Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(16)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowak Marian
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Urban Stanisław (1943-2017)
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Ładoński Wiesław (1947- )
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Metodologia
(21)
Pedagogika
(21)
Badania naukowe
(12)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Nauka
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Kształcenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Podmiotowość
(2)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki społeczne
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teoria
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Nauka i badania
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki; Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice; Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej; Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki; O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice - perspektywa biografii; Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków; Metodologia pedagogiki między "naukowością/teoretycznością" a "praktycznością"; Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna; Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych; Badacz jako krytyk; W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych; Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej