Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Dostępność
tylko na miejscu
(53)
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(53)
Autor
Badora Sylwia
(3)
Kuć Małgorzata
(3)
Palak Zofia
(3)
Borowska Teresa
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Jasiński Zenon
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Świtka Jan
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Cudowska Agata
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Figurski Janusz
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grad Jan
(1)
Gumienny Beata
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Marczak Monika
(1)
Miąso Janusz
(1)
Noszczyk-Bernasiewicz Monika
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Roter Adam
(1)
Róg Anna
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczygieł Grażyna B. (1954- )
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szybisz Maria
(1)
Topa Danuta
(1)
Urban Bronisław
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Węgliński Andrzej
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Pedagogika
(12)
Pedagogika opiekuńcza
(10)
Dziecko
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Młodzież
(7)
Nauczyciele
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Opieka społeczna
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rodzina
(7)
Oświata
(6)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(6)
Domy dziecka
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Agresywność
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika penitencjarna
(4)
Polska
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Studenci
(4)
Uczniowie
(4)
Więźniowie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Sieroctwo społeczne
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Dziecko trudne
(2)
Kultura
(2)
Kuratela
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież trudna
(2)
Osobowość
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Postawy
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Służba więzienna
(2)
Więziennictwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Duszpasterstwo więzienne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Empatia
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
HIV
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kibice
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Lęk
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Narkomania
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika resocjalizacyjne
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pedeutologia
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Temat: czas
1989-
(13)
58 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku)
Warunki wprowadzenia w życie reformy prawa karnego w dziedzinie wykonywania kar i środków karnych; Odroczone warunkowe zwolnienie na czas niezbędny na przygotowanie skazanego do życia po zwolnieniu z zakładu karnego; Diagnoza stanu zagrożenia porządku prawnego przez recydywistów a prognoza społeczna na ich pozytywną adaptację społeczną; Europejskie Reguły Więzienne i ich stosowanie w polskim prawie i praktyce penitencjarnej; Czasowe opuszczenie zakładu karnego formą przygotowania skazanego do wolności; Założenia, realizacja i perspektywy instytucji kuratora penitencjarnego; Przygotowanie do wolności skazanych odbywających kary długoterminowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Humanistyka - kultura - myśl pedagogiczna: 1.Między socjologią a pedagogiką (próba określenia situsu pedagogiki we współczesnej Polsce).2. Z problematyki społecznego zaangażowania pedagogiki: "upolitycznienie" i "polityczność" jako jej pulsujące kategorie. 3. Wolność akademicka. Istota, założenia i kontrowersje. 4. Pedagogika jako logos edukacji. 5. Bezradność czy zaniechanie - usprawiedliwieni czy winni? Pedagogowie w czasach potrzeby. 6. "Ogólność" pedagogicznego myślenia w warunkach traumy kulturowej. 7. Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne. 8. O stanie współczesnej (współczesnych) teorii wychowania.9. Przemiany teorii pedagogicznej. II. Pedagogika wobec lokalnych, regionalnych i globalnych kontekstów społecznych, ekonomicznych, gospodarczych i politycznych: 1. Zmiana społeczna jako wyzwanie dla pedagogiki. 2. Nierówności społeczne w polskim szkolnictwie jako przedmiot badań i interwencji pedagogicznych. 3. Nowe akcenty w pedagogice pracy - w kontekście trendów XXI w. 4. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania rozwoju kształcenia zawodowego. 5. Regionalizm-przeszłość i współczesność - wyzwania dla edukacji. 6. Edukacja międzykulturowa w przestrzeni regionalnej, europejskiej i planetarnej. 7. Społeczeństwo ryzyka-perspektywa pedagogiki społecznej w początkach XXI w. 8. Pedagogika dorosłych wobec problemów osób niepełnosprawnych. 9. Współczesne problemy pedagogiki specjalnej w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej. 10. Pedagogika wczesnoszkolna-współczesne problemy i zadania. 11. Edukacja dzieci na wsi. Studium możliwości. III. Pedagogika a edukacja - nauczyciel i oświata: 1. Tożsamość nauczycieli-prymat identyczności czy różnicy? 2. Reformowanie systemu czy "łapanie czarnego kota w ciemnym pokoju poszukiwaniu perspektywy reformy w systemie edukacji i przemian w szkole wyższej. 3. Kształtować czy wspomagać?-Dylemat myśli pedagogicznej i niekonsekwentna edukacja szkolna. 4. Pedagogika wobec reformowanej oświaty. 5. Rozwój logicznego myślenia priorytetem współczesnej szkoły. 6. Nauki humanistyczne a praktyka kształcenia dorosłych. 7. Funkcje, zadania i kompetencje nauczycieli wobec reformy systemu edukacji. 8. Edukacja medialna i informatyczna we współczesnej technologii kształcenia. 9. Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesnego świata. 10. Współczesne teorie zmian edukacyjnych a koncepcje przyszłej szkoły. 11. Nauczyciel wobec wyzwań i zagrożeń edukacji XXI w. 12. Polscy nauczyciele wobec awansu zawodowego (doniesienie z badań) 13. Edukacja medialna, informacyjna, informatyczna - przenikanie przestrzeni. 14. Problemy oceny kwalifikacji zawodowych i zatrudniania pedagogów specjalnych. 15. Start zawodowy nauczycieli klas początkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O tożsamości pedagogiki. Humanistyka i pedagogika; Filozofia i pedagogika - tradycja i współczesność związków inspirujących teorię i praktykę edukacyjną; Dylematy metodologii pedagogiki. O kondycji pedagogiki. O kondycji pedagogiki (uwagi adresowane do Wydziału I Nauk Społecznych PAN); O przemianach pedagogiki - ewolucja czy rewolucja? Rozwój pedagogiki i jej oddziaływanie na edukację; Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. O subdyscyplinach pedagogiki. Problemy pedagogiki szkolnej. Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji; O pedagogice społecznej (szkic okolicznościowy); Problemy życia społecznego a tradycje i nowe zadania pedagogiki społecznej; Miejsce pedagogiki specjalnej w nauce polskiej; Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki; Polityka oświatowa - od demona przeszłości, przez chaos okresu przemian ustrojowych - ku nowej polityce edukacyjnej; O pedagogice, teoriach pedagogicznych i praktyce oświatowej - kilka niemodnych dziś uwag z myślą o pedagogice pracy i zagadnieniach pracy w oświacie; O "ogólności" pedagogiki ogólnej - kilka uwag pod rozwagę; Pedagogika pracy i andragogika wobec europejskiej integracji i globalizacji - uwagi prowokacyjne. O powinnościach pedagogiki. Pedagogika wobec (nie)moralności sfery publicznej; O ptrzebie pedagogiki konstruktywnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opieka nad dzieckiem osieroconym w literaturze. 2. Formy kompensacji sieroctwa. 3. Wychowawca - opiekun. 4. Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura - uczestnictwo w kulturze - upowszechnianie kultury (rozumienie pojęć). 2. Uczestnictwo w kulturze artystycznej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania. 3. Animacja społeczno-kulturalna. 4. Organizacja i zarządzanie instytucjami kultury. 5. Polska rzeczywistość kulturowa po 1989 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 101)
Część I: Osobowościowe podłoże konfliktu jednostki z prawem karnym. 1. Typ kryminalny na tle dynamizmu przestępczotwórczego. 2. Pojęcie osobowości na gruncie przepisów kodeksu karnego wykonawczego z 1997 r. 3. Osobowość sprawcy a popełniane przestępstwa. 4. Etiologia czynu przestępnego a wykonywanie kary pozbawienia wolności. 5. Cechy osobowości pogranicznej (borderline) zwiększające ryzyko agresywnych czynów karalnych u młodzieży. 6. Regulacyjna funkcja mechanizmów obronnych u sprawców czynów zabronionych. 7. Osobowościowe wyznaczniki funkcjonowania bezdomnych - karanych i niekaranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym: Środki społecznego przekazu jako dobro ogólnoludzkie i ich pedagogiczny charakter; Przełomowa rola Soboru Watykańskiego II a środki społecznego przekazu w Kościele; Instytucje ds. mediów w Kościele; Jan Paweł II i jego szczególna rola w wykorzystaniu mediów w dziele humanizacji i ewangelizacji; Misja ewangelizacyjna mediów katolickich; Pozytywna pedagogika katolickich środków społecznego przekazu. 2. Geneza radia; Radio Watykańskie; Radiofonia katolicka w Europie i na świecie; Historia radiofonii katolickich w Polsce; Odrodzenie radiofonii katolickich po roku 1989; Stan a aktualny radiofonii katolickich w Polsce. 3. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja człowieka; Koncepcja społeczeństwa; Promocja wartości; Rozwój kulturalny słuchaczy; Etyka przekazu; Wzmacnianie logosfery. 4. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej: Popularyzowanie treści teologicznych; Wspomaganie katechezy; Wychowanie parorodzinne; Pomoc parafii; Kształtowanie postawy odpowiedzialności za diecezje; Troska o Kościół Powszechny. 5. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej: Podmioty organizacyjne i właściciel; Wewnętrzna struktura organizacyjna i administracyjna; Źródło utrzymania; Sposób wykorzystania reklamy; Programowe sformułowanie celu funkcjonowania radia; Adresat i zakres odbioru. 6. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja ramówki; Informacja; Muzyka; Modlitwa i liturgia; Katecheza; Publicystyka; Nauka i kultura; Sport i rozrywka; Transmisje - żywa obecność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polityka oświatowa - kryzys niedemokratycznego "władania", blaski i cienie dotychczasowego okresu transformacji, potrzeba nowej polityki edukacyjnej; Polityka oświatowa państwa a mikropolityka szkoły - dylematy reform oświatowych; Polska polityka oświatowa w latach 1971-1991; Przemiany polityki oświatowej w wybranych krajach Europy Wschodniej; Obraz problematyki oświatowej opisywanej na łamach tygodnika "Polityka" w 2002 r.; Acquis communautaire jako obszar badawczy pedagogiki porównawczej; O użyteczności badań porównawczych - na marginesie pewnej zmarginalizowanej koncepcji; Aktualne trendy rozwoju edukacji komparatystycznej (w świetle XI kongresu WCCES w Korei Południowej i XX konferencji CESE w Londynie); Nowa teoria zmiany edukacyjnej; Współczesne strategie reform oświatowych - studium porównawcze; Świat pojęć ortopedagogicznych w ujęciu porównawczym; Zainteresowanie prasy Polskiej transformacją w wybranych systemach edukacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej; Przemiany kształcenia zawodowego w Polsce na tle porównawczym; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów wywodzących się ze środowisk etnicznych w wybranych krajach europejskich; Szkolnictwo w Polsce po drugiej wojnie światowej na tle porównawczym; Współfinansowanie prywatnego szkolnictwa wyższego przez państwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.128)
Zawiera: I. Współczesne problemy doradztwa zawodowego: Nowe trendy w poradnictwie zawodowym; Modernizacja polskiego poradnictwa zawodowego; Rozterki i niepokoje polskiego doradcy w realiach ponowoczesnego świata; profesjonalne i nieprofesjonalne doradztwo zawodowe; Doradztwo zawodowe w warunkach dynamicznych zmian zawodów i specjalności; Najlepsze praktyki europejskie; Doradca zawodowy – wymagania kwalifikacyjne; Status doradcy zawodowego w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; Standardy usług rynku pracy. II. Metody, techniki, narzędzia doradztwa zawodowego: Wybrane metody i techniki stosowane przez doradcę zawodowego; Koncepcje wartości oraz modele życia związane w planowaniem kariery zawodowej; Znaczenie socjologicznych teorii wyboru zawodu w pracy doradcy zawodowego; Proces przystosowania zawodowego w kontekście koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości; Studium przypadku w poradnictwie zawodowym; Bilanse kompetencyjne – nowa metoda poradnictwa zawodowego; Kształcenie doradców zawodowych na studiach podyplomowych; kształcenie doradców zawodowych na potrzeby XXI wieku. Doświadczenia Uniwersytetu Łódzkiego. III. Orientacja i poradnictwo zawodowe w szkole: Doradztwo zawodowe w systemach szkolnych Unii Europejskiej; Orientacja i poradnictwo zawodowe w nowym systemie edukacji; Praca doradcy zawodowego w placówkach oświatowych; Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w okresie transformacji doradztwa zawodowego; Szkolne Ośrodki Kariery – szansą dla młodzieży na lepszy start; Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego w gimnazjum. IV. Wybrane instytucje rynku pracy: Program „Pierwsza Praca”; Poradnictwo zawodowe na Mazowszu; EURES – nowa możliwość na znalezienie pracy w Europie; Kluby pracy w Polsce; Doradztwo zawodowe w ochotniczych hufcach pracy (Mobilne Centa Informacji zawodowej); Doświadczenia i nowe zadania akademickich biur karier; Gminne Centra Informacji w społecznościach lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Pedagogika społeczna w dobie transformacji ustrojowych i wizji naukowych: 1. Tło i zarys pedagogiki systemowej; 2. Od dezintegracji po dezintegracje pozytywną do integracji pedagogiki; 3. Integrowanie pedagogiki społecznej: humanistyczne potrzeby a szanse; 4. Profilaktyka trudności wychowawczo-opiekuńczych i pomocowych- dezintegracja pozytywna; 5. Zadania społeczne, wychowawcze i opiekuńcze pedagogów; Uogólnienie: wyzwania a perspektywy modernizowania integracji i pedagogiki społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zręby teoretycznych refleksji z obszaru współczesnej pedagogiki społecznej, Zerwanie i nieciągłość-atrybuty procesu instytucjonalizacji i dyscyplinaryzacji pedagogiki społecznej w Polsce, Pedagogika społeczna-pytania o tożsamość i przyszłość, Warunki uczsastnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społefcznej, Pedagogika społecxna w początkach XXI wieku:perspektywa integracji i społeczeństwa ryzyka, Kręgi tematyczna badań i analiz pedagogów społecznych okresu transformacji, Wybrane konteksty liberalizmu i społeczeństwa obywatelskiego w refleksji społecznej początków XXI wieku, Wybrane przykłady współpracy międzynarodowej rodzimych ośrodków akademickich w latach 1990-2005, Zmiany w naukach o wychowaniu po 1990 roku w Republice Czeskiej, Norma w zajemności w życiu społecznym w perspektywie pedagogiki społecznej, Narodziny i rozwój polskiej pedagogiki społecznej-refleksje o drogach rozwoju promocji naukowych, Szkoła Poznańska-między socjologią wychowania a pedagogiką społeczną, 2. Nowa rzeczywistość społeczna jako szczególna sytuacja badawcza doby transformacji, Nowe problemy metodologiczne oraz dylematy badaczy w eksplikacjach lokalnych środowisk wychowawczych w okresie zmiany społecznej, Formuły metodologiczne w analizach zjawisk przemocy występujących w środowisku lokalnym, Opcje metodologiczne w badaniach poradoznawczych, Dylematy i problemy w badaniu zachowań ryzykownych, O interpretacji i wyjaśnieniu naukowym w badaniach w ramach nauk społecznych, 3. Pomoc społeczna a profesjonalna praca socjalna, Praktyczne odniesienia pedagogiki społecznej-refleksje nad działaniem zawodowym, Budowa kultury socjalnej jako zadanie pedagogiki sopołecznej, Koncepcje polskiej pedagogiki społecznej jako inspiracje dla europejskiej pracy socjalnej, Wokół aktualnych pytań dotyczących teorii i praktyki socjalnej w Republice Słowackiej, Szkoła a praca socjalna w Słowacji-stan aktualny, Kształtowanie tożsamości zawodowej jako zadanie rozwojowe okresu adolescencji, Proces instytucjonalizacji zawodu i kształtowania profesjonalnej tożsamości na przykładzie grupy zawodowej logopedów, Pedagog a klient w sytuacji konfilktu, 4. Patologia i upośledzenie społeczne.Wybrane przykłady marginalizacji i wykluczenia społecznego, Pedagogika społeczna wobec syndromu "niepewnego jutra", Pedagogika społeczna w obliczu patologicznych wymiarów życia społecznego, Zagrożenia występujące wśród młodzieży na przykładzie przestępczości nieletnich, Socjalizacyjne konteksty konstruowania i społecznej kwalifikacji przestępczej biografii, Psychospołeczneuwarunkowania agresji jako wyznacznik oddziaływań interwencyjnych, Sytuacja zdrowotna bezdomnych, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej, Pedagogika społeczna i jaj kompensacyjny wymiar w odniesieniu do więźniów i ich rodzin, Starość jako problem i zagadnienie badań polskiej pedagogiki społecznej, Rodzima pedagogika społeczna wobec bezrobocia i marginalizacji społecznej Common Ground-przykład pomocy imigrantom i azylantom w Wielkiej Brytanii, 5. Empiryczne egzemplifikacje ciągłości i zmiany rodzimej rzeczywistości (raporty i doniesienia badawcze), Czas wolny w obszarze zaintereswoania pedagogiki społecznej okresu transformacji, Dziecko i dzieciństwo w zróżnicowanych środowiskach współczesnej Polski jako problem badawczy polskiej pedagogiki społecznej, Istota autorytetów w zmieniającym się społeczeństwie-doniesienie z badań empirycznych, Yuppie,milkie,bobo,yettie czyli nowe wzory osobowe w Polsce, Integrowanie wsparcia społecznego dziecka i ropdziny zastępczej wyzwaniem społecznym w Polsce (refleksje teoretyczno-badawcze)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce, 2. Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjnych z Unią Europejską, 3. Dwa światy "Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus, 4. Dziecięca interpretacja dobroci w świecie pełnym przemocy, 5. Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej, 6. Lęk, wolność i nadzieja. Poszukiwania aksjologiczne, 7. Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji, 8. Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży, 9. Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu, 10. Możliwość terapii uczniów stosujących agresję, 11. Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych, 12. Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój, czy też...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba wychowanka jako podmiot wychowania 2. Młodzież niedostosowana społecznie 3. Powstanie, rozwój i zadania kurateli sądowej 4. Powstanie metody casework oraz jej zastosowanie w pracy kuratora 5. Koncepcja i metody badań 6.Rozmowa wychowawcza 7. Rozmowa kuratora z nieletnim na podstawie badań 8. Kontrakt i związane z nim problemy 9. Praktyczne zastosowanie kontraktu w prowadzonych badaniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Rozprawy z Pedagogiki Resocjalizacyjnej / Instytut Nauk Politycznych Uniwersytet Opolskiego ; T. 2)
1. Teoretyczne problemy resocjalizacji w środowisku zamkniętym: Stan kryzysu czy nieuspołecznieni systemu penitencjarnego?; System probacji rewolucyjną zmianą polityki karno-penitencarnej w Polsce; Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji; Efektywność czy efektywność polityki karnej?; Proksemiczny wymiar instytucji więziennej; Terapia pedagogiczna o oddziaływanie penitencjarne- wybrane problemy; 2. Z praktyki penitencjarnej: Problemy kadrowe i organizacyjne więziennictwa w województwie opolskim; Zakłady penitencjarne Opolszczyzny; Niektóre zmienne osobowości nowo przyjętych funkcjonariuszy Służby Więziennej w kontekście stawianych przed nimi zadań służbowych; Więźniowie uchylający się od obowiązku alimentacyjnego w polskich zakładach karnych; Sztuka resocjalizacji- resocjalizacja przez sztukę. O arteterapii w pracy resocjalizacyjnej; Miejsce duszpasterstwa w zakładzie karnym; Edukacja w przestrzeni oddziaływań resocjalizacyjnych w czeskich zakładach karnych; O problemach litewskiego więziennictwa; 3. W kręgu obchodów 90-lecia polskiego więziennictwa: Wystąpienie okolicznościowe podsekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na uroczystości 90-lecia polskiej Służby Więziennej w Krakowie 7 lutego 2009 roku; Wystąpienie okolicznościowe dyrektora Centralnego Zarządu Służby Więziennej wygłoszone w Krakowie 7 lutego 2009 roku z okazji 90. rocznicy ogłoszenia Dekretu marszałka Józefa Piłsudskiego o zasadach organizacji i działania polskich więzień; Perspektywy rozwoju systemu penitencjarnego w Polsce; Więziennictwo a pastwo i społeczeństwo- 90 lat polskich doświadczeń (1919-2009); Stan aktualny i perspektywy związku zawodowego w polskim więziennictwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Cel pracy i przebieg zadań. II. Aktualny stan polskiego systemu opieki i resocjalizacji na podstawie dokumentów źródłowych. III. Specyfika resocjalizacji w warunkach opieki całkowitej. IV. Postawy wychowawców młodzieży niedostosowanej społecznie w przebiegu procesu resocjalizacji. V. Znaczenie wzoru osobowego wychowawcy dla efektywności resocjalizacji w warunkach instytucjonalnych. VI. Opinie ekspertów społecznych na temat wychowania oraz możliwości resocjalizacji dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie. VII. Wizje i rekomendacje dotyczące usprawnienia funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych. VIII. Refleksje nad przyszłością. Współczesny stan świadomości i psychosyntetyczne możliwości rozwoju człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej