Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(31)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Remża Piotr
(2)
Wiśniewski Szymon
(2)
Wrońska Marta
(2)
Adryjanek Anna
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dumieński Grzegorz
(1)
Dyrda Beata
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Forma Paulina
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graniczny Marek
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Heyne David
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kajdanek Katarzyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kwatera Anna
(1)
Latocha Agnieszka
(1)
Levin Eyal
(1)
Lisowska Alicja
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miodońska Paulina
(1)
Mizerski Włodzimierz
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Murawska Agnieszka
(1)
Neville King
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Osik Danuta
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pilny Maciej
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Popławska Joanna Zuzanna
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Ropęga Jarosław
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Sikorski Dominik
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Stankowski Adam
(1)
Suchecka Anna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Szmigiel-Rawska Katarzyna
(1)
Szmytkie Robert
(1)
Szostak Jagoda
(1)
Szul Roman
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tiukało Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(42)
Dziecko
(10)
Nauczanie
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Szkolnictwo
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Mowa
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kształcenie
(4)
Ludzie starzy
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Czytanie
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kinezyterapia
(3)
Lateralizacja
(3)
Pedagogika
(3)
Pisanie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samokształcenie
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zapobieganie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zwalczanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyklon tropikalny
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziura ozonowa
(1)
Good Behavior Game
(1)
Historia wychowania
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klęski elementarne
(1)
Komparatystyka
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komputery
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Lawiny
(1)
Leczenie
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Varia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepowodzenia edukacyjne - renesans myśli naukowej / Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana , 2013. - 264 s. : ryc. kolor., wykresy ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Powody naukowej predylekcji: Rozmiary niepowodzeń szkolnych; Aktualność zagadnienia i ważność problemu; Stałość, naturalność i względność niepowodzeń; Uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku; Zmiana filozofii edukacyjnej; Dyferencjacja procesu kształcenia; Wizja nowego modelu procesu kształcenia; Zagrożenia i złożoności współczesnego świata; Uczelnie wyższe spadkobiercami niepowodzeń szkolnych; powód natury osobistej. R. 2 Kierunki naukowej eksploracji: Zasięg niepowodzeń szkolnych; Przyczyny niepowodzeń szkolnych; Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym; Skutki niepowodzeń szkolnych; Reinterpretacja pojęcia „niepowodzenia szkolne”. R. 3 Nowe pola badawcze. Obszary poznawcze z pogranicza niepowodzeń szkolnych: Koincydencja niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych; Sytuacje trudne w środowisku szkolnym a uczniowskie niepowodzenia; Niepowodzenia szkolne źródłem negatywnych przeżyć, depresji, czynów suicydalnych; Mechanizmy barierotwórcze w edukacji a niepowodzenia szkolne; Teoria naznaczenia wobec ucznia z niepowodzeniami szkolnymi. R. 4 Człowieczy los naznaczony niepowodzeniami: Niepowodzenia szkolne w biografii osób pozbawionych wolności; Niepowodzenia szkolne w biografii żołnierzy zasadniczej służby wojskowej; Niepowodzenia szkolne w biografii dzieci beneficjentów pomocy społecznej. R. 5 Neurodydaktyka wobec niepowodzeń szkolnych. Neurodydaktyka – perspektywą na sukces w uczeniu (się): Wykorzystanie możliwości całego mózgu w procesie kształcenia; Wykorzystanie wszystkich składników pięcioczynnikowego modelu WSWS; Kompleksowe wykorzystanie systemów reprezentacyjnych WAK; Dostosowanie strategii nauczania do stylów uczenia się; Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji. R. 6 Marzenia o szkole bez niepowodzeń: Marzenia o przywróceniu szkole jej prymarnego sensu; marzenia o realizowaniu prawa dziecka do nauki; Marzenia o zmianie sposobu organizowania pracy dydaktycznej i oceniania osiągnięć szkolnych; Marzenia o optymalnych sposobach przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom niepowodzeń. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst pedagogiki specjalnej - czas walki o równe szanse, 2. Zindywidualizowane programy nauczania specjalnego, 3. Trudności w uczeniu się, 4. Zaburzenia mowy i/lub języka, 5. Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe), 6. Spektrum zaburzeń autystycznych, 7. Niepełnosprawność o bardzo niskiej częstości występowania: głęboka wieloraka niepełnosprawność, głucho ślepota, pourazowe uszkodzenie mózgu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zaburzenia uczenia się- próba przybliżenia trudnego pojęcia; 2. Powstanie szczególnej pedagogiki dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 3. Teorie zaburzeń uczenia się; 4. Dydaktyka- lekcja dla uczniów przejawiających trudności w uczeniu się; 5. Perspektywy uczniów z trudnościami w uczeniu się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
Rocznik
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zapobieganie trudnościom w uczeniu się; 2. Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży; 3. Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego; 4. Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole; 5. Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej; 6. Dziecko z ADHD w przedszkolu; 7. Dysleksja- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 8. Logopeda radzi- praca nad wymową dziecka; 9. Nauka pisania a trudności w pisaniu- dysgrafia; 10. Trudności w uczeniu się matematyki- jak im zapobiegać?; 11. Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia- propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski; 12. Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce publikację pt. Polityka ekonomiczna, wydaną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 58 artykułów (w tym 5 w języku angielskim), w których Autorzy prezentują wyniki badań dotyczących zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnych systemów gospodarczych w zakresie polityki gospodarczej. Tematyka podjęta w artykułach jest stosunkowo szeroka – mieści się w czterech obszarach problemowych. Pierwszy przedstawia rozważania związane z polityką innowacyjną, wolnością prowadzenia działalności gospodarczej oraz for-mami współpracy przedsiębiorstw. Drugi obszar dotyczy polityki transportowej, w tym infrastruktury i konkurencji. Trzeci obejmuje opracowania z zakresu polityki społecznej i zdrowotnej państwa – na poziomie zarówno krajowym, jak i lokalnym. Czwartą grupę stanowią artykuły dotyczące rolnictwa, w tym szczególnie wspólnej polityki rolnej i przemian w strukturze agrarnej. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów zajmujących się w praktyce problematyką ekonomiczną, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. Artykuły składające się na niniejszy zbiór były recenzowane przez samodzielnych pracowników naukowych uniwersytetów, w większości kierowników katedr polityki ekonomicznej. W tym miejscu chcielibyśmy serdecznie podziękować za wnikliwe i rzetelne recenzje, często inspirujące do dalszych badań. Oddając po-wyższą publikację do rąk naszych Czytelników, wyrażamy nadzieję, że ze względu na jej wszechstronny charakter spotka się ona z zainteresowaniem i przyczyni do rozpoczęcia inspirujących dyskusji naukowych. Jerzy Sokołowski, Grażyna Węgrzyn
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
ARTYKUŁY: Katarzyna Szmigiel-Rawska, Justyna Ślawska, Sylwia Waruszewska, Identyfikacja gmin zurbanizowanych na podstawie danych przestrzennych, s. 7-25, doi: 10.7366/1509499548601 Przemysław Tomczak, Agnieszka Latocha, Dominik Sikorski, Robert Szmytkie, Katarzyna Kajdanek, Paulina Miodońska, Od regresu do sukcesu. Identyfikacja obszarów wiejskich na podstawie poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego, s. 26-47, doi: 10.7366/1509499548602 Grzegorz Dumieński, Alicja Lisowska, Andrzej Tiukało, Badania ilościowe źródłem danych o adaptacyjności gmin zagrożonych powodzią w zlewni Nysy Kłodzkiej, s. 48-68, doi: 10.7366/1509499548603 Maciej Pilny, Sposoby wyznaczania stref w studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego największych polskich miast, s. 69-82, doi: 10.7366/1509499548604 Joanna Zuzanna Popławska, Strategie reprezentowania interesów mieszkańców przez ruchy miejskie w Polsce, s. 83-97, doi: 10.7366/1509499548605 Agnieszka Murawska, Działania łódzkich ośrodków wsparcia ekonomii społecznej – jako wsparcie dla rozwoju regionu, s. 98-113, doi: 10.7366/1509499548606 RECENZJE: Roman Szul, Dominika Studzińska, Zmiana roli i charakteru granicy polsko-rosyjskiej a uwarunkowania rozwoju polskiej strefy przygranicznej, s. 117-118, doi: 10.7366/1509499548607
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Trudności szkolne uczniów w świetle diagnozy psychologicznej (na wybranych przykładach opinii psychologicznych dotyczących dzieci w różnym wieku rozwojowym); 2. Historia jednego przypadku z obserwacji przebiegu psychoedukacyjnego rozwoju dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 3. Problematyka uzdolnień. Wprowadzenie; 4. Wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego. Scenariusze zajęć; 5. Trening widzenia. Scenariusze zajęć; 6. Techniki skutecznego uczenia się. Scenariusze zajęć; 7. Zajęcia integrująco-wyciszające. Scenariusz zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem pracy było wyodrębnienie składowych mających wpływ na wystąpienie zdarzeń powodujących wejście firmy na ścieżki niepowodzenia gospodarczego, identyfikacja przebiegu tych ścieżek oraz zaproponowanie sposobów ograniczenia zagrożenia niepowodzeniem dla małych firm. Podjęta w niej problematyka ma duże znaczenie dla teorii i praktyki zarządzania.
Książka zawiera wiele interesujących elementów oraz nowatorskich ujęć. Obejmuje obszerną, wielowymiarową analizę zjawiska niepowodzenia gospodarczego w małej firmie, uwzględniającą zarówno czynniki sprawcze, cykle przebiegu niepowodzeń i porażek biznesowych, jak i strategie ich eliminowania. Może być z powodzeniem adresowana do szerokiego kręgu czytelników – zaczynając od środowisk przedsiębiorców, kadr kierowniczych w MŚP, poprzez urzędników kreujących otoczenie regulacyjne, po badaczy i analityków z zakresu zarządzania ryzykiem i zarządzania strategicznego, środowiska akademickie i studentów. Zawiera opis dotyczący przebiegu niepowodzeń w badanych firmach. Przedstawiony schemat przeprowadzenia badań jakościowych jest modelowy. Lektura pogłębi naszą wiedzę i doświadczenia w zakresie sprawności małych firm oraz ich reaktywności na kryzys i niepowodzenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyczyny niepowodzeń szkolnych; Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny; Zaburzenia percepcji słuchowej; Rodzaje zaburzeń artykulacji; Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych; Dysgrafia; Dysortografia - definicja, symptomy, terapia; Zaburzenia orientacji przestrzennej; uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej; Zaburzenia lateralizacji; Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka; Zaburzenia rozwoju ruchowego; Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci - zasady i sposoby ich usprawniania; Nadpobudliwość psychoruchowa; Dzieci zahamowane psychoruchowo; Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej; Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi; Metoda Ruchu Rozwijającego; Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami; Usprawnianie percepcji wzrokowej; Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale; Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym; Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym; Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej; Usprawnianie percepcji słuchowej; Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy; Dzielenie wyrazów na sylaby; Podział na samogłoski i spółgłoski; Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową; Utrwalanie prawidłowej wymowy zgłoski sz; Różnicowanie głosek sz - s; Ćwiczenia orientacji przestrzennej; Ćwiczenia orientacji przestrzennej - strona lewa i prawa; Kierowca; Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych; Ćwiczenia utrwalające kierunki Ćwiczenie orientacji przestrzennej, Usprawnienia percepcji wzrokowej; Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni; Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej; Usprawnianie lateralizacji; Herbata w hotelu; Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała; Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi; Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów; Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego; Spacer po lecie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi; Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie; Dziecko "zamknięte" ("wycofanie") na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń; Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową; Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej; Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości; W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej