Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(77)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(47)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(53)
Czytelnia
(47)
Autor
Lewicka Maria
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Crisp Richard J
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Anna
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Popper Karl R
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rydlewska Julitta
(2)
Strączkowski Łukasz
(2)
Szewczuk Włodzimierz
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Wrona Leszek
(2)
Żukowski Bartosz
(2)
Akert Robin M
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Bajcar Beata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batiuk Anna
(1)
Benjamin Ludy T. Jr
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Blandzi Seweryn (1949- )
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Cioran Émile M
(1)
Colman Andrew M
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dehnel Grażyna
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Falkowski Mateusz
(1)
Ferber Rafael
(1)
Festinger Leon
(1)
Filek Jacek
(1)
Frankiewicz Małgorzata
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gorynia Marian
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Heidegger Martin (1889-1976)
(1)
Hyży Ewa
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kaźmierczak Krzysztof M
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kisiel Przemysław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Australia
(1)
Język
polski
(91)
Temat
Poznanie
(47)
Psychologia
(19)
Teoria poznania
(17)
Psychologia społeczna
(14)
Uczucia
(14)
Pamięć
(13)
Motywacja
(12)
Osobowość
(11)
Uczenie się
(10)
Wiedza
(8)
Spostrzeganie
(7)
Zachowanie
(7)
Świadomość
(7)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Język
(6)
Myślenie
(6)
Postawy
(6)
Psychologia poznawcza
(6)
Stres
(6)
Umysł
(6)
Decyzje
(5)
Młodzież
(5)
Psychoterapia
(5)
Behawioryzm
(4)
Filozofia
(4)
Grupy społeczne
(4)
Metodologia
(4)
Metody badawcze
(4)
Miłość
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Sen
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zmysły
(4)
Agresywność
(3)
Historia psychologii
(3)
Mowa
(3)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Filozofia nauki
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Miasta
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka
(2)
Ontologia
(2)
Postmodernizm
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Prawda
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Realizm
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Smutek
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Andragogika
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Cele wychowania
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobro
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Empiryzm
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Ewolucja
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(6)
Esej
(3)
Antologia
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Interdyscyplinarne podstawy emocji: 1. Filozofia emocji, 2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie, 3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego: kategoria, metafora, schemat, dyskurs, 4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, 5. Punkt widzenia psychologów, 6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja środowiskowa, 7. Psychologia ewolucyjna a emocje, 8. Emocje a sztuka i humanistyka, Cz.II Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji: 9. Emocje jako twory naturalne w mózgu ssaków, 10. Sieci emocjonalne w mózgu, 11. Psychofilozofia emocji, 12 .Emocje i genetyka behawioralna, 13. Wielowymiarowe podejścia do badania emocji u niemowląt, 14. Wokalne komunikowanie emocji, 15. Wyrażanie emocji twarzą. Cz.II Zmiany rozwojowe: 16. Motywacyjne, organizacyjne i regulacyjne funkcje odrębnych emocji, 17. Wyłanienia się ludzkiej emocji, 18. Zrozumieć emocje, 19. Emocje a tożsamość, 20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego, Cz. IV Czynniki społeczne i osobowościowe: 21. Dobrostan emocjonalny, 22. Płeć, emocja i ekspresja, 23. Wpływ nastroju na społeczne oceny rozumowania, 24. Ekspresja emocji w grupach, 25. Temperament jako konstrukt emocjonalny - problemy teoretyczne i praktyczne, 26. Psychologia kulturowa emocji - od starożytności po czasy współczesne, Cz.V Czynniki poznawcze: 27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji, 28. Rozumienie emocji w teorii oceny - implikacje dla rozwoju i uczenia się, 29. Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, 30. Emocje i pamięć, 31. Pojęcia dotyczące emocji, 32. Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, Cz.VI Emocje a zdrowie: 33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania, 34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia sobie ze stresem zdrowotnym, 35. Emocje a odporność, Cz.VII Wybrane emocje: 36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej, 37. Rozwój złości i wrogich interakcji, 38. "Smutek" - czy istnieje takie zjawisko?, 39. Emocje samoświadomościowe, zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy, 40. Wstręt, 41. Miłość i procesy przywiązania, 42. Szczęście, 43. Empatia i współczucie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Spostrzeganie: Interpretacja przekazów sensorycznych; Rozpoznawanie obrazów; Znaczenie reguł; Analiza cech; Spostrzeganie bez wyodrębniania cech. 2. Przetwarzanie informacji przez układ nerwowy: Oko żaby; Metody fizjologiczne; Tworzenie obwodów neuronowych; Obwody podstawowe; Wyodrębnianie konturów; Reakcje w czasie; Reagowanie na ruch; Przetwarzanie sygnałów w ciele kolankowatym bocznym; Wyodrębnianie cech; Wnioski. 3. Teorie rozpoznawania obrazów: Pandemonium; Analiza przez syntezę; dokonywanie syntezy przekazu sensorycznego; Cechy a oczekiwania. 4. System wzrokowy: Światło; Droga wzrokowa; Reakcje chemiczne na światło; Neuroanatomia widzenia; Droga do mózgu; Wybór informacji wzrokowej. 5. Podstawowe właściwości widzenia: Spostrzeganie jasności; Adaptacja; Właściwości widzenia związane z czasem; Barwa; Mieszanie barw; Wrażliwość czopków na barwy. 6. System słuchowy: Fizyka dźwięku; Budowa i funkcjonowanie ucha; Reakcje elektryczne na dźwięk. 7. Wymiary dźwięku: Głośność; Wysokość dźwięku; Krytyczne pasmo częstotliwości; Przestrzenne spostrzeganie dźwięku. 8. Nerwowe podłoże pamięci: Systemy pamięci; Przechowywanie informacji; Chemia pamięci; Zaburzenia pamięci; Poszukiwanie lokalizacji pamięci długotrwałej; Jeden mózg czy dwa mózgi?; Wnioski. 9. Pamięć przemijająca: Przechowywanie informacji sensorycznej; Pamięć krótkotrwała; Od pamięci krótkotrwałej, od pamięci długotrwałej; Zjawiska uwagi; Teorie uwagi. 10. Struktura pamięci: Opowiadanie na pytania; Doniosłość rozumienia; Model pamięci. 11. Procesy pamięci: Mechanizmy wejścia i wyjścia; Poszukiwanie informacji w pamięci; Reorganizacja struktur pamięci poprzez procesy myślowe; Porozumienie a zapamiętywanie; Pamięć jako proces przetwarzania informacji. 12. Język: Struktura języka; Uczenie się języka. 13. Uczenie się i rozwój poznawczy: Schematy sensoryczno-motoryczne; Zjawiska uczenia się; Uczenie się poznawcze; Rozwój poznawczy; Myślenie. 14. Rozwiązywanie problemów: Anatomia problemu; Strategie rozwiązywania problemów; Mechanizmy myślenia. 15. Podejmowanie decyzji: Określanie wartości; Podejmowanie decyzji ryzykownych; Gromadzenie dowodów; Efekty następcze podejmowania decyzji; Wnioski. 16. Społeczny kontekst decyzji: Wpływ czynników społecznych na podejmowanie decyzji; Zachowanie się osób postronnych; Decyzje interakcyjne. 17. Motywacja: Mózgowe mechanizmy motywacji; Systemy regulacji motywacyjnej; Reagowanie na niepewność; Interpretacja wzbudzania emocjonalnego; Motywacja a poznanie. Dodatek A: Mierzenie zmiennych psychologicznych. Dodatek B: Charakterystyki funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Czy złudzenia pomagają, czy też przeszkadzają nam radzić sobie z wyzwaniami?; Czy jesteśmy racjonalni?; Dane i pseudodane w procesie spostrzegania ludzi; Czy jesteśmy egoistami?; Ja, my, oni? Interes własny a procesy poznawcze i zachowanie ludzi w sytuacji konfliktu; Autoprezentacja - niewinny spektakl dla innych i siebie; Samoobrona przez samooszukiwanie się; Poczucie kontroli, złudzenia na temat siebie, a adaptacja psychologiczna; Jak ludzie radzą sobie z sytuacjami, na które nie mają rady?; Pozytywna rola negatywnych złudzeń; Szczęście - złudzenie czy konieczność? Cebulowa teoria szczęścia w świetle nowych danych empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerz. wyd. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 471, [1] s. : rys., tab. ; 26 cm.
Wstep; Problemy podstawowe; Spostrzeganie; Uwaga; Pamięć; Procesy pamięciowe; Pamięć autobiograficzna; Wyobraźnia; Pojęcia; Myślenie i rozwiązywanie problemów; Procesy poznawcze i procesy emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1898-0473 ; Nr 2)
1. Zagadnienia zmiany- wybrane podejścia: Człowiek jako przedmiot zmian rozwojowych; O pewnej koncepcji zmiany i zmienności; 2. Zmiana funkcjonowania poznawczego ludzi: Rehabilitacja neuropsychologiczna jako czynnik zmiany funkcjonowania poznawczego w kontekście uszkodzeń mózgu; Podstawy neuropsychologiczne wpływu afektu pozytywnego na procesy poznawcze; Zmiana w terapiach narracyjnych; 3. Społeczne aspekty zmiany: Główne czynniki zmiany w socjoterapii dzieci i młodzieży; Problem stabilności zachowań antyspołecznych w ciągu życia człowieka; Czynniki hamujące i wspierające przeprowadzenie zmian organizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii dla psychologów: Wprowadzenie; Główne pytania metafizyczne; Źródła poznania; Umysł; Granice poznania i metoda naukowa; Prawda i znaczenie; Wiedza i działanie- w stronę etyki; Jednostka- wspólnota- władza. Filozofia społeczne i polityczna; Człowiek; Podsumowanie; 2. Historia psychologii- od Wundta do czasów najnowszych: Wprowadzenie; Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; Reakcja na psychologię Wundta- szkoła wuirzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; Funkcjonalizm- psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; Psychologia behawiorystyczna- chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; Neobehawioralizm- psychologia ponownie brata się z filozofią; Psychoanaliza- od aspiracji naukowych do mitu; Psychologia humanistyczna- nauka czy filozofia życia?; Orientacja poznawcza- ostatnie słowo psychologii?; Historia polskiej myśli psychologiczne- okres przednaukowy; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy- polska psychologia wkracza na drogę nauki; Podsumowanie; 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: Wprowadzenie; Etyczne problemy praktyki psychologicznej; Kompetencje w praktyce psychologicznej; Etyczne aspekty nauczania psychologii; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii; Podsumowanie; Załączniki: Kodeks etyczno- zawodowy psychologa; 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: Wprowadzenie; Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; Język statystyki jako język badań empirycznych; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny; Podsumowanie; 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: Wprowadzenie; Darwinowskie korzenie psychologii; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?; Podsumowanie; 6. Procesy poznawcze: Spostrzeganie; Rozpoznawanie obrazów; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; Pamięć i uczenie się; Uwaga i kontrola poznawcza; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Podejmowanie decyzji; Język i komunikacja; Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: Wprowadzenie; Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Podstawowe mechanizmy motywacyjne; Typy motywacji; Motywacja w przebiegu zachowania; Podsumowanie; 8. Osobowość: Wprowadzenie; Główne orientacje w psychologii osobowości; Koncepcje psychoanalityczne; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; Psychologia egzystencjalna; Podejście poznawcze; Socjobiologiczna koncepcja osobowości; Psychologia narracyjna; Współczesne koncepcje ja; Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: Wprowadzenie; Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; Temperament; Osobowość; Inteligencja; Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: Wprowadzenie; Cele psychometrii; Historia psychometrii; Specyficzne problemy etyczne; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; Procedura konstrukcji testu; Kulturowa adaptacja testów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I: TWOJE NARZĘDZIA KREATYWNEGO MYŚLENIA 1. Panowanie nad umiejętnościami kreatywnego myślenia, 2. Odtwórz swe dziecięce możliwości k.m. 3. Zastosowanie sfer k.m. w nauce i sztuce Cz.II: UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZEZ STOSOWANIE PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICY I ZMIANY 4. Znaczenie i działanie procedury, struktury oraz relacji, 5. Semantyka ogólna - kolejne sposoby wykorzystania procedury, struktury i relacji, 6. Polepszenie pozytywnych rezultatów za pomocą wzajemnej zmiany struktury, procedury i relacji, 7. Otaczający nas świat poziomów otwiera kreatywność, 8. Twój punkt widzenia - złożona sfera kreatywnego myślenia Cz.III: GŁĘBSZE ROZUMIENIE INNYCH TWOICH UMYSŁOWYCH METOD I SYSTEMÓW 9. Zmiana myślenia wraz ze zmianą poziomu i punktu widzenia, 10. Poszerzona metoda naukowa, 11. Poszerzone wykorzystanie języka i metafory, 12. Przejrzana i po szerzona klasyfikacja metod IV. TWOJE ZDOLNOŚCI ROSNĄ DZIĘKI ĆWICZENIOM W ROZWIĄZYWANIU ŻYCIOWYCH PROBLEMÓW 13. Bardziej kreatywne dociekanie, 14. Pogłębianie wnikliwości spojrzenia na poziomy edukacji moralnej, 15. Ulepszanie kreatywnego podejścia do negocjacji. Przykłady i ćwiczenia Cz.V: POSZERZONE DAWNE METODY WYKORZYSTYWANE DO ROZUMIENIA KREATYWNOŚCI 16. Interdyscyplinarne Laboratorium Analogii i sfery k.m. 17. Burza mózgów i czynniki k.m. 18. Synektyka a sfery k.m. 19. Edukacja porzez marzenia, 20. Odmienne stany świadomości Cz.VI: WYKORZYSTYWANIE W ŻYCIU SFERY K.M. 21. Układanki i zagadki a sfery k.m. 22. Inwencja i umiejętności k.m. Cz.VII: POSTĘP I ROZUMIENIE W PRZYSZŁOŚCI 23. Sfery k.m. - mózg i komputer, 24. Korzyści ze sztuki k.m. 25. Sfery k.m. - problem warsztatowy - konkluzja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Teorie klasyczne, 3. Behawioryzm, 4. Rozwiązywanie problemów, wgląd i aktywność, 5. Piaget i konstruktywizm psychologiczny, 6. Społeczne aspekty uczenia się, 7. Struktury poznawcze i dyscyplinarne, 8. Psychologia poznania, 9. Kwestie sporne i zagadnienia do dyskusji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Elementy filozofii dla psychologów: 1.2. Główne pytania metafizyczne; 1.3. Źródła poznania; 1.4. Umysł; 1.5. Granice poznania i metoda naukowa; 1.6. Prawda i znaczenie; 1.7. Wiedza i działanie - w stronę etyki; 1.8. Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna; 1.9. Człowiek. 2. Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych: 2.2. Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; 2.3. Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; 2.4. Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; 2.5. Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; 2.6. Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią; 2.7. Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu; 2.8. Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia?; 2.9. Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii?; 2.10. Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy; 2.11. Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: 3.2. Etyczne problemy praktyki psychologicznej; 3.3. Kompetencje w praktyce psychologicznej; 3.4. Etyczne aspekty nauczania psychologii; 3.5. Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; 3.6. Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii. 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: 4.2. Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; 4.3. Język statystyki jako język badań empirycznych; 4.4 Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: 5.2. Darwinowskie korzenie psychologii; 5.3. Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; 5.4. Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; 5.5. Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?. 6. Procesy poznawcze: 6.2. Spostrzeganie; 6.3. Rozpoznawanie obrazów; 6.4. Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; 6.5. Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; 6.6. Pamięć i uczenie się; 6.7. Uwaga i kontrola poznawcza; 6.8. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; 6.9. Podejmowanie decyzji; 6.10. Język i komunikacja; 6.11. Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: 7.1. Wprowadzenie; 7.2 Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; 7.3. Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; 7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; 7.5. Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; 7.6. Podstawowe mechanizmy motywacyjne; 7.7. Typy motywacji; 7.8. Motywacja w przebiegu zachowania; 7.9. Podsumowanie; 8. Osobowość: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Główne orientacje w psychologii osobowości; 8.3. Koncepcje psychoanalityczne; 8.4. Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; 8.5. Psychologia egzystencjalna; 8.6. Podejście poznawcze; 8.7. Socjobiologiczna koncepcja osobowości; 8.8. Psychologia narracyjna; 8.9. Współczesne koncepcje ja; 8.10. Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; 8.11. Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; 9.3. Temperament; 9.4. Osobowość; Inteligencja; 9.5. Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Cele psychometrii; 10.3. Historia psychometrii; 10.4. Specyficzne problemy etyczne; 10.5. Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; 10.6. Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; 10.7. Procedura konstrukcji testu; 10.8. Kulturowa adaptacja testów; 10.9. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Prawo Jakoba 2. Prawo Fittsa 3. Prawo Hicka 4. Prawo Millera 5. Prawo Postela 6. Zasada szczytu i końca 7. Efekt estetyki-użyteczności 8. Efekt von Restorff 9. Prawo Teslera 10. Próg Doherty'ego 11. Z wielką władzą wiąże się wielka odpowiedzialność 12. Stosowanie zasad psychologicznych w projektowaniu; O autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wiedza zdroworozsądkowa, mądrościowa i naukowa, 2. Nauka-metoda poznawania rzeczywistości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Cz.I Umysł przetwarzający informacje: Pojęcia w perspektywie atomizmu informacyjnego. Wprowadzenie w problematykę; Asymetria pozytywno-negatywna w wartościowaniu a struktura kategorii pojęciowych; Czy coś się dzieje po pierwszych 200 milisekundach?; Psychologiczne modele temporalności; Jak to z pomiarem testowym IQ było? Cz.II Umysł podejmujący decyzje: Decyzja, alanolgia i wiedza: podejście konstruktywistyczne; Pieniądze i księgowanie mentalne. Cz.III Umysł emocjonalny: Umysł smutny i zmęczony; Umysł afektywnie zdeterminowany. Jak afekt i nastrój kształtują celowe spostrzeganie?; Huśtawka emocji i bezrefleksyjność umysłu. Cz.IV Umysł i mózg: Mózg, umysł, decyzje. Neurobiologia nie tylko subiektywnego prawdopodobieństwa; Mechanizm uszkadzania mózgu w warunkach chronicznego i intensywnego stresu. Cz.V Umysł wśród innych umysłów: Zmienność mentalności a historyczna ogólność teorii psychologicznych; Moralnościowe i sprawnościowe aspekty przetwarzania informacji stereotypowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wyd. 1 - 8 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - 458, [4] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych 1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość 1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru Rozdział 2. Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach 2.2. Rodzaje badań marketingowych – czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta Rozdział 3. Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania 3.1. Spostrzeganie i uwaga 3.2. Samochód Jamesa Bonda – product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach 3.3. Guerilla marketing, ambient media – zaskakiwanie konsumenta 3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach – nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne – bodźce utajone 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu – co konsument powinien zauważyć, a czego nie 3.7. Kategorie w głowach konsumentów Rozdział 4. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów 4.1. Produkty, sklepy, reklamy – źródła wiedzy konsumentów 4.2. „Wiem” i „wiem, że wiem” – wiedza obiektywna i subiektywna 4.3. Zewnętrzne źródła informacji 4.4. Pamięć – wewnętrzne źródło informacji 4.5. Zawodna pamięć konsumenta 4.6. Drogi, znany, francuski – wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów Rozdział 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich 5.1. Testy produktów – czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje 5.2. Badania cenowe – „negocjacje percepcyjne” między producentem a konsumentem 5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek – badania nazw i opakowań 5.4. Badania satysfakcji klienta 5.5. Badania semiotyczne – w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych Rozdział 6. Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów 6.1. Czym są emocje 6.2. Afekt, emocje, nastroje – różne zjawiska emocjonalne 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych 6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka 6.5. Czy emocje potrzebują myślenia – tajniki nieuświadamianego afektu 6.6. „Po prostu muszę to mieć” – zakupy pod wpływem impulsu 6.7. Od miłości do nienawiści – skrajne emocje konsumentów 6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji Rozdział 7. Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb 7.3. Nieświadome motywy działania 7.4. Modele motywacji konsumenckiej 7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich – Ja versus Inni 7.6. Być podobnym czy się wyróżnić – potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich 7.7. Motywacje o podłożu poznawczym Rozdział 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich 8.1. Historia badań nad postawami 8.2. Współczesne rozumienie postaw 8.3. Skąd się biorą postawy 8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone – nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem 8.6. Jak zmieniać postawy – komunikowanie perswazyjne 8.7. Od obojętności po uwielbienie – bieguny konsumenckiego zaangażowania 8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów Rozdział 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne 9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości 9.3. Badania marki 9.4. Badania reklamy; Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
5. Odzwierciedlenie stosunku do rzeczywistości: emocje: Ogólna charakterystyka i podział emocji; Fizjologiczne mechanizmy emocji i ich wyrazu; Badanie procesu emocjonalnego; Rozwój emocji i ich szczegółowa charakterystyka; 6. Działanie jednostki w świecie otaczającym: Aktywność osobnika; Źródła aktywności; Od działania instynktowego do działania świadomego; Działanie ludzkie; Determinanty przebiegu i skuteczność działania; 7. Kształtowanie się i funkcjonowanie doświadczenia indywidualnego: Doświadczenie indywidualne i jego fizjologiczne mechanizmy; Zapamiętywanie; Pamiętanie- zapominanie; Odpamiętywanie; Automatyzacja doświadczenia; 8. Osobowość: Zagadnienie osobowości i teorie osobowości; Osobowość i jej struktura; Szczegółowa charakterystyka osobowości; Geneza osobowości i różnice indywidualne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Filozofów / Wydawnictwo Naukowe PWN)
1. Wiedza hipotetyczna : moje rozwiązanie problemu indukcji, 2. Dwa oblicza zdrowego rozsądku. Argument w obronie zdroworozsądkowego realizmu i przeciwko zdroworozsądkowej teorii wiedzy, 3. Epistemologia bez podmiotu poznającego, 4. O teorii obiektywnego umysłu, 5. Cel nauki,
6.O chmurach i zegarach.Zarys teorii racjonlaności i wolności człowieka, 7.Ewolucja i drzewo wiedzy, 8.Logi ka, fizyka i historia - pogląd realistyczny, 9.Uwagi filozoficzne o teorii prawdy Tarskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Psychologia przednaukowa; 2. Fizjologia, psychofizyka i nauka o umyśle; 3. Niemcy i narodziny nowej nauki; 4. Początki psychologii naukowej w Ameryce; 5. Wczesne nurty psychologiczne; 6. Narodziny amerykańskiej psychologii stosowanej; 7. Psychoanaliza; 8. Behawioryzm; 9. Nowy zawód: psycholog; 10. Psychologia działań i przemian społecznych; 11. Psychologia poznawcza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + płyta CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocje; Głód i apetyt; Motywacja społeczna; Motywacja i zachowania seksualne; Stres i radzenie sobie z nim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej