. Charakterystyka zmiennych w modelu badawczym; 5.2.1. Funkcjonowanie klastra – operacjonalizacja konstruktu; 5.2.2. Współdziałanie przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw – operacjonalizacja konstruktu; 5.2.3. Osiąganie korzyści przez przedsiębiorstwa ze współdziałania w klastrowych łańcuchach dostaw – operacjonalizacja konstruktu; 5.3. Zastosowana metoda badawcza oraz dobór i opis próby badawczej; Podsumowanie. Rozdział 6. Ocena i związki współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw – wyniki badań empirycznych: 6.1. Ocena współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 6.1.1. Ocena uwarunkowań współdziałania w klastrze w układzie podmiotowym; 6.1.2. Ocena funkcjonowania klastra; 6.1.3. Ocena współdziałania przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw; 6.1.4. Ocena korzyści ze współdziałania przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw; 6.2. Badanie związku partycypacji w klastrze ze współdziałaniem przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw; 6.3. Badania związku współdziałania przedsiębiorstw klastrowych w łańcuchach dostaw z osiąganiem korzyści. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współpraca przedsiębiorstwa z bankiem / Jacek Grzywacz. - Wyd.4. - warszawa : Difin, 2003. - 232 s. : rys., tab. ; 23 cm.
R.1 Znaczenie banku dla przedsiębiorstwa; R.2 Wybór banku przez przedsiębiorstwo; R.3 Rachunek bieżący w działalności przedsiębiorstwa; R.4 Współpraca w za kresie operacji rozliczeniowych przeprowadzanych za pośrednictwem banku; R.5 Zagraniczne operacje rozliczeniowe; R.6 Lokaty pieniężne przedsiębiorstw; R.7 Współ praca w zakresie kredytowania działalności gospodarczej przedsiębiorstwa; R.8 Gwarancje bankowe; R.9 Doradztwo finansowe dla przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Planowanie i utworzenie firmy: Predyspozycje przedsiębiorcy; Wybór odpowiedniego personelu; Możliwości zbytu w gospodarce rynkowej; Przedmiot działalności; Organizacja i wielkość firmy; Rola i znaczenie marketingu we własnym biznesie; Lokalizacja firmy. 2. Formy prawne działalności gospodarczej: Działalność gospodarcza; Przedsiębiorca i jego ch-ka; Jak wybrać spółkę?; Spółka cywilna; Spółka jawna; Spółka partnerska; Spółka komandytowa; Spółka komandytowo-akcyjna; Spółka z ograniczona odpowiedzialnością; Spółka akcyjna; Wybór formy prawnej i przygotowanie rozpoczęcia działalności; Podsumowanie- porady praktyczne. 3. Czynności związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej: Rejestracja działalności gospodarczej; Urząd statystyczny; Założenie rachunku w banku; Urząd skarbowy; Zakład Ubezpieczeń Społecznych; Państwowa Inspekcja Pracy i Państwowa Inspekcja Sanitarna; Opłaty ponoszone przy rozpoczęciu działalności gospodarczej; Kredytowanie działalności gospodarczej; Leasing w działalności gospodarczej. 4. Formy opodatkowania: Możliwości wyboru formy opodatkowania; Opodatkowanie na zasadach ogólnych; Ryczałtowy podatek dochodowy; Przedsiębiorca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych; Praktyczne uwagi prowadzenia księgi przychodów i rozchodów; Kalendarium podatnika. 5. Kapitały własne spółek: Kapitały własne; Kapitały spółki akcyjnej; Kapitały spółki z ograniczoną odpowiedzialności; Kapitały spółki komandytowo-akcyjnej; Kapitały spółki komandytowej; Kapitały spółki partnerskiej Kapitały spółki jawnej; Typowa ewidencja księgowa kapitałów spółek. 6. Podstawowe założenia do biznes planu: Pojęcie biznes planu; Cele i zawartość biznes planu; Zasady sporządzania poprawnego biznes planu. 7. Biznes plan przedsiębiorcy: Streszczenie biznes plany; Sytuacja na rynku w zakresie podejmowania działalności; Analiza mocnych i słabych stron; Analiza sytuacji firmy i wybór rynku; Planowanie kierunku rozwoju firmy; Strategia rozwoju produktu; Streszczenie kierownicze; Ch-ka firmy; Rynek branżowy; Produkt i produkcja; Plan marketingowy; Zestawienie i analizy finansowe Ustawa z dn.19 listopada 1999r. Prawo działalności gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie, Czym jest biznesplan; Aktualna sytua- cja firmy; Biznesplan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej