Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(389)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(382)
Publikacje naukowe
(95)
Publikacje fachowe
(71)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(275)
tylko na miejscu
(267)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(282)
Czytelnia
(269)
Autor
Romanowska Maria (1947- )
(9)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(7)
Grabiec Olimpia (1975- )
(7)
Antonowicz Paweł
(6)
Bień Witold (1927-2018)
(6)
Dzieńdziora Joanna
(6)
Huczek Marian (1939-2023)
(6)
Obłój Krzysztof (1954- )
(6)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(6)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Sierpińska Maria (1950- )
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Borowiecki Ryszard
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(4)
Klimek Jan (1952- )
(4)
Machała Robert
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Michalski Grzegorz
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Rusiński Michał
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Bangs David H. Jr
(2)
Bednarski Lech
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Brigham Eugene F
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gajewska Paulina
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jaki Andrzej (1964- )
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Jaworski Jacek
(2)
Juraszek Marian
(2)
Juruś Jerzy
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Krakowczyková Mariola
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Lemańska-Majdzik Anna
(2)
Lis Marcin
(2)
Madyda Aneta
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Najlepszy Eugeniusz
(2)
Perenc Józef (1945- )
(2)
Piocha Stanisław (1941- )
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Porvazník Ján
(2)
Shim Jae K
(2)
Siegel Joel G
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szczepankowski Piotr J
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szczęsny Wiesław
(2)
Szewczyk Irena
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Wierzbicka Ewa
(2)
Wierzbicki Zbigniew R
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(74)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(387)
Rosja
(2)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(388)
rosyjski
(2)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(270)
Zarządzanie
(72)
Zarządzanie strategiczne
(40)
Finanse przedsiębiorstwa
(36)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(36)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(33)
Kadry
(27)
Zarządzanie finansami
(26)
Organizacja
(24)
Innowacje
(23)
Marketing
(23)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(20)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(19)
Zarządzanie wiedzą
(19)
Finanse
(18)
Planowanie strategiczne
(18)
Konkurencyjność
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Kapitał
(16)
Konkurencja
(16)
Wartość ekonomiczna
(16)
Zarządzanie ryzykiem
(16)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(15)
Otoczenie firmy
(15)
Controlling
(14)
Decyzje
(14)
Inwestycje
(14)
Rynek finansowy
(14)
Globalizacja
(13)
Rachunkowość
(13)
Logistyka gospodarcza
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(11)
Teoria organizacji
(11)
Usługi
(11)
Przedsiębiorczość
(10)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(10)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(10)
Przedsiębiorstwo usługowe
(10)
Rachunkowość zarządcza
(10)
Turystyka
(10)
Efektywność ekonomiczna
(9)
Informacja gospodarcza
(9)
Koszty
(9)
Analiza finansowa
(8)
Leasing
(8)
Menedżerowie
(8)
Motywacja pracy
(8)
Organizacja ucząca się
(8)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
Płynność finansowa
(8)
Ryzyko
(8)
Sprawozdawczość finansowa
(8)
Usługi turystyczne
(8)
Zatrudnienie
(8)
Środki obrotowe
(8)
Analiza SWOT
(7)
Bilans księgowy
(7)
Decyzje finansowe
(7)
Fuzja przedsiębiorstw
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Polityka zatrudnienia
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(7)
Zarządzanie projektami
(7)
Badania marketingowe
(6)
Gospodarka oparta na wiedzy
(6)
Instytucje nonprofit
(6)
Marketing strategiczny
(6)
Produkt turystyczny
(6)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(6)
Wycena przedsiębiorstwa
(6)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(6)
Banki
(5)
Diagnostyka przemysłowa
(5)
Innowacje organizacyjne
(5)
Jakość usług
(5)
Logistyka
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Outsourcing
(5)
Planowanie
(5)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(5)
Public relations
(5)
Rozwój zrównoważony
(5)
Rynek kapitałowy
(5)
Ryzyko gospodarcze
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Biznesplan
(4)
Budżetowanie
(4)
Finanse międzynarodowe
(4)
Franchising
(4)
Holdingi
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Inwestycje zagraniczne
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Ocena pracowników
(4)
Produkcja
(4)
Przedsiębiorcy
(4)
Temat: czas
2001-
(55)
1989-2000
(26)
1901-2000
(11)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(135)
Praca zbiorowa
(60)
Opracowanie
(57)
Monografia
(14)
Poradnik
(14)
Case study (studium przypadku)
(12)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Raport z badań
(2)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(287)
Zarządzanie i marketing
(244)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Podróże i turystyka
(4)
Transport i logistyka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
391 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw: 1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu; 2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku; akademickim; 2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe; 3. Modele społecznej odpowiedzialności. II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ: 1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ; 2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ; 3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym; 3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności; 3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich aktorów"; 3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR. III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze: 1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ; 1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie; 3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ. IV. Metodyka badań empirycznych: 1. Cel oraz zakres badań empirycznych; 2. Charakterystyka badania przygotowawczego; 3. Charakterystyka badania właściwego; 4. Przetwarzanie i analiza danych; 5. Charakterystyka badanej zbiorowości. V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w badanych przedsiębiorstwach: 1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ; 1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw; 2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego w badanym sektorze PMMŚ; 4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami; 5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR; 6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach. VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ: 1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ; 2. Wnioski z przeprowadzonych badań; 3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz nowe wyzwania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Organizacja jako system otwarty orientowany na otoczenie: Pojęcie systemu; Systemowe ujęcie organizacji; Otoczenie organizacji - ogólna ch-ka; Powinności organizacji względem grup interesariuszy i ich oczekiwania; Fundamentalne elementy składowe organizacji; 2.Systemowe zarządzanie jakością funkcjonowania organizacji: Ewolucja systemowego zarządzania jakością; Próba zdefiniowania pojęcia jakość obiektu; Podejście jakościowe do zarządzania organizacją; Istota i zasady projakościowego zarządzania organizacją; Wybrane znormalizowane systemy zarządzania organizacją i ich integracja; 3. Rozwój organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie rozwoju organizacji; Projakościowe zarządzanie a zdolność rozwojowa organizacji; Trwały i zrównoważony rozwój organizacji efektem projakościowego zarządzania; Społeczna odpowiedzialność organizacji projakościowo zarządzanej; 4. Dojrzałość organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie i istota dojrzałości organizacji; Dojrzałość jakościowa organizacji; Kluczowe kompetencje dojrzałej jakościowo organizacji; Poziom dojrzałości jakościowej organizacji; 5. Ch-ka badanej branży: Branża kruszyw w Polsce; Funkcjonowanie organizacji wydobywczej; Kierunki rozwoju obszarów poeksploatacyjnych; 6. Dojrzałość jakościowa organizacji i projakościowe zarządzanie w praktyce jej funkcjonowania: Poziom dojrzałości jakościowej organizacji funkcjonujących w branży kruszyw (badania ankietowe); Proces kształtowania dojrzałości organizacji projakościowo zarządzanej; Dojrzałość jakościowa organizacji - przykład empiryczny; Symptomy doskonałości projakościowego zarządzania organizacją; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcja dominującej logiki; Problem, model i metoda badań; Dominująca logika SMG/KRC Poland Media SA; Dominująca logika Laboratorium Kosmetycznego Irena Eris SA; Dominująca logika Alpinus SA; Strategia i do minująca logika firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie personelu w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw; 2. oczekiwania pracowników wobec pracodawcy; 3. Podstawowe kwestie związane z motywacją; 4. Znaczenie sytemu motywacyjnego; 5. Robocza efektywności; 6. Ocena efektywności pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
Cz. I. Podstawy metodologiczne badania struktur organizacyjnych przedsiębiorstw: 1. Koncepcja sformalizowanej struktury organizacyjnej; 2. Modele strukturalne organizacji uczącej się; 3. Ramowy tok postępowania w metodyce doskonalenia struktur organizacyjnych przedsiębiorstw; 4. Przegląd metod badania struktur organizacyjnych przedsiębiorstw; 5. Podstawy teoretyczne gospodarki opartej na wiedzy; Cz. II. Analiza empiryczna: 6. Koncepcja i przebieg badań; 7. Metoda kategoryzacji przedsiębiorstw ze względu na stopień spełniania funkcji gospodarki opartej na wiedzy; 8. Wyniki analizy struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w kontekście gospodarki opartej na wiedzy; 9. Programowanie zmian strukturalnych przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; 10. Organizacja systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 11. Synteza wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i modele doskonalenia jakości procesów i produktów; 2. Metody doskonalenia jakości produktów i procesów; 3. Narzędzia doskonalenia jakości produktów i procesów; 4. Przykłady zastosowania narzędzi doskonalenia zarządzania jakością; 5. Propozycje doboru modeli i narzędzi doskonalenia jakości procesów i produktów. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dyrektor finansowy / Jae K. Shim, Joel G. Siegel ; przeł. Jerzy Juruś. - Wyd.3 uaktual. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2004. - 599 s. : tab., wykresy ; 24 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
Sprawozdawczość finansowa; Rachunkowość finansowa; Rachunkowość zarządcza; Zarządzanie kapitałem obroto- wym; Finansowanie biznesu; Analiza finansowa; Inwesto- wanie nadwyżek finansowych przedsiębiorstwa; Opodatko- wanie; Fuzje, sprzedaż majątku, kryzys finansowy i re- organizacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
Sprawozdawczość finansowa; Rachunkowość finansowa; Rachunkowość zarządcza; Zarządzanie kapitałem obroto- wym; Finansowanie biznesu; Analiza finansowa; Inwesto- wanie nadwyżek finansowych przedsiębiorstwa; Opodatko- wanie; Fuzje, sprzedaż majątku, kryzys finansowy i re- organizacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Akcesja Polski w struktury Unii Europejskiej a działalność marketingowa polskich przedsiębiorstw, 2. Działalność marketingowa w obszarze agrobiznesu, 3. Działalność marketingowa w obszarze jakości dóbr żywnościowych, 4. Działalność marketingowa w obszarze organizacji non-profit, 5. Działalność marketingowa w obszarze organizacji politycznych, 6. Działalność marketingowa w obszarze przedsiębiorstw produkcyjnych, 7. Działalność marketingowa w obszarze firm ubezpieczeniowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Ekonomia i Humanistyka ; Vol. I nr 1/2001)
Restrukturyzacja w procesie zarządzania rozwojem organizacji; Zmiany postaw pracowniczych czynnikiem wdrażania koncepcji TQM; Środki public relations; Strukturalizacja systemu "biblioteka" jako obiektu badań marketingowych Konkurencja oligopolistyczna na rynku Otwartych Funduszy Emerytalnych; Wspieranie małych prywatnych form przedsiębiorczości; Socjologiczne-prawne aspekty bezpieczeństwa pracy; Rzut oka na rozwój literatury amerykańskiej od czasów kolonialnych do końca 20 wieku; Estetyczny aromat literatury i kultury w nowym milenium; Neopragmatyzm jako alternatywa dla literaturoznawstwa metodologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych; Negocjacje; optymalne poszukiwania. Aukcje i przetargi Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. MSP w teoriach ekonomicznych, 2. Prognozowanie w aspekcie ekonomii menedżerskiej, 3. Podejmowanie decyzji i problem ich optymalizacji, 4. modele konkurencji a proces decyzyjny przedsiębiorstwa, 5. Zastosowanie zdolności menedżerskich w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa, 6. Rachunek kosztów w problemach decyzyjnych menedżera, 7. Strategia personalna w decyzjach kierowniczych MSP, 8. Informacja i wiedza w podejmowaniu decyzji menedżerskich, 9. Ryzyko w podejmowaniu decyzji menedżerskich, 10. Ocena efektywności ekonomicznej przedsięwzięć gospodarczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakter i rola przedsiębiorstwa w gospodarce, 2. Podmioty gospodarcze i ich charakterystyka, 3. Potencjał gospodarczy przedsiębiorstwa, 4. Działalność produkcyjna i usługowa przedsiębiorstwa, 5. Ekonomika zasobów pracy, 6. Przychody i koszty przedsiębiorstwa, 7. Przedsiębiorstwo a rynek, 8. Obrót pieniężny w przedsiębiorstwie, 9. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji o przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przedmowa; Wstęp; Rozdz. I: MAŁA FIRMA W TEORIACH EKONOMICZNYCH: Menedżer małej firmy, Model ekonomiczny małej firmy, Efektywna skala działalności, Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce narodowej; Rozdz. II URUCHOMIENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ: Uwarunkowania prawne, Podstawowe elementy bizness planu; Rozdz. III: ZARZĄDZANIE MAŁYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Zarządzanie i jego funkcje, decydowanie jako podstawowy element zarządzania małą firmą, Organizowanie, Motywowanie, Kontrolowanie, Człowiek w organizacji; Rozdz. IV: MARKETING: Istota marketingu, Strategie marketingowe firm, Franchising jako marketingowa koncepcja rozwoju małych i średnich firm; Rozdz. V: RACHUNKOWOŚĆ I PODATKI: Rola, funkcje i zasady rachunkowości, Majątek trwały i zasady rachunkowości, Zasady funkcjonowania kont, Sprawozdania finansowe; Rozdz. VI: FINANSE: Kredyt bankowy, Inne wybrane formy finansowania firm; Rozdz. VII: INWESTYCJE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wpływ otoczenia na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie; 2. Czynniki determinujące konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Gospodarowanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie; 4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie; 5. Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie; 6. Procesy inwestycyjne w przedsiębiorstwie; 7. Gospodarowanie kapitałami własnymi w przedsiębiorstwie; 8. Wartość przedsiębiorstwa; 9. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw; 10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako wyzwanie współczesnego otoczenia biznesu; 11. Formy współdziałania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo w systemie gospodarki rynkowej, 2. Zarządzanie przedsiębiorstwem, 3. Postęp techniczny w przedsiębiorstwie, 4. Podstawy rachunku kosztów, 5. Ocena efektywności finansowej przedsiębiorstwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Eksperyment w obszarze HR / Anna Lipka, Stanisław Waszczak, Alicja Winnicka-Wejs. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu , 2018. - 153 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Pojęcie i przedmiot badań ekonomii eksperymentalnej oraz ich powiązanie z problematyką HR-ową: 1.1. Nurt behawioralny w ekonomii; 1.2. Relacje pomiędzy ekonomią i psychologią; 1.3. Wybrane koncepcje ekonomii behawioralnej - heurystyki i błędy poznawcze, teoria perspektywy; 1.4. Ekonomia eksperymentalna a ekonomia behawioralna; 1.5. Eksperyment w psychologii i ekonomii - podobieństwa i różnice; 1.6. Przykłady zrealizowanych badań eksperymentalnych oraz możliwości wykorzystywania ich efektów na użytek HR; 1.7. Podsumowanie. Rozdział 2. Organizacja eksperymentu w obszarze HR: 2.1. Przedmiot i kanony eksperymentowania; 2.2. Zastosowanie podstawowych schematów badań eksperymentalnych w rozwiązaniach HR-owych; 2.2.1. Podstawowe prawdziwe schematy eksperymentalne proste; 2.2.2. Podstawowe schematy preeksperymentalne proste; 2.2.3. Podstawowe schematy quasi-eksperymentalne proste; 2.2.4. Podstawowe schematy złożone; 2.3. Podsumowanie. Rozdział 3. Ryzyko badań eksperymentalnych zorientowanych na weryfikację rozwiązań HR-owych: 3.1. Usytuowanie ryzyka eksperymentów HR-owych wśród wybranych rodzajów ryzyka; 3.2. Typologia ryzyka eksperymentowania w warunkach kreowania rozwiązań dla HR; 3.2.1. Rodzaje ryzyka determinującego trafność wewnętrzną eksperymentu; 3.2.2. Rodzaje ryzyka dotyczącego trafności zewnętrznej eksperymentu; 3.3. Wybrane metody analizy i oceny ryzyka stosowania eksperymentu dla celów HR-owych; 3.4. Przykładowe sposoby oddziaływania na ryzyko przy kreacji rozwiązań HR-owych; 3.5. Podsumowanie. Rozdział 4. Etyka eksperymentowania w projektowaniu rozwiązań HR-owych: 4.1. Zastrzeżenia etyczne wobec badań eksperymentalnych w naukach społecznych oraz sposoby ich ograniczania; 4.2. Etyka badań na użytek HR opartych na innych wybranych metodach i technikach; 4.2.1. Etyka obserwacji; 4.2.2. Etyka badań socjometrycznych; 4.2.3. Etyka analizy dokumentów; 4.2.4. Etyka metody sondażu; 4.2.5. Etyka metody dialogowej; 4.2.6. Etyka metody biograficznej; 4.3. Podsumowanie. Rozdział 5. Grywalizacja jako przykład eksperymentu w obszarze HR: 5.1. Pojęcie gry i jej wybrane rodzaje; 5.2. Grywalizacja - definicje i przykładowe zastosowania; 5.3. Koncepcja projektu eksperymentu grywalizacyjnego dotyczącego prowadzących koła naukowe; 5.3.1. Opis gry; 5.3.2. Zasady wdrożenia eksperymentu – gry; 5.4. Podsumowanie. Zakończenie. Biblio- i netografia. Spis tabel. Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jakie korzyści przynosi firmom eksport: Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera; Możliwość uzyskania dodatkowych środków na rozwój firmy z Unii Europejskiej; Porównywanie własnych produktów z produktami konkurencji; Korzyści powstające dla firmy eksportującej z eksportu pośredniego; Znaczenie kwestii podatkowych związanych z eksportem; Przeszkody w prowadzeniu działalności eksportowej; Miejsce i znaczenie Polski w handlu międzynarodowym; Obowiązek przekazywania danych statystycznych o obrotach towarowych. 2. Konsekwencje podjęcia decyzji o samodzielnej działalności eksportowej: Rejestracja działalności - ewentualne staranie się o koncesje; Poszukiwanie personelu; Analiza dotychczasowego profilu działalności wytówrczej, usługowej) z punktu widzenia możliwości eksportowych; Rejestracja patentu, znaku patentowego.3. Gromadzenie informacji nabywcach, pośrednicy na rynkach zbytu organizacje wspomagające działalność eksportową: Badania rynków zbytu; Korzystanie z pośrednich ogniw sprzedaży za granica; Inne formy pośrednictwa w handlu zagranicznym; Pośrednictwo zawodowych eksporterów w Polsce; Organizowanie sprzedaży przez własne biura i oddziały; Przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą eksportu. 4. Działalność promocyjna na rynkach importowych: Reklama; Personel sprzedaży, czyli akwizytorzy; Zagadnienie wykorzystania niektórych form public relations; Popieranie sprzedaży (promocja pomocnicza); Działalność sponsoringowa; Uczestnictwo w międzynarodowych imprezach targowych (targowo-wystawienniczych). 5. Opracowanie oferty eksportowej: Pojęcie oferty i rodzaje ofert; Elementy oferty; Forma oferty; Ewidencja ofert; Akceptacja oferty i kontroferta; Negocjacje kontraktowe; Podpisanie kontraktu. 6. Analiza klauzul (warunków) kontraktowych: Dane formalno-porządkowe kontraktu; Towar jako przedmiot kontraktu; Kontraktowa ilość towaru; Cena kontraktowa (umowna) towaru i opusty cenowe; Waluta ceny i waluta płatności; Kontrola i odbiór towaru; Klauzule specjalne (uzupełniające) kontraktu; Ogólne warunki sprzedaży i dostawy. 7. Realizacja transakcji eksportowej: Pozwolenie wywozu, Zlecenie spedycyjne; Czynności związane z otwarciem akredytywy; Czynności związane z wysyłką towaru; Ubezpieczenie eksportowanych towarów; Dokumenty pomocnicze; Instrukcja wysyłkowa; Awizo wysyłkowe; Kompletacja dokumentów; Rozliczenie transakcji ; Kontrola likwidacyjna transakcji; Reklamacje i postępowanie reklamacyjne; Postępowanie reklamacyjne; Postępowanie sporne. 8. Ryzyko kontaktowe i sposoby jego ograniczania: Podejmowanie działalności eksportowej w warunkach ryzyka; Rodzaje ryzyka występujące w wymianie międzynarodowej; Sposoby minimalizowania i ograniczania ryzyka; Ubezpieczenia w eksporcie; Warunki zapłaty za towar a ryzyko. 9. Rozliczenia finansowe i formy płatności w transakcji eksportowej: Uwarunkowane sposoby zapłaty handlu międzynarodowym; Praktyczne wskazówki związane z realizacją inkasa dokumentowego; Wybór sposobu zapłaty warunków płatności; Gwarancje bankowe; Kredyty w handlu zagranicznym. 10. Zwyczaje i uzanse obowiązujące w handlu międzynarodowym: Uregulowania w formułach INCOTERMS; Amerykańskie znowelizowane definicje handlu zagranicznego z 1941 r.; COMBITERMS 2000 - warunki dostaw towarów w kontenerach; Konwencja dotycząca zasad sprzedaży i kupna w handlu międzynarodowym. 11. Nietypowe formy kontraktów w handlu międzynarodowym: Ogólna charakterystyka podstawowych technik handlu wzajemnie uwarunkowanego; Transakcje barterowe; Transakcja samospłaty; Zakup wzajemny towarów; Transakcje typu offset.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wprowadzenie do idei employer brandingu; 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji; 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa; 4. Employer branding zewnętrzny; 5. CSR- wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu; 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych; 7. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej