Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(148)
Forma i typ
Książki
(142)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(107)
dostępne
(77)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(85)
Czytelnia
(107)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Radzicki Józef
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Palka Stanisław
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richter Tobias
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czernecka Małgorzata
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Eller Helmut
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(46)
Metody nauczania
(25)
Nauczanie
(22)
Nauczanie początkowe
(21)
Metody wychowawcze
(17)
Pedagogika specjalna
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Kształcenie
(13)
Nauczyciele
(13)
Metodologia
(11)
Wychowanie
(11)
Szkolnictwo
(10)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Metody badawcze
(8)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Uczenie się
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Uczniowie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Muzykoterapia
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Badania naukowe
(5)
Metoda Montessori
(5)
Psychoterapia
(5)
Rodzice
(5)
Studenci
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Młodzież trudna
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Pisanie
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Agresywność
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Innowacje
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratela
(3)
Mentoring
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Motywacja
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Osobowość
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Poznanie
(3)
Probacja (prawo)
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina
(3)
Samokształcenie
(3)
Sen
(3)
Socjalizacja
(3)
Statystyka
(3)
Stres
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zmysły
(3)
Świadomość
(3)
Autorytet
(2)
Autyzm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Monografia
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Nauka i badania
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
148 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Challenges to education and social rehabilitation. Part I Education: Education science in the era of acceleration and great changes - how to face challenges of the future?; Social pedagogue skills communication and therapy; Education of business - faces of contemporary electronic media. Part II Social rehabilitation: The problem of violence of young people towards the elderly, perceived by the adult inhabitants of the świętokrzyskie voivodeship; Probation service and mediation in criminal justice in the Slovak Republic; Social work with convicts enforcing a custodial sentence in the Slovak Republic; Possibilities of post-release services in the Slovak Republic; The attitudes of society to people with criminal records and social readaptation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja historyczna: 1. Dlaczego warto uczyć historii?; 2. Od historii naukowej do historii szkolnej; 3. Nauczyciel historii. Cz. II Nauczyciel historii w procesie dydaktycznym: 1. Cele edukacji historycznej; 2. Formy organizacyjne edukacji historycznej; 3. Metody nauczania historii; 4. Środki dydaktyczne w edukacji historycznej; 5. Źródła historyczne; 6. Lekcja historii; 7. Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej; 8. Ocenianie. Cz. III Nauczyciel historii w działaniu: 1. Programy nauczania historii; 2. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela historii; 3. Indywidualizacja nauczania; 4. Nauczyciel w zespole; 5. Rozwój zawodowy nauczyciela historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; R. 1 Wyjaśnienie pojęć związanych z edukacją przyrodniczo-ekologiczną; R. 2 Przyroda jako środowisko edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym; R. 3 Podstawy metodyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym: Cele i treści edukacji ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; Zasady edukacji ekologicznej; Metody edukacyjne, formy organizacyjne i środki dydaktyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; R. 4 Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym w świetle wybranych programów wychowania przedszkolnego: Analiza programu „ Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały; Analiza programu „Dobry start przedszkolaka. Program wychowania przedszkolnego” Moniki Rościszewskiej-Woźniak; Analiza programu „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej; R. 5 Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zajęcia z edukacji przyrodniczo-ekologicznej – w oparciu o zadania przedszkola określone w „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego”: Organizowanie warunków i środków aktywizowania dziecka we wszystkich obszarach rozwojowych, wspieranie wielostronnej aktywności wychowanków; Kształtowanie wrażliwości społecznej dziecka wobec innych osób, wzmacnianie jego poczucia wartości, rozwoju tożsamości. Uwrażliwianie na potrzeby tworzenia pozytywnych relacji z innymi ludźmi; Zapewnianie warunków do zabawy, wypoczynku i relaksu w okolicznościach sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu dziecka; Zapewnianie optymalnych warunków do poznawania świata przez dziecko poprzez osobistą aktywność, kształtowanie umiejętności badawczych niezbędnych do poznawania świata, w tym obiektów i zjawisk przyrody żywej i nieożywione, z uwzględnieniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka; Kaszetowanie wrażliwości na otaczający świat, w tym wrażliwości estetycznej, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu empatii dziecka, pomocy w rozumieniu emocji własnych i cudzych, uświadomienie potrzeby dbałości o zdrowie psychiczne; R. 6 Autorska koncepcja przedszkola ekologicznego: Program edukacji przyrodniczo-ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym; Organizacja przedszkola ekologicznego; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 131, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1. Efektywność- warunki efektywnego uczenia się: Czynniki zewnętrzne- egzogenne (środowiskowe); Czynniki wewnętrzne- endogenne (tkwiące w dziecku); 2. Efektywne metody pracy z dziećmi: Metoda projektów; Metoda projektowania okazji edukacyjnych; Metoda story-line; Konstrukcja scenariusza; Metoda synek tyki; Metoda pytań; Metody zabawowe; Gry edukacyjne; Metoda ośrodków zainteresowań; Metody ewaluacyjne; 3. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi: Techniki twórczego rozwiązywania problemów; Techniki przyśpieszonego uczenia się; Techniki dyskusyjne; Wywiad; 4. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Gra jako okno do poznania dziecięcego świata; 3. Menedżmnet gier edukacyjnych; 4. Gra w kontekście procesu edukacyjnego; 5. Program edukacyjny Dziecko i świat; 6. Powiązanie diagnozy pedagogicznej z programem edukacyjnym i grą; 7. Rozwiązania praktyczne w zakresie rocznego programu edukacyjnego; 8. Propozycje gier edukacyjnych; 9. Unikalność gry w edukacji przedszkolnej; 10. Kompetencja nauczyciela w dziedzinie gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i treść pojęcia innowacja pedagogiczna; 2. Innowacje pedagogiczne a kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej. Zarys modelu szkoły jako organizacji nowatorskiej; 3. Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych. Wprowadzenie. Innowacje pedagogiczne w wybranych międzynarodowych raportach edukacyjnych; 4. Innowacje pedagogiczne w polskim systemie oświatowym. Regulacje prawne; 5. Wnioski końcowe- kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. O ADHD Rozdział II. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko domowe Rozdział III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko szkolne Rozdział IV. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w domu Rozdział V. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w szkole Rozdział VI. Kilka słów o współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Projektowanie badania. Typy, schematy i metody, 2. Badania ilościowe i jakościowe, 3. Badania uogólniające, 4. Badania indywidualizujące, 5. Badania praktyczne, 6. Metody doboru próbki, 7. Metody zbierania danych, 8. Metody analizy danych, 9. Doniesienia naukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej