Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(125)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(6)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(97)
dostępne
(75)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(75)
Czytelnia
(100)
Autor
Dzieńdziora Joanna
(4)
Sokół Aneta
(4)
Daszkiewicz Nelly
(3)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Stawasz Edward
(3)
Strużycki Marian
(3)
Bartkowiak Piotr
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Dominiak Piotr
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Jankowska Małgorzata
(2)
Kocot Maria
(2)
Kowalska Sylwia
(2)
Piałucha Marek
(2)
Sołoma Andrzej
(2)
Steinerowska-Streb Izabella
(2)
Wicher Anna
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antoniuk A
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerowicz Ewa
(1)
Baran Michał
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bałtowski Maciej
(1)
Baś-Mazur Małgorzata
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bilski Janusz (1949- )
(1)
Bober Magdalena
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowska Ines
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Bućko Józef
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chynał Hanna
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Dahms Angelika
(1)
Deoniziak A
(1)
Detyna Beata
(1)
Dojwa Katarzyna
(1)
Dragunowicz Maria
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudziak Arkadiusz Stanisław
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dziura M
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Falecki Janusz
(1)
Famulska Teresa
(1)
Francik Kamila
(1)
Gajewska Małgorzata
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gancarczyk Marta
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Grzegorz
(1)
Grudzewski Wiesław
(1)
Grzeganek-Więcek Brygida
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Górzyński Michał
(1)
Gębczyńska Alicja
(1)
Halszka Kurleto Małgorzata
(1)
Hejduk Irena
(1)
Heropolitańska Izabela
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jacher Władysław
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jankiewicz Joanna
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Janus-Hibner Magdalena
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Jeżak Jan
(1)
Johnson Steven
(1)
Juraszek Marian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(99)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(126)
Język
polski
(126)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(90)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(30)
Przedsiębiorstwo
(16)
Polska
(15)
Fundusze strukturalne UE
(12)
Unia Europejska
(12)
Innowacje
(11)
Banki
(7)
Globalizacja
(7)
Gospodarka
(7)
Konkurencja
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Kadry
(6)
Bezrobocie
(5)
Franchising
(5)
Pomoc publiczna
(5)
Konkurencyjność
(4)
Kredyt
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Parki technologiczne
(4)
Podatek
(4)
Przedsiębiorcy
(4)
Rynek
(4)
Zarządzanie
(4)
Energetyka
(3)
Euro (pieniądz)
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Integracja europejska
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Logistyka
(3)
Menedżerowie
(3)
Ocena pracowników
(3)
Polityka regionalna
(3)
Programy pomocowe UE
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo prywatne
(3)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
Rynek pracy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Venture capital
(3)
Zamówienia publiczne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Administracja publiczna
(2)
COVID-19
(2)
Deficyt budżetowy
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekorozwój
(2)
Emerytura
(2)
Finanse publiczne
(2)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Handel
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Internacjonalizm
(2)
Inwestycje
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing partnerski
(2)
Motywacja pracy
(2)
Odpowiedzialność społeczna
(2)
Outsourcing
(2)
PHARE
(2)
Private equity
(2)
Programy UE
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie -- Polska
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Rachunkowość
(2)
Rolnictwo
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Rozój regionalny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Siła robocza
(2)
Spółki
(2)
Swobodny przepływ kapitału
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Upadłość
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Agroturystyka
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(13)
1901-2000
(9)
1989-
(7)
2001-0
(6)
Temat: miejsce
Polska
(31)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(2)
Opolskie, Województwo (od 1999)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Podlasie
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały formacyjne
(1)
Przegląd literatury
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Zarządzanie i marketing
(18)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
126 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Mechanizm oddziaływania pomocy publicznej na warunki funkcjonowania sektora MSP, 2. Pomoc publiczna dla sektora MSP w Europie Zachodniej, 3. Sektor MSP w Polsce, 4. Pomoc publiczna oraz inne formy wspierania sektora MSP, 5. Postrzeganie pomocy publicznej przez sektor MSP, 6. Przyszłość pomocy publicznej dla sektora MSP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyt Studencki Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 3)
1. Polska i region świętokrzyski w perspektywie integracji europejskiej: Perspektywy rozwoju integracji europejskiej. Polska a Unia Europejska; Rozwój regionu świętokrzyskiego w warunkach integracji europejskiej; Województwo świętokrzyskie u progu wejścia do Unii Europejskiej; Sytuacja kobiet polskich na rynku pracy w przededniu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej; Specyfika małych firm w dobie wejścia Polski do Unii Europejskiej; Warunki przystąpienia i droga do Unii Europejskiej - specyfika Danii. 2. Technologia informatyczna i problemy marketingu: Wpływ technik internetowych na funkcjonowanie biznesu; Reklama internetowa jako nowoczesna forma komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem; Franchising jako forma kanału dystrybucyjnego; Systemy informatyczne. Zarządzanie bliżej produkcji. 3. Wybrane zagadnienia nauk politycznych: Eskalacja terroryzmu na świecie; Historia Parlamentu Wielkiej Brytanii; Stan obecny i perspektywy polsko - rosyjskich stosunków handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoria firmy a zmiany wynikające z procesu globalizacji i integracji, 2.Rola przedsiębiorstw w dostosowywaniu się gospodarki do warunków globalizacji i integracji, 3.Dostosowanie instytucjonalnych uwarunkowań konkurencji na polskim rynku do wyzwań integracji, 4.Wpływ globalizacji na finansowanie przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw, 5.Wpływ funduszy inwestycyjnych na zarządzanie polskich przedsiębiorstw i ich możliwość dostosowywanie się do standardów Unii Europejskiej, 6.Dostosowanie polskich przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska do wymogów Unii europejskiej, 7.Niezbędne zmiany polskiego rynku rolno-spożywaczego w procesie dostosowywania się do integracji z Unią Europejską
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Fundusze private equity - przyczyny powstania, definicja oraz obszar działania: Powstanie instytucji private equity; Definicja private equity i venture capital; Private equity a inne formy finansowania inwestycji; Obszar działania private equity; Zalety i wady finansowania inwestycji za pomocą private equity; Budowa i funkcjonowanie funduszy private equity; Dawca kapitałów - właściciele funduszy; Rodzaje funduszy i podstawowa charaktersytyka ich działalności; Formy prawno-organizacyjne fynduszy private equity; Rozwój rynku private equity na świecie; Wpływ funkcjonowania instytucji private equity na gospodarkę na przykładzie Stanów Zjednoczonych i krajów Unii Europejskiej; Otoczenie private equity - pozostałe rodzaje inwestorów; Sektor publiczny na rynku kapitału dla małych i średnich firm innowacyjnych II. Polski rynek private equity: Historia private equity w POlsce; Obecny stan rynku i jego segmentacja; Uwarunkowania funkcjonowania funduszy private equity w Polsce; Charakterystyka inwestycji funduszy private equity w Polsce; Preferencje branżowe inwestycji funduszy private equity na polskim rynku; Założenia publicznego wsparcia polskiego rynku private equity III. Charakterystyka procesu inwestycyjnego funduszy private equity: Model procesu inwestycyjnego charakterystyczny dla funduszy private equity; Ryzyko pojawiające sie podczas realizacji projektu inwestycyjnego; Poszczególne etapy typowego procesu inwestycyjnego private equity; Zasady i formy współpracy funduszy z przedsiębiorstwami; Sposoby dezinwestycji stosowane przez fundusze private equity; IV. Główne czynniki wpływające na decyzje inwestycyjne funduszy private equity działających w Polsce - analiza wyników badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Programy pomocowe 2. Charakterystyka MSP w Polsce i Unii Europejskiej 3. Podział programów pomocowych 4. Programy pomocowe dla docelowych grup odbiorców 5. Programy dla dużych przedsiębiorstw 6. Fundusze strukturalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieloznaczność i ewolucja pojęcia "przedsiębiorca", 2. Charakterystyka przedsiębiorcy, 3. Typologia przedsiębiorców, 4. Kompetencje przedsiębiorcy oraz właściciela-menedżera małego i średniego przedsiębiorstwa, 5. Rola kategorii zysku w teorii celów przedsiębiorstwa i przedsiębiorcy, 6. Motywacje przedsiębiorcy - założyciela i właściciela małej firmy oraz paradygmaty jego kariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Polityka innowacyjna w krajach gospodarczo rozwiniętych: Neomarshallowskie Okręgi Przemysłowe a światowe centra innowacyjne; Konstrukcja modelu "Terza Italia"; Uniwersalny model "lidera" dla Polski. Cz. II Rola i znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce: Znaczenie i wspomaganie małych i średnich przedsiębiorstw w krajach gospodarczo rozwiniętych; Mała i średnia przedsiębiorczość w krajach post socjalistycznych; Analiza stanu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Polityka państwa w zakresie małej i średniej przedsiębiorczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość regionalna / Zbigniew Makieła. - Warszawa : Difin, 2008. - 197, [1] s. : ryc.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Rola MŚP w rozwoju przedsiębiorczości: Czynniki rozwoju w przedsiębiorczości regionalnej; MŚP w teorii rozwoju regionalnego; Potencjał ekonomiczny sektora MŚP w Polsce; 2. Przedsiębiorczość w województwie podkarpackim: Potencjał społeczno- gospodarczy województwa podkarpackiego; Wpływ inwestycyjnych programów pomocowych UE na rozwój przedsiębiorczości w województwie podkarpackim; Potencjał innowacyjny przedsiębiorstw województwa podkarpackiego; Potencjał eksportowy przedsiębiorstw województwa podkarpackiego; Determinanty kształtujące politykę zatrudnienia przedsiębiorstw; 3. Przedsiębiorczość w strefie oddziaływania dróg Polski Południowo-Wschodniej: Rozwój MSP zlokalizowanych w obszarze bezpośredniego oddziaływania głównych ciągów transportowych województwa małopolskiego i podkarpackiego; Potencjał MŚP w świetle miernika syntetycznego; Przemiany struktury przestrzennej MŚP zlokalizowanych w strefie bezpośredniego oddziaływania głównych ciągów transportowych; Zróżnicowanie funkcjonalne i przestrzenne podmiotów MŚP zlokalizowanych w strefie bezpośredniego oddziaływania drogi nr 4; 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w rejonie Polski Południowo- Wschodniej: Czynniki napływu i lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych w polskich metropoliach; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w obszarze metropolitarnym Krakowa; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w (kształtującym się) obszarze metropolitarnym Rzeszowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Enterprise performance management - nowe wsparcie dla przedsiębiorczości korporacyjnej w warunkach globalizacji; Migracja wartości a procesy przedsiębiorczości; Zarządzanie wiedzą jako przejaw przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w restrukturyzacji i wycenie przedsiębiorstwa; Reorientacja procesowa w organizacji a warunki wyzwalania przedsiębiorczości; Integracja personalna w grupach kapitałowych. Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorczości; Public relations a inne formy wpływu na otoczenie - przejawy przedsiębiorczości; Project finance jako metoda pobudzania przedsiębiorczości; Umowy handlowe i regulacje celne jako uwarunkowania przedsiębiorczości; Wpływ prywatyzacji przedsiębiorstw na innowacyjność gospodarki na przykładzie gospodarki polskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w działalności gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Wzrost przedsiębiorczości na polskim rynku telekomunikacyjnym jako efekt procesów liberalizacyjno- demonopolizacyjnych; Uwarunkowania i przejawy przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w Polsce; Przejawy przedsiębiorczości w zarządzaniu kryzysowym w transporcie lotniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Przedsiębiorca w teorii ekonomii; R.2 Istota i za kres przedsiębiorczość; R.3 Warunki podejmowania działalności gospodarczej w Polsce; R.4 Planowanie i podejmowanie decyzji; R.5 Wybrane metody przedsiębiorczego zarządzania; R.6 Istota i zakres strategii przedsiębiorstwa; R.7 Zintegrowane systemy zarządzania jakością firmy; R.8 Wpływ zintegrowanego systemu zarządzania jakością na funkcjonowanie firmy; R.9 Wpływ niepewności i ryzyka na możliwość prowadzenia działalności gospodarczej; R.10 Ch-ka i ocena sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; R.11 Ch-ka i ocena sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej; R.12 Ocena możliwości rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; R.13 Ch-ka przedsiębiorstwa międzynarodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo rodzinne w gospodarce rynkowej; 2. Własność, kontrola i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych; 3. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych; 4. Egzogeniczne uwarunkowania procesu sukcesji przedsiębiorstw w Unii Europejskiej; 5. Metodyka badania procesu sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych; 6. Empiryczna analiza sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Przedsiębiorstwa sprywatyzowane i ich rodzaje; R.2 Analiza przedsiębiorstw sprywatyzowanych na podstawie danych GUS i MSP; R.3 Ekonomiczno-finansowa kondycja przedsiębiorstw sprywatyzowanych; R.4 Przedsiębiorstwa sprywatyzowane na listach 500 największych polskich przedsiębiorstw; R.5 Wycena przez rynek kapitałowy przedsiębiorstw sprywatyzowanych; R.6 Zjawisko wtórnej prywatyzacji - zmiany struktury własnościowej przedsiębiorstw sprywatyzowanych; R.7 Zmiany poziomu wynagrodzeń oraz presja płacowa w przedsiębiorstwach w okresie transformacji; R.8 Wewnętrzne przeobrażenia przedsiębiorstw sprywatyzowanych; R.9 Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw sprywatyzowanych; Zakończenia. Post scriptum: Kapitał zagraniczny w polskiej prywatyzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Firma rodzinna w gospodarce rynkowej, 2. Główne problemy funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce amerykańskiej, 3. Strategie firm rodzinnych, 4. Przedsiębiorczość rodzinna w wybranych krajach europejskich, 5.Uwarunkowania rozwoju polskich firm rodzinnych - wybrane aspekty, 6. Funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce - studia przypadków (materiał do ćwiczeń)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Skutki rewolucji technologicznej i globalizacji w sferze zatrudnienia, 2.Analiza zmian w sektorowej strukturze zatrudnienia w Polsce w latach 1990-2000, 3.Zatrudnienie, produkt krajowy brutto i społeczna wydajność pracy w Polsce w latach 1995-2001, 4.Absorbcja zasobów pracy przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw, 5.Podstawowoe przyczyny spadku zatrudnienia w Polsce, 6.Uwarunkowania polskiego rynku pracy, 7.Analiza współzależności między stopą bezrobocia a wskaźnikiem inflacji w Polsce w latach 1990-2002, 8.Edukacja i kompetencje pracowników, 9.Telepraca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Statystyczno-ekonometryczne metody analizy czynnikowej zdolności do przetrwania przedsiębiorstw, R.2 Determinanty wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, R.3 Wpływ zasobów ludzkich na konkurencyjność i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w procesie globalizacji, R.4 Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, R.5 Fazy rozwoju przedsiębiorstwa - podejście modelowe, R.6 Statystyczno - ekonometryczna analiza czynnikowa zdolności do przetrwania małych i średnich przedsiębiorstw, R.7 Czynniki wzrostu małych firm w świetle badań empirycznych, empirycznych, R.8 Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych. Aneks: Analiza porównawcza stylów przywództwa i zarządzania zasobami ludzkimi w krajach o różnej kulturze społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Przedsiębiorczość, samozatrudnienie a tworzenie nowych miejsc pracy na terenach marginalizowanych w regionie łódzkim: Tendencje i bariery rozwoju przedsiębiorczości i MSP w Polsce; Samozatrudnienie, aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu - doświadczenia krajowe i zagraniczne; Rozwój regionalny - ujęcie teoretyczne; Wybrane aspekty oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego regionu łódzkiego; Wybrane aspekty rozwoju sektora MSP w regionie łódzkim; Partnerstwo między przedsiębiorcami i instytucjami otoczenia biznesu a tworzenie i rozwój przedsiębiorstw - w regionie łódzkim; Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu w regionie łódzkim - stan i ograniczenia; Rynek pracy i bezrobocie w Polsce i w województwie łódzkim. II. Badania nad predyspozycjami osobowościowymi ułatwiającymi samozatrudnienie i poszukiwanie pracy w regionach marginalizowanych województwa łódzkiego: Wpływ cech osobowości na efektywność zawodową; Metodyka badań; Analiza wyników badań;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Rozdział I : Teoretyczne zagadnienia public relations : 1. Public relations theory and professional project , 2. " Czwarta władza " . Czy nad public relations ? , 3. Public relations w strukturze organizacyjnej korporacji - założenia modelowe a rzeczywistość , 4. Otoczenie jako determinanta podejmowania decyzji w organizacji publicznej , 5. Rola public relations w marketingu społecznym ; Rozdział II : Wizerunek i jego badanie : 6. Europejski monitor komunikacyjny - portret branży PR w czasach niepokoju , 7. Rankingi najbogatszych polaków a wizerunek przedsiębiorcy , 8. Analiza dyskursu jako metoda badania wizerunku , 9. Znaczenie działań promocyjnych i wizerunkowych w procesie otwierania polskiej gospodarki , 10. Koncepcja zrównoważonego rozwoju jako element promocji kraju na przykładzie Polski , Rozdział III : Public relations w firmie : 11. Public relations - jako wyznacznik jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem , 12. Ograniczenia audytu komunikacyjnego przeprowadzonego siłami wewnętrznymi firmy , 13. Zasady działania w sytuacjach kryzysowych , 14. Polityka informacyjna firm a identyfikacja pozytywnych efektów sytuacji kryzysowych , 15. Kreowanie wizerunku placówki medycznej ; Rozdział IV : Społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność firm a wizerunek : 16. Zaangażowanie społeczne organizacji komercyjnych akcentem we współczesnym kształtowaniu wizerunku korporacyjnego , 17. Firmy jako obywatele . Jako pogromcy reklam wpływają na wizerunek firm ? 18. Etyka - komu to potrzebne ? , 19. Kapitał społeczny w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa , 20. Niedobór kompetencji społecznych pracowników jako problem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w przedsiębiorstwie , 21. Kształtowanie wizerunku pracodawcy poprzez działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu ; Rozdział V : Media a public relations : 22. Relacje pomiędzy specjalistami PR i dziennikarzami w świecie wyników badań dziennikarzy , 23. Relacja rzecznik - dziennikarz . Uwagi praktyczne , 24. Rola mediów elektronicznych w komunikacji biznesowej na przykładzie radia o profilu ekonomiczno - biznesowym , 25. Rola czasopism lokalnych w budowaniu wizerunku regionu , 26. Społeczna przestrzeń internetu , 27. Pomiędzy zasadami etyki a praktyką public relations . Przypadek szczególny : Internet ; Rozdział VI : Public relations w przestrzeni publicznej : 28. Sex , zbrodnie , defraudacje ů. Kryzysowe public relations Organizacji Narodów Zjednoczonych , 29. Rola public relations w komunikowaniu projektów politycznych , 30. Znaczenie działań public relations w komunikacji marketingowej jednostek samorządu terytorialnego ze społecznością lokalną 31. Wybrane zagadnienia PR w urzędach miejskich , 32. Między otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji . Studenci szczególnym elementem otoczenia uczelni , 33. Rozumienie istoty public relations przez studentów studiów stacjonarnych Akademii Ekonomicznej w Katowicach - analiza wyników przeprowadzonych badań , 34. Współczesny wizerunek nauczyciela akademickiego w opinii studentów AE w Katowicach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Cel, zakres i metodologia badań; 3. Struktura gospodarki województwa śląskiego; 4. Innowacyjność przedsiębiorstw województwa śląskiego; 5. Analiza zatrudnienia i rozwoju kadr inżynierskich w przedsiębiorstwach województwa śląskiego; 6. Analiza krzyżowa czynników charakteryzujących przedsiębiorstwa pod względem kadr inżynierskich; 7. Diagnoza rynku pracy kadr inżynierskich; 8. Ocena studiów na kierunkach inżynierskich; 9. Rekomendacja i scenariusze porgnostyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Relacje międzyorganizacyjne jako forma współdziałania podmiotów gospodarczych: 1.1. Relacje międzyorganizacyjne i organizacja sieciowa; 1.2. Współpraca międzyorganizacyjna i jej formy w ujęciu teoretycznym; 1.3. Korzyści i przesłanki skutecznej współpracy międzyorganizacyjnej; 1.4. Wykorzystywanie kapitału ludzkiego w relacjach między przedsiębiorstwami. 2. Kapitał intelektualny jako jedna z determinant rozwoju przedsiębiorstw: 2.1. Kapitał intelektualny i jego struktura; 2.2. Elementy składowe kapitału intelektualnego; 2.3. Kreowanie wartości jako jeden z celów współczesnego przedsiębiorstwa; 2.4. Źródła tworzenia wartości przedsiębiorstwa; 2.5. Zarządzanie kapitałem intelektualnym. 3. Rozwój mikro i małych przedsiębiorstw – innowacje – kapitał intelektualny: 3.1. Rozwój przedsiębiorstw – aspekt teoretyczny; 3.2. Uwarunkowania tworzenia i funkcjonowania mikro i małych przedsiębiorstw; 3.3. Rozwój mikro i małych przedsiębiorstw; 3.4. Innowacje i ich rola w przedsiębiorstwie; 3.5. Innowacyjność przedsiębiorstw a kapitał intelektualny. 4. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny – metodologia badań: 4.1. Założenia metodologiczne badań empirycznych; 4.2. Zastosowane metody badawcze; 4.3. Wskaźniki i zmienne wykorzystane w badaniach. 5. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny w świetle badan empirycznych. Analiza i wyniki badań: 5.1. Analiza badań w Gruzji (Region Mccheta-Mtianeti oraz Tbilisi); 5.2. Analiza badań w Polsce (Region Podkarpacia); 5.3. Wnioski statystyczno-analityczne badań; 5.4. Analiza wyników badań – ujęcie modelowe; 5.5. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny – stopień wykorzystania w oparciu o badania empiryczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej