Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(143)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(7)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(105)
dostępne
(75)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Czytelnia
(105)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(8)
Sapijaszka Zofia
(7)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(5)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(4)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Geryk Marcin
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Minkiewicz Barbara
(3)
Baran Krzysztof Wojciech
(2)
Chmielecka Ewa
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Dörre-Kolasa Dominika
(2)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Leja Krzysztof
(2)
Lekston Mariusz (1975- )
(2)
Lis Artur
(2)
Majewski Kamil
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Sierocka Iwona
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Ura Elżbieta (1957- )
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamus Rafał
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antonów Kamil
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Banach Czesław
(1)
Baran Beata
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Barycz Henryk
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk-Płachta Agnieszka
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bocheńska Aleksandra
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowiec Piotr
(1)
Borowska Alina
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Bąba Michał
(1)
Chmielewski Zbigniew
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cybulko Anna
(1)
Cynalewska Joanna
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Degtyarova Iryna
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Detyna Beata
(1)
Dobrianski Ihor
(1)
Dokowicz Marcin
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Duniewska Zofia (1953- )
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dylus Aniela
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Fedorow Oleksander
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Florczak Izabela
(1)
Francik Kamila
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(147)
Język
polski
(146)
angielski
(1)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(117)
Studenci
(18)
Kształcenie
(12)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Nauczyciele
(11)
Szkolnictwo niepubliczne
(11)
Nauczanie
(10)
Polska
(9)
Pedagogika
(8)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Oświata
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Rynek pracy
(6)
COVID-19
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauka
(5)
Nauki ekonomiczne
(5)
Public relations
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Absolwenci szkół wyższych
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Handel międzynarodowy
(4)
Jakość kształcenia
(4)
Kultura
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo administracyjne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Administracja
(3)
Badania naukowe
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Epidemie
(3)
Gospodarka
(3)
Innowacje
(3)
Kariera
(3)
Kobieta
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Menedżerowie
(3)
Metodologia
(3)
Młodzież
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postępowanie dyscyplinarne
(3)
Prawo pracy
(3)
Reklama
(3)
Siła robocza
(3)
Studenci niepełnosprawni
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Uniwersytety
(3)
Wartość
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zatrudnienie
(3)
Algorytmy
(2)
Aspiracje
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Ekonomia
(2)
Emerytura
(2)
Erasmus (program)
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Ewidencja ludności
(2)
Finanse publiczne
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Informacja naukowa
(2)
Informatyka
(2)
Internet
(2)
Kadry
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja (prawo)
(2)
Mentoring
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pierwsza praca
(2)
Planowanie przestrzenne
(2)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Postępowanie cywilne
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Praca zdalna
(2)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-2000
(15)
1901-2000
(12)
1989-
(12)
2001-0
(6)
1901-
(3)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(58)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Francja
(3)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(19)
Materiały konferencyjne
(14)
Opracowanie
(9)
Czasopismo naukowe
(7)
Monografia
(6)
Czasopismo prawnicze
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Komentarz prawny
(1)
Poradnik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Nauka i badania
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Zarządzanie i marketing
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
147 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I.: Historia Katedr Prawa Finansowego utworzonych z przekształcenia Katedr Skarbowości i Prawa Skarbowego istniejących przed odzyskaniem przez Polskę niepodległości w roku 1918: 1. Historia Katedry Prawa Finansowego na wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego; 2. Historia Katedry Skarbowości na Uniwersytecie Jana Kazimierza we Lwowie; 3. Dzieje Prawa Skarbowego w Uniwersytecie Stefana Batorego w Wilnie; 4. Zarys historii Katedry Prawa Finansowego na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego; Cz. II.: Historia Katedry Prawa Finansowego kontynuujących działalność Katedr Skarbowości i Prawa Skarbowego utworzonych w latach 1919-1939: 1. Katedra Finansów i Prawa Finansowego na wydziale Prawa Kanonicznego i Świeckiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; 2. Historia Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; Cz. III.: Historia Katedr Prawa Finansowego tworzonych w miejsce Katedr Skarbowości i Prawa Skarbowego działających w latach 1945- 1950: 1. Historia Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego; 2. Historia Katedry Prawa Finansów Publicznych wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; 3. Historia Katedry Prawa Finansowego na Uniwersytecie Wrocławskim; Cz. IV.: Historia Katedr (Zakładów) Prawa Finansowego powstałych od roku 1951: 1. Historia Zakładu Prawa Finansowego Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie; 2. Historia Zakładu Prawa Finansowego Uniwersytetu w Białymstoku; 3. Historia Katedry Prawa Finansowego na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego; 4. Historia Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; 5. Historia Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Szczecińskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Planowanie kariery i jej uwarunkowania Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych 1.1. Istota procesu planowania kariery 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery 3.1. Planowanie kariery a osobowość 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery 4.1. Struktura społeczna 4.2. Rodzina 4.3. System edukacji i selekcje szkolne 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego 4.5. Rynek pracy Część II. Koncepcja interaktywnej sieci zawodów Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej 5.4. Formy informacji zawodowej 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego 6.3. Wykaz kierunków studiów Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów 8.3. Opis sektorów zawodów 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością 10.2.1. Baza opisów zawodów 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności 10.2.5. Pomoce dydaktyczne 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i diagramów; Aneks; Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów; Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów; Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Europejskie spektrum edukacji - program Erasmus; Zarządzanie oświatą w świetle wytycznych Unii Europejskiej; Europa anglojęzyczna czy różnorodność językowa? Polityka edukacyjna w Unii Europejskiej - programy wspólnotowe: Socrates, Leonardo da Vinci; Założenia i charakterystyka podstawowych elementów Strategii Lizbońskiej w dziedzinie edukacji; Prognoza polskiej polityki społecznej w dobie jednoczącej się Europy; Europejski wymiar edukacji w procesie kształcenia polskich nauczycieli; Wirtualna mobilność kampusów uczelnianych; Technologie e-learningu - nowym narzędziem edukacji; Mobilność studentów i kadr akademickich w świetle priorytetów Strategii Lizbońskiej; Droga ku zmianie. Z doświadczeń wydziałowego koordynatora programu Socrates-Erasmus; Sprawozdanie z wymiany studenckiej w ramach programu Erasmus do Porto; Sprawozdanie z wymiany studenckiej w ramach programu Erasmus do Londynu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tendencje w zakresie rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie; 2. Korzyści i koszty przystąpienia Polski do Unii Europejskiej w dziedzinie Szkolnictwa Wyższego; 3. Wnioski; 4. Teza końcowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Logika (forma treści) : aby praca magisterska była treściwa i uporządkowana, Cz.2 Technika (forma tekstu) : aby praca była estetyczna, Cz.3 Obrona pracy magisterskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Politologia? Czyli wiedza o czym? I jaka?; 2. Powstanie i przekształcanie się nauk politycznych w Polsce; 3. Studia politologiczne w Polsce po 1989 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ; 131)
1. Edukacja wobec rozwoju społeczno-gospodarczego: refleksje wokół wyzwań wobec edukacji przełomu XX i XXI wieku; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; System kształcenia a zatrudnienie młodzieży w krajach Unii Europejskiej; Edukacja jako instrument kształtowania wiedzy o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Zróżnicowanie klasowe współczesnego społeczeństwa polskiego. Trudności w dydaktyce zagadnienia; 2. Problemy edukacji na poziomie akademickim: Kontrowersje wokół systemu szkolnictwa wyższego w Polsce; Międzynarodowe i wewnątrzsystemowe determinanty zarządzania szkolnictwem wyższym w Polsce; Wpływ systemu szkolnictwa wyższego na kształtowanie kapitału intelektualnego - pozycja Polski na tle krajów europejskich; Proces boloński a system szkolnictwa wyższego w Polsce. Budowa i konsolidacja tożsamości europejskiej w gospodarce opartej na wiedzy; Kształcenie na poziomie wyższym a potrzeby gospodarki (opartej na) wiedzy; reforma systemu szkolnictwa wyższego w zakresie zatrudnienia nauczycieli akademickich w uczeniach publicznych (wybrane problemy); Parametryzacja edukacji droga donikąd; 3. Demograficzne uwarunkowania edukacji: Kształcenie osób starszych w koncepcji aktywnego starzenia się; Udział kompetencji społecznych i działań transgresyjnych w kształtowaniu kapitału kariery; Sytuacja lokalnych rynków pracy województwa opolskiego w kontekście procesów migracyjnych; Górnicze szkolnictwo zawodowe w okresie transformacji ustrojowej; 4. Regionalne aspekty edukacji: Determinanty edukacji informatycznej w systemie szkolnym. Studium przypadku szkół województwa mazowieckiego; Studenci Mazowsza i polski; Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w gimnazjach w warszawie, Gdańsku i Lublinie; Potencjał ekonomiczny kobiet na Dolnym Śląsku w XXI wieku. Analiza związku płci, wykształcenia i statusu na rynku pracy z perspektywy regionalnej; instytucje kształcenia ustawicznego w regionie opolskim; Edukacja a rozwój regionalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 220 S. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. 1. Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego. 1.1. Długa tradycja uniwersytecka. 1.2. Uniwersytet typu humboldtowskiego. 1.3. Transformacje uniwersytetu. 1.4. Uniwersytet przedsiębiorczy. 2. Od kultury akademickiego zaufania do kultury kontroli. 2.1. Kultura pod presją zmian. 2.2. Kultura jakości akademickiej. 2.3. Proces zmiany kulturowej. 2.4. Krytycznie o kulturze kontroli. 2.5. Polska kultura akademicka. 3. Od elitarnego do masowego dostępu do edukacji. 3.1. Upowszechnienie kształcenia wyższego. 3.2. Model uniwersalnego kształcenia. 3.3. Negatywne skutki upowszechnienia kształcenia wyższego. 3.4. Umasowienie studiów w Polsce. 4. Od „samorządu akademickiego” do zarządzania uniwersytetu. 4.1. Koncepcja governance uniwersytetu. 4.2. Modele ładu uniwersyteckiego. 4.3. Ewolucja nadzoru nad uniwersytetami. 4.4. Kształtowanie governance uczelni na przykładzie USA. 4.5. Polski model systemu nadzoru i zarządu nad uniwersytetami. 5. Od kultury akademickiej do kultury jakości. 5.1. Schyłek tradycyjnej kultury akademickiej. 5.2. Kultura jakości w uczelni wyższej. 5.3. Kultura odpowiedzi. 5.4. Kultura reaktywna. 5.5. Kultura regeneracji. 5.6. Reprodukcyjna kultura jakości. 5.7. Kultura uniwersytetu a kultura jakości. 6. Od odpowiedzialności do policzalności w edukacji wyższej. 6.1. Accountability uniwersytetu. 6.2. Rachunkowość i autonomia uniwersytetów. 6.3. Ograniczenia accountability w uczelniach wyższych. 6.4. Miary efektywności uniwersytetu. 7. Od kultury akademickiej do zarządzania jakością kształcenia. 7.1. Rozumienie zarządzania jakością kształcenia. 7.2. W kierunku zarządzania jakością. 7.3. Zmiany w systemach jakości kształcenia. 7.4. Metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej. 7.5. Metody biznesowe stosowane w uczelniach – krytyczna recepcja. 8. Od humanistycznej do neoliberalnej idei uniwersytetu. 8.1. Krytyczna narracja na temat neoliberalizmu. 8.2. Neoliberalna wizja uniwersytetu? 8.3. Wartość krytycyzmu w refleksji nad neoliberalizmem. 8.4. Praktyki neoliberalne w uniwersytetach. 8.5. Neoliberalna orientacja w polskich uczelniach. 9. Od autorytetu pracownika akademickiego do korporacyjnych systemów motywacyjnych. 9.1. Ubożejący guru? 9.2. Utrata bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. 9.3. Korporacyjne systemy kontrolne i biurokratyzacja uczelni. 9.4. Upadek morale i cynizm organizacyjny. 9.5. Polska perspektywa. 9.6. Kierunek zmian. 10. Od etosu nauki do nauki przemysłowej. 10.1. Etos nauki nowożytnej. 10.2. Normy nauki akademickiej. 10.3. Erozja i transformacja akademickich norm nauki. 10.4. Amerykański uniwersytet badawczy. 11. Od kształcenia intelektualisty do forsowania specjalisty. 11.1. Intelektualiści i inteligencja. 11.2. Kształcenie dla praktyki. 11.3. Nowe curriculum. 11.4. Metody zawodowego kształcenia studentów. 11.5. Elastyczne kształcenie w Polsce. 12. Od edukacji będącej „dobrem publicznym” do prywatyzacji kształcenia. 12.1. Uniwersytet producentem „dóbr prywatnych”. 12.2. Co to jest „dobro publiczne”? 12.3. Edukacja wyższa jako dobro publiczne. 12.4. Krytyka „prywatyzacji” misji uniwersytetu. 12.5. Globalny kontekst dobra publicznego. 12.6. Argumenty za dobre prywatnym. 13. Od tradycji akademickiej do organizacji postbiurokratycznej. 13.1. Kultury organizacji publicznych. 13.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych. 13.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna. 13.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna. 13.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa. 13.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna. 13.7. Kultura słaba versus kultura silna. 13.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna. 13.9. W kierunku postbiurokracji uniwersyteckiej. 14. Od funkcjonalistycznego do wieloparadygmatycznego rozumienia kultury uniwersytetu. 14.1. Wieloparadygmatyczne podejście do kultury akademickiej. 14.2. Zmiany kultur uniwersytetów. 14.3. Wieloparadygmatyczna koncepcja kultury organiacyjnej. 14.4. Wartości kultur uniwersytetów. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Korzenie współczesnego szkolnictwa wyzszego0 ścieżki tradycji; 2. Prawno-społeczne warunki powstania i likwidacji szkół wyższych w Polsce; 3. Ustroje szkół wyższych. Rozważania modelowe. 4. Autonomia szkół wyższych; 5. Mienie i finanse szkół wyższych; 6. Pracownicy szkoły wyższej; 7. Kariery nauczycieli akademickiej; 8. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich; 9. Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów; 10. Organizacja studiów, stypendia oraz funkcjonowanie samorządu i organizacji studenckich; 11. Internacjonalizacja studiów i badań naukowych; 12. Organizacja i prowadzenie badań naukowych w szkole wyższej; 13. Studia doktoranckie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1.Samouctwo informacyjne i pojęcia pokrewne oraz metodologia badań, 2.Szkoła wyższa w społeczeństwie informacyjnym, 3.Techniki informacyjne jako narzędzie pracy dla nauczycieli akademickich, 4.Wpływ technik informacyjnych na style studiowania, 5.Administrator sieci lokalnej w systemie funkcjonowania szkoły wyższej, 6.Samouctwo informatyczne wyzwaniem współczesności, 7.Biograficzne uwarunkowania samouctwa komputerowego nauczycieli akademickich, 8.Samouctwo informatyczne jako forma i metoda doskonalenia naukowo-dydaktycznego, 9.Środki informacyjne i infrastruktura w samodoskonaleniu naukowo-dydaktycznym, 10.Zasady etyczne i higiena zdrowotna w samouctwie informacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zmiany na rynku usług edukacyjnych: 1.Zmiany na rynku edukacji menedżerskiej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Internacjonalizacja ksztaćłenia - doświadczenia Biura Koordynacji Kształcenia Kadr, 3.Internacjonalizacji programów ksztaćłenia. Studai i mit Master of Business Administration, 4.Polityka edukacyjna wobec szkolnictwa wyższego, 5.Jakość w szkolnictwie wyższym: projekty, prawo i praktyka. Cz.II Wyzwania stawiane przez otoczenie: 1.Rynek pracy osób z wyższym wykształceniem w Poslce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Popyt na absolwentów szkół wyższych. Przedmiot i metody analizy, 3.System prognozowania poptyu na pracę według kwalifikacji, 4.Nowy profil menedżera - wyzwanie dla procesów eduakcyjnyh, 5.Współpraca uczelni i firm w aspekcie promocyjnym na przykładzie Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Wprowadzenie - Strategia Lizbońska - założenia i ich realizacja; Cz.I Startegia Lizbońska w realizacji makroekonomicznych celów polskiej gospodarki i nowa architektura finansowa: Zdrowe finanse publiczne warunkiem przystapienia Polski do sfery euro i jej przyspieszonego rozwoju; Redukcja deficytu i długu celem polityki fiskalnej Polski; Finansowe instrumenty wspierania przedsiębiorców w świetle Strategii Lizbońskiej; Determinanty rozwoju gospodarki Irlandii w ostatniej dekadzie XX wieku - możliwość adaptacji rozwiązań do warunków polskich; Nowa architektura finansowa - istota i perspektywy; Nowa architektura nadzoru bankowego na jednolitym rynku finansowym. Cz.II Efektywność i sprawność funkcjonowania instytucji finansowych i dostęp do różnych form finansowania: Efektywność działalności polskich banków na tle banków europejskich; Wpływ zarządzania jakością na wzrost wartości i konkurencyjności banku; Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych, a wartość przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego w świetle Strategii Lizbońskiej; Integracja rynku usług finansowych na przykładzie transgranicznego systemy ochrony ofiar wypadków drogowych. Cz.III Idee strategii lizbońskiej we wzroście konkurencyjności sektorów i regionów: Liberalizacja rynku usług pocztowych a strategia rozwoju poczty polskiej; Zarządzanie wartością firmy przez operatora satelitarnego w świetle Strategii Lizbońskiej; Fuzje, przejęcia i podziały jako sposoby zwiększania konkurencyjności podmiotó komunalnych; Wyższe uczelnie ekonomiczne w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw: nowe warunki, nowe możliwości; Implementacja rozwiązań Strategii Lizbońskiej w sektorowym programie LeaderSHIP 2015. Cz.IV Społeczne i środowiskowe aspekty wdrażania Strategii Lizbońskiej: Wykorzystanie metody Benefit-Cost-Analysis w ocenie społecznych przedsięwzięć inwestycyjnych; Międzynarodowe systemy zarządzania środowiskowego w przedsiębiorstwach; Koncepcja najlepszej dostępnej techniki instrumentem wzorstu konkurencyjności działań proekologicznych; Działania Polski na rzecz ochrony środowiska naturalnego w ramach Strategii Lizbońskiej - odnawialne źródła energii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Formalna informacja zwrotna na potrzeby podsumowującej i formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: studencka informacja zwrotna w kontekście zmian w szkolnictwie wyższym; Dyskusja na temat celów informacji zwrotnej od studentów; Decyzje dotyczące wyboru mechanizmu informacji zwrotnej od studentów; Gromadzenie i analiza danych w badaniach wykorzystujących kwestionariusze ankietowe; Internetowy system oceny zajęć dydaktycznych; Upublicznienie i upowszechnienie rezultatów ocen studenckich i działań poewaluacyjnych; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty: kwestionariusze służące gromadzeniu studenckiej informacji zwrotnej; 2. Nieformalna informacja zwrotna na potrzeby formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: nieformalna informacja zwrotna kluczem do sukcesu dydaktycznego wykładowcy i sukcesu akademickiego studentów; Charakterystyka wybranych technik i metod nieformalnej studenckiej informacji zwrotnej; Ocena skuteczności stosowania technik oceniania formatywnego jako instrumentu ni formalnej informacji zwrotnej; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty nieformalnej informacji zwrotnej i formatywnej oceny zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Tradycyjne koncepcje instytucji akademickiej, 2.Założenia ustrojowe publicznej instytucji akademickiej, 3. System źródeł prawa w szkolnictwie wyższym, 4.Struktur a i organizacja szkoły wyższej, 5.Zasoby szkoły wyższe j, 6.Rola finansów, mienia i budżetu w zarządzaniu sz kołą wyższą, 7.Rola banków w realizacji strategii fina nsowej instytucji akademickiej, 8.Dyscyplina finansowa w publicznej szkole wyższej, 9.Załozenia systemów zad aniowych i płacowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi w publicznej szkole wyższej, 10.Pożądane instrumenty p olityki zatrudnienia w zarządzaniu publiczną szkołą wy ższą, 11.Podatki i opłaty obciążające szkoły wyzsze or az ich pracowników i studentów, 12.Kryteria efektywnoś ci instytucji akademickich, 13.Zapewnienie elastyczno ści systemu kształcenia akademickiego, 14.Organizacja systemu i jakość badań naukowych w instytucji akademi ckiej, 15.Związki uczelni z partnerami zewnętrznymi, 1 6.Współpraca międzynarodowa oraz mobilność pracowników i studentów jako czynniki stymulujące rozwój i jakość dzieła instytucji akademickiej, 17.Zapewnienie jakość kształcenia w systemie szkolnictwa wyższego, 18.Zało żenia wewnętrznych systemów jakości kształcenia, 19.Mi sje i strategie szkół wyzszych, 20.Organizacja i zadan ia administracji uczelni, 21.Systemy informacyjne w za rządzaniu szkołą wyższą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel obec reformy systemu eduakcji, 2. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji edukacji nauczycieli, 3. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli, 4. Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie, 5. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia, 6. Psychologiczne kompetencje w szkole, 7. Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki, 8. Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Saczu w latach 1959-2002, 9. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu, 10. Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintgrowanego, 11. Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów, 12. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli, 13. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, 14. Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne, 15. Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela, 16. Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli, 17. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Postawowej w Męcinie, 18. Zaintersowania badwcze studnetów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tytułów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczość / red. Jerzy Dietl)
Akredytacja. Standardy i procedury: Akredytacja uniwersytecka w Polsce po trzech latach; Proces akredytacji w państwowych uczelniach ekonomicznych w Polsce - założenia i perspektywy; Ekonomia akredytacji; Akredytacja Standardt i procedury (wypowiedź moderatora); Ewolucja standardó jakości w systemie akredystacji SEM FORUM; Procedura akredystacji jako element systemu zarządzania jakością kształcenia - doświadczenia akredytacji programu MBA w ZPSB; Akredytacja - dynamiczny proces zapewnienia jakości kształcenia; Rola akredytacji w procesie doskonalenia jakości kształcenia. Jakość kształcenia. Narzędzia i procedury: Ocena jako ści nauczania i akredytacja programów studiów Akade miach Medycznych - czteroletnie doświadczenia, wyniki pracy i plany dalszych działań; Akredytacja kierunków uczelni technicznych; Perspektywy akredytacji wyższych szkół zawodowych; Dylematy rozwoju akredytacji szkolni ctwa wyższego w Polsce; Standardy jakości w zarządzaniu szkoła wyższą; Badanie zadowolenia ze studiowania - pierwszy krok w stronę akredytacji środowiskowej (Do świadczenia Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w łodzi); Jakość nauczania szkół wyższych drogą do europeizacji studiów; Ankiety studenckie jako narzędzie doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Akredytacja uczelni wyższych na podstawie norm ISO serii 9000. Doświadczenia i kierunki rozwoju akredytacji: Problemy związane z tworzeniem standardów akredytacyjnych; Do świadczenia polskiej akredytacji menedżerskiej na tle innych inicjatyw polskich i europejskiech; Doświadczenia i kierunki rozowju akredytacji; Akredytacja versus konkurencja programów - co hamuje postęp jakości?; Doś wiadczenia procesów akredytacyjnych WSB-NLU; O akredytacji na pięciu kierunkach studiów w Uniwersytecie Gdańskim; Dylematy akredytacji środowiskowej (kilka uwag w wyniku doświadczenia uzyskanego w Komisji Akredytacyjnej SEM FORUM); Drogi i bezdroża akredytacji - garść obserwacji rektora uczelni niepaństwowej; Akredytacja w świetle systemowego zarządzania jakością; O wyższości akredytacji społecznej nad państwową; Wizja szkolnictwa wyższego w świetle Deklaracji Bolońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rygory naukowości a przydatność praktyczna wiedzy: odwieczny dylemat kształcenia menedżerów dziś; 2. Zmiany w otoczeniu wyższego szkolnictwa ekonomicznego w Polsce; 3. Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości; 4. Kilka przyczyn niedostatecznego poziomu kształcenia w niektórych niepublicznych szkołach wyższych w Polsce; 5. Studia ekonomiczne jako przygotowanie do kariery zawodowej; 6. Przygotowanieabsolwentów szkół wyższych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; 7. Uniwersytet Łódzki dla pracodawców- doświadczenia uczelni we wdrażaniu trzeciej misji w sferze edukacji ekonomicznej; 8. Problematyka zarządzania wiekiem w edukacji menedżerskiej; 9. Kompetencje absolwentów szkół wyższych a oczekiwania zmieniającego się rynku pracy; 10. System kształcenia w zawodach ekonomicznych a potrzebny regionalnego rynku pracy; 11. Akademickie Mazowsze i oczekiwania pracodawców. Próba konfrontacji; 12. Oczekiwania biznesu względem studiów ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej