Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(41)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(29)
Autor
Pietrulewicz Bogusław
(3)
Bańka Augustyn
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Pisula Dorota
(2)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Blanchard Scott
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Danilewicz Dariusz
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Figurski Janusz
(1)
Foster Timothy R. V. (1938- )
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Górnicka Gabriela
(1)
Harari Oren
(1)
Homan Madeleine
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kargulowa Alicja
(1)
Kotlorz Dorota
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kucharski Tomasz
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(1)
Lelińska Krystna
(1)
Lichniak Irena
(1)
Lundine Vicki (1949- )
(1)
Mrozek Magdalena
(1)
Rostkowski Tomasz
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Seip Jo-Anne
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sierkiewicz Elżbieta
(1)
Skłodowski Henryk (1930-2018)
(1)
Smith Catherine (1948- )
(1)
Sołtysińska Grażyna
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Strużyna Aneta
(1)
Szajek Stanisław (1916- )
(1)
Szlosek Franciszek (1943- )
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej
(1)
Tomaszewska-Lipiec Renata
(1)
Turska Elżbieta
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Ziółkowski Paweł
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(39)
Wybór zawodu
(12)
Doradcy zawodowi
(11)
Zawód
(9)
Bezrobocie
(6)
Kariera
(6)
Praca
(6)
Rynek pracy
(6)
Kadry
(5)
Pedagogika pracy
(4)
Pośrednictwo pracy
(4)
Kształcenie zawodowe
(3)
Menedżerowie
(3)
Mentoring
(3)
Młodzież
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata
(3)
Poradnictwo
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele
(2)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychotechnika
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Zatrudnienie
(2)
Adopcja
(1)
Ankieta
(1)
Bhp
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja europejska
(1)
Erasmus (program)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Mobilność zawodowa
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
NEET
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Siła robocza
(1)
Socjotechnika
(1)
Socrates (program)
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Unia Europejska
(1)
Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Zmianowość pracy
(1)
Środowisko pracy
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział i. Podstawy doradztwa zawodowego 1.1. Doradztwo i poradnictwo zawodowe 1.2. Tradycyjne a współczesne podejście do doradztwa zawodowego 1.3. Zadania i role doradcy zawodowego Rozdział II. Doradztwo zawodowe dla młodzieży 2.1. Specyfika doradztwa zawodowego dla młodzieży 2.2. Przejścia między edukacją a pracą zawodową 2.3. Cele i zadania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych 2.4. Przeedukowanie i nadmierne kwalifikacje 2.5. Doradztwo zawodowe dla młodzieży kształcącej się zawodowo 2.5.1. Uwarunkowania prowadzenia doradztwa zawodowego w szkołach kształcenia zawodowego 2.5.2. Dobre praktyki w zakresie współpracy szkół kształcenia zawodowego i PSZ 2.6. Percepcja szkolnego doradztwa zawodowego 2.7. Perspektywy doradztwa zawodowego dla młodzieży w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 Rozdział III. Doradztwo zawodowe w paradygmacie pozytywnym 3.1. Cele pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2. Źródła koncepcji pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2.1. Immanentna "pozytywność" doradztwa zawodowego 3.2.2. Zakotwiczenie PDZ w psychologii pozytywnej 3.3. Założenia pozytywnego doradztwa zawodowego 3.4. Pozytywna edukacja a pozytywne doradztwo zawodowe Rozdział IV. Obszary modelu pozytywnego doradztwa zawodowego SELF 4.1. Wprowadzenie 4.2. S -jak samodzielność i samoświadomość 4.3. E -jak elastyczność 4.4. L - jak lojalność wobec siebie 4.5. F - jak fokus na silnych stronach; Rekomendacje dla doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych w zakresie wykorzystania modelu SELF; Literatura; Spis schematów i tabel; Załącznik; Zbiór caseow dotyczących współpracy szkół kształcenia zawodowego i publicznych służb zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Planowanie kariery i jej uwarunkowania Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych 1.1. Istota procesu planowania kariery 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery 3.1. Planowanie kariery a osobowość 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery 4.1. Struktura społeczna 4.2. Rodzina 4.3. System edukacji i selekcje szkolne 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego 4.5. Rynek pracy Część II. Koncepcja interaktywnej sieci zawodów Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej 5.4. Formy informacji zawodowej 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego 6.3. Wykaz kierunków studiów Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów 8.3. Opis sektorów zawodów 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością 10.2.1. Baza opisów zawodów 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności 10.2.5. Pomoce dydaktyczne 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i diagramów; Aneks; Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów; Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów; Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach , ISSN 2083-8611 ; 115)
Zawiera: Edukacja dla rynku pracy: Struktura wykształcenia bezrobotnych w województwie podlaskim na tle Polski; Prognozy zmian na rynku pracy a programy kształcenia na poziomie wyższym; Znaczenie doradztwa zawodowego dla jakości zasobów pracy w Polsce; Sytuacja młodzieży na rynku pracy w warunkach kryzysu - kontekst europejski; Edukacja jako priorytet polityki społecznej i najważniejszy czynnik rozwoju społecznego. Kształcenie zawodowe i specjalistyczne: oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w regionie jeleniogórsko-legnickim - wyniki badań; Nadwyżka wykształcenia na polskim rynku pracy: młodzi w zawodach poniżej kwalifikacji; Lekarz oraz pielęgniarka i położna zawodami deficytowymi w ochronie zdrowia; Ustawiczne kształcenie i kapitał ludzki jako determinanty rozwoju zawodowego; Edukacja ponadgimnazjalna wobec wyzwań rynku pracy na przykładzie Dolnego Śląska; Kompetencje pracowników i ich rozwój na kieleckim rynku pracy w opinii pracodawców. Niepełnosprawni i wykluczeni na rynku pracy: Kwotowe systemy wspierania zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Polski, Czech i Węgier; Dostęp do dzieci i młodzieży do edukacji w świetle statystyki; Diagnozowanie sytuacji osób wykluczonych z rynku pracy oraz uwarunkowania współpracy z pracownikiem socjalnym; Zróżnicowanie poziomu wykluczenia społecznego w Polsce według województw. Varia: Bariery udziały polskiego społeczeństwa w kształceniu ustawicznym; Działalność ochotniczych hufców pracy w opiniach wychowanków; Rola instytucji naukowo-badawczych we wspieraniu integracji poziomej rolników w Polsce na przykładzie grup producentów rolnych; Polityka penitencjarna w Polsce w świetle doświadczeń zagranicznych; Wyznaczanie wskaźnika kompetencji ogólnych pracowników przy wykorzystaniu teorii zbiorów rozmytych; Znaczenie edukacji w zakresie zrównoważonej konsumpcji energii; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia - rys historyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Wieloaspektowy wymiar wychowania do pracy i przez pracę: Między edukacją a rynkiem pracy - perspektywa europejska; Wychowanie ku pracy, czyli o nieobecnym w dyskursie pedagogicznym; Uniwersytety w procesie kreowania społeczeństwa uczącego się; Wychowanie do pracy, przez pracę i w pracy problemem nie tylko pedagogiki pracy; Współczesna młodzież jako pokolenie poszukujące pracy, wartości i ideałów; Wychowanie do pracy i przez pracę jako istotny element wspomagający planowanie i realizację kariery zawodowej: Praca na rzecz Innego - szansą na urzeczywistnienie osobowe; Kształcenie ustawiczne jako forma wspierania integralnego rozwoju człowieka; Praca jako element resocjalizacji; Przywiązani do siebie, związani z pracą. Zaangażowanie w relacje rodzinne i w pracę zawodową z perspektywy teorii przywiązania (adult attachment); Znaczenie przyjaźni w procesie pracy ludzkiej; Wychowanie do pracy i poprzez pracę w różnych środowiskach wychowawczych: Wychowanie przez pracę i do pracy w przedszkolu w koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego; Zasady wychowania przez pracę i do pracy we współczesnej rodzinie; Założenia dualnego programu kształcenia zawodowego realizowanego przez Izbę Rzemiosła i Przedsiębiorczości Pomorza Środkowego w Słupsku; Działania sióstr zakonnych na rzecz rodziny i dzieci potrzebujących w II RP. Wybrane przykłady; Wiara w wychowawczą siłę pracy - wychowanie do pracy i poprzez pracę w instytucjach penitencjarnych; Przedszkole miejscem kontynuacji wychowania do pracy i przez pracę; Niższe Seminarium Duchowne Archidiecezji Częstochowskiej jako instytucja oświatowo-wychowawcza wspierająca osobowy rozwój młodego człowieka; Determinanty poziomu aspiracji edukacyjnych dotyczących kształcenia dziecka reprezentowanych przez rodziców dotkniętych problemem ubóstwa materialnego - raport z badań; Nieletni niedostosowani społecznie a proces ich usamodzielnienia zawodowego; Ubóstwo jako czynnik różnicujący pozycję społeczno-zawodową rodziny; Dominujące i nowe tendencje w poradnictwie zawodowym: Profesja na miarę możliwości człowieka; Wspieranie rozwoju człowieka w kontekście poradnictwa przez całe życie; Proaktywność młodzieży i jej znaczenie w edukacji wspomagającej planowanie i rozwój kariery; Efektywność działań doradczych w ocenie różnych podmiotów; Nadzieja a przedsiębiorczość - psychologiczne aspekty rozwoju studentów; Kształtowanie kompetencji pożądanych przez pracodawców jako zadanie wychowawcze; Satysfakcja z pracy zawodowej u żołnierzy szeregowych; Między statycznością a dynamiką - model profesjonalnego nauczyciela a wewnątrzszkolne doradztwo w Polsce lat 80. i 90. XX wieku; Podmiotowe wyznaczniki w planowaniu kariery zawodowej - na podstawie założeń projektu "Od szkoły do kariery - metodologia doradztwa zawodowego ukierunkowanego na ucznia z wykorzystaniem narzędzia test ścieżki kariery S2CPT"; Job-coaching i coaching kariery - szanse i zagrożenia; Kariera zawodowa a wyzwania rynku pracy: Wiedza w nowej gospodarce; Sytuacja młodych ludzi na współczesnym rynku pracy; Jacy menedżerowie/pracownicy są poszukiwani na rynku pracy? Współczesny rynek pracy w ocenie studentów i absolwentów uczelni wyższych; Między rodziną a karierą zawodową. Dylemat czy orientacja na wspólny cel w planach życiowych osób znajdujących się na progu wczesnej dorosłości? Etyczne aspekty kariery zawodowej nauczycieli; Pomiędzy życiem rodzinnym a pracą zawodową. Wewnętrzna harmonia czy wewnętrzny konflikt? Wokół problemów matek powracających do pracy; Aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością; Macierzyństwo kobiety aktywnej zawodowo; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane dokumenty podkreślające tożsamość Jubilata: Akt mianowania na stanowisko profesora zwyczajnego; Pismo Polskiego Związku Filatelistycznego; Pismo Prof. Tadeusza Lewowickiego – przewodniczącego KNP PAN w latach 1993-2007; Kopia dyplomu doctora honoris causa Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy; Akt nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Zagórów; Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego o przyznaniu Medalu „Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano – Pomeraniesis”; Postanowienie Prezydium Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy o przyznanie Medalu im. Grigorija Skowogrody; Uchwała Rady Miasta Ciechocinek o nadaniu godności Honorowego Obywatela Miasta Ciechocinka. Część I. O Nestorze polskich pedagogów w kontekście Jego 90-lecia: Profesor Zygmunt Wiatrowski – wyjątkowa osobowość naukowca, mistrza i przyjaciela; Profesor Zygmunt Wiatrowski – niedościgniony wzór człowieka pracy i aktywności społecznej; Pedagogika pracy naukowym powołaniem Profesora Zygmunta Wiatrowskiego; Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, mentor i przyjaciel. Część II. Życzenia jubileuszowe: adresy. Część III. Problemy współczesnej edukacji w szerokim kontekście potrzeb społecznych i gospodarczych: Diagnoza i prognoza polityki oświatowej III RP; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Y; Konieczność wzmocnienia intelektualizacji edukacji zawodowej; Poradnictwo zawodowe: układ – system – sieć; Praca – Zatrudnienie – przydatność zawodowa – zatrudnialność: pedagogiczne założenia dyskursu; Aksjosfera pracy ludzkiej; Między duchowością a marzeniami i ich kreacjonistycznym charakterem; Potencjał zawodowy i profesjonalizm w kontekście przygotowania zawodowego pracowników; Edukacja dla bezpieczeństwa i jej miejsce w naukach społecznych. Powrót do problemów; Profesjologiczne i profesjonalne problemy zarządzania oświatą; Refleksje nad związkami pedagogiki pracy i pedagogiki medialnej; Zasady kształcenia w procesie przygotowania specjalistów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; Pracoholizm i niewolnictwo jako formy zniewolenia przez pracę; Takt pedagogiczny w pracy nauczyciela szkoły zawodowej; Rozwój edukacji mechatronicznej na przykładzie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczyciela i Kształcenia Praktycznego; Aspiracje zawodowe nauczycieli w procesie ich rozwoju zawodowego; Wartość pracy w życiu człowieka; Obszary badawcze pedagogiki pracy w wybranych pracach dyplomowych studentów APS; Przedmiot badań i zainteresowań pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych. Część IV. Ważniejsze odznaczenia, nagrody i wyróżnienia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. Część V. Wybrane pozycje bibliograficzne Jubilata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Od jednorazowego dopasowania do potrzeby ciągłego dopasowywania się Rozdział 2. Od kwalifikacji do kompetencji Rozdział 3. Nietradycyjne formy pracy – szansa czy zagrożenie? Rozdział 4. Od realizowania kariery w ramach jednej organizacji do realizowania kariery bez granic Rozdział 5. Od wartości organizacji do wartości własnych. Przesuwanie odpowiedzialności za karierę z organizacji na pracownika Rozdział 6. Kariera przedsiębiorcy – przedsiębiorczość w karierze Rozdział 7. Młodzi na rynku pracy – szanse i trudności realizowania kariery zawodowej Rozdział 8. Nowa rzeczywistość i nowe formy bezrobocia. Czy robot zabierze nam pracę? Rozdział 9. Za mało pracy, za dużo kwalifikacji. Niedozatrudnienie i przeedukowanie Rozdział 10. Od wyboru zawodu do konstrukcji kariery. Nowa rola poradnictwa zawodowego; Zakończenie; Post scriptum; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Projekt studiów podyplomowych "Doradca - trener - konsultant. Całożyciowe poradnictwo zawodowe"; I - Codzienne doświadczenia doradców: Drogi życiowe doradców zawodu; Jakim jestem doradcą?; Znaczenie dokumentów aplikacyjnych (współ)tworzonych przez doradcę zawodowego na współczesnym rynku pracy; Ustawowe i rzeczywiste zadania doradcy zawodowego w powiatowym urzędzie pracy; Warsztat doradcy zawodowego w instytucjach użyteczności publicznej i firmach komercyjnych; Rola i zadania doradcy zawodowego w urzędzie pracy - teoria i praktyka; Czy coach jest doradcą? Czy doradca może być ciachem?; Kierowanie własnym rozwojem zawodowym w miejscu pracy - wybrane koncepcje wsparcia w poradnictwie zawodowym; Doradca w akademickiej codzienności, czyli założenia a rzeczywistość Akademickich Biur Karier; II - Rozwiązania metodyczne stosowane przez doradców: Metoda towarzyszenia jako forma pracy doradcy zawodu; rozwijanie umiejętności klienta w zakresie gospodarowania czasem jako jeden z obszarów pracy doradcy zawodu. Przykłady rozwiązań metodycznych; Zawody wybierane przez gimnazjalistów; Doświadczenia doradców karier w środowisku studentów i absolwentów uczelni medycznych; Usługi Towarzystwa Wiedzy Powszechnej na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu; III - Nowe wyzwania w pracy doradcy: Doradca wobec wyzwań współczesności; Udzielenie pomocy doradcy zawodowego jako sytuacja edukacyjna; Zmiany na rynku pracy i planowanie kariery zawodowej. Nowe wyzwania dla poradnictwa zawodowego; Coaching jako jedna ze współczesnych form poradnictwa; Coaching jako metoda pracy doradcy zawodowego; Poradnictwo zawodowe realizowane w ramach zajęć grupowych w zakładzie karnym. Projekt "WANT2LEARN - CHCĘ SIĘ UCZYĆ"; O możliwościach poradnictwa zawodowego w warunkach izolacji; Doradca rehabilitacyjny jako nowa profesja; IV - Poradnictwo w sieci: Znaczenie sieci kontaktów w sytuacji poradniczej; Proces formalizowania Dolnośląskiej Sieci Biur Karier; Poradnictwo zawodowe na odległość. Możliwości i ograniczenia; E-poradnictwo. Pomoc w sieci?; Poradnictwo on-line jako nowy obszar działalności (po)nowoczesnego doradcy; Typy doradców i rodzaje poradnictwa na wybranych portalach internetowych; Poradnictwo w prasie młodzieżowej; V - Doradca wobec wielokulturowości: Spotkanie z wielokulturowym doradcą zawodu; "Wędrowcy" - ponowocześni klienci Akademickiego Biura Karier; Refleksje nad praktyką poradniczą doradcy w Kanadzie i w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zasady Powella; Ośmielaj do wyrażania własnych opinii; Czasem trzeba pozbyć się pracownika; Oprzyj zarządzanie na wzajemnym zaufaniu; Waż słowa; Dobieraj sobie potrzebnych ludzi; Słuchaj ludzi; Tajemnica sukcesu tkwi w szczegółach; Mieszaj w zakisłym; Zostaw własne ego przed drzwiami firmy; Zmiana to jedyna szansa rozwoju; Poszukaj konsensusu (ale nie czyń zeń zasady); Nie powielaj stereotypów; Upraszczaj procedury i działanie; Sytuacja dyktuje najwłaściwszą strategię; Bez ryzyka nie ma sławy; Nie trać kontaktu ogniowego z przeciwnikiem; Tratuj podwładnych jak partnerów; Nie bój się wytknąć królowi, ze jest nagi; Tytuły to tylko dźwięczne nazwy; Zaufaj ludziom z linii ognia; Przede wszystkim sam bądź optymistą; Spójrz na siebie z dystansem; Zachowaj równowagę między pracą a życiem; Decyzje są tylko twoje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65,01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O projekcie "Eurodoradca- gwarantem świadomego planowania kariery zawodowej"; 1. Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce: Pośrednictwo i doradztwo zawodowe w teorii i praktyce; Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych; Determinanty rozwoju kapitału ludzkiego na polskim rynku pracy; Studia podyplomowe w kształceniu ustawicznym; Planowanie kariery przez młodzież; Decyzje zawodowe- teoretyczna i praktyczna wartość problemu; Metody badania i poprawy efektywności programów przeciwdziałania bezrobociu. Próba oceny marnotrawstwa środków publicznych przez zaniechanie szerszego stosowania TUS i MZDiN; Rola i zadania doradcy zawodowego w świetle badań; 2. Studia przypadków: Praca zawodowa w systemie wartości młodzieży; Potrzeby młodzieży w zakresie informacji zawodowej na przykładzie Szkolnego Ośrodka kariery Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej; Podmiotowość nauczyciela a relacje z uczniami; Przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy; Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy na podstawie powiatu skarżyńskiego; Doradztwo zawodowe w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego w Kielcach; Rola i zadania doradcy zawodowego w PUP w Płocku; Rola centrum doradztwa zawodowego i wspierania osób niepełnosprawnych intelektualnie w zatrudnianiu na otwartym rynku pracy; Rola i zadania doradcy zawodowego w łagodzeniu skutków bezrobocia kobiet- na podstawie programu "Schody do kariery II"; Aktywizacja zawodowa długotrwale bezrobotnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Turku współfinansowana ze Sroków Europejskiego Funduszu Społecznego; Poczucie koherencji u osób długotrwale bezrobotnych, tracących praca oraz pracujących, które nie doświadczyły zagrożenia bezrobociem; Szkolenia refinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny w Zakładach Doskonalenia Zawodowego w Katowicach- projekt "Azymut Praca"; Metody badania i poprawy efektywności szkolenia zawodowego w ZDZ; Wykorzystanie środków z Europejskiego Funduszu Społecznego na lokalnym rynku pracy na przykładzie Powiatowego Urzędu Pracy w Turku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: O autorce. Wstęp. Rozdział 1. Coaching kariery – próba charakterystyki pojęcia: Czym jest coaching; Coach – człowiek, który pyta; Rodzaje coachingu; Specyfika coachingu kariery. Rozdział 2. Kariera zawodowa – centralne pojęcie coachingu kariery: Kilka uwag terminologicznych; Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej; Modele współczesnych karier; Kariera proteuszowa; Kariera bez granic; Kariera kalejdoskopowa; Kariery zawodowe w praktyce. Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) – ważne pojęcia współczesnego rynku pracy: Istota zatrudnialności (employability); Istota budowania marki osobistej (personal branding); Cechy silnej marki osobistej; Budowanie marki osobistej (personal branding) a budowanie marki pracodawcy (employer branding). Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery: Doradztwo czy poradnictwo zawodowe?; Preorientacja, orientacja i reorientacja zawodowa; Praca z dziećmi i młodzieżą jako zadanie doradcy zawodowego; Budowanie zainteresowań w wieku przedszkolnym; Poradnictwo zawodowe w niższych klasach szkoły podstawowej; Poradnictwo zawodowe w wyższych klasach szkoły podstawowej; Poradnictwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych; Praca z osobami dorosłymi – w stronę coachingu kariery. Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery: Pięć pokoleń na współczesnym rynku pracy; Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do kariery zawodowej; Praca z klientami różnych pokoleń – niektóre wyzwania; Klienci pokolenia baby boomers (BB); Klienci pokolenia X; Klienci pokolenia Y; Klienci pokolenia Z (C). Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych: Kształtowanie ścieżek kariery we współczesnych organizacjach; Wielokierunkowość rozwoju pracowników; Różnicowanie ścieżek kariery w organizacji; Rozmowa jako podstawa wspierania pracowników organizacji; Coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami. Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery: Pytania jako główne narzędzie coachingowe; Aktywne słuchanie; Model GROW; Koło życia. Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów: Coaching w Akademickich Biurach Karier (ABK); Coaching jako element programów outplacementowych; Kilka uwag terminologicznych; Wędka, ryba czy umiejętności wędkarza?; Etapy outplacementowego coachingu kariery; Praca z osobami niepełnosprawnymi; Aktywność zawodowa a rehabilitacja osób niepełnosprawnych; Rozwój osób niepełnosprawnych w środowisku zawodowym; Coachingowe formy wspierania osób niepełnosprawnych. Studia przypadków: Seria I: 1. Wybór kierunku studiów; 2. Długie dojrzewanie do samodzielności; 3. Kryzys wieku średniego (?); 4. Jak zmienić kierunek kariery?; 5. Dyrektor finansowy czy restaurator?; 6. Niechciana emerytura; Seria II: 1. Zbyszek; 2. Ryszard; 3. Hanna; 4. Beata; 5. Andrzej; 6. Krystyna. Załączniki: 1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ); 2. Kwestionariusz „Moja kariera”; 3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika w Życiu / Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie)
Współzależność jakości życia, jakości pracy i jakości wychowania. Obszar dla dalszych badań w kierunku osób z niepełnosprawnością; Problem dowartościowania osób z niepełnosprawnością; Niepełnosprawność człowieka w ujęciu społecznym, edukacyjnym i wychowawczym; Praca zawodowa osób niepełnosprawnych jako czynnik rehabilitacji zawodowej; Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla osób niepełnosprawnych wyznacznikiem wykonywanej pracy; Asystent osoby z niepełnosprawnością - nowy zawód wyzwaniem dla prawników i pedagogów; Rola międzynarodowego ruchu sportowego niepełnosprawnych w procesie wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością; Kształcenie integracyjne w mikroregionie - teoria i praktyka; Sprawie na rzecz niepełnosprawnych - doświadczenia Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w pracy ze studentem niepełnosprawnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Nowa Praca , lepsze życie ! - przedsięwzięcie w skrócie ; II. Wprowadzenie ; III. Informacje o projekcie ; 1. Rekrutacja , 2. Działania ; IV. Wyniki badania ewaluacyjnego : 1. Szkolenie PN. : Jako założyć i prowadzić własną firmę , 2. Szkolenie PN. : Fundusze dotacyjne bez tajemnic , 3. Doradztwo zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej, 2. Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów integracji zarządzania i pedagogiki, 3. Edukacja w nowoczesnej organizacji, 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji, 5. Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu w nowoczesnych organizacjach, 6. Motywowanie pracowników w organizacji, 7. Rozwijanie przywództwa w organizacji, 8. Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy, 9. Zarządzanie doradztwem zawodowym, 10. Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny, 11. Planowanie i realizacja kariery zawodowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Edukacja drogą wyrównywania szans życiowych osób niepełnosprawnych; 2. System poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych; 3. Kariera i praca zawodowa osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz I. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 1. Fraktalność wyboru zawodu i pracy w całożyciowym rozwoju człowieka; 2. Aspiracje zawodowe współczesnej młodzieży. Perspektywa badawcza; 3. Wpływ szkoły na orientację zawodową młodzieży gimnazjalnej; 4. Kategoria "praca" w orientacji i poradnictwie zawodowym i pośrednictwie pracy; 5. Kategoria "praca" a rola poradnictwa zawodowego w opinii młodzieży; 6. Współczesne poradnictwo zawodowe- poradnictwo karier. Potrzeby a rzeczywistość; 7. Praca w treściach kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym; 8. Praca w systemie wartości młodzieży gimnazjalnej klas III; 9. Wychowanie prospołeczne w strukturach warsztatu terapii zajęciowej; 10. Wychowanie przez pracę dla wartości trans historycznych; 11. Kwalifikacje osobowościowe nauczyciela kształcenia zawodowego; 12. Zadania i model nauczyciela techniki w szkole XXI wieku; 13. Związek korelacyjny pomiędzy kompetencjami informacyjnymi a działaniami nauczycieli na rzecz projektowania i wykorzystywania materiałów dydaktycznych w świetle badań własnych; 14. Przywództwo nauczyciela w pracy zawodowej; Cz. II. Edukacja zawodowa wobec wyzwań rynku pracy; 1. Społeczne uwarunkowania zainteresowań edukacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 2. Wybrane determinanty rozwoju polskiego szkolnictwa zawodowego wobec wyzwań rynków pracy w Polsce i UE; 3. Polityka zatrudniania zalecana przez UE; 4. Europejski Fundusz Społeczny jako instrument finansowy wspierający rozwój polityki edukacyjnej i rynku pracy w UE; 4. Kierunki przemian w zawodach w XXI wieku; 5. Komu talent, komu? Talenty na rynku pracy- pilnie poszukiwane, niejednoznacznie rozumiane; 6. Przygotowanie osób zdiagnozowanych jako upośledzone umysłowo w stopniu lekkim do wejścia na otwarty rynek pracy; 7. Doskonalenie kompetencji społecznych instrumentem przeciwdziałania mobbingowie; Cz. III. Studia wyższe jako problem badawczy pedagogiki pracy; 1. Komunikowanie się a kultura organizacyjna szkoły wyższej; 2. Postawy rodzicielskie studentów pedagogiki w świetle założeń wychowania przez pracę; 3. Aktywność zawodowa w trakcie studiów wyższych- sposoby łączenia nauki z pracą; 4. Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy w percepcji studentów studiów pedagogicznych; 5. Aspiracje zawodowe i życiowe studentów; 6. Przygotowanie do zatrudnienia w opinii studiującej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak opracować własny plan osiągnięcia sukcesu, 2. Jak być wiarygodnym, 3. Jak sprawiać wrażenie człowieka sukcesu, 4. Jak się wyróżniać, 5. Jak poznawać klienta, 6. Jak promować własną działalność, 7. Jak utrzymywać kontakty, 8. Jak wykazywać się zaangażowaniem, 9. Jak stawać się bardziej wiarygodnym, 10. Jak rozwijać relacje, 11. Jak radzić sobie w różnych relacjach, 12. Jak współpracować z klientami w fazie realizacji projektu, 13. Jak pracować na bieżąco z klientami, 14. Jak postępować z klientami w razie pojawienia się problemów, 15. Jak zarabiać, 16. Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej