Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(44)
Autor
Kuć Małgorzata
(4)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Marczak Monika
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Opora Robert
(2)
Palak Zofia
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Węgliński Andrzej
(2)
Świtka Jan
(2)
Badora Sylwia
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Breska Radosław
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Górka Marek
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczorowski Włodzimierz
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kranc Michał
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczygieł Grażyna B. (1954- )
(1)
Szecówka Adam
(1)
Szykut Michał
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wach Tomasz Janusz (1961-2016)
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(47)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Patologia społeczna
(10)
Więźniowie
(10)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Młodzież
(8)
Pedagogika penitencjarna
(7)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(7)
Agresywność
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Opieka społeczna
(6)
Młodzież trudna
(5)
Nieletni przestępcy
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Służba więzienna
(4)
Więziennictwo
(4)
Dziecko
(3)
Kuratela
(3)
Młodociani przestępcy
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Przestępczość
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Kuratorzy (prawo)
(2)
Ludzie starzy
(2)
Narkomania
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Policja
(2)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(2)
Probacja (prawo)
(2)
Prostytucja
(2)
Psychologia kryminalistyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Terroryzm
(2)
Uczniowie
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Duszpasterstwo więzienne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziewczęta
(1)
Etanol
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kibice
(1)
Korupcja
(1)
Kościoły partykularne
(1)
Kryminologia
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Orzeczenie sądowe
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika resocjalizacyjne
(1)
Pedagogika resocjlizacyjna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Pomoc penitencjarna
(1)
Postawy
(1)
Postępowanie cywilne międzynarodowe
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
Prewencja kryminalna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
1989-2000
(5)
2001-0
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawne podstawy resocjalizacji / Małgorzata Kuć. - Warszawa : C.H.Beck, 2011. - 187, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wprowadzające; 2. Teorie kary; 3. Organy postępowania wykonawczego; 4. Historyczne systemy penitencjarne; 5. Wykonywanie kary pozbawienia wolności; 6. Wybrane czynniki utrudniające proces resocjalizacji; 7. Postępowanie w sprawach nieletnich; 8. Mediacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 101)
Część I: Osobowościowe podłoże konfliktu jednostki z prawem karnym. 1. Typ kryminalny na tle dynamizmu przestępczotwórczego. 2. Pojęcie osobowości na gruncie przepisów kodeksu karnego wykonawczego z 1997 r. 3. Osobowość sprawcy a popełniane przestępstwa. 4. Etiologia czynu przestępnego a wykonywanie kary pozbawienia wolności. 5. Cechy osobowości pogranicznej (borderline) zwiększające ryzyko agresywnych czynów karalnych u młodzieży. 6. Regulacyjna funkcja mechanizmów obronnych u sprawców czynów zabronionych. 7. Osobowościowe wyznaczniki funkcjonowania bezdomnych - karanych i niekaranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Procesy stereo typizacji i naznaczania w pracy opiekuńczo-wychowawczej: Stereotypizacja rodzin wielodzietnych- mity i realia; Śladami rzeźbiarza Pigmaliona- etykietowanie jako element ukrytego programu szkoły. W kręgu rozważań o stereotypach utrwalanych za szkolnymi murami; Pedagogika ulicy wobec stereotypu w pracy z dziećmi ulicy; Czy wychowanie bez rodziny może Stanowic powód naznaczania społeczeństwa i marginalizowania dziecka? Obszary przeciwdziałania; Licealiści naznaczeni bezrobociem rodziców- stereotyp czy rzeczywistość?; 2. Wykluczenie i stereotypy w pracy socjalnej: Povertyism, czyli dyskryminacja z powodu ubóstwa jako bariera profesjonalnej pracy socjalnej; Obraz klienta pomocy społecznej w percepcji studentów i pracowników socjalnych- komunikat z badań; Charakterystyka zawodu i stereotyp pracownika socjalnego; 3. Stygmatyzacja i praktyki antydyskryminacyjne w pracy resocjalizacyjnej: problem uzależnień w świetle dotychczasowych stereotypów; Stygmatyzacja byłych skazanych w kontekście uwarunkowań procesu readaptacji społecznej; Homoseksualizm w zakładach karnych- norma czy patologia; O potrzebie działań antydyskryminacyjnych w pracy kuratorów sądowych; Wiem, ze to możliwe. Praktyka łamiąca stereotypy pracy resocjalizacyjnej; Przeciw stereotypizacji. Ludzka twarz piętna w ujęciu Ervinga Goffmana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 0193-0591 ; T. 16.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 16)
1. Artykuły i rozprawy: Problematyka uznania a teoria pracy socjalnej; Przemoc emocjonalna: stalking, molestowanie, lobbing, bullying- podobieństwa i różnice; Kontrowersje wokół problematyki kwestionariuszowego pomiaru uczciwości; Alternatywne formy resocjalizacji- kreacja plastyczna jako interwencja wychowawcza; 2. Z badań: Studenci o religii- doniesienie z badań pilotażowych; Emocje przeżywane przez Polaków w okresie transformacji ustrojowej; Promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych- badania pilotażowe młodzieży spędzającej czas w galeriach handlowych; Paternalizm i partnerstwo w relacji terapeutycznej w świetle interakcjonizmu symbolicznego; Kształtowanie się nowych form wspólnotowości na przykładzie społeczności internetowych; "Ja musze Pani szczerze powiedzieć, ze o tych problemach to nikt nie wiedziałů" Metody badania populacji ukrytych- przykład zjawiska samowyleczenia z uzaleznienia; profil społęczno- motywacyjny osób podejmujących studia na kierunku praca socjalna. Badania porównawcze; 3. Recenzje, opinie, komentarze: Klasyfikacja teorii i krytyki kary; Czy media mogą się przydać w terapii społecznej? Kilka uwag dziennikarza o propagandzie i demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Czy i jakie obecnie potrzebne jest instytucjonalne oddziaływanie resocjalizacyjne wobec nieletnich (zaproszenie do dyskusji); Węzłowe problemy modelu postępowania z nieletnimi w Polsce; Funkcjonowanie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych w perspektywie potrzeb polityki państwa i aktualnych zmian prawno-organizacyjnych; Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w sprawach nieletnich a kierunki oddziaływań terapeutyczno-resocjalizacyjnych; Oddziaływania resocjalizujące na nieletnich w nurcie inkluzji społecznej; Zagadnienia recydywy nieletnich w świetle badań zagranicznych i polskich; Resocjalizacja i prewencja: doświadczenia programu Nurse-Family Partnership; Samousprawiedliwianie zachowania a zachowania dewiacyjne młodzieży; Kontekst rodzinny w kształtowaniu się negatywnych postaw społecznych młodzieży; Kompetencje społeczne nieletnich przestępców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacje wstępne; 2. Profilaktyka- resocjalizacja; 3. Założenia pracy z rodziną; 4. Założenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 5. Etapy tworzenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 6. Rodzinna opieka zastępcza ROZ; 7. Formy rodzinnej opieki zastępczej; 8. Pogotowie opiekuńcze; 9. Założenia placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 10. Założenia procesu ewolucji placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 11. Organizacja pracy zespołu wychowawczego; 12. Społeczność korekcyjna; 13. Interwencja kryzysowa; 14. Założenia ambulatorium leczenia uzależnień; 15. Założenia stacjonarnego ośrodka leczenia uzależnień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ 1 TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH; Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji; w perspektywie współczesnych nauk społecznych; 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika; 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza; 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego; 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika?; 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności); 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych; 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana; 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada; 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana?; 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera. Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota; 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego?; 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego; 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim; 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją; 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim. Rozdział 3. Policja. Rola - funkcje - priorytety; 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej; 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji; 3.3. Policja w ujęciu statystycznym; 3.4. Zadania Policji; 3.5. Misja i wizja Policji - w służbie człowiekowi; 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP; 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych - na podstawie trzech garnizonów; 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji. CZĘŚĆ 2PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ; Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej - przegląd badań; 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji - CBOS; 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji; 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji - funkcjonowanie organizacji; 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii "Dzielnicowy bliżej nas". CZĘŚĆ 3 USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA - W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU; Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady; 5.1. Programy profilaktyczne; 5.2. Debaty społeczne; 5.3. Autorski projekt badawczy "Policjant XXI wieku twórcze metody oddziaływań"; 5.4. Autorski projekt Policji "Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę" przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem. Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów; 6.1. Kampania "Kręci mnie bezpieczeństwo" - na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym; 6.2. Kampania społeczno-informacyjna "Dzielnicowy bliżej nas" przykładem działań profilaktycznych Policji; 6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa "Moja Komenda" i "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa" (KMZB); 6.4. Projekt "Klasy policyjne" - edukacja z perspektywą; 6.5. Rekonstruktorzy - historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych; 6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej; 6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem; 6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych; 6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi); 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa; 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych. Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej - w poszukiwaniu modelu?; 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy - streetworking a rola współczesnego policjanta; 7.2. Istota, zasady i etapy działań - streetworking z perspektywy pracy Policji; 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej. Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim Modele i kierunki zmian; 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji; 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego ; T. 8.)
1. Funkcjonalność i koherencja procesu reintegracji społecznej skazanych w warunkach probacji; 2. Probacyjny charakter działań na drodze "do wolności"; Destygmatyzacja skazanych w refleksjach kuratora sądowego dla dorosłych; Więźniowie "niebezpieczni" w polskim systemie penitencjarnym. Izolować czy resocjalizować?; Więzienie w obliczu "drugiego życia"- podkulturowa kreacja ludzkich poczynań; Doświadczenie skrajnej negacji przez skazanych "poszkodowanych"- wyzwania dla oddziaływań resocjalizacyjnych; Oddziały penitencjarne- nowa struktura organizacji więziennictwa; Dziecko na widzeniu. Wpływ atmosfery więziennej na psychikę dziecka w percepcji osadzonych, odwiedzających i funkcjonariuszy Służby Więziennej; Pojęcie wartości w resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie, poszukiwanie wewnętrznych regulatorów ich zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawne podstawy resocjalizacji / Małgorzata Kuć. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2013. - 183, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wprowadzające; 2. Teorie kary; 3. Organy postępowania wykonawczego; 4. Historyczne systemy penitencjarne; 5. Wykonywanie kary pozbawienia wolności; 6. Wybrane czynniki utrudniające proces resocjalizacji; 7. Postępowanie w sprawach nieletnich; 8. Mediacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość problematyki demoralizacji i przestępczości nieletnich; 2. Konteksty środowiskowe kontaktów nieletnich z alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi; 3. Resocjalizacja i profilaktyka w zakładach dla nieletnich- stan obecny i perspektywy; 4. Metodologiczne podstawy badań własnych; 5. Problem środków psychoaktywnych na tle cech sytuacji społeczno-prawnych badanych nieletnich w świetle uzyskanych wyników; 6. Propozycje optymalizujące oddziaływania profilaktyczne i resocjalizacyjne wobec nieletnich zagrożonych uzależnieniem od środków psychoaktywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy resocjalizacji / pod red. Krzysztof Biel)
Część I Przestępczość dziewcząt na tle ogólnej przestępczości: 1. Rozmiary i dynamika przestępczości nieletnich na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia, 2. Główne teorie etiologii przestępczości kobiet, 3. Czynniki społeczne i osobowościowe jako predykatory przestępczości nieletnich. Część II Metodologia i analiza wyników badań własnych: 1. Metodologia badan własnych, 2. Rodzaje zachowań przestępczych nieletnich dziewcząt objętych resocjalizacją zakładową, 3. Środowisko społeczne nieletnich dziewcząt a ich przestępczość, 4. Osobowość nieletnich dziewcząt a ich zachowania przestępcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne konteksty korekty osobowości młodego człowieka. 2. Dylematy tożsamościowe pedagogiki resocjalizacyjnej. 3. Ewolucja koncepcji opieki naprawczej nieletnich. 4. Diagnoza klimatu społecznego w typowych polskich zakładach dla nieletnich. 5. Próby odnowienia zamazanej perspektywy wychowania i resocjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy profilaktyki i resocjalizacji nieletnich w kontekście uwarunkowań prawnych, osobowościowych i socjokulturowych: Zapobieganie przestępczości nieletnich w oparciu o paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowej; Resocjalizacja nieletnich- idea czy utopia? O skuteczności środków wychowawczo-poprawczych; Subkultury młodzieżowe na polsko-czeskim pograniczu; Sekty i młodzież- badania i opinie; Niedostosowanie społeczne młodzieży w aspekcie doświadczeń KMP w Rzeszowie- prezentacja badań własnych; Czynniki osobowościowe i instytucjonalne oraz ich wpływ na postawy nieletnich wobec oddziaływań resocjalizacyjnych; Zastosowanie metody Tomatisa u nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Ostrowcu Świętokrzyskim; Prostytucja nieletnich dziewcząt- specyfika zjawiska; Model ekologiczny wychodzenia z niedostosowania społecznego; Synergia czynników osobowościowych i środowiskowych jako istotny czynnik lokalnych systemów zapobiegania przestępczości nieletnich; 2. Teoretyczne i aksjologiczne wymiary resocjalizacji penitencjarnej: Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej?; Komu i do czego potrzeba jest resocjalizacja penitencjarna?; Nauczanie Jana Pawła II w aspekcie funkcjonowania zakładów karnych i resocjalizacji więźniów; Pozycja kapelana więziennego w polskim i ukraińskim systemie penitencjarnym na przykładzie posługi księdza Grzegorza Drausa; Pokajanie jako forma uzdrowienia i resocjalizacji; Badania rodzin więźniów w literaturze zachodniej; Teksański system penitencjarny- historia, struktura organizacyjna i współczesne środki oddziaływania korekcyjnego; Historia i teraźniejszość więzienia w Odessie na tle przemian rosyjskiego, radzieckiego i ukraińskiego systemu penitencjarnego; Czyny przestępcze i sankcje karne w ujęciu biblijno-talmudycznym; Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie resocjalizacji skazanych dla perspektywy zatrudnienia ich na rynku pracy; 3. Determinanty readaptacji społecznej skazanych: Czynniki utrudniające readaptację społeczną w świetle badań kat amnestycznych; Organizacyjno-prawne i psychospołeczne uwarunkowania resocjalizacji instytucjonalnej; Determinanty skutecznej resocjalizacji w opinii skazanych i wychowawców; Sprawnościowe aspekty zespołowej pracy personelu instytucji penitencjarnej; Udział dyrektora w warunkowym zwolnieniu- uwarunkowania podmiotowe; Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa skazanych jako istotny warunek skutecznej resocjalizacji penitencjarnej; Nieformalne podziały osadzonych i ich wpływ na funkcjonowanie jednostek penitencjarnych; Skuteczność readaptacji społecznej kobiet w Polsce; Elektroniczny monitoring skazanych alternatywą dla kary pozbawienia wolności w zakładzie karnym; Udział kuratora sądowego w profilaktyce i resocjalizacji osób warunkowo zwolnionych z odbywania kary pozbawienia wolności; Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców; Społeczność terapeutyczna w leczeniu osób uzależnionych od narkotyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej