Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(112)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(111)
E-booki
(41)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje fachowe
(15)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(75)
dostępne
(66)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(75)
Autor
Sadowska-Snarska Cecylia
(5)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Muczyński Maciej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Panek Tomasz
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Żynel Małgorzata
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowska Elżbieta
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Burkiewicz Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąk Krystyna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Czerwińska Marzenna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dzierzbicka Dorota
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Frączek Renata
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gasińska Maria
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Paweł
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Geryk Marcin
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godlewski Włodzimierz
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Bogusław (1946-2009)
(1)
Guła Katarzyna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Hallada Marek
(1)
Henzel Halina (1939- )
(1)
Herbstem Jan
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jarmołowicz Wacław
(1)
Jaskólska Justyna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kassyk-Rokicka Helena
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kocór Maria
(1)
Kononowicz Marta
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczyńska Joanna
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kostera Monika
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kotowska Irena E
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(148)
angielski
(5)
Temat
Praca
(29)
Rynek pracy
(20)
Badania naukowe
(11)
Kadry
(9)
Kobieta
(9)
Zatrudnienie
(9)
Bezrobocie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Badania marketingowe
(7)
Dysertacje naukowe
(6)
Kształcenie
(6)
Metodologia
(6)
Nauczyciele
(6)
Praca dyplomowa
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Zarządzanie
(6)
Marketing
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Jakość życia
(4)
Metody badawcze
(4)
Motywacja pracy
(4)
Organizacja
(4)
Płaca
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Czas wolny od pracy
(3)
Informacja naukowa
(3)
Internet
(3)
Młodzież
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Ocena pracowników
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Prawo pracy
(3)
Produktywność pracy
(3)
Psychologia pracy
(3)
Siła robocza
(3)
Stres
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Badania operacyjne
(2)
Bhp
(2)
Czas pracy
(2)
Demografia
(2)
Dobre praktyki
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Ekonometria
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Ludność
(2)
Macierzyństwo
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Menedżerowie
(2)
Migracje
(2)
Mobbing
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Praca magisterska
(2)
Praca socjalna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Pracodawcy
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rolnictwo
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Stres zawodowy
(2)
Sukces
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Służba zdrowia
(2)
Technologia
(2)
Turystyka
(2)
Ubóstwo
(2)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(2)
Usługi turystyczne
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zatrudnienie cudzoziemców
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Życie seksualne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(10)
1901-2000
(5)
1989-
(5)
2001-0
(4)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Człuchów (woj. pomorskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żyrardów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(74)
Raport z badań
(19)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(6)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(26)
Zarządzanie i marketing
(18)
Edukacja i pedagogika
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Matematyka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
153 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 10)
Cz. I Etyczne i humanistyczne wartości zarządzania organizacją: Wartości etyczne i humanistyczne w zarządzaniu - niektóre problemy i wyzwania; Etyka organizacji globalnych; Problemy etyki na tle działalności administracji publicznej i samorządowej; Zarządzanie przez wartość; Efekty humanistyczno -etyczne w zarządzaniu czynnikami wytwórczymi; Charakter a psychologiczne prawo Kopernika-Greshama; Etyczne kwestie ewaluacji w zarządzaniu; etyczne dylematy PR-owca; Mobbing i inne grzechy menedżerów. Cz. II Psychospołeczne i metodologiczne aspekty badań rynkowych: Co zyskują "szczury"? Odwrócona perspektywa korzystania z badań rynku; Rozwój badań rynkowych w Polsce a efekt "świadomego respondenta". Uwagi badacza praktyka; Niektóre etyczne, metodologiczne i pragmatyczne aspekty badań statystycznych; Poznanie biografii pracownika jako element polityki personalnej; Projekcyjny obraz siebie i świata społecznego u przyszłych menedżerów; Wartościowanie a kreatywność menedżerów; System wartości prywatnych przedsiębiorców - raport z badań; Symbole w reklamie a preferencje konsumentów; Oczekiwania edukacyjne uczniów kończących gimnazjum, poziom ich realizmu i zgodności z rynkiem pracy. Raport z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Cz.I Uwarunkowania i następstwa stresu w zawodzie nauczyciela: 1. Koncepcje stresu, 2. Specyfika stresu w pracy nauczyciela, 3. Szkoła jako organizacja. Cz.II Metodologia badań własnych: 4. Cele i problematyka badań, 5. Opis badań. Cz.III Statystyczne analizy wyników: 6. Głowne źródła stersu w zawodzie nauczyciela, 7. Osobowościowe i demograficzne uwarunkowania stresu i jego następstw, 8. Strategiczne radzenia sobie ze stresem w grupie zawodowej nauczycieli, 9. Modyfikatory stresu zawodowego, 10. Następstwa stresu w grupie badanych nauczycieli - różnice typologiczne, 11. Model stresu w zawodzie nauczyciela na podstawie badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Społeczeństwo informacyjne - kluczem do dobrobytu?, 2.Diatryba o bezrobociu i pracy w społeczeństwie informacyjnym, 3.Dychotomia informacji w aspekcie problemów bezrobocia, 4.Kondycja informacji o rynku pracy, 5.Miejsce profesji informatycznych w przestrzeni informacyjnej, 6.Weryfikacja formuły dychotomii informacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia, Monografie / ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna)
1. Charakterystyka bezrobocia w Polsce i Unii Europejskiej, 2. Analiza porównawcza bezrobocia na lokalnym rynku pracy do 2005 roku, 3. Ograniczanie bezrobocia na loklanym rynku pracy do 2005 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Teoria Badania)
Podziękowania; 1. Wokół definicji 1.1. Mobbing w różnych kontekstach 1.2. Skala problemu 1.3. Mobbing i pojęcia pokrewne 1.4. Mobbing w kontekście patologii miejsca pracy 1.5. Kryteria definicyjne mobbingu 1.6. Działania o charakterze mobbingu 1.7. Mobbing jako proces 1.8. Teoretyczne wyjaśnienia mobbingu w miejscu pracy 2. Metody pomiaru 3. Społeczne i organizacyjne uwarunkowania mobbingu 3.1. Organizacja pracy 3.2. Kultura i klimat organizacyjny 3.3. Sposób zarządzania 3.4. Zmiany organizacyjne 3.5. Hipoteza organizacyjnych czynników pojawiania się mobbingu 3.6. Podsumowanie 4. Indywidualne uwarunkowania mobbingu 4.1. Sprawcy mobbingu 4.2. Podsumowanie: sprawca mobbingu 4.3. Osoby poddawane mobbingowi 4.4. Podsumowanie: osoby poddawane mobbingowi 5. Konsekwencje mobbingu 5.1. Konsekwencje występowania mobbingu na poziomie organizacji 5.2. Konsekwencje doświadczania mobbingu 6. Badanie: Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu 6.1. Procedura generowania pozycji testowych 6.2. Badanie pilotażowe 6.3. Opis KOCRPM 6.4. Trafność KOCRPM 6.5. Podsumowanie 7. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1. Badanie 1: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 8. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania emocjonalnego 8.1. Badanie 2: Bycie poddawanym mobbingowi a negatywna emocjonalność 8.2. Badanie 3: Bycie poddawanym mobbingowi a depresyjność 8.3. Badanie 4: Bycie poddawanym mobbingowi a doświadczanie ruminacji 8.4. Badanie 5: Bycie poddawanym mobbingowi a klarowność pojęcia ja 8.5. Dyskusja ogólna 9. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania społecznego 9.1. Badanie 6: Bycie poddawanym mobbingowi a kompetencje społeczne 9.2. Badanie 7: Bycie poddawanym mobbingowi a agresja 9.3. Dyskusja ogólna 10. Podsumowanie; Literatura cytowana; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Statystyczne badanie zjawisk społecznych, 2. Podstawowe badania społeczne statystyki publicznej w Polsce, 3. Zmiany demograficzne - pomiar procesów i ocena skutków społeczno-ekonomicznych, 4. Poziom i jakość życia, 5. Dochód i konsumpcja, 6. Rynek pracy, 7. Zdrowie i jego ochrona, 8. Gospodarowanie czasem, 9. Ubóstwo i nierówności, 10. Koszty utrzymania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmat interakcyjny w rehabilitacji zawodowej osób z upośledzeniem umysłowym - przestrzeń teoretyczna. 2. Osoby z upośledzeniem umysłowym jako podmiot praktyki rehabilitacyjnej. 3. Doświadczenia zawodowe osób upośledzeniem umysłowym - czynnik kontekstualny. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Psychometryczna charakterystyka zmiennych podmiotowych - wyniki, istotności różnic, związki. 6. Zróżnicowanie zmiennych podmiotowych ze względu na ilość i jakość doświadczeń zawodowych badanych (zmienna kontekstualna). 7. Interakcja zmiennych niezależnych (podmiotowych i kontekstualnych) wykazujących związki z poziomem kompetencji zawodowej badanych. 8. W kierunku syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Funkcjonowanie rynku pracy w świetle współczesnych doktryn ekonomicznych, 2. Polityka makroekonomiczna wobec bezrobocia równowagi i nierównowagi, 3. Bezrobocie równowagi i nierównowagi w Polsce w latach 1992-2003, 4. Polityka zatrudnienia a polityka rynku pracy - aspekty teoretyczne i realizacyjne, 5. Kształtowanie się jednolitego rynku pracy Unii Europejskiej oraz wyjazdy zarobkowe Polaków, 6. Cudzoziemcy na polskim rynku pracy - wielkosć i struktura zatrudnienia, 7. Praca i płaca kobiet na polskim i unijnym rynku pracy, 8. Menedżerowie na polskim i wielkopolskim rynku pracy, 9. Działanie bankowego rynku pracy w Polsce na przełomie XXi XXI wieku, 10. Wybrane instytucje rynku pracy w Polsce i Unii europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Kultura organizacji. Kwestie definicyjne; 2. Rola liderów w kształtowaniu kultury organizacji; 3. Związki zawodowe jako kreator zmian: Charakterystyka polskiego ruchu związkowego; Związki zawodowe a procesy restrukturyzacji; Partycypacja pracownicza; Dialog społeczny. 4. Wpływ stron na jakość kultury. Badania własne: Metodologia badań; Przebieg badań wartości; Podusmowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Czym jest praca dyplomowa i do czego służy, II. Wybór tematu, III. Zbieranie materiałów, IV. Plan pracy i notatki, V. Redakcja tekstu, VI. Ostatnia korekta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonometria i badania operacyjne : zagadnienia podstawowe / red. nauk. Bogusław Guzik. - Wyd. 2 popr. iuzupeł. - Poznań : Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 1999. - 315 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 50)
Ekonometryczne podejście do modelowania i prognozowania zjawisk gospodarczych; Wyznaczanie modeli liniowych klasyczna metodą najmniejszych kwadratów Weryfikacja modelu liniowego wyznaczonego klasyczną mnk; Wyznaczanie i weryfikacja modeli nieliniowych cz. 1 Modele liniowe względem parametrów; Wyznaczanie i weryfikacja modeli nieliniowych cz. 2 Modele linearyzowane przez logarytmowanie; Ekonometryczne modelowanie sezonowości; Badania operacyjne; Formułowanie zadań decyzyjnych; Metoda geometryczna; Metoda simpleks; Dualność; Zagadnienia transportowe; Zagadnienia sprowadzalne do ZZT; Optymalizacja wielocalowa; programowanie w warunkach niepewności; Programowanie w warunkach ryzyka; Analiza czasowa przedsięwzięć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuł naukowy; Artykuł przeglądowy; Praca na semi- narium lub konferencję; Rady dla studentów: sprawozda- nia i przeglądy; Praca dyplomowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Formułowanie celów i organizacja badań 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych 1.1. Istota, przesłanki i użyteczność badań marketingowych 1.2. Etapy procesu badania marketingowego; Pytania i zadania kontrolne. Część II. Informacja rynkowa – źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia 2. System informacji marketingowej i organizacja badań 2.1. System informacji marketingowej 2.2. Organizacja badań marketingowych 2.3. Problemy współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą 2.4. Strategiczne badania marketingowe 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych 3.1. Źródła, rodzaje i procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze wtórnym 3.2. Podsystem wewnętrznej informacji marketingowej o charakterze wtórnym 3.3. Podsystem marketingowej informacji o charakterze zewnętrznym – krajowej 3.4. Podsystem informacji marketingowej zewnętrznej – zagranicznej 3.5. Tworzenie komputerowych baz danych 3.6. Jakość danych wtórnych – korzyści i ograniczenia ich gromadzenia 4. Gromadzenie danych pierwotnych 4.1. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniu zachowań podmiotów rynku 4.2. Badania oparte na panelach tradycyjnych 4.3. Metody jakościowe gromadzenia informacji o nabywcach 4.4. Pomiar zmiennych jakościowych 4.5. Eksperymenty 5. Badania marketingowe przez internet 5.1. Specyfika internetu, jego zastosowania i przesłanki rosnącej roli w badaniach marketingowych 5.2. Wykorzystanie internetu do gromadzenia danych o charakterze wtórnym 5.3. Panele internetowe jako kierunek rozwoju ilościowych badań marketingowych prowadzonych przez internet 5.4. Prowadzenie badań jakościowych przez internet 5.5. Internet jako narzędzie wspomagające proces realizacji tradycyjnych badań 5.6. Badania serwisów internetowych 5.7. Zalety i wady badań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem internetu Część III. Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa (Krystyna Mazurek-Łopacińska) 6.1. Badania czynników makrootoczenia 6.2. Badanie czynników mikrootoczenia 6.3. Analiza konkurencji 6.4. Prognozowanie sprzedaży i badanie potencjału rynku 7. Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju 7.1. Analiza udziału w rynku 7.2. Udział w rynku jako podstawa określenia strategii przedsiębiorstwa 7.3 Analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń 8. Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych 8.1. Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja, poziomy segmentacji 8.2. Podstawy informacyjne i organizacja procesu segmentacji w przedsiębiorstwie 8.3. Proces segmentacji – etapy, poziomy, rodzaje 8.4. Warunki skutecznej i efektywnej segmentacji rynku 8.5. Zastosowanie segmentacji – przykłady procedur 9. Badania produktu 9.1. Przesłanki i istota badań marketingowych produktu 9.2. Badania nowego produktu 9.3. Badanie koncepcji nowego produktu czy usługi 9.4. Badania prototypu/serii próbnej produktu 9.5. Testowanie marketingowe produktu 9.6. Badania istniejącego produktu i jego pozycji rynkowej 9.7. Badanie nazwy, opakowania i etykiety produktu 9.8. Wybrane techniki neurobiologiczne w badaniach produktu i jego wyposażenia 9.9. Wprowadzenie na rynek wody mineralnej Cechini Muszyna wraz z jej wyposażeniem (butelka, etykieta) i jej ewolucja rynkowa 9.10. Eye Tracking w badaniu opakowań kosmetyków 10. Metody badania cen 10.1. Wtórne źródła informacji o cenach 10.2. Badania skłonności nabywców do zaakceptowania danej ceny i prawdopodobieństwa zakupu po danej cenie 10.3. Badanie relacji między przychodami ze sprzedaży a poniesionymi kosztami 10.4. Analiza kosztów krańcowych 10.5. Badanie cen w zależności od fazy cyklu życia produktu 10.6. Badanie relacji między ceną a popytem 10.7. Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny 11. Badania systemu dystrybucji 11.1. Uwagi wstępne (Władysław Szczepankiewicz) 11.2. Wybór rodzaju kanału dystrybucji (Władysław Szczepankiewicz) 11.3. Dystrybucja fizyczna jako obiekt badań marketingowych (Władysław Szczepankiewicz) 11.4. Analiza i ocena poziomu obsługi konsumentów 11.5. Badanie strat w łańcuchach dostaw (Władysław Szczepankiewicz) 12. Badania skuteczności systemu komunikacji (Krystyna Mazurek-Łopacińska) 12.1. Podstawowe etapy badań nad reklamą 12.2. Rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach nad reklamą 12.3. Badanie zasięgu reklamy 12.4. Metody oceny skuteczności reklamy 12.5. Metody pomiaru skuteczności promocji w internecie 12.6. Skuteczność reklamy internetowej w świetle badań 12.7. Bilans (podsumowanie) kampanii reklamowej 12.8. Pomiar efektów promocji sprzedaży 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów 13.1. Istota i podstawy pomiaru satysfakcji 13.2. Program badania i pomiaru satysfakcji klientów 13.3. Metoda Servqual w badaniu satysfakcji klientów 13.4. Badania Mystery Shopping 13.5. Obliczanie wskaźnika satysfakcji klientów 13.6. Krajowe wskaźniki satysfakcji 13.7. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 13.8. Metody pomiaru lojalności konsumentów wobec marki; Pytania i zadania kontrolne; Bibliografia; Przypisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ekonomia / red. nauk Jerzy Gawinecki ; 2)
Artykuły: Dylematy konstrukcji miar inflacji w warunkach transformacji rynkowej; Czas wolny wskaźnikiem rozwoju społecznego; Analiza historii zdarzeń - modele o czasie dyskretnym. Teoria procedury estymacji i weryfikacji; Prognozowanie zjawisk turystycznych; Metody statystyczne w analizie portfelowej; Statystyczna ocena stanu zdrowia ludności do celów polityki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Zawiera: Wstęp . 1. Podstawy kreatywności: 1.1. Definicja kreatywności; 1.2. Kreatywność a twórczość; 1.3. Perspektywy analizy twórczości. 2. Kreatywność pracowników: 2.1. Kreatywność pracowników i jej komponenty; 2.2. Sylwetka kreatywnego pracownika; 2.3. Kreatywny menedżer; 2.4. Inhibitory i stymulatory kreatywności pracowników. 3. Narzędzia do badania predyspozycji twórczych: 3.1. Myślenie dywergencyjne; 3.2. Testy zawierające zadania werbalne i testy mieszane; 3.3. Testy zawierające zadania niewerbalne; 3.4. Kwestionariusze samooceny; 3.5. Badania biograficzne, wywiad i obserwacja. 4. Ocena kreatywności pracowników: 4.1. Model oceny kreatywności pracowników; 4.2. Założenia budowy kwestionariuszy do badania predyspozycji twórczej pracowników; 4.3. Weryfikacja kwestionariuszy do badań. 5. Prokreatywna przestrzeń w przedsiębiorstwie: 5.1. Istota prokreatywnej przestrzeni przedsiębiorstwa; 5.2. Czynniki sprzyjające kreatywności w przedsiębiorstwie; 5.3. Przegląd koncepcji i narzędzi do identyfikacji twórczego klimatu w miejscu pracy. 6. Procesy grupowe i ich dynamika: 6.1. Grupa a zespół; 6.2. Role grupowe; 6.3. Coaching zespołowy i mentoring; 6.4. Przewodzenie grupom. 7. Metodyka zespołowego rozwiązywania problemów: 7.1. Sesja twórcza; 7.2. Moderacje; 7.3. Metody aktywizujące pracę zespołu; 7.4. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań. 8. Twórcze zespoły pracownicze w przedsiębiorstwie: 8.1. Charakterystyka i podział zespołów pracowniczych; 8.2. Zasady budowania twórczych zespołów; 8.3. Procedura rekrutacji pracowników do zespołów twórczych; 8.4. Dobór pracowników do twórczych zespołów na przykładzie praktycznym. 9. Wpływ kreatywności pracowników na rozwój innowacji: 9.1. Obszar badań wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie; 9.2. Model badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach; 9.3. Metody i narzędzia zastosowane w badaniach; 9.4. Ocena wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji. 10. Tworzenie ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie: 10.1. Geneza pojęcia racjonalizacji; 10.2. Przedmiot wniosku racjonalizatorskiego; 10.3. Model ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie; 10.4. Motywowanie pracowników do proinnowacyjnego działania w przedsiębiorstwie; 10.5. Narzędzie wspomagające ruch proinnowacyjny w przedsiębiorstwie. 11. Przykłady z praktyki przemysłowej: 11.1. Działanie kreatywnego zespołu na przykładzie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej; 11.2. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży spożywczej; 11.3. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.4. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży metalowej; 11.5. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży opakowań; 11.6. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.7. Analiza badań w małym przedsiębiorstwie branży rolniczej; 11.8. Budowanie zespołu z wykorzystaniem metod kreatywnego rozwiązywania problemów; 11.9. Moderowanie zespołu problemowego. Bibliografia. Słownik ważniejszych pojęć. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej